IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от alphaomega Разгледай мнение

    За съжаление това не може да стане. На един квадратен метър дневно пада около 1KW слънчева радиация. Най-добрите панели имат ефективност около 20% а средният автомобил има площ около 10 кв/м. което ти дава максимален потенциал от 2KW на ден. Но това е само през лятото в най слънчевите дни. Зимата най-много наполовина. С тая енергия до никъде няма да стигнем.
    Така де, само не го казах пряко, всеки може да съобрази

    Коментар


    • Първоначално изпратено от bertram Разгледай мнение
      Ясно е,че електричките имат бъдеще. За мен интересен момент е консумацията и как ще се отрази този нов потенциален товар на електропреносната мрежа и енергетиката като цяло.

      Една средна електричка минава 100км с разход около 20Kwh електро енергия. https://en.wikipedia.org/wiki/Electr...A_fuel_economy

      ако един средно статистически гражданин върти 20км на ден да иде до работа, да закара децата на училище и тн това прави 5-10киловата разход на ден. при едни 100 000 автомобила в град като софия това би дало съществен разход на енергия. Както и да го мислим тази енергия е силно вероятно да се консумира в тъмната част на денонощието - връщаш се от работа и включваш колата на зарядната станция в гаража.

      В момента много се говори за ВЕИ, но поне по нашите ширини основно са слънчеви

      как ще се отрази тази консумация на системата според вас
      може би пак ще се юрнат да правят Белене, но там ще бъде по-скоро за кражби и геополитика отколото за ефект, защото виждаме колко пари се откраднаха и накрая пак нищо.
      Енергията от ВЕИ трябва да се съхранява в батерии за да може да се консумира когато е нужна. Иначе няма голям смисъл. Вятъра и слънцето са непостоянни.
      Но пък батериите са неефективни и скъпи. Нещата може да се получат чак когато разгадаем тайните на водорода и по специално неговото твърдо състояние като метал.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Иван Петкандраганов Разгледай мнение

        Когато електричките почнат да се движат с енергия от фотоволтаични панели на покрива си, тогава ги брой "зелени".

        Ако дърпат от общата електрическа мрежа, само вкарват във веригата още една брънка на прехвърляне, с което намаляват КПД-то.
        То ест ДВГ пряко изгарят горивото, докато за електричките то се изгаря още някъде, прехвърля се след това в ток, предава се по токовата мрежа... дотук две допълнителни стъпки на прехвърляне на енергия, да оставим увеличения обслужващ персонал отделно засега.
        За съжаление това не може да стане. На един квадратен метър дневно пада около 1KW слънчева радиация. Най-добрите панели имат ефективност около 20% а средният автомобил има площ около 10 кв/м. което ти дава максимален потенциал от 2KW на ден. Но това е само през лятото в най слънчевите дни. Зимата най-много наполовина. С тая енергия до никъде няма да стигнем.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Иван Петкандраганов Разгледай мнение

          Когато електричките почнат да се движат с енергия от фотоволтаични панели на покрива си, тогава ги брой "зелени".

          Ако дърпат от общата електрическа мрежа, само вкарват във веригата още една брънка на прехвърляне, с което намаляват КПД-то.
          То ест ДВГ пряко изгарят горивото, докато за електричките то се изгаря още някъде, прехвърля се след това в ток, предава се по токовата мрежа... дотук две допълнителни стъпки на прехвърляне на енергия, да оставим увеличения обслужващ персонал отделно засега.
          След, като гориво, така или иначе, се гори то, не е ли екологично и икономически по-изгодно, ТОВА ИЗГАРЯНЕ да става в оптимизирани условия, каквито, в ДВГ просто няма? И ДВГ-колите, разнасят един мъртъв товар (самото гориво), разнасят го още кораби, цистерни и т.н... Съгласно Айнщайн, самата енергия в горивото, е части от микрограма, защо да не спре разнасянето на стотици, хиляди и милиони тонове насам - натам? Ако в централа, имаш кпд над 30-40%, защо да се натискаш на под 20% в обикн.коли?
          - Само питам.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от bertram Разгледай мнение
            Ясно е,че електричките имат бъдеще. За мен интересен момент е консумацията и как ще се отрази този нов потенциален товар на електропреносната мрежа и енергетиката като цяло.

