IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    d333, двата потенциала са от двете страни на едно и също парче метал, сигурно ще кажеш че това е лудост обаче като се свържат последователно батерии от каквато и да било конструкция пак е същото. Само има външни връзки които са с малко сечение, а така няма да ги има което е предимство и не е никаква загуба а ПРЕДИМСТВО. Защо не са я направили до сега инженерите ? Представи си сборниците със задачи, с години се търкалят и задачите се решават от хиляди да кажем човеци а не математици и хоп по някое време цъфва задача с грешно решение, човеците преди това масово са я решавали грешно. Така излиза. В интерес на истината тази батерия е високотехнологична, изглежда просто но дори да се осмисли не е толкова лесно.
    Ето, кой наистина е внимавал. Харесах поста. И още, Дани, "двата потенциала", от двете страни на един и същи проводник в малка дебелина и голямо сечение, са...практически еднакви, до микроволти, т е. отсъства едната от двете причини за утечката: потенциалната разлика. Проводимост, ако сме пределно точни, и в отвора, има но, тя е в пъти по-ниска от метала наоколо и да при нула потенциална разлика, ликвидира утечката. Няма я. А електролитът, вкл.дребни мехурчета газ - отново, благодаря на Матеев - е общ, т. е., може да преминава през дупчиците. Друг въпрос, дали има кой да го прелива, разбира се. Защо големите експерти, като този от Габрово, не са забелязали грешната постановка на въпроса, не питай. Те са много, много умни, и не им е до такива дребни работи. А, който е забелязал такава дреболия, непременно, страда от мания за величие и чака санитарите да го приберат, да не сее ереси. Ама-ха!

    Коментар


    • d333, двата потенциала са от двете страни на едно и също парче метал, сигурно ще кажеш че това е лудост обаче като се свържат последователно батерии от каквато и да било конструкция пак е същото. Само има външни връзки които са с малко сечение, а така няма да ги има което е предимство и не е никаква загуба а ПРЕДИМСТВО. Защо не са я направили до сега инженерите ? Представи си сборниците със задачи, с години се търкалят и задачите се решават от хиляди да кажем човеци а не математици и хоп по някое време цъфва задача с грешно решение, човеците преди това масово са я решавали грешно. Така излиза. В интерес на истината тази батерия е високотехнологична, изглежда просто но дори да се осмисли не е толкова лесно.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Прочее, тук е мястото и времето да благодаря (НАИСТИНА) на Матеев, задето с негова помощ осъзнах, че утечка през отвори в еквипотенциални равнини е невъзможна, дори отворите да са много (стига те, отворите) да спазват определена геометрия тъй, щото, акумулаторът с общ електролит, Е НАПЪЛНО ВЪЗМОЖЕН и горното, важи както за киселинни, така и за алкални, ТЕЧНИ електолити.
        БЛАГОДАРЯ ТИ, МАТЕЕВ.
        Last edited by Pyramid; 17.04.2021, 22:31.

        Коментар


        • Ефективност, лекота на замяна на повредените елементи, цена (както на елементите, така и на самата операция по замяната), рециклируемост, безопасност, икономия на материали и т.н. Кое от всичко това, решават традиционните дизайни?

          Коментар


          • Споменавах ли преди време за или интегралните технологии на производство, всички елементи в един технологичен цикъл? Точно микромодулната структура позволява да се използват редица от преимуществата на идеята, което, да доведе до качествен скок в ПОТРЕБИТЕЛСКИТЕ СВОЙСТВА (онези, които, влияят на търсенето от крайните клиенти), и да увеличат продажбите. После може да дискутираме и тях. Искам сега да се върна и да попитам Лорда, какво разбира под споменатото словосъчетание "доста напред с батериите" за българския колега с явната конотация че, го сравнява с мен, неуспешния. Тъй де, да се копира, ли е напредъкът?

            Коментар


            • Първоначално изпратено от 13ADROL Разгледай мнение

              Ви ся човече, не знам кои звезди ти казват това? Човекът ми показа прототип, който ще се бори за патент в Германия. Много е напред с батериите за разлика от теб.
              Лошо няма. Радвам се за него.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
                Пирамиде,

                Не, аз не те питам нищо. : )
                Опитвам се да ти помогна да мислиш в по-правилна посока.

