Първоначално изпратено от v_tin
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от Иван Петкандраганов Разгледай мнение
Откъде ще добиваме водород?
Да си направим нов Голям взрив, при който единствено е бил създаден?
Но нека си представим, че добиваме от някъде водород.
С какво ще го горим? - с кислород, това дава енергия и вода.
А кислорода от къде? - от атмосферата. Значи теглим кислород от въздуха и го правим вода.
А кво ше дишаме?!
За разлагането на водата обратно на водород и кислород теоретично трябва също толкова енергия, колкото се получава от обратното - изгарянето на водород с кислород. Но на практика в такъв цикъл напред-назад винаги се губи част от енергията.
По горните некои съображения водородът не е източник на енергия.
Но нека си представим, че дедо боже ни снабдява отвънка безплатно с кислород и водород и ние ги горим. Кеф, чиста енергия, продуктът е само енергия и вода.
А тая вода къде ще я даваме?! Нов Потоп ли ще правим?
Хъм...
Нещо... не.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеАсо Пика, водородът е ясен. Проблем са добивът и съхранението му.
Да си направим нов Голям взрив, при който единствено е бил създаден?
Но нека си представим, че добиваме от някъде водород.
С какво ще го горим? - с кислород, това дава енергия и вода.
А кислорода от къде? - от атмосферата. Значи теглим кислород от въздуха и го правим вода.
А кво ше дишаме?!
За разлагането на водата обратно на водород и кислород теоретично трябва също толкова енергия, колкото се получава от обратното - изгарянето на водород с кислород. Но на практика в такъв цикъл напред-назад винаги се губи част от енергията.
По горните некои съображения водородът не е източник на енергия.
Но нека си представим, че дедо боже ни снабдява отвънка безплатно с кислород и водород и ние ги горим. Кеф, чиста енергия, продуктът е само енергия и вода.
А тая вода къде ще я даваме?! Нов Потоп ли ще правим?
Хъм...
Нещо... не.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнениеКакто обикновено батак
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеТ.е.? Увеличаваме ВЕИ и...става...КАКВО?
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнениеНа прав път си с голяма разлика в полза на електричките. С увеличаване дела на въозбновяемите източници тази разлика само ще се увеличава.
Коментар
-
Първоначално изпратено от bertram Разгледай мнениеЯсно е,че електричките имат бъдеще. За мен интересен момент е консумацията и как ще се отрази този нов потенциален товар на електропреносната мрежа и енергетиката като цяло.
Една средна електричка минава 100км с разход около 20Kwh електро енергия. https://en.wikipedia.org/wiki/Electr...A_fuel_economy
ако един средно статистически гражданин върти 20км на ден да иде до работа, да закара децата на училище и тн това прави 5-10киловата разход на ден. при едни 100 000 автомобила в град като софия това би дало съществен разход на енергия. Както и да го мислим тази енергия е силно вероятно да се консумира в тъмната част на денонощието - връщаш се от работа и включваш колата на зарядната станция в гаража.
В момента много се говори за ВЕИ, но поне по нашите ширини основно са слънчеви
как ще се отрази тази консумация на системата според вас
може би пак ще се юрнат да правят Белене, но там ще бъде по-скоро за кражби и геополитика отколото за ефект, защото виждаме колко пари се откраднаха и накрая пак нищо.
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
Отново поставям акцента върху НЯКОЛКОТО възможности (едновременно!) - при работата на съвременните централи (което прочетох в твоя пост) :
1. Получаване на електроенергия.
2. Получаване на пара с различни параметри (за различни производства + за отопление)
3. Получаване на топла вода за отопление.
Значи: енергията (както пишеш)- "която се вади с изгаряне на горивото" - има доста възможности, вкл. и да отоплява и осветява градове и да се вършат много производствени задачи... от "едното изгаряне" на горивото...
Ами така е. Ала аз, като писах, имах предвид ЕДИНСТВЕНО ел.енергията, понеже, Берти така постави въпроса.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
След, като гориво, така или иначе, се гори то, не е ли екологично и икономически по-изгодно, ТОВА ИЗГАРЯНЕ да става в оптимизирани условия, каквито, в ДВГ просто няма? И ДВГ-колите, разнасят един мъртъв товар (самото гориво), разнасят го още кораби, цистерни и т.н... Съгласно Айнщайн, самата енергия в горивото, е части от микрограма, защо да не спре разнасянето на стотици, хиляди и милиони тонове насам - натам? Ако в централа, имаш кпд над 30-40%, защо да се натискаш на под 20% в обикн.коли?
- Само питам.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Ами аз съм споделял но, вероятно, си пропуснал:И мен, лично, проблемите с автономността на електричките, ме спират да си купя: По ще не изградена инфраструктурата, която, би минала нужната свобода на придвижване. Въпросът беше друг:Ако така или иначе,ненергия се вади с изгаряне на гориво, не ли по-добре за единица, да сенизгори по-малко? Оптималните (най-добрите) условия именно до това водят. ТОВА в целта и т.н. Берти зададе своя въпрос, и аз се присъединявам към него.
Отново поставям акцента върху НЯКОЛКОТО възможности (едновременно!) - при работата на съвременните централи (което прочетох в твоя пост) :
1. Получаване на електроенергия.
