IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Развиват се нещата, развитието се случва в Китай вече 100%. Защото изобретателя на литиевойонната батерия предлагаше да направят батерии със солиден електролит и твърдеше че може, искаше някакви милиони да се инвестират, но в САЩ му отказаха. В Китай не отказват, китайците започнаха сериозно да плащат за такива неща очевидно. Всички които са проектирали коли за западните брандове сега проектират за китайски брандове.
    Last edited by supertrader; 25.08.2024, 13:12.
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • 12 киловатчаса е енергията в килограм бензин, 9 в един литър. Наистина 0.34 киловатчаса в килограм батерия е мноого ниска енергийна плътност - 35 пъти по ниска. В момента може да се направят автомобили с размер на малолитражките и теглото на старите малолитражки, които да развиват максимално 90 км.ч. и да се движат с 50 - 60, а разхода да бъде 7 киловатчаса на 100км. пробег, но ако батерията е с капацитет 7 киловатчаса - 20кг ще тежи батерията. Иначе за дълги растояния - автомобил с ДВГ, но при тях има възможност много да се намали още разхода и да падне до 4 литра на 100 км. и по малко дори. Като се оправят с един резервоар гориво ще изминават 2000 км. Това ще стартира процеса на деурбанизация, огромните градове ще започнат да се свиват. Демографската криза при белите ще приключи също.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
        Големите кораби се задвижват с електромотори, той точно тях дава за пример как двг ги движат. По принцип в момента е прав, защото ДВГ е яко в употреба. Но нищо не стои на едно и също място и с развитието на реакторите в един момент ще имат електроцентрали на борда същественно различни от тези с парните турбини. Има технически решения, въпроса е те като се появят да се използват полезно и по предназначение, да не ги използват за война. Иначе само след няколко години ако се даде ход на техническите решения те ще започнат да навлизат не масово, 100% а ще се наложат примерно при 3% от транспортните средства. Сега въпроса дали си заслужава само заради 3 % да се поеме риска от прилагането им за война. Никой не може да каже че процентите ще са само 3..сега ще са толкова, но след време когато се осъзнае че с ограничените ресурси трябва да се борави внимателно тези неща могат да помогнат да се направи. С въглеводородите големия проблем е че имат по ценни приложения отколкото да бъдат изгорени. Много неща не може да се направят без въглеводороди. Добре електромоторите са с малко смазочни материали, само в лагерите, но без смазочни материали не са. А колко пластмаси влагат в електромобилите, и гуми им трябват - правят се от въглеводороди лесно.
        Той казва - което е вярно - че, енергията, запасена в килограм течно гориво (като печупим и през кпд на системата като цяло) е от около 20++ ПЪТИ ПОВЕЧЕ, октолкото в същите по маса акумулатори а това, ама съвсем НЕ Е за пренебрегване. За транспортни цели като за морския транспорт, определено, д едните акумулатори, са слаби и прекалено тежки. Само си помисли: 8 киловатчаса/кг дизел и 0,34/кг при тези, за които говориш ти.

        Коментар


        • Вече на пазара се предлагат батерии със солиден електролит, и са евтини - под 100 долара за киловатчас капацитет, не се палят и не експлоадират. Енергийната им плътност е от 300 до 340 ватчаса за клограм. Батерия от 5 киловатчаса става с тегло колкото на оловен, стартерен акумулатори. Батерията въобще няма да е тежката част от новите електрокари и се очертава също да не е скъпа.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Големите кораби се задвижват с електромотори, той точно тях дава за пример как двг ги движат. По принцип в момента е прав, защото ДВГ е яко в употреба. Но нищо не стои на едно и също място и с развитието на реакторите в един момент ще имат електроцентрали на борда същественно различни от тези с парните турбини. Има технически решения, въпроса е те като се появят да се използват полезно и по предназначение, да не ги използват за война. Иначе само след няколко години ако се даде ход на техническите решения те ще започнат да навлизат не масово, 100% а ще се наложат примерно при 3% от транспортните средства. Сега въпроса дали си заслужава само заради 3 % да се поеме риска от прилагането им за война. Никой не може да каже че процентите ще са само 3..сега ще са толкова, но след време когато се осъзнае че с ограничените ресурси трябва да се борави внимателно тези неща могат да помогнат да се направи. С въглеводородите големия проблем е че имат по ценни приложения отколкото да бъдат изгорени. Много неща не може да се направят без въглеводороди. Добре електромоторите са с малко смазочни материали, само в лагерите, но без смазочни материали не са. А колко пластмаси влагат в електромобилите, и гуми им трябват - правят се от въглеводороди лесно.
            Last edited by supertrader; 24.08.2024, 07:17.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • 2 дни +, а критикарчето мълчи. Трябва да има нещо.

              Коментар


              • ...Е, Безименни, намери ли нещо в "старите книги"? Щото е лесно да бръмчиш, както виждаме, нале. А работа по същество - ниц.

                Коментар


                • Прочее, я да видим, какво пише в старите книги на Безименния относно това, как се трансформират обратно загуби в полезна работа и къде и как е постижимо.