                По света сигурно има 1000+ производителя на акумулатори. Всичките те имат инженери, физици, технолози, химици т.н.
                Не е възможно всички те вече да не са си задавали същия въпрос, като теб:

                "Бе не може ли да ползваме по-малко олово?... Така ще имаме технологично и ценово предимство пред другите производители. Плюс някой патент ще барнем, другите ще ни плащат, ако искат да правят като нашите."

                Разбираш ли, след десетилетия производство и мислене не са измислили как да стане тоя номер. Явно си има причина или не само една, а няколко причини за това.
                Благодаря за загрижеността, оценявам жеста. Да си призная, аз НЕ мислих, първоначално, за оловните. Те се явиха по-късно. Ала има нещо, което подвежда. Традицията.
                Last edited by Pyramid; 16.04.2021, 13:46.

                Коментар


                • Пирамиде,

                  Не, аз не те питам нищо. : )
                  Опитвам се да ти помогна да мислиш в по-правилна посока.

                  По света сигурно има 1000+ производителя на акумулатори. Всичките те имат инженери, физици, технолози, химици т.н.
                  Не е възможно всички те вече да не са си задавали същия въпрос, като теб:

                  "Бе не може ли да ползваме по-малко олово?... Така ще имаме технологично и ценово предимство пред другите производители. Плюс някой патент ще барнем, другите ще ни плащат, ако искат да правят като нашите."

                  Разбираш ли, след десетилетия производство и мислене не са измислили как да стане тоя номер. Явно си има причина или не само една, а няколко причини за това.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                    Видях, какво си дал. Ала на човекът няма пари да си плати за know-how, нито физически, човешки и финансов потенциал да си проектира машини за нова конструкция батерии. Ако мислиш, че вие с Матеев ,ТУК, сте ми сериозният опонент или изобщо, от НЯКАКВО значение за развитието на технологията, грешиш. С вас, си чеша езика и, междувременно, докато габровският екс-аспирант ме плюе, току си подхващам някои въпроси и идеи, проверявам си ги, и си подготвям контактите с наистина, сериозни Фактори. Повтарям, бледите ви напъни, ме забавляват. Сладури.
                    Ви ся човече, не знам кои звезди ти казват това? Човекът ми показа прототип, който ще се бори за патент в Германия. Много е напред с батериите за разлика от теб.
                    Last edited by X_Y; 15.04.2021, 23:03.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от 13ADROL Разгледай мнение

                      Мани, ама много настойчиво с трейдъра питаха кой българин произвежда батеррии за ел. коли и като им го дадох, млъкнаха
                      Видях, какво си дал. Ала на човекът няма пари да си плати за know-how, нито физически, човешки и финансов потенциал да си проектира машини за нова конструкция батерии. Ако мислиш, че вие с Матеев ,ТУК, сте ми сериозният опонент или изобщо, от НЯКАКВО значение за развитието на технологията, грешиш. С вас, си чеша езика и, междувременно, докато габровският екс-аспирант ме плюе, току си подхващам някои въпроси и идеи, проверявам си ги, и си подготвям контактите с наистина, сериозни Фактори. Повтарям, бледите ви напъни, ме забавляват. Сладури.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
                        Пирамиде,

                        Докато си разглобявал акумулатора, сигурно си забелязал и етикета, на който пише и че осигурява стартов ток от порядъка на 500-600A. Нали се сещаш 600 ампера през какво сечение трябва да минат за да не се стопят връзките. За припомняне може да погледнеш врътката с амперажите на някой електрожен. : ) А да се правят от по-евтин метал само връзките, ще има други "електрохимични" проблеми. Също, не забравяй, че при автомобилите има и вибрации и трябва да издържат плочите и на тях. Сигурно има някакви изисквания с конкретни параметри да покриват.
                        Предполагам се сещаш и старите акумулатори от соц времената как изглеждаха. Бяха с 6 отделни клетки в кутия(имаше и в дървени), залети с асфалт и с външни оловни връзки между клетките. Те можеха да се ремонтират и да се смени само една клетка, ако се повреди. Но връзките между клетките пак си бяха оловни и дебели. : )
                        Между другото, ще ти е любопитно и че има и "навити" оловни акумулатори за автомобили. Примерно този:
                        https://avtozona33.bg/shop/akumulato...5a-r-yt-s-4-2/
                        Забелязал съм и съм наясно. (Включително, и относно навитите AGM акумулатори) . Ха сега, нареди плочите една върху друга и виж, дали изобщо има проблем с преминаването на тока от една в друга клетка, има ли нужда от външни и електрохимично невъвлечени в реакциите на клетката връзки? А, поради малкия (и това е условно, надвишават 250-500 mAh всеки) капацитет и малкия ток на микромодула (пък там, площта на напречното сечение на проводника, става хиляди, вместо стотици квадратни милиметри), плочите са притиснати една към друга и микромодулът, се поставя в своя си клетка на корпуса, т.е., няма преместване, относително движение или самостоятелни вибрации на плочите... Няма утечки паралелно надлъжната ос, между плочи и индивидуален корпус на микромодула (т.к.няма надлъжна потенциална разлика по дебелина на плочата, т.к.тя е метална па, ако ще електролит да прониква)...Т.е., спестява се значително количество метал, който (сега) в реакциите не участва, т. е., капацитет не генерира, (пак сега) обаче, си тежи...
                        Днес, (на онзи типогабарит акумулатори), площта на електродите, е 1,6*1*10 кв.дм (за клетка), т.е., 16 дм2, а 1000 (примерно) микромодула в паралел, всеки , 0,3*0,3 дм (0,09 дм2), прави 90 дм2. За дължината на металните връзки вече споменавахме, така че, разбирам, какво ме питаш но, намирам притесненията ти за технически разрешени. С други думи, ако имаш други -ок, ала ТЕЗИ, не са актуални.

