IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

    30 000 са изключително много само за ГРАДСКО/селско каране. Това са 100км всеки божи ден. ПЪЛЕН АБСУРД. Трябва да си куриер или бакшиш.
    А 30 000лв по висока цена на електричката? Нея с кво ще я избиваш ...
    Абе това е като соларките - не ти ли ги плати някой НЯМА ИЗБИВАНЕ.
    Става само с евтина китайска градска количка.
    като ей това китайско кайенче за $3к или ако България махне мита бля бля да дойде 10к ЛЕВА тука.
    https://www.alibaba.com/product-deta...18b05015Fe6E3B
    Да си кажем Истината: Цените са раздути по търговски съображения, не по технически. Тройно и даже петорно, с цел печалба. Поскъпването, което се е задало обаче, по линия на енергията, е страховито. А, на малка България, вече го смятахме, два гигавата ядрени, трудно ще и стигнат само батерии да зареждаме.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
      На централите на въглища може да им се промени технологията и да се вдигне ефективноста два пъти. Трябва да се подлага горивото на газификация, след което да се очиства от сяра и други примеси, както и твърди частици, след това то се изгаря в газови турбини с парен цикъл, защото на изхода на турбините температурата е 350 - 400 градуса, а с нея може да се произвежда пара и да се развърта и парна турбина. Ефективноста на газовата е 55%, плюс още 15% от парата и ще имат двойна ефективност машините. В Япония са работили по тази технология, просто трябва да се инвестира в нея. Не виждам защо в България трябва да се използват други начини за добив на ток след като единственото което имаме е въглища и то сериозни запаси. На газификация подлежат и боклуците, няма никакъв проблем за производство на ток. Същото нещо и с електромобилите. Ако имаш тока и тези които имат условия да ги зареждат през ноща е удачна възможност за призвижване. Една Тесла 3, ако не я натискаш да развива висока скорост харчи 12 киловатчаса ток на 100км. По 40ст. да е тока - 4.80 - 5лв за 100км. и ще върви с въглища, иначе е невъзможно автомобил да се движи с въглища и това е постижение. Реалната цена на километър включва и цената на батерията, оптимално е батерия да направи всичките си цикли на заряд и разряд за 10, колкото е найния химически живот. Ако е батерия за 30 хиляди лева, за 10 години тя струва по 3 хиляди на година и ако се изминават 30 хиляди километра на година с нея - 10лв за 100км. пробег, т.е. цената ще бъде 15лв за 100км. път. Тези за които е удачно да карат на ток коли и да си ги зареждат бавно в къщи, ще минат на електромобили.
      30 000 са изключително много само за ГРАДСКО/селско каране. Това са 100км всеки божи ден. ПЪЛЕН АБСУРД. Трябва да си куриер или бакшиш.
      А 30 000лв по висока цена на електричката? Нея с кво ще я избиваш ...
      Абе това е като соларките - не ти ли ги плати някой НЯМА ИЗБИВАНЕ.
      Става само с евтина китайска градска количка.
      като ей това китайско кайенче за $3к или ако България махне мита бля бля да дойде 10к ЛЕВА тука.
      https://www.alibaba.com/product-deta...18b05015Fe6E3B
      Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

      Коментар


      • На централите на въглища може да им се промени технологията и да се вдигне ефективноста два пъти. Трябва да се подлага горивото на газификация, след което да се очиства от сяра и други примеси, както и твърди частици, след това то се изгаря в газови турбини с парен цикъл, защото на изхода на турбините температурата е 350 - 400 градуса, а с нея може да се произвежда пара и да се развърта и парна турбина. Ефективноста на газовата е 55%, плюс още 15% от парата и ще имат двойна ефективност машините. В Япония са работили по тази технология, просто трябва да се инвестира в нея. Не виждам защо в България трябва да се използват други начини за добив на ток след като единственото което имаме е въглища и то сериозни запаси. На газификация подлежат и боклуците, няма никакъв проблем за производство на ток. Същото нещо и с електромобилите. Ако имаш тока и тези които имат условия да ги зареждат през ноща е удачна възможност за призвижване. Една Тесла 3, ако не я натискаш да развива висока скорост харчи 12 киловатчаса ток на 100км. По 40ст. да е тока - 4.80 - 5лв за 100км. и ще върви с въглища, иначе е невъзможно автомобил да се движи с въглища и това е постижение. Реалната цена на километър включва и цената на батерията, оптимално е батерия да направи всичките си цикли на заряд и разряд за 10, колкото е найния химически живот. Ако е батерия за 30 хиляди лева, за 10 години тя струва по 3 хиляди на година и ако се изминават 30 хиляди километра на година с нея - 10лв за 100км. пробег, т.е. цената ще бъде 15лв за 100км. път. Тези за които е удачно да карат на ток коли и да си ги зареждат бавно в къщи, ще минат на електромобили.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Връщането на въглерода обратно в атмосферата удължава живота на биосферата - спасително е за планетата, трябва да се стимулира и всички залежи които е възможно да се извлекат - проекта ломски лигнити да се възроди.

