Първоначално изпратено от BobyB
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Отнася се за EV-та, не за конски сили бе шматка. Хибридите са извън играта. Разправят че било заради производството на „Jaguar I-PACE, which is manufactured by Magna in Austria“. А дали е така смееш ли да питаш. Те австрииците десет пъти мерят преди да решат да правят нещо така че явно са решили кое е по-добро за тях.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Ами май и теслите са по 350-400 коня, та това се отнася и за тях. Или е забрана само за двг, как мислиш- защото според твоят пост е само за двг, за електричките сигурно няма ограничения, може да си карат с по 250-300- няма проблем , а??
Къде ви намират такива умници
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Отнася се за EV-та, не за конски сили бе шматка. Хибридите са извън играта. Разправят че било заради производството на „Jaguar I-PACE, which is manufactured by Magna in Austria“. А дали е така смееш ли да питаш. Те австрииците десет пъти мерят преди да решат да правят нещо така че явно са решили кое е по-добро за тях.
Чукча писател май, а?
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
Тоя е гоУЕм наивник! ))
Щял съм да му благодаря! Алоууу, малкия - кога си ял за първи път джолана /штелце/ в Австрия?
Ама, дали пък си го хапвал с най-добрата биричка, а? БудвайзерЧЕ - оригинал! /чешка, но пък е НАЙ-ДОБРАТА за Австрия/))
Ще ми благодариш ти, защото отдавна съм в тия усещания! Ти се концентрирай в твоите ЩЕ-та, дето НЯКОГА ЩЕ СЕ СЛУЧВАТ... ))
/с извинения към модерацията за спама в темата..., може би трябваше постът ми да е в съседната тема, но пък онзи, който ме "учи" - може и да не погледна в нея... ))/
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Ами май и теслите са по 350-400 коня, та това се отнася и за тях. Или е забрана само за двг, как мислиш- защото според твоят пост е само за двг, за електричките сигурно няма ограничения, може да си карат с по 250-300- няма проблем , а??
Къде ви намират такива умнициLast edited by ED; 15.08.2019, 13:12.
Коментар
-
Отдавна не съм писал в този форум но постояно следя мненията. По въпроса за Ел Мобилите съм се изказвал по- скоро скептично. Този път ще се опитам да съм по-балансиран.
Сравнявайки ЕлМобила с Автомобил с ДВГ несъмнено се очертава едно безспорно предимство - пъргав.
Що се отнася до автономноста нещата значително се подобряват, но все пак се представя по -ле. Е поне вече не е в пъти по-зле.
Относно екологията, може да се каже, че решава някакви екологични проблеми в локален мащаб. В глобален опбаче е неутрален или може би дори малко по-вреден. Що се отнася до еко-проблемите в локален мащаб, които решава, то за тези проблеми си има алтернативи, Ако сте загрижени за екология-а на София да речем, вместо да си купувате ЕлМобил можете просто да пътувате с Метро, Трамвай, Тролей или пеша. Държавата вместо да дава субсидии за ЕлМобили, да даде безплатни карти за Градския ЕлТранспорт и т.н..
Относно "грамадната енергийна" ефективност на ЕлМобила, то в нея вярват основно хора които смятат, че тока идва от контакта. Тези дето знаят откъде всъщност идва тока, са нясно, че и да има някакъв плюс за ЕлМобила то е в проценти и то едноцифрени.
Цената няма нужда да я коментираме. Литиевите батерий ще ги прескочим.
Като цяло ЕлМобила взет сам за себеси и като личен избор си е сериозна и достойна конкуренция на ДВГ, но чак да има някакви бог зае какви предимства, дето да му гарантират бъдеща доминация и изместване на ДВГ аз лично не забелязвам.
Що се отнася обаче до ЕлМобила като стратегически избор на голяма общност(мегаполис, държава, съюз от държави), считам че ЕлМобила ще загуби. Дълго е да се обяснява какви точно са проблемите. По-важното е, че сегашния бум от продажби на ЕлМобили много скоро ще започно да показва точно тези проблеми.
Накратко казано колкото повече се вмества ЕлМобила в глобалната транспортна структура, толкоз по-явни ще започнат да стават недостатъците му имено в този контекст. А те са такива, че ако не се подхожда разумно, разочарованието може да люшне драматично махалото в обратна посока и да помете и доброто, което ЕлМобилите все пак донесоха.
