Първоначално изпратено от alphaomega
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от bertram Разгледай мнениеЯсно е,че електричките имат бъдеще. За мен интересен момент е консумацията и как ще се отрази този нов потенциален товар на електропреносната мрежа и енергетиката като цяло.
Една средна електричка минава 100км с разход около 20Kwh електро енергия. https://en.wikipedia.org/wiki/Electr...A_fuel_economy
ако един средно статистически гражданин върти 20км на ден да иде до работа, да закара децата на училище и тн това прави 5-10киловата разход на ден. при едни 100 000 автомобила в град като софия това би дало съществен разход на енергия. Както и да го мислим тази енергия е силно вероятно да се консумира в тъмната част на денонощието - връщаш се от работа и включваш колата на зарядната станция в гаража.
В момента много се говори за ВЕИ, но поне по нашите ширини основно са слънчеви
как ще се отрази тази консумация на системата според вас
може би пак ще се юрнат да правят Белене, но там ще бъде по-скоро за кражби и геополитика отколото за ефект, защото виждаме колко пари се откраднаха и накрая пак нищо.
Но пък батериите са неефективни и скъпи. Нещата може да се получат чак когато разгадаем тайните на водорода и по специално неговото твърдо състояние като метал.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Иван Петкандраганов Разгледай мнение
Когато електричките почнат да се движат с енергия от фотоволтаични панели на покрива си, тогава ги брой "зелени".
Ако дърпат от общата електрическа мрежа, само вкарват във веригата още една брънка на прехвърляне, с което намаляват КПД-то.
То ест ДВГ пряко изгарят горивото, докато за електричките то се изгаря още някъде, прехвърля се след това в ток, предава се по токовата мрежа... дотук две допълнителни стъпки на прехвърляне на енергия, да оставим увеличения обслужващ персонал отделно засега.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Иван Петкандраганов Разгледай мнение
Когато електричките почнат да се движат с енергия от фотоволтаични панели на покрива си, тогава ги брой "зелени".
Ако дърпат от общата електрическа мрежа, само вкарват във веригата още една брънка на прехвърляне, с което намаляват КПД-то.
То ест ДВГ пряко изгарят горивото, докато за електричките то се изгаря още някъде, прехвърля се след това в ток, предава се по токовата мрежа... дотук две допълнителни стъпки на прехвърляне на енергия, да оставим увеличения обслужващ персонал отделно засега.
- Само питам.
Коментар
-
Първоначално изпратено от bertram Разгледай мнениеЯсно е,че електричките имат бъдеще. За мен интересен момент е консумацията и как ще се отрази този нов потенциален товар на електропреносната мрежа и енергетиката като цяло.
Една средна електричка минава 100км с разход около 20Kwh електро енергия. https://en.wikipedia.org/wiki/Electr...A_fuel_economy
ако един средно статистически гражданин върти 20км на ден да иде до работа, да закара децата на училище и тн това прави 5-10киловата разход на ден. при едни 100 000 автомобила в град като софия това би дало съществен разход на енергия. Както и да го мислим тази енергия е силно вероятно да се консумира в тъмната част на денонощието - връщаш се от работа и включваш колата на зарядната станция в гаража.
В момента много се говори за ВЕИ, но поне по нашите ширини основно са слънчеви
как ще се отрази тази консумация на системата според вас
може би пак ще се юрнат да правят Белене, но там ще бъде по-скоро за кражби и геополитика отколото за ефект, защото виждаме колко пари се откраднаха и накрая пак нищо.
Ако дърпат от общата електрическа мрежа, само вкарват във веригата още една брънка на прехвърляне, с което намаляват КПД-то.
То ест ДВГ пряко изгарят горивото, докато за електричките то се изгаря още някъде, прехвърля се след това в ток, предава се по токовата мрежа... дотук две допълнителни стъпки на прехвърляне на енергия, да оставим увеличения обслужващ персонал отделно засега.
Коментар
-
Ясно е,че електричките имат бъдеще. За мен интересен момент е консумацията и как ще се отрази този нов потенциален товар на електропреносната мрежа и енергетиката като цяло.
