IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

    Очевидно не е базирано на конски сили а на простия факт, че ДВГ при високи скорости харчи повече гориво и съответно отделя повече газове, ерго - по неекологичен е. Още преди бяха ограничили на 110 км/ч, а сега разбирам че са свалили на 100... То си е мъка да се влачиш с новото БМВ по магистралата с 100, ама това е положението.
    A EV при по-висока скорост дали не харчи повече ток? Правилно е да се каже, че при по-висока скорост се изразходва повече енергия. В този ред на мисли да вземат да ограничат скороста не по признак двигател а по признак аеродинамичност на колата. Понеже при по-високата скорост загубите от аеродинамиката нарастват значително(на квадрат). Пробвайте 140 км/ч с отворени и затворени прозорци на автомобила.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

      Отнася се за EV-та, не за конски сили бе шматка. Хибридите са извън играта. Разправят че било заради производството на „Jaguar I-PACE, which is manufactured by Magna in Austria“. А дали е така смееш ли да питаш. Те австрииците десет пъти мерят преди да решат да правят нещо така че явно са решили кое е по-добро за тях.
      Готин трик, от години снижават скоростите по еко причини, ама за ел. колите сега разбирам че са ги изкключили от тези ограничения. Има логика де.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

        Ами май и теслите са по 350-400 коня, та това се отнася и за тях. Или е забрана само за двг, как мислиш- защото според твоят пост е само за двг, за електричките сигурно няма ограничения, може да си карат с по 250-300- няма проблем , а??

        Къде ви намират такива умници
        Очевидно не е базирано на конски сили а на простия факт, че ДВГ при високи скорости харчи повече гориво и съответно отделя повече газове, ерго - по неекологичен е. Още преди бяха ограничили на 110 км/ч, а сега разбирам че са свалили на 100... То си е мъка да се влачиш с новото БМВ по магистралата с 100, ама това е положението.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

          Отнася се за EV-та, не за конски сили бе шматка. Хибридите са извън играта. Разправят че било заради производството на „Jaguar I-PACE, which is manufactured by Magna in Austria“. А дали е така смееш ли да питаш. Те австрииците десет пъти мерят преди да решат да правят нещо така че явно са решили кое е по-добро за тях.
          Тъпчо- написал си че австрииците са ограничили ДВГ до 100км/ч, откъдето следва че за всички други- плуг-ин и аку е разрешено повече. Отделно си писал как ще се кефят тези с ауди и бмв- марки известни с повечко коне- ами аз съм отговорил че има и тесли по 350 коня, ако скоростта е ограничена за всички/ най-вероятно пак не си разбрал, няма как да е само за двг/ как ще се кефят тези с теслите по 350 коня

          Чукча писател май, а?

          Коментар


          • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


            Тоя е гоУЕм наивник! ))

            Щял съм да му благодаря! Алоууу, малкия - кога си ял за първи път джолана /штелце/ в Австрия?

            Ама, дали пък си го хапвал с най-добрата биричка, а? БудвайзерЧЕ - оригинал! /чешка, но пък е НАЙ-ДОБРАТА за Австрия/))


            Ще ми благодариш ти, защото отдавна съм в тия усещания! Ти се концентрирай в твоите ЩЕ-та, дето НЯКОГА ЩЕ СЕ СЛУЧВАТ... ))





            /с извинения към модерацията за спама в темата..., може би трябваше постът ми да е в съседната тема, но пък онзи, който ме "учи" - може и да не погледна в нея... ))/
            БЕгай да броиш, че шъ изпуснеш някоя бройка

            Коментар


            • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

              Ами май и теслите са по 350-400 коня, та това се отнася и за тях. Или е забрана само за двг, как мислиш- защото според твоят пост е само за двг, за електричките сигурно няма ограничения, може да си карат с по 250-300- няма проблем , а??

              Къде ви намират такива умници
              Отнася се за EV-та, не за конски сили бе шматка. Хибридите са извън играта. Разправят че било заради производството на „Jaguar I-PACE, which is manufactured by Magna in Austria“. А дали е така смееш ли да питаш. Те австрииците десет пъти мерят преди да решат да правят нещо така че явно са решили кое е по-добро за тях.
              Last edited by ED; 15.08.2019, 13:12.

