Първоначално изпратено от supertrader
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Last edited by Pyramid; 01.04.2021, 17:06.
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеТе толкова разбират за какво иде реч, не са боклуци ами вярват че някой се грижи за тях да им направи добри батерии и на тях не им е работа да се напинят. Мъча се да ги светна по въпроса.
Оказва се че от квото и да било разбирате само вие двамата
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
- 1 like
Коментар
-
13ADROL, всички тежки метали са токсични, някои като никела например повече, той е най опасен. На литиевите батерии името им е литиево защото съдържат повече кобалт отколкото литий. Въпроса опира до това да се рециклират напълно, защото освен че са токсични имат ограничени запаси които не са достатъчни. Да ти го кажа по друг начин - сега като се направят батерии и след като приключи жизнения им цикъл и се пръснат къде ли не, след това метали за производство на нови батерии няма да има. Пирамид и аз не искаме да се случи това, лоши ли сме.D.Y.F-091066
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от 13ADROL Разгледай мнение
Токсичността на оловото, го компрометира като метал за съхранение на еленергия, ама това самозванеца откъде да го знае. Оловото е почти толкова токсично, колкото самия Pyramid
Коментар
-
Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнение
Е, това, че (все още) се занимават с оловни акумулатори, не означава, че са перспективни.
Предполагам, че едно време този институт се е занимавал почти изключително с оловни и е възможно още да има инерция.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Недей бе, нали Матейко каза, че лъжа?
Предполагам, че едно време този институт се е занимавал почти изключително с оловни и е възможно още да има инерция.
Коментар
-
Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнениеПо името на споменатия от Пирамид професор намерих института, в който работи – ИНСТИТУТ ПО ЕЛЕКТРОХИМИЯ И ЕНЕРГИЙНИ СИСТЕМИ "АКАДЕМИК ЕВГЕНИ БУДЕВСКИ" – и разгледах проектите им:
https://iees.bas.bg/bg/activities-112/european-143
На страницата са няколко десетки заглавия и интересното е, че само в три от тях има пряко споменати литиеви елементи.
Голяма част от проектите са по водородна горивна клетка (или подобно) и добив на водород.
Немалка част са проекти по оловните акумулатори.
Всички изследвания, поръчани от фирми от чужбина, са по различни аспекти на оловните акумулатори.
Има и няколко по съхраняване и трансфер на енергия чрез окисляване на цинк (съвсем различен принцип от литиевите батерии).
Има и общи, май системни, изследвания на деградацията или живота на акумулаторите.
Коментар
-
По името на споменатия от Пирамид професор намерих института, в който работи – ИНСТИТУТ ПО ЕЛЕКТРОХИМИЯ И ЕНЕРГИЙНИ СИСТЕМИ "АКАДЕМИК ЕВГЕНИ БУДЕВСКИ" – и разгледах проектите им:
https://iees.bas.bg/bg/activities-112/european-143
На страницата са няколко десетки заглавия и интересното е, че само в три от тях има пряко споменати литиеви елементи.
Голяма част от проектите са по водородна горивна клетка (или подобно) и добив на водород.
Немалка част са проекти по оловните акумулатори.
Всички изследвания, поръчани от фирми от чужбина, са по различни аспекти на оловните акумулатори.
Има и няколко по съхраняване и трансфер на енергия чрез окисляване на цинк (съвсем различен принцип от литиевите батерии).
Има и общи, май системни, изследвания на деградацията или живота на акумулаторите.
Коментар
-
Импотеп, когато завърших трети клас си помислих че вече знам всичко, след това вече не ми се случи такова нещо повече. Разходи се обратно до България ако не си идвал скоро и ще разбереш защо колегата иска нещо хубаво да се случи тук. Вечер в града като погледнеш колко прозорци светят по сградите и ти става тъжно. Преди години си мислех че в Германия в супермаркететите са само възрастни хора защото младите по принцип са на работа, сега при нас е така. Не знам как е в Америка, но статистиката казва че Европа и Америка са в една лодка.D.Y.F-091066
Коментар
-
За да се получат здрави плочи се използва дабавка към оловото - антимон, изглежда него производителите са го изоставили и живота на акумулторите е кратък, но гадая. Ако има друга електрохимия без химичен елемент който е ограничен по добре би било. Спомена за натрий. Другия вариант са кондензатори към инвертор, който са държи напрежението на изхода си постоянно. Разбира се има и вариант - водород, който не изоставят. В крайна сметка консумацията на въглеводороди ще падне, но е абсурд да се изоставят, при много по нисък разход проблем с въглеродния отпечатък няма и това са глупости.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеИма едни оловни батерии, точно гелови с изглежда много голям живот, но нямам идея как е направено това да могат да бъдат ползвани в космоса както прочетох че се бе изразил един немски инженер. Едва ли твърдението му е голословно, по отношенше на капацитет за тегло стоят доста добре 550 mAh е с теглото на никелметалхидридна 750mAh. Дано да не си прав по отношение прекаления оптимизъм за оловната химия, защото лития ще спре електромобилите когато цената му започне да се държи като биткойна, чака го излитане по вертикала. Това как упорито не залагат дълбоко рециклиране от сега за да не се губи суровина не го разбирам. Между другото това с движението на маса от единия към другия електрод не е вярно, ако можеше да се направи дисекция на заредена литиевойонна батерия и да се изследва въглерода би се установило че никакви литиеви йони не са се преместили в него. Литиевата химия е точно хибрид между батерия и кондензатор, Матеев беше написал - това да не ти е кондензатор ? Не е точно кондензатор но е близо, уникален е този хим.елемент.Last edited by Pyramid; 01.04.2021, 01:24.
Коментар
-
Има едни оловни батерии, точно гелови с изглежда много голям живот, но нямам идея как е направено това да могат да бъдат ползвани в космоса както прочетох че се бе изразил един немски инженер. Едва ли твърдението му е голословно, по отношенше на капацитет за тегло стоят доста добре 550 mAh е с теглото на никелметалхидридна 750mAh. Дано да не си прав по отношение прекаления оптимизъм за оловната химия, защото лития ще спре електромобилите когато цената му започне да се държи като биткойна, чака го излитане по вертикала. Това как упорито не залагат дълбоко рециклиране от сега за да не се губи суровина не го разбирам. Между другото това с движението на маса от единия към другия електрод не е вярно, ако можеше да се направи дисекция на заредена литиевойонна батерия и да се изследва въглерода би се установило че никакви литиеви йони не са се преместили в него. Литиевата химия е точно хибрид между батерия и кондензатор, Матеев беше написал - това да не ти е кондензатор ? Не е точно кондензатор но е близо, уникален е този хим.елемент.D.Y.F-091066
Коментар
-
...Иначе, за "прекалено хубавите" акумулатори...
На кого ще продават производителите, ако им станат вечни играчките? Заговорът Е налице: НАРОЧНО ги развалят. Пък е и лесно, заливат ги с техническа (т.е. недостатъчно пречистена) киселина, с НЕ добре дестилирана вода, слагат калпави плочи и, месец след гаранция, трябва нов да си купуваш. Отделно, (НЕостатъчно, ЗА НАС!) пречистрните реактиви, са и по-евтини, ъ.е.още прашинка злато към тяхната печалба, на наш гръб. Мисля, време е за промяна.
Коментар
Коментар