Mateev, това което си написал е вярно, но човешкото зрение има скенираща способност, всъщност очите са скенер защото информацията от него трябва да се подаде в мозъка да кажем макар че той се явява нещо като трансмитер който препредава на нещо друго. Фактически информацията от скенера се интерполира, а тя си е много и образите дори са с по висока разделителна способност от тази на окото която се изчислява на тези мегапиксели които са непостижими за камери създадени до момента. Не твърдя че няма да се направят камери които да го превъзхождат, но площа на светлочуствителната част матрица ще бъде доста по голяма. Така че това нещо е много добре направено с добавена функционалност която не сме дори развили и не ползваме. Също така се явява доста точен инструмент.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение576 мегаписксела е разделителната сопособност на окото например, още няма камера с такава
Иначе острото зрение е такова само в един много тесен ъгъл в посоката, към която гледаме. Става въпрос за 10-15 мегапиксела, което съвременните камери отдавна са го надминали като брой мегапиксели и като качество на изображението.
В следващия малко по-широк ъгъл човешкото зрение си губи остротата (около 40 градуса). В още по-следващия ъгъл (около 60 градуса) човешкото зрение губи цветовете. Цветовете се губят и при слабо осветление, при което камерите все още дават перфектни цветове. А при още по-широк ъгъл пикселите на окото въобще се губят (изчезват). Виждат се само замъглени силуети при периферното зрение, което не е така при камерите..
Освен всичко друго човешкото око за да сглоби една картинка, подскача насам натам през нея, отделяйки по 20-30 милисекунди на всеки един важен обект от нея. Тоест не става от раз, а трябва време, за да може окото (и после мозъка) да обходи цялостното зрително поле и да направи някаква поне малко от малко полуреалистична картина.
А какво ще кажете за сляпото петно, което окото не го вижда, а самият мозък си прави някаква измислена компилация от двете очи, щото да сглоби нещо поне малко от малко реалистично в зоната на сляпото петно. Между другото преди години жена ми блъсна един моторист именно защото той е попаднал в нейното сляпо петно. Тя се кълнеше, че е предприела преминаване през кръстовището, защото е било празно, обаче в последния момент пред колата от нищото се появява един моторист. Човека остава жив, но само аз знам колко пари му се наплащахме после през годините.
И последно - мозъкът на човека изчиства от изображението неща, които ги вижда, и които наистина са там. Например от изображението изчезва носът на човека или рамките на неговите неговите очила, изчезва козирката на шапката или косата, спусната пред очите. Въобще мозъкът си прави съчинения в свободна форма, така че никога не може да му се вярва това ли е реалната картина или не.
Да не говорим за оптическите илюзии, на които мозъкът много лесно се подвежда. Има ги хиляди такива в интернет, при които нагледно се показва и доказва как човек вижда неща, които въобще ги няма в реалното изображение.Last edited by Mateev; 09.07.2021, 01:28.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение576 мегаписксела е разделителната сопособност на окото например, още няма камера с такава
Обаче има разлика между пиксели и разделителна способност.
Това сравнение е неправилно.
Човешкото око може да различи до около 0.1мм.
Един пиксел в промишлени камери е от 10 до 1.7 микрона.
Тоест, човешкото око не може да различи пиксели на един чип.Last edited by Имхотеп; 08.07.2021, 04:39.Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеPyramid, гумените изделия са проблем, а в България гаражни производители в момента не мисля че има при толкова много помещения за производство свободни. Гледах някакво видео за фабрика за гумени части за автомобили , резервни части. Толкова модерно и гумата с която ги правят я шприцват. Такава гума която да се шприцва и да не се разпадне след няколко години няма, има гумени части правени преди 30 години и още са цели. Обаче каучуците от които са правени са дори трудни за пресоване, понеже трудно се запълва формата с тях и се налага няколко пъти да се добавя и запресова суров каучук да се напълни добре формата.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеИмхотеп, ами те са такива самураите, гаражни изобретатели - занаятчии. Човешкото тяло също е машина, сетивата му са инструменти с качество което все още надминава създадени най съвременни инструменти. Например камерите с най висока резолюция са с по ниска от тази на окото.