              Коментар


              • Отдавна не съм писал в този форум но постояно следя мненията. По въпроса за Ел Мобилите съм се изказвал по- скоро скептично. Този път ще се опитам да съм по-балансиран.
                Сравнявайки ЕлМобила с Автомобил с ДВГ несъмнено се очертава едно безспорно предимство - пъргав.
                Що се отнася до автономноста нещата значително се подобряват, но все пак се представя по -ле. Е поне вече не е в пъти по-зле.
                Относно екологията, може да се каже, че решава някакви екологични проблеми в локален мащаб. В глобален опбаче е неутрален или може би дори малко по-вреден. Що се отнася до еко-проблемите в локален мащаб, които решава, то за тези проблеми си има алтернативи, Ако сте загрижени за екология-а на София да речем, вместо да си купувате ЕлМобил можете просто да пътувате с Метро, Трамвай, Тролей или пеша. Държавата вместо да дава субсидии за ЕлМобили, да даде безплатни карти за Градския ЕлТранспорт и т.н..
                Относно "грамадната енергийна" ефективност на ЕлМобила, то в нея вярват основно хора които смятат, че тока идва от контакта. Тези дето знаят откъде всъщност идва тока, са нясно, че и да има някакъв плюс за ЕлМобила то е в проценти и то едноцифрени.
                Цената няма нужда да я коментираме. Литиевите батерий ще ги прескочим.
                Като цяло ЕлМобила взет сам за себеси и като личен избор си е сериозна и достойна конкуренция на ДВГ, но чак да има някакви бог зае какви предимства, дето да му гарантират бъдеща доминация и изместване на ДВГ аз лично не забелязвам.
                Що се отнася обаче до ЕлМобила като стратегически избор на голяма общност(мегаполис, държава, съюз от държави), считам че ЕлМобила ще загуби. Дълго е да се обяснява какви точно са проблемите. По-важното е, че сегашния бум от продажби на ЕлМобили много скоро ще започно да показва точно тези проблеми.
                Накратко казано колкото повече се вмества ЕлМобила в глобалната транспортна структура, толкоз по-явни ще започнат да стават недостатъците му имено в този контекст. А те са такива, че ако не се подхожда разумно, разочарованието може да люшне драматично махалото в обратна посока и да помете и доброто, което ЕлМобилите все пак донесоха.

                ПП
                В казармата имах един приятел, шофьор на як Джуган(ЗИЛ-157). Най-голям шофьорски кеф обаче изпитваше от карането на едно БГ електрокарче. Кефеше се на пъргавината и маневреноста. Така че двубоят ЕлМобил-ДВГ съм го наблюдавал в ембрионална фаза.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                  Вместо да си губиш времето с броене на коли по улицата вземи да се отпуснеш малко. Запазвай маса в Schweizerhaus-а и поръчвай едно Stelze, после ще благодариш.

                  .....

                  Тоя е гоУЕм наивник! ))

                  Щял съм да му благодаря! Алоууу, малкия - кога си ял за първи път джолана /штелце/ в Австрия?

                  Ама, дали пък си го хапвал с най-добрата биричка, а? БудвайзерЧЕ - оригинал! /чешка, но пък е НАЙ-ДОБРАТА за Австрия/))


                  Ще ми благодариш ти, защото отдавна съм в тия усещания! Ти се концентрирай в твоите ЩЕ-та, дето НЯКОГА ЩЕ СЕ СЛУЧВАТ... ))





                  /с извинения към модерацията за спама в темата..., може би трябваше постът ми да е в съседната тема, но пък онзи, който ме "учи" - може и да не погледна в нея... ))/

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
                    BTW наскоро в Австрия въведоха ограничение на максималната скорост на магистралата до 100км/ч за ДВГ автомобили. Интересно ми е как ще се забавляват австрийците в Аудито или БМВто със 100 км/ч
                    Ами май и теслите са по 350-400 коня, та това се отнася и за тях. Или е забрана само за двг, как мислиш- защото според твоят пост е само за двг, за електричките сигурно няма ограничения, може да си карат с по 250-300- няма проблем , а??

