IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
    и да се ориентираме по цената.
    Далече е от пазарния принцип, електричките навсякъде са сериозно фаворизирани за сметка на данъкоплатеца и обратно, девегетата са политически притискани.
    Няма да е чисто научно-техническа сметка.
    Last edited by grisow; 01.09.2019, 19:30.

    Коментар


    • Е, това е ако забравим топлинните загуби и загуби в триенето, които формално уравнявам за двата случая, защото не ми е ясно как са нещата там.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

        КОПИ ПАСТЕ- А?? ХАХАХА
        АМК той за теб го е писал, ама нали и той е дебил, та не може да се усети.

        Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнение

          Най-общо: при изгаряне на горивото в ЛПС има един преход на енергия (химическа към механична) с определен КПД. Обикновено е около 0.4.

          При задвижване на електромобила, даже тролей/трамвай, имаме повече от два прехода, химическа към механична към електрическа в теца, и електрическа към механична в електровозилото, всеки със своя КПД.
          Тъй като всеки КПД в тези два случая със сигурност е по-малък от 0.6, то на изход имаме най-много 0.6 х 0.6 = 0.36.
          Сметката излиза по-скъпа.
          Е нека първо се оправим с горивото. Той прехода може и да е един, но забравяте да добавите прехода от намирането, дупченето, изваждането, транспорта до нпз, рафинирането, и още бая транспорт докато стигне до резервоара. И това за всеки един грам от това гориво.
          ...
          Този начин обаче е доста сложен, за това най-добре е да прескочим тези процеси, и да се ориентираме по цената.
          Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
            Преходите са доста повече, вкл.и при ДВГ, така че, тезата ти е спорна. Т.е., вероятно си прав, за част от случаите и не точно -за останалата част и трябва да сме пи-прецизни с обобщенията. Не го казвам за заяждане, а с най - дружески чувства.
            Не съм специалист, изказах се на основа на училищни познания.

            Каква е твоята най-груба сметка?

            Коментар


            • Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнение

              Най-общо: при изгаряне на горивото в ЛПС има един преход на енергия (химическа към механична) с определен КПД. Обикновено е около 0.4.

              При задвижване на електромобила, даже тролей/трамвай, имаме два прехода, химическа към електрическа и електрическа към механично, всеки със своя КПД.
              Тъй като всеки КПД в тези два случая със сигурност е по-малък от 0.6, то на изход имаме най-много 0.6 х 0.6 = 0.36.
              Сметката излиза по-скъпа.
              Преходите са доста повече, вкл.и при ДВГ, така че, тезата ти е спорна. Т.е., вероятно си прав, за част от случаите и не точно -за останалата част и трябва да сме пи-прецизни с обобщенията. Не го казвам за заяждане, а с най - дружески чувства.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                Това съм го чел много пъти тук, разбира се без никакви аргументи.
                Най-общо: при изгаряне на горивото в ЛПС има един преход на енергия (химическа към механична) с определен КПД. Обикновено е около 0.4.

                При задвижване на електромобила, даже тролей/трамвай, имаме повече от два прехода, химическа към механична към електрическа в теца, и електрическа към механична в електровозилото, всеки със своя КПД.
                Тъй като всеки КПД в тези два случая със сигурност е по-малък от 0.6, то на изход имаме най-много 0.6 х 0.6 = 0.36.
                Сметката излиза по-скъпа.
                Last edited by grisow; 01.09.2019, 18:59.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                  Швул. Ти вате си просто едно изпражнение което си мисли че може да изцапа морето.Дано поне господарите ти дето те държат на каишка ти плащат добре че ако правиш тия идиотии безплатно те прави и дебил.

                  КОПИ ПАСТЕ- А?? ХАХАХА

                  Коментар


                  • А бе всеки път като се върна в Бг положението изглежда все по зле. НА ЛЕтището таксито като кара и се вдига пепелак, по улиците дупки, селата обезкостени, автобуса мина по някакъв участък, имах чувството че ще се разпадне. А селата- ооооооооооооо майко мила- забравени от ББ и Бога, половината къщи съборени, другата половина не стават за живеене.

                    Пирамид нали ти беше от военно училище- да знаеш някой да продава изгодно ѝзгодно БМП/ бойна машина на пехотата/- 5-6 местна ми е достатъчна. И без това гаражът стои празен, поне една такава да имам като се прибера следващият път. Някой друг също може да помогне, ако не, ще се обадя на вуйчо Путин, той сигурно има

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                      Е с това бъркаящ с боксова ръкавица на импотента в най-милото
                      Швул. Ти вате си просто едно изпражнение което си мисли че може да изцапа морето.Дано поне господарите ти дето те държат на каишка ти плащат добре че ако правиш тия идиотии безплатно те прави и дебил.

                      Last edited by Имхотеп; 01.09.2019, 18:25.
                      Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнение
                        ​Когато електричеството започне да се произвежда от термоядрени централи, тогава вече можем да говорим за по-евтините и по-съхраняващите околната среда електрически автомобили.

                        .
                        Е с това бъркаящ с боксова ръкавица на импотента в най-милото

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнение

                          ...

                          Но до тогава те са по-вредни енергийно и природно от индивидуалните средства за придвижване на петролни продукти.
                          Това съм го чел много пъти тук, разбира се без никакви аргументи.
                          Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                            Да, стига с офтопа

                            на принципа на тролеите?
                            Тролеи вече отдавна има, и на някои места, САЩ, Русия, даже и между два близки града.
                            Още малко и ще питаш за трамваи.

                            Масовият транспорт, независимо петролен или електрически, е няколко пъти по-евтин от индивидуалния, независимо петролен или електрически. Той, обаче, намалява още повече автономността на индивида, вече поробен от банките.
                            ​​​​​

                            Когато електричеството започне да се произвежда от термоядрени централи, тогава вече можем да говорим за по-евтините и по-съхраняващите околната среда електрически автомобили.

                            Но до тогава те са по-вредни енергийно и природно от индивидуалните средства за придвижване на петролни продукти.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнение
                              Отговорих конкретно на твоя цитат по-долу, имайки предвид фразата "само с американски части". А даже и процесорите не са само американски, да не говорим за останалите чипове.
                              Едно земетресение под тайванските фабрики и компютрите поскъпнаха със сто двеста, долара за около две години.
                              Но стига с офтопа.
                              Да, стига с офтопа че отнемаме мястото на евентуална отделна тема.

                              Изглежда темата се поизчерпа, Мъск беше оплют, а електрическите автомобили се оказа че са безперспективни.
                              Но какво биха казали специалистите за ел автомобили на принципа на тролеите?
                              Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                              Коментар


                              • Отговорих конкретно на твоя цитат по-долу, имайки предвид фразата "само с американски части". А даже и процесорите не са само американски, да не говорим за останалите чипове.
                                Едно земетресение под тайванските фабрики и компютрите поскъпнаха със сто двеста, долара за около две години.
                                Но стига с офтопа.
                                Last edited by grisow; 01.09.2019, 13:36.

                                Коментар

                                Working...
                                X