          Коментар


          • Електромобилите отпадат, всички автомобилни компании ги махат от производствените си програми, изграждането на мрежи от зарядни станции ще струва много повече отколкото се е предполагало. В Япония демонтират зарядни станции поради скъпата им подръжка, Тойота, Хонда..всички си съкращават програмите за електромобили - много скъпо и ако се махнат субсидиите цените ще излетят, а те няма как да са вечни защото от петролните горива правитествата получават приходи в хазната, за електромобилите дават, но не могат да ускорят процеса защото такива пари няма налични а цялостната електрификация ще е много скъпа и невъзможна. Компаниите мислят за автомобили с двг, които ще са с 3 пъти по ниски емисии, това им изглежда по реалистично. Те казват - ако намалим емисиите 3 пъти, автомобилите с ДВГ ще са отговорни за едва 6 % от емитирания въглероден диоксид.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • https://www.revr.tech/, електродвигатели които се монтират много лесно на спирачните дискове под колелата, и щяло да става много бързо преустройството на ДВГ кола в електромобил..Това по лесно от конверсия на пропанбутан.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Фолксваген в Китай пускат ID3 по 16 000 долара, нямали продажби и закъсват. Китайците казват че електрическите коли се произвеждат лесно и би трябвало да са много евтини. Фолксваген смята да избута всички от пазара за електромобили, ще ги произвеждат в Китай защото иначе им носят огромни загуби, а дългът им вече е 197 милиарда евро. Китайците за да карат електромобили ще пафкат яко въглища в централите си...чакайте СО2 да намалее от електронедоразумения. Електромобилите носят на производителите огромни загуби !
                Причината е в батериите с ниска енергийна плътност - много материали има в тях и са реално скъпи.
                Last edited by supertrader; 17.10.2023, 18:23.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Въглеродния диоксид не е вреден за планетата, самите ние го излъчваме като дишаме, а ние сме инженерен продукт и проектанта се е съобразил с това. Проблем е ако са много, но могат да се намалят два пъти си мисля с конвенционалните технологии. За електромобили масово не е реалистично да се мисли, но там където е удачно, където има възможност да си ги зареждат в къщи и за ежедневен пробег който не е малък са удачно решение. Има и друго, например соларните инсталации не са с евтини компонентти и на всичко отгоре монтажите им са много скъпи и повишават цената, също имат разрешителни режими, проекти и въобще сериозни допълнителни разходи които никаква енергия не произвеждат а трябва да се изплатят с тока от фотоволтаиците. И още не е доказано че имат масов живот по голям от 10 години, първите които се монтираха вече са демонтирани а са преживяли десетина години. Хората не могат да си позволят толкова скъпа енергия масово. В България ми изглежда оправдано ако живееш в къща да си вземеш два панела с които да си захранваш климатик и ако се монтират на земята, на стойки с позиционери защото те иначе правят много малко ток защо трябва да се прави проект за такава инсталация и трябва ли да струва монтажа който ще трае половин ден повече от 150лв ?
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
                    CAN YOU ROAD TRIP IN AN EV? 600 Miles in the Audi e-tron GT

                    The cost of charging over the week was GBP149.52. In a BMW 330d it would have cost GBP124.59 in diesel and would have saved 4 or 5 hours of my time and a lot of stress''.
                    Така е, ползвайки бензиностанция за суперчардж (което намаля животът на батерията) цената излиза като на 3L дизел.
                    Няма да казвам колко по-малко ще е за масовите 1.6L/2L дизел и 1.6L/2L бензин.
                    Хеле пък за хибрид.
                    Цаката е да имаш къща (у София ли бе), да инвестираш във инсталация за зареждане чрез 7.4kW кабел, преправяйки я да издържи 20А.
                    И само на евтината нощна тарифа, иначе сметка няма.
                    Или да си се ушил вече със слънчеви панели, та оттам лятото да зареждаш колата.
                    Ако имаш излишни кинти, можеш да се изръсиш и за акумулаторна батерия на Тесла, белким избиеш всичко това за 20на години.
                    А, и добър гараж, че нощем на -5С батерията яко пада от студа.
                    Не е смешно, но като вдигнат постепенно застраховките и данъците на ДВГ, принуждавайки планктона да захвърли старите коли, ще станат актуални автобусите и споделеното пътуване.
                    А и ще има карбонов данък през дигиталното евро, ако караш ДВГ кола.