ПП
В казармата имах един приятел, шофьор на як Джуган(ЗИЛ-157). Най-голям шофьорски кеф обаче изпитваше от карането на едно БГ електрокарче. Кефеше се на пъргавината и маневреноста. Така че двубоят ЕлМобил-ДВГ съм го наблюдавал в ембрионална фаза.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Вместо да си губиш времето с броене на коли по улицата вземи да се отпуснеш малко. Запазвай маса в Schweizerhaus-а и поръчвай едно Stelze, после ще благодариш.
.....
Тоя е гоУЕм наивник! ))
Щял съм да му благодаря! Алоууу, малкия - кога си ял за първи път джолана /штелце/ в Австрия?
Ама, дали пък си го хапвал с най-добрата биричка, а? БудвайзерЧЕ - оригинал! /чешка, но пък е НАЙ-ДОБРАТА за Австрия/))
Ще ми благодариш ти, защото отдавна съм в тия усещания! Ти се концентрирай в твоите ЩЕ-та, дето НЯКОГА ЩЕ СЕ СЛУЧВАТ... ))
/с извинения към модерацията за спама в темата..., може би трябваше постът ми да е в съседната тема, но пък онзи, който ме "учи" - може и да не погледна в нея... ))/
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнениеBTW наскоро в Австрия въведоха ограничение на максималната скорост на магистралата до 100км/ч за ДВГ автомобили. Интересно ми е как ще се забавляват австрийците в Аудито или БМВто със 100 км/ч
Къде ви намират такива умници
Коментар
-
Tesla с 250% ръст на продажбите в Европа
Европейският автомобилен пазар преживява интересни времена, като представянето на дизеловите и електрическите возила никога не са били по-различни. През юни 2019 продажбите на дизели в Европа спадат с 21% и делът им се свива до 31% от целия пазар. В същото време електрифицираните модели отчитат ръст с 20%, но все още държат скромен дял – общо 7,5%.
Спадът при дизелите все още е по-голям от ръста на електрифицираните коли, въпреки че има марки – като Tesla, които отчитат рекорден ръст. Американската марка увеличи продажбите си през юни с 250% - до 14 106 коли в Европа.
Tesla Model 3 вече е №1 по продажби сред plug-in автомобилите с 11 256 бройки, следват Renault Zoeс 4 795 продажби и Mitsubishi Outlander PHEV с 3 528 бройки.
През юни миналата година най-голям дял на пазара в Европа са имали бензиновите автомобили – 57%, сега той се е увеличил до 60 процента. За една година делът на дизелите е спаднал от 36 на 31 процента, а електрифицираните plug-in возила са увеличили дела си от 5,7 на 7,5 процента.
Що се отнася до чистите електромобили, то ръстът при тях е 104% на годишна база до 33 800 продадени коли. Но пък plug-in хибридите записват спад през юни – с 39% до 12 660 коли.
Коментар
-
„Porsche се отказа от дизела. Окончателно“
Корабите може и да продължат дълго време да се задвижват от дизелови агрегати, обаче при автомобилите е въпрос на време да се забравят.
„Германският производител Porsche прекрати производството на последните си два модела, оборудвани с дизелови двигатели - Macan S Diesel и Panamera 4S Diesel“
„Пред британското издание главният изпълнителен директор на Porsche – Оливер Блюм, обяви, че дизеловите автомобили не са важни за компанията“
„Съответно Porsche ще удвои пари, които да инвестира в електрификацията на моделната си гама“
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнениеДнес реших да направя обзор /за себе си/ на марките ЛЕКИ автомобили, които се търкалят по улиците на една от най-богатите столици на Европа... Виена
Елементарната сметка показва, че при средна продължителност на живота от 15-20 години на един автомобил ще са необходими десетина години за подмяната на авто-парка в по-богатите държави (В оптимистичния случай 5-7 години).
Не знам колко Тесли се регистрират във Виена годишно, но като се има предвид, че до Март месец се продаваха само Тесла S и X, които са по над 100 хиляди евро е нормално да не видиш много на пътя. При над 700 хиляди регистрирани автомобили във Виена ми е интересно как очакваш мнозинството да са Тесли
И за да съм по-ясен, при промяна на тенденции е безсмислено да следиш вече регистрираните и в движение автомобили (или да ги броиш по улиците ). Броят се НОВИТЕ продажби. БМВ и Мерцедес едва ли се интересуват от продадените вече коли, а по-скоро от търсенето на НОВИ такива. А то се развива експоненциално за EV и Тесла и видимо спада за ДВГ. При положение че новите продажби на Тесла М3 изпреварват два пъти тези на сравними БМВ, Ауди и Мерцедес в развитите пазари е въпрос на време да станат масови електричките!!!