Една средна електричка минава 100км с разход около 20Kwh електро енергия. https://en.wikipedia.org/wiki/Electr...A_fuel_economy
ако един средно статистически гражданин върти 20км на ден да иде до работа, да закара децата на училище и тн това прави 5-10киловата разход на ден. при едни 100 000 автомобила в град като софия това би дало съществен разход на енергия. Както и да го мислим тази енергия е силно вероятно да се консумира в тъмната част на денонощието - връщаш се от работа и включваш колата на зарядната станция в гаража.
В момента много се говори за ВЕИ, но поне по нашите ширини основно са слънчеви
как ще се отрази тази консумация на системата според вас
може би пак ще се юрнат да правят Белене, но там ще бъде по-скоро за кражби и геополитика отколото за ефект, защото виждаме колко пари се откраднаха и накрая пак нищо.
това мнение не е препоръка за покупка или продажба на акции
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Иван Петкандраганов Разгледай мнение
Аз си мисля така:
Да, батериите на електричките са направени от хиляди батерии на лаптопи. Позната технология, лесно мултиплицирана/мащабирана.
Лесно, но скъпо.
Ако на местото на хиляди малки лаптопни батерии има само една хилядократно по-голяма, ще се спести стократно материал за обвивка, за електроди във всяка от хилядите, за проводници към всяка от хилядите - и тъй нататъчес - и неколкократно от маса, тежест.
Само трябва здрава наука, изследвания и технология, но засега Мъск и останалите производители ин ги е страх и ги мързи.
А защо? Защото човечеството все повече се отказва от мозъка, от мисленето и отговорността, свързана с човешко мислене.
Лек му път!
Ето го пътя....
https://m.youtube.com/watch?v=vMLk_T0PPbk
да ви е сладко!Last edited by Pyramid; 03.01.2021, 20:17.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеТъййй. Накъде бия?
Ами натам че, колкото по-голям е единичният елемент, толкова по-зле:
1.Увеличена пожароопасност;
2.Увеличена фактическа нетна нееднаквост на параметрите;
3.Излизане от строя на един елемент, така или иначе, подкопава живота и съкращава трайността ѝ на останалите в състава на батерията. Колкото повече излизанаведнъж от строя, толкова по-сериозна е щетата;
4.Характеризира се с по-високи токове, докато, нарастване дебелината на електродите, противоречи на нарастването на специфичния капацитет. Оттук, получаваме все по-склонни да дефектират елементи;
5.Увеличава се нееднородността при разпределяне на електролита без допълнителни мерки и на температурата при работа на елемента, което, също съкращава трайността и броя максимални работни цикли
и т.н.и т.п.
Ще рече, с новите елементи 4680 вместо 18650, Мъск спестява, донякъде, само откъм корпуси, докато, пожарите, са на път да станат още по-атрактивни.
Наш човек Мъско, залага на куц кон (възможно, безда го знае но, все пак) и резултатите няма много да закъснеят. Казусът „Батерия”, само се заплита.
Да, батериите на електричките са направени от хиляди батерии на лаптопи. Позната технология, лесно мултиплицирана/мащабирана.
Лесно, но скъпо.
Ако на местото на хиляди малки лаптопни батерии има само една хилядократно по-голяма, ще се спести стократно материал за обвивка, за електроди във всяка от хилядите, за проводници към всяка от хилядите - и тъй нататъчес - и неколкократно от маса, тежест.
Само трябва здрава наука, изследвания и технология, но засега Мъск и останалите производители ин ги е страх и ги мързи.
А защо? Защото човечеството все повече се отказва от мозъка, от мисленето и отговорността, свързана с човешко мислене.
Лек му път!
Ето го пътя....
https://m.youtube.com/watch?v=vMLk_T0PPbk
да ви е сладко!Last edited by Иван Петкандраганов; 03.01.2021, 17:04.
Коментар
-
Тъййй. Накъде бия?
Ами натам че, колкото по-голям е единичният елемент, толкова по-зле:
1.Увеличена пожароопасност;
2.Увеличена фактическа нетна нееднаквост на параметрите;
3.Излизане от строя на един елемент, така или иначе, подкопава живота и съкращава трайността ѝ на останалите в състава на батерията. Колкото повече излизанаведнъж от строя, толкова по-сериозна е щетата;
4.Характеризира се с по-високи токове, докато, нарастване дебелината на електродите, противоречи на нарастването на специфичния капацитет. Оттук, получаваме все по-склонни да дефектират елементи;
5.Увеличава се нееднородността при разпределяне на електролита без допълнителни мерки и на температурата при работа на елемента, което, също съкращава трайността и броя максимални работни цикли
и т.н.и т.п.