            Една средна електричка минава 100км с разход около 20Kwh електро енергия. https://en.wikipedia.org/wiki/Electr...A_fuel_economy

            ако един средно статистически гражданин върти 20км на ден да иде до работа, да закара децата на училище и тн това прави 5-10киловата разход на ден. при едни 100 000 автомобила в град като софия това би дало съществен разход на енергия. Както и да го мислим тази енергия е силно вероятно да се консумира в тъмната част на денонощието - връщаш се от работа и включваш колата на зарядната станция в гаража.

            В момента много се говори за ВЕИ, но поне по нашите ширини основно са слънчеви

            как ще се отрази тази консумация на системата според вас
            може би пак ще се юрнат да правят Белене, но там ще бъде по-скоро за кражби и геополитика отколото за ефект, защото виждаме колко пари се откраднаха и накрая пак нищо.
            Когато електричките почнат да се движат с енергия от фотоволтаични панели на покрива си, тогава ги брой "зелени".

            Ако дърпат от общата електрическа мрежа, само вкарват във веригата още една брънка на прехвърляне, с което намаляват КПД-то.
            То ест ДВГ пряко изгарят горивото, докато за електричките то се изгаря още някъде, прехвърля се след това в ток, предава се по токовата мрежа... дотук две допълнителни стъпки на прехвърляне на енергия, да оставим увеличения обслужващ персонал отделно засега.

            Коментар


            • Ясно е,че електричките имат бъдеще. За мен интересен момент е консумацията и как ще се отрази този нов потенциален товар на електропреносната мрежа и енергетиката като цяло.

              Една средна електричка минава 100км с разход около 20Kwh електро енергия. https://en.wikipedia.org/wiki/Electr...A_fuel_economy

              ако един средно статистически гражданин върти 20км на ден да иде до работа, да закара децата на училище и тн това прави 5-10киловата разход на ден. при едни 100 000 автомобила в град като софия това би дало съществен разход на енергия. Както и да го мислим тази енергия е силно вероятно да се консумира в тъмната част на денонощието - връщаш се от работа и включваш колата на зарядната станция в гаража.

              В момента много се говори за ВЕИ, но поне по нашите ширини основно са слънчеви

              как ще се отрази тази консумация на системата според вас
              може би пак ще се юрнат да правят Белене, но там ще бъде по-скоро за кражби и геополитика отколото за ефект, защото виждаме колко пари се откраднаха и накрая пак нищо.

              това мнение не е препоръка за покупка или продажба на акции

              Коментар


              • Въз основа споменатото от мен преди, се очаква драстична промяна в технологията на батериите и мощно търсене на ново производствено оборудване, базирано на многоклетъчния принцип.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Иван Петкандраганов Разгледай мнение

                  Аз си мисля така:
                  Да, батериите на електричките са направени от хиляди батерии на лаптопи. Позната технология, лесно мултиплицирана/мащабирана.
                  Лесно, но скъпо.

                  Ако на местото на хиляди малки лаптопни батерии има само една хилядократно по-голяма, ще се спести стократно материал за обвивка, за електроди във всяка от хилядите, за проводници към всяка от хилядите - и тъй нататъчес - и неколкократно от маса, тежест.

                  Само трябва здрава наука, изследвания и технология, но засега Мъск и останалите производители ин ги е страх и ги мързи.

                  А защо? Защото човечеството все повече се отказва от мозъка, от мисленето и отговорността, свързана с човешко мислене.
                  Лек му път!