                    Къде ви намират такива умници

                    Коментар


                    • Tesla с 250% ръст на продажбите в Европа

                      Европейският автомобилен пазар преживява интересни времена, като представянето на дизеловите и електрическите возила никога не са били по-различни. През юни 2019 продажбите на дизели в Европа спадат с 21% и делът им се свива до 31% от целия пазар. В същото време електрифицираните модели отчитат ръст с 20%, но все още държат скромен дял – общо 7,5%.

                      Спадът при дизелите все още е по-голям от ръста на електрифицираните коли, въпреки че има марки – като Tesla, които отчитат рекорден ръст. Американската марка увеличи продажбите си през юни с 250% - до 14 106 коли в Европа.

                      Tesla Model 3 вече е №1 по продажби сред plug-in автомобилите с 11 256 бройки, следват Renault Zoeс 4 795 продажби и Mitsubishi Outlander PHEV с 3 528 бройки.

                      През юни миналата година най-голям дял на пазара в Европа са имали бензиновите автомобили – 57%, сега той се е увеличил до 60 процента. За една година делът на дизелите е спаднал от 36 на 31 процента, а електрифицираните plug-in возила са увеличили дела си от 5,7 на 7,5 процента.

                      Що се отнася до чистите електромобили, то ръстът при тях е 104% на годишна база до 33 800 продадени коли. Но пък plug-in хибридите записват спад през юни – с 39% до 12 660 коли.

                      Коментар


                      • Porsche се отказа от дизела. Окончателно

                        Корабите може и да продължат дълго време да се задвижват от дизелови агрегати, обаче при автомобилите е въпрос на време да се забравят.

                        Германският производител Porsche прекрати производството на последните си два модела, оборудвани с дизелови двигатели - Macan S Diesel и Panamera 4S Diesel

                        Пред британското издание главният изпълнителен директор на Porsche – Оливер Блюм, обяви, че дизеловите автомобили не са важни за компанията

                        Съответно Porsche ще удвои пари, които да инвестира в електрификацията на моделната си гама

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                          Днес реших да направя обзор /за себе си/ на марките ЛЕКИ автомобили, които се търкалят по улиците на една от най-богатите столици на Европа... Виена
                          Вместо да си губиш времето с броене на коли по улицата вземи да се отпуснеш малко. Запазвай маса в Schweizerhaus-а и поръчвай едно Stelze, после ще благодариш.

                          Елементарната сметка показва, че при средна продължителност на живота от 15-20 години на един автомобил ще са необходими десетина години за подмяната на авто-парка в по-богатите държави (В оптимистичния случай 5-7 години).
                          Не знам колко Тесли се регистрират във Виена годишно, но като се има предвид, че до Март месец се продаваха само Тесла S и X, които са по над 100 хиляди евро е нормално да не видиш много на пътя. При над 700 хиляди регистрирани автомобили във Виена ми е интересно как очакваш мнозинството да са Тесли

                          И за да съм по-ясен, при промяна на тенденции е безсмислено да следиш вече регистрираните и в движение автомобили (или да ги броиш по улиците ). Броят се НОВИТЕ продажби. БМВ и Мерцедес едва ли се интересуват от продадените вече коли, а по-скоро от търсенето на НОВИ такива. А то се развива експоненциално за EV и Тесла и видимо спада за ДВГ. При положение че новите продажби на Тесла М3 изпреварват два пъти тези на сравними БМВ, Ауди и Мерцедес в развитите пазари е въпрос на време да станат масови електричките!!!

                          BTW наскоро в Австрия въведоха ограничение на максималната скорост на магистралата до 100км/ч за ДВГ автомобили. Интересно ми е как ще се забавляват австрийците в Аудито или БМВто със 100 км/ч

                          Коментар


                          • Днес реших да направя обзор /за себе си/ на марките ЛЕКИ автомобили, които се търкалят по улиците на една от най-богатите столици на Европа... Виена не е лош град, ама защо така НЕ разчитат на моите любими електромобили? Раздвоен съм! Няколко /може би/ десетина хиляди леки автомобили - видях - ама все с двигатели с вътрешно... Знаем ги, да не се отклонявам в обяснения...