Ще рече, с новите елементи 4680 вместо 18650, Мъск спестява, донякъде, само откъм корпуси, докато, пожарите, са на път да станат още по-атрактивни.
Наш човек Мъско, залага на куц кон (възможно, безда го знае но, все пак) и резултатите няма много да закъснеят. Казусът „Батерия”, само се заплита.Last edited by Pyramid; 03.01.2021, 15:57.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
Ааа-ха-ха-ха-хаааа! Бас държа че лично Мъск те информира,
Коментар
-
Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнениеДа, и първите 2 батерии бяха дефектирали преди 300 000км, а на третата направи 700 000км. И трите батерии от стария тип нали. Какво повече? Аз нямам кола на която да съм навъртял 300 000км, а на всичките ми коли нямам 700 000 ОБЩО. Ти също нямаш!
И Бьорн беше сменил една батерия на няколко стотин хиляди в гаранция на първата му Тесла и до там, за друг случай чувал ли си? 2 значими случая от вече колко милиони коли продадени...
Още едно ДА, но разковничето е до >НУЛА<. Кога ще ти падне колата до нула че и да седи толкова много че да деградира? Моята никога не е падала под 20%, всяка вечер е на контакта. Изненада аз спя поне веднъж на 24 часа!
Да ти давам ли пак линка от колата ми или няма нужда да те правя на клоун за пореден път? Търси старите мнения.
Подозирам, че подобно ще е търсенето в Европа след пускането на завода в Германия.
Наскоро се хващах на бас с колега от форума, че Тесла ще имат над 800 хил продажби до 24та година. Като гледам темпото по-скоро ще ги направят 2021ваLast edited by ED; 03.01.2021, 12:51.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнениеАаа-ха-ха-ха-хаааа! Бас държа че лично Мъск те информира,
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеПазарите срещат купувачи и продавачи, да разменят пари за продукт (и обратно). Когато един продукт е твърде скъп, поради разни (технически, технологични, суровинни, с рециклирането, със целеобразността и т.н) проблеми, страдат всичкиѝ Едните купуват малко или почти нищо, другите продават толкова или по-малко (като извадят разходите за маркетинг и т.н.), печалба - АКО СЕ ФОРМИРА ...
...И тук, идват многоклетъчните. Преди около месец, в нета се просмука, как един юнак, си взел „Тесла” само за $5k (или някъде там): Някаква, била 99%ОК и само -с изтекла гаранция и сринат капацтет. Рискувал, взел я за ок.3,5 k, дал я на някакви свои познати, „оперирали” я, имало само 1 (ЕДИН!) сдухан елемент, сменили го за $1,5k и -готово, най-евтината Тесла. Изцяло работоспособна, с пълен обхват.
...тук някъде, е Пробивът, за който съм информиран от първа ръка, от силно мой човек. Затова, правим пауза и този път, аз питам за техническите и пазарни детайли:
Last edited by RUBLA; 03.01.2021, 11:54.Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Пазарите срещат купувачи и продавачи, да разменят пари за продукт (и обратно). Когато един продукт е твърде скъп, поради разни (технически, технологични, суровинни, с рециклирането, със целеобразността и т.н) проблеми, страдат всичкиѝ Едните купуват малко или почти нищо, другите продават толкова или по-малко (като извадят разходите за маркетинг и т.н.), печалба - АКО СЕ ФОРМИРА ...
...И тук, идват многоклетъчните. Преди около месец, в нета се просмука, как един юнак, си взел „Тесла” само за $5k (или някъде там): Някаква, била 99%ОК и само -с изтекла гаранция и сринат капацтет. Рискувал, взел я за ок.3,5 k, дал я на някакви свои познати, „оперирали” я, имало само 1 (ЕДИН!) сдухан елемент, сменили го за $1,5k и -готово, най-евтината Тесла. Изцяло работоспособна, с пълен обхват.
...тук някъде, е Пробивът, за който съм информиран от първа ръка, от силно мой човек. Затова, правим пауза и този път, аз питам за техническите и пазарни детайли:
Коментар
Коментар