IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    Turbolan, от атомни централи, днес са пуснали първата която работи с едно и също гориво докато е жива, нещо като вечна енергия. Има всичко, хората нещо не стават и хубави неща се случват за които в миналото тонове мечти по статии са се изляли, а сега са реалност. Няма да има проблем с тока никога.
    Ако казваш за реакторите с бързи неутрони (РБН), един съвременен беше пуснат в Русия преди няколко месеца, а въобще първият работи някъде от '70-те години, като паралелно изработва плутоний за ядрени оръжия.

    Те могат да използват отработеното гориво на реакторите с бавни неутрони, обикновените, което е много по света и съхранението му е скъпо.

    Съмнявам се да работят безкрайно в точния смисъл на думата, по-скоро това е журналистическо преувеличение за мен.

    Коментар


    • В момента електрокарите още са далеч от съвършенство, много има да се променя в тях.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Turbolan, от атомни централи, днес са пуснали първата която работи с едно и също гориво докато е жива, нещо като вечна енергия. Има всичко, хората нещо не стават и хубави неща се случват за които в миналото тонове мечти по статии са се изляли, а сега са реалност. Няма да има проблем с тока никога.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Turbolan Разгледай мнение

          Остави батерията засега, а кажи откъде идва токът за електричките?
          Вероятно от контакта?
          Не се будалкай с Дани. Той е наясно. Не са точно наясно разни Зацки, Фонци и др. слънчасали, зелени екоталибани. Мойте сметки показаха преди години че, ако заменим всичко на електрички, ще ни трябват (освен сегашните два), още два блока по 1000 мегавата единия.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
            Какъв моден тренд, винаги се е търсило това с което по евтино изминаваш 100км и с ток беше евтино защото те смятат че върви с ток, а трябва да смятат разхода - ток + батерия. Ако една батерия струва 1000лв и може да я заредиш и разредиш напълно 1000 пъти, а с един заряд минаваш 100км, то батерията за 100км ти струва 1лев , а разхода е този на ток + разхода за батерия.
            Остави батерията засега, а кажи откъде идва токът за електричките?
            Вероятно от контакта?

            Коментар


            • Първоначално изпратено от val/she Разгледай мнение

              Електромобилите са моден тренд, статус и заявяване, че си зелен, ако и втова да няма нищо зелено. Като оставим на страна възможността от пожар и задушливи газове, зарядните станции изискват мощности.
              Какъв моден тренд, винаги се е търсило това с което по евтино изминаваш 100км и с ток беше евтино защото те смятат че върви с ток, а трябва да смятат разхода - ток + батерия. Ако една батерия струва 1000лв и може да я заредиш и разредиш напълно 1000 пъти, а с един заряд минаваш 100км, то батерията за 100км ти струва 1лев , а разхода е този на ток + разхода за батерия.
              Last edited by supertrader; 03.11.2023, 18:07.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                Без стабилен източник на ток и зарядни станции направени по друг начин за електробилите масово просто забравете. Производителите казват - ако ги правим ще касираме загуби и ще фалираме. Няма къде да се зареждат, няма ток с който да се зареждат масово и те смятат че просто хората ше трябва да се оккажат от личен транспорт, ако им предлагат електромобили. Тока трябва да се произвежда от централи, зарядните станции трябва да работят направо с прав ток, инверторите им са тежък случай - много скъпи, постоянна подръжка за която няма пари ако е с обществени средства. Тока в мрежата може да 12 цента, но този на колонката не може да бъде 12 цента. Автомобилите с двг вкарват пари в бюджетите на държавите, в хазната..електромобилите изкарват парите от хазната. Държавите трябва да се издържат, това означава повишаване на данъците и така.
                Електромобилите са моден тренд, статус и заявяване, че си зелен, ако и в това да няма нищо зелено. Като оставим настрана възможността от пожар и задушливи газове, зарядните станции изискват мощности.
                Last edited by val/she; 06.11.2023, 10:08.

                Коментар


                • vanio tanov, вчера ми дойде на ум че ако има нагревателчета които са направени така че да загряват до точно определени градуси е най доброто там да направя нещо, иначе трябва датчик за температурат, като я достигне да се изключи. Потърсих в интернет, китайците са направили такива нагреватерчета и даже ги продават по 2 лв..
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от vanio tanov Разгледай мнение

                    Те, китайците, какво ли не са направили, от пиле мляко само.
                    И такова имат.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                      Сега ще купува от китайците батерии, направили са по бързо зареждаща се.. и е пусната в производство.
                      Те, китайците, какво ли не са направили, от пиле мляко само.

                      Коментар


                      • Сега ще купува от китайците батерии, направили са по бързо зареждаща се.. и е пусната в производство.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                          Pyramid, цените страдат от некадърна конструкция, като ползваш 50 волта батерия защо поне да не ги направиш клетките в една кутия, на тези каква им е идеята, не може да сменяш отделни клетки в батериите и без това - слагаш нова, тя не иска да работи със старите и батерията не може да се балансира..Какъв е смисъла ? Но тази екстра с отделните клетки се плаща и тежат повече на всичко отгоре.
                          Факт. Изобщо, по лош път вървят но, понеже напред е южноафриканският Мъск и те си мислят че, това е Пътят. Стаден инстинкт.

                          Коментар


                          • Без стабилен източник на ток и зарядни станции направени по друг начин за електробилите масово просто забравете. Производителите казват - ако ги правим ще касираме загуби и ще фалираме. Няма къде да се зареждат, няма ток с който да се зареждат масово и те смятат че просто хората ше трябва да се оккажат от личен транспорт, ако им предлагат електромобили. Тока трябва да се произвежда от централи, зарядните станции трябва да работят направо с прав ток, инверторите им са тежък случай - много скъпи, постоянна подръжка за която няма пари ако е с обществени средства. Тока в мрежата може да 12 цента, но този на колонката не може да бъде 12 цента. Автомобилите с двг вкарват пари в бюджетите на държавите, в хазната..електромобилите изкарват парите от хазната. Държавите трябва да се издържат, това означава повишаване на данъците и така.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Pyramid, цените страдат от некадърна конструкция, като ползваш 50 волта батерия защо поне да не ги направиш клетките в една кутия, на тези каква им е идеята, не може да сменяш отделни клетки в батериите и без това - слагаш нова, тя не иска да работи със старите и батерията не може да се балансира..Какъв е смисъла ? Но тази екстра с отделните клетки се плаща и тежат повече на всичко отгоре.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • bota156, има един икономист, той сам си направи 350 кг електричка, развива 100 км в час, с 5 киловатчаса батерии NCM - 20кг. само. 5 киловатчаса може да ги зареждаш за 2 часа от контакта, харчи 2 киловатчаса за 100км. Два електромотора по 4 киловатчаса без редуктори не на колелата, предават въртящия момент чрез полуоски стандартни, електромоторите на сухичко и да не се цапат. Инженерите дето ги мислят тези електрички малко са зле, при положение че има отработена конструкция от ДВГ колите и два мотора отпадат и редуктори и диференциали. А как може да се направи двустепенен редуктор който да е магнитен вътре в самите електромотори, без триещи се части въобще не говорим и ще харчи 1.2 да кажем в града. Защото за извънграда по добро от двг няма, докато не се направят станции с водород ниско налягане назвъкани навсякъде и не с тези горивни клетки с протонообменни мембрани които страдат от лоу кондюктивити
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X