                  Коментар


                  • https://www.facebook.com/share/r/E13W5SaWQJMG7v2e/

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение
                      Мъск и разни "изобретатели" "дишат прахА" на китайчетата... Как не сме се досещали! Но сме чели много неща в разни стари книги...

                      https://www.kaldata.com/it-%D0%BD%D0...BA-505076.html
                      Нищо ново. Само старите напъни и болезнено мрънкане. Дерзай, далеч ще стигнеш.

                      Коментар


                      • Мъск и разни "изобретатели" "дишат прахА" на китайчетата... Как не сме се досещали! Но сме чели много неща в разни стари книги...

                        https://www.kaldata.com/it-%D0%BD%D0...BA-505076.html

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение
                          "СТАГНИРАЙКИ" (баси, създателят на "теория" в НЕПРЕТЕНЦИОЗНИЯ нет) - топлинните двигатели ЩЕ ТЕ НАДЖИВЕЯТ.

                          "АТОМОХОД" - това от нета ли го учиш?

                          Кажи, че на борда има атомен реактор, който осигурява пара с необходимите параметри за парната турбина (топлинният двигател на кораба) за да те разберат хората!

                          Няма смисъл да се упражняваш тук в областта на топлинните двигатели. НЯМА ДРУГ ВИД ЕНЕРГИЯ, която да осигури необходимата теглителна сила (упор за движение на кораба) при милионите тонове товари.

                          Това рефлектира върху себестойността на ВСЯКА СТОКА, АКО И НАСТОЯЩИТЕ ЦЕНИ ДА СА МНОГО ВИСОКИ.

                          С Батериите - вече СЪМ обяснявал как стоят нещата - не само със свръх-цените, но и със СИГУРНОСТТА НА КОРАБА-ЧЕРУПКА, когато на борда няма да има ДИЗЕЛ- ГЕНЕРАТОРИТЕ, които остават необходимата ел.енергия..., ИЛИ ПОНЕ ДА ЗАРЕДЯТ БАТЕРИИТЕ АВСРИЙНО...

                          ... ама за това си трябва наф-та... (т.е. - в твоя живот батерия и движение на супер-танкер са противопоказни)

                          За самолетите няма да те открехвам. Чети в нета и хвърляй нова терминология...

                          Все ми е тая как се гънеш, плюеш и мажеш...

                          Зная, че после пак ще ме изтрият, а твоите обиди си остават.

                          Кога ще върнеш парите на Матеев?
                          Отзад напред:
                          1.Никога.​​​​​
                          2.Самолети вече има с батерии, нещата опират до цена и специфичен капацитет.
                          3.Ами да, нафта. И? Нищо ново.
                          4.Вече са ме надживели. Няма драма, само ти си измисляш.
                          5.И не, няма нужда аз да те обиждам. Закъснял съм. Господ е бил пръв.

                          Коментар


                          • mikomikov, топлинните двигатели в големите транспортни средства се използват много често за производство на ток, задвижването е от електродвигатели. Знаеш ли, съвременен кораб понеже се движат до пристанища които се посещават от много кораби не може да се задвижва от топлинен двигател, който задвижва направо винта. Нямат маневреност и имат винтове който коригират движението на носа. На практика кораба може да се завърти на едно място. Някои нямат, но те са по стари. Не споря че топлинните двигатели ще продължат да се използват, разбира се че ще ги има още дълго време. Понякога много бързо се случват промени и не можем да го предвидим.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • "СТАГНИРАЙКИ" (баси, създателят на "теория" в НЕПРЕТЕНЦИОЗНИЯ нет) - топлинните двигатели ЩЕ ТЕ НАДЖИВЕЯТ.

                              "АТОМОХОД" - това от нета ли го учиш?

                              Кажи, че на борда има атомен реактор, който осигурява пара с необходимите параметри за парната турбина (топлинният двигател на кораба) за да те разберат хората!

                              Няма смисъл да се упражняваш тук в областта на топлинните двигатели. НЯМА ДРУГ ВИД ЕНЕРГИЯ, която да осигури необходимата теглителна сила (упор за движение на кораба) при милионите тонове товари.

                              Това рефлектира върху себестойността на ВСЯКА СТОКА, АКО И НАСТОЯЩИТЕ ЦЕНИ ДА СА МНОГО ВИСОКИ.

                              С Батериите - вече СЪМ обяснявал как стоят нещата - не само със свръх-цените, но и със СИГУРНОСТТА НА КОРАБА-ЧЕРУПКА, когато на борда няма да има ДИЗЕЛ- ГЕНЕРАТОРИТЕ, които остават необходимата ел.енергия..., ИЛИ ПОНЕ ДА ЗАРЕДЯТ БАТЕРИИТЕ АВСРИЙНО...

                              ... ама за това си трябва наф-та... (т.е. - в твоя живот батерия и движение на супер-танкер са противопоказни)

                              За самолетите няма да те открехвам. Чети в нета и хвърляй нова терминология...

                              Все ми е тая как се гънеш, плюеш и мажеш...

                              Зная, че после пак ще ме изтрият, а твоите обиди си остават.

                              Кога ще върнеш парите на Матеев?

                              Коментар


                              • Pyramid, до атомен реактор който произвежда направо ток с ефективност 75 - 80 %.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X