Пирамиде, на колите с ДВГ "парното" зимата е "безплатно". То така и така двигателя си загравя добре, антифриза и т.н....
КПД-то нали е под 50%. Та леко повишения разход на гориво е от обогатяването на горивото докато позагрее мотора, от гъстото масло и т.н. Но не е нещо значително увеличението на разхода.
При електричките няма откъде да дойде това нещо. А една желязна кола + доста стъклария с единични стъкла има огромни топлинни загуби на купето. Не е като итонги с троен стъклопакет : )
Та... бая киловати си трябват на "духалката" вътре за да успее да стопли изобщо нещо. Скоро изпреварах на един многолентов път един Нисан Лииф. Мале, жал ми стана за човека вътре, джамовете запотени, студ... и като погледна към мен(понеже се загледах в него) и видях как стъклото му се запотява страничното от дъха му. : )
Или не може да стопли добре... или е намалил "парното", че ша даде "батери лоу" преди да е стигнал закъдето е тръгнал.
КПД-то нали е под 50%. Та леко повишения разход на гориво е от обогатяването на горивото докато позагрее мотора, от гъстото масло и т.н. Но не е нещо значително увеличението на разхода.
При електричките няма откъде да дойде това нещо. А една желязна кола + доста стъклария с единични стъкла има огромни топлинни загуби на купето. Не е като итонги с троен стъклопакет : )
Та... бая киловати си трябват на "духалката" вътре за да успее да стопли изобщо нещо. Скоро изпреварах на един многолентов път един Нисан Лииф. Мале, жал ми стана за човека вътре, джамовете запотени, студ... и като погледна към мен(понеже се загледах в него) и видях как стъклото му се запотява страничното от дъха му. : )
Или не може да стопли добре... или е намалил "парното", че ша даде "батери лоу" преди да е стигнал закъдето е тръгнал.
Коментар