                        Коментар


                        • Пирамиде,

                          Докато си разглобявал акумулатора, сигурно си забелязал и етикета, на който пише и че осигурява стартов ток от порядъка на 500-600A. Нали се сещаш 600 ампера през какво сечение трябва да минат за да не се стопят връзките. За припомняне може да погледнеш врътката с амперажите на някой електрожен. : ) А да се правят от по-евтин метал само връзките, ще има други "електрохимични" проблеми. Също, не забравяй, че при автомобилите има и вибрации и трябва да издържат плочите и на тях. Сигурно има някакви изисквания с конкретни параметри да покриват.
                          Предполагам се сещаш и старите акумулатори от соц времената как изглеждаха. Бяха с 6 отделни клетки в кутия(имаше и в дървени), залети с асфалт и с външни оловни връзки между клетките. Те можеха да се ремонтират и да се смени само една клетка, ако се повреди. Но връзките между клетките пак си бяха оловни и дебели. : )
                          Между другото, ще ти е любопитно и че има и "навити" оловни акумулатори за автомобили. Примерно този:
                          https://avtozona33.bg/shop/akumulato...5a-r-yt-s-4-2/

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                            ... И от всички неща които си споменал, ти и хабер си нямаш,

                            Мани, ама много настойчиво с трейдъра питаха кой българин произвежда батеррии за ел. коли и като им го дадох, млъкнаха
                            Last edited by X_Y; 15.04.2021, 21:34.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                              Някои неща, разбира се, до днес, не са съществували. Как да "имат приложение"? С развитието на техниката, приложението само ще ги намери. Примери да искаш: Много отдавна, не е имало колело.. То нямало приложение. Измислили го, и днес е навсякъде. Нямало електрически лампи, електронни, нямало транзистори. Нямали приложение. Измислили ги...Днес, са навсякъде.
                              Нямало парен двигател, двг нямало, нямали приложение. Днес, са навсякъде. Нямало компютри телевизия, радио. Нямали приложение. Днес, са навсякъде и т.н.
                              Прочее, откога се ослушваме наш Матейко поне да предложи нещо, дето "няма приложение", а не някаква каска-глобус, която, приложението уж има, ама той не може да я направи.
                              Очаквахме много повече, пък нА...
                              ... И от всички неща които си споменал, ти и хабер си нямаш,

                              Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                              Коментар


                              • Някои неща, разбира се, до днес, не са съществували. Как да "имат приложение"? С развитието на техниката, приложението само ще ги намери. Примери да искаш: Много отдавна, не е имало колело.. То нямало приложение. Измислили го, и днес е навсякъде. Нямало електрически лампи, електронни, нямало транзистори. Нямали приложение. Измислили ги...Днес, са навсякъде.
                                Нямало парен двигател, двг нямало, нямали приложение. Днес, са навсякъде. Нямало компютри телевизия, радио. Нямали приложение. Днес, са навсякъде и т.н.
                                Прочее, откога се ослушваме наш Матейко поне да предложи нещо, дето "няма приложение", а не някаква каска-глобус, която, приложението уж има, ама той не може да я направи.
                                Очаквахме много повече, пък нА...

                                Коментар

                                Working...
                                X