IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
    При оловните автомобилни акумулатори, явно плочите са направени толкова дебели, колкото... "колкото минимум трябва да са".
    При тях с времето поради ред познати вече причини те просто започват да се разпадат. На дъното на акумулатора се утаяват проводящи частици и в един момент просто укъсяват плочите. Лично ми се е случвало и просто една клетка дава "накъсо". Или пък прекъсва.
    Ако ги "олекотят" още, просто това ще става по-скоро и акумулаторите няма да издържат дълги години. Ако пък са прекалено "хубаво" направени - ще струват много, неконкурентни на пазара. Макар, че ще изкарват по повече години. Такива "по-хубави", специално произведени ги слагат обикновено някои авто производители(не всички) при първоначално влагане в завода на нови автомобили. Нали... за имидж, за да нямат проблем през гаранционния срок на автомобила(5 години при някои) и т.н.
    Такива могат да изкарат и до над 10 години. Но "обикновен" от магазина купен после... примерно 5 години е добър таргет. Разбира се има и някои едвам издържат и 1-2 години.
    Та това, което искам да кажа е, че някой със сигурност вече е мислил много преди това колко тънки могат да се правят електродите. Никой няма да ги прави излишно дебели без причина. Няма нужда да се мъчите да мислите. : )
    Пуснал си поста докато писах следващия.
    Иначе, по тънките места, в решетката на плочата, се получава локално прегряване за което, проф.Найденов намекна. ТАМ, по тези точки, явно, е концентрацията на механични напрежения, водещи до окапване на активната маса. Такива концентратори на напрежения в плоските, ХОРИЗОНТАЛНИ И равнодебели (но, по-малко от сега) плочи, отсъстват. Предизвикателство при тях е просмукването на сепаратора с електролит...АКО не се приложат определени трикове. Т.е., трябва НАЙ-МНОГО, ДА СЕ МИСЛИ.
    ...Който го може. Другите, са си заврели главите в пясъка и пеят химни, че "ТАКОВА животно нЕма". Мехлем за душата ми е да им троша хатъра.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
      Матеев , този спор вече е просто за спорта да се спори. Електродите са активната маса според мен, а останалата маса си е за едно увеличаване на теглото за да се покрият други проблеми - като например сечение на проводящ метал през който да може да протече силен ток или пък просто конструктивно - връзки между клетките - елементите.
      Абе, има нещо друго и това е онази активна маса, която, пропускаме. ТЯ е същественото ограничение и се казва...
      ...
      ЕЛЕКТРОЛИТ. Защото, той също, се явява изчерпаем ресурс. И НАИСТИНА, Е проблем, когато, целиш граничен (по олово) капацитет. Излиза че, спирайки се на ограничен под крайния, по олово капацитет, МОЖЕ да изтъним още малко плочите, т.к.просто, няма достатъчно киселина в ограничения обем между тях. Ще рече, резерв има. Ако искаме повишена механична якост на плочите, с олово, може да се облече мед. Ако не друго, тя е 29+% по-лека и по-проводима, т.е. някакъв резерв още и за снижаване на вътр.съпротивление. Всъщност, най-тясното място, е въпросният електролит и почти всички резерви там, са изчерпани. Да, може би, попрекалих с оптимизма при оловото.

      Коментар


      • При оловните автомобилни акумулатори, явно плочите са направени толкова дебели, колкото... "колкото минимум трябва да са".
        При тях с времето поради ред познати вече причини те просто започват да се разпадат. На дъното на акумулатора се утаяват проводящи частици и в един момент просто укъсяват плочите. Лично ми се е случвало и просто една клетка дава "накъсо". Или пък прекъсва.
        Ако ги "олекотят" още, просто това ще става по-скоро и акумулаторите няма да издържат дълги години. Ако пък са прекалено "хубаво" направени - ще струват много, неконкурентни на пазара. Макар, че ще изкарват по повече години. Такива "по-хубави", специално произведени ги слагат обикновено някои авто производители(не всички) при първоначално влагане в завода на нови автомобили. Нали... за имидж, за да нямат проблем през гаранционния срок на автомобила(5 години при някои) и т.н.
        Такива могат да изкарат и до над 10 години. Но "обикновен" от магазина купен после... примерно 5 години е добър таргет. Разбира се има и някои едвам издържат и 1-2 години.
        Та това, което искам да кажа е, че някой със сигурност вече е мислил много преди това колко тънки могат да се правят електродите. Никой няма да ги прави излишно дебели без причина. Няма нужда да се мъчите да мислите. : )