                  ​​​​​Ето го пътя....
                  https://m.youtube.com/watch?v=vMLk_T0PPbk
                  да ви е сладко!
                  ...Обаче, електрохимията, задава ред ограничения, част от които споменах, а има и още...
                  Last edited by Pyramid; 03.01.2021, 20:17.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                    Тъййй. Накъде бия?
                    Ами натам че, колкото по-голям е единичният елемент, толкова по-зле:
                    1.Увеличена пожароопасност;
                    2.Увеличена фактическа нетна нееднаквост на параметрите;
                    3.Излизане от строя на един елемент, така или иначе, подкопава живота и съкращава трайността ѝ на останалите в състава на батерията. Колкото повече излизанаведнъж от строя, толкова по-сериозна е щетата;
                    4.Характеризира се с по-високи токове, докато, нарастване дебелината на електродите, противоречи на нарастването на специфичния капацитет. Оттук, получаваме все по-склонни да дефектират елементи;
                    5.Увеличава се нееднородността при разпределяне на електролита без допълнителни мерки и на температурата при работа на елемента, което, също съкращава трайността и броя максимални работни цикли
                    и т.н.и т.п.
                    Ще рече, с новите елементи 4680 вместо 18650, Мъск спестява, донякъде, само откъм корпуси, докато, пожарите, са на път да станат още по-атрактивни.
                    Наш човек Мъско, залага на куц кон (възможно, безда го знае но, все пак) и резултатите няма много да закъснеят. Казусът „Батерия”, само се заплита.
                    Аз си мисля така:
                    Да, батериите на електричките са направени от хиляди батерии на лаптопи. Позната технология, лесно мултиплицирана/мащабирана.
                    Лесно, но скъпо.

                    Ако на местото на хиляди малки лаптопни батерии има само една хилядократно по-голяма, ще се спести стократно материал за обвивка, за електроди във всяка от хилядите, за проводници към всяка от хилядите - и тъй нататъчес - и неколкократно от маса, тежест.

                    Само трябва здрава наука, изследвания и технология, но засега Мъск и останалите производители ин ги е страх и ги мързи.

                    А защо? Защото човечеството все повече се отказва от мозъка, от мисленето и отговорността, свързана с човешко мислене.
                    Лек му път!

                    ​​​​​Ето го пътя....
                    https://m.youtube.com/watch?v=vMLk_T0PPbk
                    да ви е сладко!
                    Last edited by Иван Петкандраганов; 03.01.2021, 17:04.

                    Коментар


                    • Тъййй. Накъде бия?
                      Ами натам че, колкото по-голям е единичният елемент, толкова по-зле:
                      1.Увеличена пожароопасност;
                      2.Увеличена фактическа нетна нееднаквост на параметрите;
                      3.Излизане от строя на един елемент, така или иначе, подкопава живота и съкращава трайността ѝ на останалите в състава на батерията. Колкото повече излизанаведнъж от строя, толкова по-сериозна е щетата;
                      4.Характеризира се с по-високи токове, докато, нарастване дебелината на електродите, противоречи на нарастването на специфичния капацитет. Оттук, получаваме все по-склонни да дефектират елементи;
                      5.Увеличава се нееднородността при разпределяне на електролита без допълнителни мерки и на температурата при работа на елемента, което, също съкращава трайността и броя максимални работни цикли
                      и т.н.и т.п.
                      Ще рече, с новите елементи 4680 вместо 18650, Мъск спестява, донякъде, само откъм корпуси, докато, пожарите, са на път да станат още по-атрактивни.
                      Наш човек Мъско, залага на куц кон (възможно, безда го знае но, все пак) и резултатите няма много да закъснеят. Казусът „Батерия”, само се заплита.
                      Last edited by Pyramid; 03.01.2021, 15:57.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                        Ааа-ха-ха-ха-хаааа! Бас държа че лично Мъск те информира,

                        Аха. Щото си го питал.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение
                          Да, и първите 2 батерии бяха дефектирали преди 300 000км, а на третата направи 700 000км. И трите батерии от стария тип нали. Какво повече? Аз нямам кола на която да съм навъртял 300 000км, а на всичките ми коли нямам 700 000 ОБЩО. Ти също нямаш!