2. Получаване на пара с различни параметри (за различни производства + за отопление)
3. Получаване на топла вода за отопление.
Значи: енергията (както пишеш)- "която се вади с изгаряне на горивото" - има доста възможности, вкл. и да отоплява и осветява градове и да се вършат много производствени задачи... от "едното изгаряне" на горивото...
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
Защо, ли?
Защото живеем в такива времена, когато всеки иска да има автономността - да отиде, където пожелае.
Това означава, че той залага на различни видове транспорт, който получава своята енергия в определена точка в началото на всеки предстоящ преход (маршрут).
В тази определена точка е немислимо да бъде разположена отделна централа.
По горната причина - налага се работното тяло за получаване на енергията да се транспортира, което е едно доста скъпо начинание, без което е невъзможно да съществува съответното (избрано от съвременния човек) - средство за транспорт.
.................
Затова, какъвто и КПД за споменаваш (в централата)- цялата мрежа за транспорт на енергоносителя (получен в централата) оскъпява дадено производство.
Все пак, това е за предпочитане, пред изграждане на централа на всеки 10-20 километра...
И да повторим: желанието на хората да бъдат автономни ги кара да имат свои виждания при избора на превозно средство от някой от видовете транспорт.
.........,......
И още нещо много важно : обикновено в централата има условия за получаване на няколко вида енергоносители!
(нали се сещаш за твоят неосъществен проект за топлата вода)....
Коментар
-
Първоначално изпратено от alphaomega Разгледай мнение
Енергията от ВЕИ трябва да се съхранява в батерии за да може да се консумира когато е нужна. Иначе няма голям смисъл. Вятъра и слънцето са непостоянни.
Но пък батериите са неефективни и скъпи. Нещата може да се получат чак когато разгадаем тайните на водорода и по специално неговото твърдо състояние като метал.
Периодичният закон е умишлено „редактиран“ от световната академична наука. Премахването на ефира налага и промяната при която инертните газове се обединяват с елементите от осмата група и таблицата придобива вида, в който се изучава сега. Заличаването на Нютоний дава възможност на Айнщайн,, заимствайки идеите на Анри Пуанкаре да създаде и наложи специалната си Теория на относителността. Физиците се отказват от понятието „ефир“ и признават електромагнитното поле като самодостатъчен обект който не се нуждае от допълнителен носител.
Останалото е както се казва история ......
Но на днешното ниво на развитие на цивилизацията, науката и ценностите това не може да стане, на човечеството и науката ще са им нужни поне още 50 години и това е консервативното ми мнение , за да признае отново Първия елемент......
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
След, като гориво, така или иначе, се гори то, не е ли екологично и икономически по-изгодно, ТОВА ИЗГАРЯНЕ да става в оптимизирани условия, каквито, в ДВГ просто няма? И ДВГ-колите, разнасят един мъртъв товар (самото гориво), разнасят го още кораби, цистерни и т.н... Съгласно Айнщайн, самата енергия в горивото, е части от микрограма, защо да не спре разнасянето на стотици, хиляди и милиони тонове насам - натам? Ако в централа, имаш кпд над 30-40%, защо да се натискаш на под 20% в обикн.коли?
- Само питам.
Да, така е, но включи загубите по прехвърляне от ТЕЦа до електричката, и сравни с прякото му изгаряне в ДВГто. Енергийно май е по-изгодно ДВГто в този случай.
От гледна точка на замърсяване се получава същото, само дето ТЕЦовете често са изнесени малко извън града, а пък у нас са вътре в градовете.
И къде отива тогава парламата на зелените талибани?Last edited by Иван Петкандраганов; 05.01.2021, 19:38.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
След, като гориво, така или иначе, се гори то, не е ли екологично и икономически по-изгодно, ТОВА ИЗГАРЯНЕ да става в оптимизирани условия, каквито, в ДВГ просто няма? И ДВГ-колите, разнасят един мъртъв товар (самото гориво), разнасят го още кораби, цистерни и т.н... Съгласно Айнщайн, самата енергия в горивото, е части от микрограма, защо да не спре разнасянето на стотици, хиляди и милиони тонове насам - натам? Ако в централа, имаш кпд над 30-40%, защо да се натискаш на под 20% в обикн.коли?
- Само питам.
Защото живеем в такива времена, когато всеки иска да има автономността - да отиде, където пожелае.
Това означава, че той залага на различни видове транспорт, който получава своята енергия в определена точка в началото на всеки предстоящ преход (маршрут).
В тази определена точка е немислимо да бъде разположена отделна централа.
По горната причина - налага се работното тяло за получаване на енергията да се транспортира, което е едно доста скъпо начинание, без което е невъзможно да съществува съответното (избрано от съвременния човек) - средство за транспорт.
.................
Затова, какъвто и КПД за споменаваш (в централата)- цялата мрежа за транспорт на енергоносителя (получен в централата) оскъпява дадено производство.
Все пак, това е за предпочитане, пред изграждане на централа на всеки 10-20 километра...
И да повторим: желанието на хората да бъдат автономни ги кара да имат свои виждания при избора на превозно средство от някой от видовете транспорт.
.........,......
И още нещо много важно : обикновено в централата има условия за получаване на няколко вида енергоносители!
(нали се сещаш за твоят неосъществен проект за топлата вода)....
Коментар
Коментар