                    Оказа се, че Европа допринася само със 7.5% за вредните СО2 на планетата.
                    Ей за това са корумпираните брюкселски задници, назначени от краварите, да убият бизнеса във Европа.
                    А, за награда, наведените ще получат някой контракт от новите £150млрд обявени за поЗеленясалата Сделка.
                    Last edited by Бедният брoкер; 16.10.2023, 21:43.

                    Коментар


                    • CAN YOU ROAD TRIP IN AN EV? 600 Miles in the Audi e-tron GT



                      Первия коментар под видеото:

                      ''Great video and reflects exactly what I've found.

                      I've had EVs since 2015, currently using an eNiro with the lease ending in November, I'll be replacing it with a 3 litre BMW diesel. Public rapid charging availability is now worse than it was when 8 years ago.

                      In September we did a trip from Devon to the Lake district, over 6 days we did 1077 miles. Where we were stating had a public charger so I could charge over night. On the way to the Lakes I spent 30 minutes on the phone to Gridserve at Gloucester services trying to get a charger to start but had to give up. Then the next 2 were busy, we finally charged on the 4th service station. 10 minutes in to charging, after I just sat down to eat my (very late) lunch the car tells me charging stopped, someone had pressed the stop button on the charger so I had to go out and start it again.

                      On the way home it was a similar story, no chargers available on 3 attempts, got to Exeter really needing a charge and there were 2 cars already waiting, we had to wait around 45 minutes for a charger and in the mean time, 4 more cars got behind me in the queue.

                      The cost of charging over the week was GBP149.52. In a BMW 330d it would have cost GBP124.59 in diesel and would have saved 4 or 5 hours of my time and a lot of stress''.
                      Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                      Коментар


                      • ...ТЕСЛА. Големи, мощни клетки в батерията. Тъкмо, от моите любими.

                        Коментар


                        • Гледай ти, ГЛЕДАЙ ТИ: https://www.google.com/url?sa=t&sour...5Q3KxbQ9tVKcVi

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Silveto Разгледай мнение
                            Аз чакам скоро летящите автомобили....
                            ...от света, на летящите хора...

                            - Не се шегувам. Вметката ти ми хареса, ведра е.

                            Коментар


                            • Аз чакам скоро летящите автомобили....
                              Повече от красива

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение

                                Последиците не са толкова страшни, за машини с малка мощност количеството изгорен азот е много малко и газовете които са на изхода на двигателя са голяв процент вода, пара, която единственно само да се охлади ще поеме азотните окиси с които е смесена, а събрания конденз ще е киселина която може да се събере и неутрализира. Работеща технология, тя затова е дадена да се случи, но убиват изобретателя - носителя и...в резуртат сме в голяма криза и войни за петрол и газ.
                                А най удачното за народа транспортно средство е свръхлек електромобил с малка батерия и зареждане от светлината. Просто като конструкция, к модулни батерийки става като бижу..Големи производители няма да ги направят, удачно е конструкцията да се принтира от пластммаса с големи FDM принтери и може нижката да е армирана в въглеродно влакно, тогава този композит е по здрав от дуралуминий - дурал, принтирането е с нисък енергоразход, а полимера може да се рециклира напълно. Това ще е транспортно средство по мярка за употребяващия го, персонално, без екстри от типа - регулиращи се седалки, волани..и ниска скорост на движение, но ще осигури транспорт. За тях ще трябват много въглеводороди, много петрол и газ за производство на полимерите - пластмасата. Основния момент е да се рециклират 100%, трябва да се реши проблема с рециклирането на пласмасите напълно, да се използват такива които могат да се рециклират и най вече дълбоко рециклиране на пластмаси - вкарват се в камера с много висока температура и от газа който се получава се синтезират нови полимери. Химията може това нещо.
                                Просто ще се използват все повече варианти, няма да има никакъв отказ от петрол и спрели доходи от него, от които зависят много хора в някои страни с находища на петрол, напротив - доходите им ще се повишат без да тежат на потребителите на петролни продукти..откъде ше дойдат по високите доходи за тях ? Просто се произвежда повече, по ефективно и те получават повече продукти за своя петрол, но разумна цена и без кризи..
                                Много си добродушен и (ще) страдаш от това. Светът е лаком и ГГЗ.

                                Коментар

                                Working...
                                X