                          И Бьорн беше сменил една батерия на няколко стотин хиляди в гаранция на първата му Тесла и до там, за друг случай чувал ли си? 2 значими случая от вече колко милиони коли продадени...


                          Още едно ДА, но разковничето е до >НУЛА<. Кога ще ти падне колата до нула че и да седи толкова много че да деградира? Моята никога не е падала под 20%, всяка вечер е на контакта. Изненада аз спя поне веднъж на 24 часа!



                          Да ти давам ли пак линка от колата ми или няма нужда да те правя на клоун за пореден път? Търси старите мнения.
                          Слухове вървят че в Китай след пускането на модел Y на по-ниска цена (made in China) има над 100х поръчки за един ден.
                          Подозирам, че подобно ще е търсенето в Европа след пускането на завода в Германия.

                          Наскоро се хващах на бас с колега от форума, че Тесла ще имат над 800 хил продажби до 24та година. Като гледам темпото по-скоро ще ги направят 2021ва
                          Last edited by ED; 03.01.2021, 12:51.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
                            Ааа-ха-ха-ха-хаааа! Бас държа че лично Мъск те информира,

                            Надценяваш го.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                              Пазарите срещат купувачи и продавачи, да разменят пари за продукт (и обратно). Когато един продукт е твърде скъп, поради разни (технически, технологични, суровинни, с рециклирането, със целеобразността и т.н) проблеми, страдат всичкиѝ Едните купуват малко или почти нищо, другите продават толкова или по-малко (като извадят разходите за маркетинг и т.н.), печалба - АКО СЕ ФОРМИРА ...
                              ...И тук, идват многоклетъчните. Преди около месец, в нета се просмука, как един юнак, си взел „Тесла” само за $5k (или някъде там): Някаква, била 99%ОК и само -с изтекла гаранция и сринат капацтет. Рискувал, взел я за ок.3,5 k, дал я на някакви свои познати, „оперирали” я, имало само 1 (ЕДИН!) сдухан елемент, сменили го за $1,5k и -готово, най-евтината Тесла. Изцяло работоспособна, с пълен обхват.

                              ...тук някъде, е Пробивът, за който съм информиран от първа ръка, от силно мой човек. Затова, правим пауза и този път, аз питам за техническите и пазарни детайли:
                              Ааа-ха-ха-ха-хаааа! Бас държа че лично Мъск те информира,

                              Last edited by RUBLA; 03.01.2021, 11:54.
                              Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                              Коментар



                              • Пазарите срещат купувачи и продавачи, да разменят пари за продукт (и обратно). Когато един продукт е твърде скъп, поради разни (технически, технологични, суровинни, с рециклирането, със целеобразността и т.н) проблеми, страдат всичкиѝ Едните купуват малко или почти нищо, другите продават толкова или по-малко (като извадят разходите за маркетинг и т.н.), печалба - АКО СЕ ФОРМИРА ...
                                ...И тук, идват многоклетъчните. Преди около месец, в нета се просмука, как един юнак, си взел „Тесла” само за $5k (или някъде там): Някаква, била 99%ОК и само -с изтекла гаранция и сринат капацтет. Рискувал, взел я за ок.3,5 k, дал я на някакви свои познати, „оперирали” я, имало само 1 (ЕДИН!) сдухан елемент, сменили го за $1,5k и -готово, най-евтината Тесла. Изцяло работоспособна, с пълен обхват.

                                ...тук някъде, е Пробивът, за който съм информиран от първа ръка, от силно мой човек. Затова, правим пауза и този път, аз питам за техническите и пазарни детайли:

                                Last edited by RUBLA; 03.01.2021, 11:53. Причина: Заяждане.

                                Коментар

                                Working...
                                X