BTW наскоро в Австрия въведоха ограничение на максималната скорост на магистралата до 100км/ч за ДВГ автомобили. Интересно ми е как ще се забавляват австрийците в Аудито или БМВто със 100 км/ч
Коментар
-
Днес реших да направя обзор /за себе си/ на марките ЛЕКИ автомобили, които се търкалят по улиците на една от най-богатите столици на Европа... Виена не е лош град, ама защо така НЕ разчитат на моите любими електромобили? Раздвоен съм! Няколко /може би/ десетина хиляди леки автомобили - видях - ама все с двигатели с вътрешно... Знаем ги, да не се отклонявам в обяснения...
Маршрутът ми беше в централната част... Сега - може би съвсем основателно - някой ще попита, какво разбирам под централна част... Прав ще е /ако попита/... Е, за мен - в най-натовареното време, когато може да се обърне внимание на почти всяко превозно средство - централни улици в града са между Виенския университет, пред Ратхаус и Императорския театър, край Фолскгартен и Австрийския парламент, Виенската държавна опера, Карлсплац, Карлскирхе, Виенският технически университет... и те - така - правя една голяма обиколка...
Мога да кажа, че преобладават БМВ - с двигател с вътрешно..., мерцедес - с двигател с вътрешно... /това са най-често срещаните автомобили!/, после: ауди - с двигател с вътрешно..., не знам защо и сеат има доста често срещащи се, пак с двигател с вътрешно..., фолксваген - пак с двигател с вътрешно горене..., тойота..., с двигател с вътрешно... Модели не споменавам, за да не разводнявам инфото за тая така БОГАТА столица в Европа...
За да не ощетим любителите на електромобилите, длъжен съм да кажа, че между тия около 10 000 автомобили имаше и /представяте ли си!/ - и е-лек-трич-ки! Автомобилът на бъдещето присъства и в тая голяма европейска столица! Не съм изненадан! Слабо присъства, но все пак - това е началото!
Ще почна отзад - напред! Видях една Тесла да се зарежда срещу Виенската държавна опера - опънала един около 4-метров син кабел... Наоколо няма хора, но това е измамно усещане... Собственикът се кьори отнякъде и чака да се зареди!... Бяла Тесличка - снимал съм я, но снимката няма да пускам, защото зная, че ми вярвате - има една Тесла във Виена! Като бялата лястовица, която Моканина тръгва да търси...
Ще кажете - абе ти па как видЕ 10 000 леки автомобила? Признавам: може повече да са билЕ! Па, моЕ да има и втора Тесла, де - Виена не е малка столица!
Друго - за тия 10 000 двигателя с вътрешно горене? 3 - Смарта, 4 - Тойоти /такси/, 1 фолксваген... Да съм пропуснал нещо, лЕ?
Ми то - моето - като статистическа извадка излезе: тия се виждат, които се карат, нале? Много малък този процент на електричките, а на Теслата - още по-малък!
.................................................. ..................................
Така е: хората си имат нови-новенички автомобили - може би - повечето са дизели? Е, защо им е да купуват - например четвърти автомобил в семейството? А и защо пък трябва да е ДВА - ТРИ ПЪТИ по-скъп /като Теслата!/ - от настоящият, който им върши много добра работа!
.................................................. ...................................
Мисля, че последните изводи са част от мисленето и на хората, които ни убеждават в "предимствата" на Теслата... Все пак те, самите никога няма да имат средствата и желанието да си купят Тесла..., ама продажбите в Щатите билЕ...
За безопасността на литиево-йонните батерии няма да говоря. За цената им пак няма да говоря. За падането на капацитета на литиево-йонните батерии след третата година - не!
А дизелчето - след третата година е в своя зенит!Last edited by безимeн; 15.08.2019, 00:39.
Коментар
-
ED - много са проблемите пред електромобилите и включително и общественното мислене може да се негативира спрямо тях защото използваните литиевойонни акумулатори може да продължат да се трупат. По принцип не са токсични но на практика понеже се е случвало в тях да протичат нежелани химични реакции са доста токсични. То да не се обърне срещу тях общественното мислене и да не им сложат як еко данък ако продължава развитието в същия дух като до момента.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
На общественото съзнание му трябва време и повечко коли на пътя за да видят колко по-добри са електричките и в частност Теслите.
Иначе за троицата и в момента съм сигурен че им е напечено ксто гледат как им се яде от канчето. Обаче с излизането на СУВчето Модел У - болката ще е неописуема. Като паднат рязко продажбите ще се почнат и уволненията на CEOта. БМВ е най-за ужалване.
Като гледам как се мотаят японците и те ще берат душа.
Коментар
Коментар