Какво имаш в предвид?Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Pyramid, гумените изделия са проблем, а в България гаражни производители в момента не мисля че има при толкова много помещения за производство свободни. Гледах някакво видео за фабрика за гумени части за автомобили , резервни части. Толкова модерно и гумата с която ги правят я шприцват. Такава гума която да се шприцва и да не се разпадне след няколко години няма, има гумени части правени преди 30 години и още са цели. Обаче каучуците от които са правени са дори трудни за пресоване, понеже трудно се запълва формата с тях и се налага няколко пъти да се добавя и запресова суров каучук да се напълни добре формата.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнениеТо е малко като гаражен изобретател, но все пак много по-добре.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Имам много горчив опит с БГ гаражен "производител". Така че, много трябва да внимават.
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеredcretin, всичките им части могат да се произвеждат в България. Достатъчно е да се сложи модел на дадената част и цена за бройка, да се каже че се търсят производители както е правено в Япония..малки фирмички, занаятчии произвеждат частите и те се доставят в халетата където се сглобяват. Всеки ден минават като куриери на фирмите и си вземат частите за доставка във фабриката за сглобяване. Всичко може да се произвежда по този начин, а фабриките им нямат складове в които да има части - пари които да залежават. Например съм попадал на части които не са високотехнологични а фирмичката която ги е правела е имала поръчка и приходи над 2-3 милона за година, гумени части. Не е кой знае какво. Направи си сметка какви доходи и пари са изкарвали тези хора след като са го работили това нещо поне 25 години. Мислиш че няма да има желаещи да се включат да произвеждат ?
Коментар
-
Гледам по новините и не вервам - фабрика за електромобили у България. Гледам и тука сте писали.
Пускам едно търсене в Гугъла и почнаха да излизат разни новини и сайта им, разбира. На сайта им има грешки. Както и да е - преживява се.
Сайта им
https://e-go-mobile.com/en/homepage/
Кратко инфо у Уикито
https://en.wikipedia.org/wiki/E.GO_Mobile
Новините свързан с тях
https://www.electrive.com/tag/e-go-mobile/
Абе с две думи по-скоро Майкрософт ще отворят оня център за данни в Гърция за 1 милиард отколкото тея да произведат и 1000 коли, па камо ли фабрика да отварят където и да е.
Накратко имат там 2-3 прототипа. Даже фабрика имат в Германия. Почнали са предварителни записвания за поръчки. Събрали са към 3 000 поръчки. Даже успели да произведат цели 500 броя. После дошла корона кризата - нямало откъде да купуват чаркове, веригите за доставка се накъсали, разни финансови проблеми имали. И обявили фалит. Някви холандци обаче решили да ги спасят и налели някой и друг лев.
Едва оня ден (преди 2-3 дена) отворили фабриката в Германия и произвели първата бройка след пандемията. Ама казали че до края на година може и да не произведат много - най много още 500 броя до края на годината.
За 2022 били планирали цели 1000 броя във фабриката в Германия, а за 2023 можело и до 2000 да стигнели.
А иначе имат планове да правят по 30 000 автомобила само в България. За капак имат същото споразумение и с Гърция.
И щели да влизат на мексиканския пазар и за там си търсели пари.
Абе с две думи нищо няма да стане.
Last edited by mathematician; 07.07.2021, 23:21.
Коментар
-
redcretin, всичките им части могат да се произвеждат в България. Достатъчно е да се сложи модел на дадената част и цена за бройка, да се каже че се търсят производители както е правено в Япония..малки фирмички, занаятчии произвеждат частите и те се доставят в халетата където се сглобяват. Всеки ден минават като куриери на фирмите и си вземат частите за доставка във фабриката за сглобяване. Всичко може да се произвежда по този начин, а фабриките им нямат складове в които да има части - пари които да залежават. Например съм попадал на части които не са високотехнологични а фирмичката която ги е правела е имала поръчка и приходи над 2-3 милона за година, гумени части. Не е кой знае какво. Направи си сметка какви доходи и пари са изкарвали тези хора след като са го работили това нещо поне 25 години. Мислиш че няма да има желаещи да се включат да произвеждат ?Last edited by supertrader; 07.07.2021, 22:34.D.Y.F-091066
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнениеПетков: До 2 г. ще има произведени в България електромобили
https://nova.bg/news/view/2021/07/07...8%D0%BB%D0%B8/
В събота ще могат да се видят пред Министерството на икономиката. Фирмата е немска, но ще ползва много части, произведени от Български фирми.
Коментар
Коментар