                            Маршрутът ми беше в централната част... Сега - може би съвсем основателно - някой ще попита, какво разбирам под централна част... Прав ще е /ако попита/... Е, за мен - в най-натовареното време, когато може да се обърне внимание на почти всяко превозно средство - централни улици в града са между Виенския университет, пред Ратхаус и Императорския театър, край Фолскгартен и Австрийския парламент, Виенската държавна опера, Карлсплац, Карлскирхе, Виенският технически университет... и те - така - правя една голяма обиколка...

                            Мога да кажа, че преобладават БМВ - с двигател с вътрешно..., мерцедес - с двигател с вътрешно... /това са най-често срещаните автомобили!/, после: ауди - с двигател с вътрешно..., не знам защо и сеат има доста често срещащи се, пак с двигател с вътрешно..., фолксваген - пак с двигател с вътрешно горене..., тойота..., с двигател с вътрешно... Модели не споменавам, за да не разводнявам инфото за тая така БОГАТА столица в Европа...

                            За да не ощетим любителите на електромобилите, длъжен съм да кажа, че между тия около 10 000 автомобили имаше и /представяте ли си!/ - и е-лек-трич-ки! Автомобилът на бъдещето присъства и в тая голяма европейска столица! Не съм изненадан! Слабо присъства, но все пак - това е началото!

                            Ще почна отзад - напред! Видях една Тесла да се зарежда срещу Виенската държавна опера - опънала един около 4-метров син кабел... Наоколо няма хора, но това е измамно усещане... Собственикът се кьори отнякъде и чака да се зареди!... Бяла Тесличка - снимал съм я, но снимката няма да пускам, защото зная, че ми вярвате - има една Тесла във Виена! Като бялата лястовица, която Моканина тръгва да търси...

                            Ще кажете - абе ти па как видЕ 10 000 леки автомобила? Признавам: може повече да са билЕ! Па, моЕ да има и втора Тесла, де - Виена не е малка столица!

                            Друго - за тия 10 000 двигателя с вътрешно горене? 3 - Смарта, 4 - Тойоти /такси/, 1 фолксваген... Да съм пропуснал нещо, лЕ?

                            Ми то - моето - като статистическа извадка излезе: тия се виждат, които се карат, нале? Много малък този процент на електричките, а на Теслата - още по-малък!

                            .................................................. ..................................

                            Така е: хората си имат нови-новенички автомобили - може би - повечето са дизели? Е, защо им е да купуват - например четвърти автомобил в семейството? А и защо пък трябва да е ДВА - ТРИ ПЪТИ по-скъп /като Теслата!/ - от настоящият, който им върши много добра работа!

                            .................................................. ...................................

                            Мисля, че последните изводи са част от мисленето и на хората, които ни убеждават в "предимствата" на Теслата... Все пак те, самите никога няма да имат средствата и желанието да си купят Тесла..., ама продажбите в Щатите билЕ...

                            За безопасността на литиево-йонните батерии няма да говоря. За цената им пак няма да говоря. За падането на капацитета на литиево-йонните батерии след третата година - не!

                            А дизелчето - след третата година е в своя зенит!
                            Last edited by безимeн; 15.08.2019, 00:39.

                            Коментар


                            • ED - много са проблемите пред електромобилите и включително и общественното мислене може да се негативира спрямо тях защото използваните литиевойонни акумулатори може да продължат да се трупат. По принцип не са токсични но на практика понеже се е случвало в тях да протичат нежелани химични реакции са доста токсични. То да не се обърне срещу тях общественното мислене и да не им сложат як еко данък ако продължава развитието в същия дух като до момента.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                                На общественото съзнание му трябва време и повечко коли на пътя за да видят колко по-добри са електричките и в частност Теслите.

                                Иначе за троицата и в момента съм сигурен че им е напечено ксто гледат как им се яде от канчето. Обаче с излизането на СУВчето Модел У - болката ще е неописуема. Като паднат рязко продажбите ще се почнат и уволненията на CEOта. БМВ е най-за ужалване.
                                Като гледам как се мотаят японците и те ще берат душа.
                                Рено-Нисан са най-напред с материала, благодарение на Карлос Гон. Япончетата за благодарност му спретнаха преврат. Да се оправят.

                                Коментар

                                Working...
                                X