        Коментар


        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
          Матеев , този спор вече е просто за спорта да се спори. Електродите са активната маса според мен, а останалата маса си е за едно увеличаване на теглото за да се покрият други проблеми - като например сечение на проводящ метал през който да може да протече силен ток или пък просто конструктивно - връзки между клетките - елементите.
          "Спорът" е за това че "колегата" ти лъже и маже цял живот колко е велик, а в същото време е обикновен лъжец. Необразован, неук, измамник.
          Винаги като го питаш нещо конкретно и се гърчи кат' настъпан червей щото нищо не може да каже.

          Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

          Коментар


          • Матеев , този спор вече е просто за спорта да се спори. Електродите са активната маса според мен, а останалата маса си е за едно увеличаване на теглото за да се покрият други проблеми - като например сечение на проводящ метал през който да може да протече силен ток или пък просто конструктивно - връзки между клетките - елементите.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

              За да си наясно, трябва да си завършил осми клас. А ти не си.
              Аха.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                Къде видя да твърдя за откритие? И защо да са "новополучени", ако съм наясно с тях от 8-ми клас?
                За да си наясно, трябва да си завършил осми клас. А ти не си.
                Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                  Ако това е така, ще обясниш ли още веднъж в какво точно се състои "откритието" ти, в светлината на новополучените знания, които ти "винаги си ги знаел"?
                  Къде видя да твърдя за откритие? И защо да са "новополучени", ако съм наясно с тях от 8-ми клас?
                  Last edited by Pyramid; 31.03.2021, 21:29.

                  Коментар


                  • На колко Ah е електрохимичният еквивалент на 2,07 кг олово, Матеев? Да отгатна ли? 5(ПЕТ) мола, по 96846 кулона/мол, или 5*53=..БЛИЗО 215 Ah. Това - в само ЕДНА клетка от 55 Ah номинално. Т.е., не е оловото, което така тежко ограничава капацитета...
                    Last edited by Pyramid; 31.03.2021, 21:33.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                      Отново лъжа. Винаги съм знаел за прехвърлянето на вещество. И нищо не си "разбил на пух и прах" освен, може би, в собствените си очи и на двамата идиоти, дето ти поддакват. Пък и "изтъняването на електродите", възприемаш твърде повърхностно, да не кажа друга думичка.
                      Ако това е така, ще обясниш ли още веднъж в какво точно се състои "откритието" ти, в светлината на новополучените знания, които ти "винаги си ги знаел"?

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                        Никога не съм твърдял това червеното - ти просто си измисляш. Ясно е, че за в бъдеще може да се очаква повишаване на капацитета за единица тегло, защото технологиите непрекъснато се развиват.

                        Моето твърдение е точно обратното - че няма как да се намали теглото 3 пъти посредством утъняването на електродите, предложено от Pyramid. Това неговото не е технически издържано, защото довчера той не знаеше, че при акумулаторите се прехвърля маса (вещество) между електродите, и че няма как да се утънят електродите без да загубим капацитет.

                        С моите постинги му отворих очите, но също така и разбих цялата му пясъчна кула на пух и прах. Тя беше построена върху грешни предположения, а причината за тях беше неговата некомпетентност по този изключително важен аспект.
                        Отново лъжа. Винаги съм знаел за прехвърлянето на вещество. И нищо не си "разбил на пух и прах" освен, може би, в собствените си очи и на двамата идиоти, дето ти поддакват. Пък и "изтъняването на електродите", възприемаш твърде повърхностно, да не кажа друга думичка.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                          Това е ясно, но той твърди че повишаване на капацитета 3 пъти е някаква глупост защото активното вещество ще се намали..после технологията е толкова изпипана вече че 3 процента са трудно постижими.
                          Никога не съм твърдял това червеното - ти просто си измисляш. Ясно е, че за в бъдеще може да се очаква повишаване на капацитета за единица тегло, защото технологиите непрекъснато се развиват.

                          Моето твърдение е точно обратното - че няма как да се намали теглото 3 пъти посредством утъняването на електродите, предложено от Pyramid. Това неговото не е технически издържано, защото довчера той не знаеше, че при акумулаторите се прехвърля маса (вещество) между електродите, и че няма как да се утънят електродите без да загубим капацитет.

                          С моите постинги му отворих очите, но също така и разбих цялата му пясъчна кула на пух и прах. Тя беше построена върху грешни предположения, а причината за тях беше неговата некомпетентност по този изключително важен аспект.

                          Идеята малки таблетки с дупки не е "откритие", а само една недомислица, почиваща върху липсата на съответните знания.
                          Last edited by Mateev; 31.03.2021, 21:17.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                            Това е ясно, но той твърди че повишаване на капацитета 3 пъти е някаква глупост защото активното вещество ще се намали..после технологията е толкова изпипана вече че 3 процента са трудно постижими.
                            Разбира се, всичко си има граници. Никога не ми е идвало наум да оспорвам това. Аз гледам тук, в завода, батериите на UPS -ите. Те са много яки. Не съм се взирал в табелките (отзад до стената са, на неудобно място) но, ги захранват пакети от последователни 40 (ЧЕТИРДЕСЕТ) оловни батерии, 12V, 92,8 Ah (до 1,7,V),, като на тях пише, че отдават по 3050 W за 10 мин.и по 2350 W - при 15-минутен разряд. Тежат около 15,5 кг едната, което значи около 40-45 Wh/kg олово. Досега, много пъти, са сработвали и здраво държат но, никой не се е стискал за пари в компания от милиардерски холдинг. ТОВА, средният гражданин, трудно би си позволил. За да живее дълго една батерия, е хубаво, да се използва моментът "който ни пречи, той ще ни помогне", на което, и залагам. А, когато полюсите са интегрирани (положителниятнкъм едната клетка, е отрицателен към предходната ( следващата) едновременно, отпада И мъртва маса, И неизползвано "месо", и активната маса, по-трудно би могла да опада, докато термичният runaway, се компенсира в сериозна степен поради по-доброто охлаждане. Нещо повече: В оловните батерии, когато електролитът се плиска по капака при движение, по него, остава тънък проводящ слой, увеличаващ саморазряда. При желиран електролит и липса на място, по което, той да остане ИЗВЪН полюсите, имаме една причина по-малко за саморазряд. Всичко не е но, е бонус. От тук и оттам, като съберем бонусите, се заформя приличен процент.

                            Коментар


                            • Още нещо, Дани: Масата на батериите е, според както са проектирани. Тесла опитват (не съвсем без успех, да им признаем) ДА НАГОДЯТ КОЛАТА СПОРЕД СЪЩЕСТВУВАЩИТЕ ЕЛЕМЕНТИ и, ДОНЯКЪДЕ, такъв подход, е оправдан. Проблемът е, че тази точка, вече е премината и се налага проектиране концепцията за материализиране на батерията, съобразявайки се с изискванията към колата. Което, и направих. Доводите "ПРОТИВ", които срещам до момента, не са единствените (лично аз, бих могъл, поне още един да добавя) но, ако искаме краен продукт с друг КОМПЛЕКС ОТ КАЧЕСТВА, ИНТЕГРАЛНО, или се отказваме - което, не ми е по душа - или правим нещо по въпроса.

                              Коментар


                              • Това е ясно, но той твърди че повишаване на капацитета 3 пъти е някаква глупост защото активното вещество ще се намали..после технологията е толкова изпипана вече че 3 процента са трудно постижими.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X