v_tin, трябва да има стандарт, и поначало да си купиш електрическо щом е нещото без батерия, батериите отделно и се поставят и то тръгва. 5 милиона видове батерии и накрая сметища.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнениеИнтересен клип за ел скутерите в шанхай https://www.youtube.com/shorts/zk7L65Qas9I
Коментар
-
Има катализатор който е газ и емисиите на монооксид са много ниски, също елиминира и твърдите частици - саждите при дизеловите двигатели. Дори тези които доказват че не работи измерват емисиите на кола със стар катализатор и уреда отчита че са 4-5 пъти под нормата с нов катализатор. Така че това нещо няма да е голям проблем.D.Y.F-091066
Коментар
-
terziеv, нищо не означава, все едно да сме решили с теб че от утре ставаме тотомилионери. Ще стане ли ? Електромобили правят навсякъде, проблема е в цената - китайците могат да предложат най ниска и не защото ги субсидират, а защото бизнеса там поначало е разтоварен от данъци и такси, каквито тук присъстват в изобилие. Най голямата им преференция е че са им дали по 1 милиард заем на малко по ниска лихва от лихвата там, която лихва не е по ниска от лихвата тук. Няма абсолютно нищо и митата имат обратен ефект, защото ще помагат на вноса на цели автомобили от Китай, уреждат се да ги заобиколят и митото им идва печалба, не забравят да го сложат в цената и купувача да го плати. Ако ги пуснеш без никакви мита и разрешителни режими те започват да се конкурират на пазара където изнасят, започват да сглобяват там, започват да купуват части от местни производители за да изпреварят конкурента и в крайна сметка производството се локализира там където е пазара.
Електромобилите са неподходящи за транспорт отдалече, батериите не понасят да стоят без да се дозареждат и подържат и купи ли се електромобил трябва да се кара.
Ще имаме летящи транспортни средства по рано отколкото си мислим, те могат да са по евтини от електромобили или автомобили.Last edited by supertrader; 23.05.2024, 19:27.D.Y.F-091066
Коментар
-
Пичуви, не знам дали сте обсъждали и предварително се извинявам, ако е така.
Видях по нета, че Етиопия изцяло забранява вноса на неелектрически автомобили. Помислих, че е бъзик, но е напълно сериозно. Аргументът е, че Етиопия нямат нафта и съответно всяка кола с ДВГ е в тежест. Съвсем прагматично.
... И тогава ми светна как по история съм учил, че немците преди и по време на ВСВ си карат колите с ДВГ на въглища. И те горките нямат нефт.
Накратко - решението на Етиопия се явява моята Еврика. Разбрах смисълът и реалните приложения на тролеите.
И сега проблемът - само китайците знам да запълват тази ниша и предлагат автомобили за такава употреба.
Вие знаете ли за западен производител?
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеТи сега след като си покарал ги мини всичките и ги притегни здраво на ръка, такива болтове които да се самозатягат няма. Понеже си се карал с тях и са ги стегнали хлабаво. Не карай така.
За твоята безопасност става дума
Коментар
-
Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
Абе пробвах половината болтове как се развиват след смяната. С лекота се развиват и 5г лапе ще ги развие. Като караш се затягат, няма никакъв шанс да се развиват
D.Y.F-091066
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеbota156, няма проблем с главините на алфите, те стягат яко защото знаят че стари резби които са занивани и развивани охлабват после понеже са изгладени. Тях ги притеснява да не се развие някое колело стягано при тях и да стане беля. Затова стягат здраво и ако спукаш гума ще викаш пътна помощ да те возят до сервиз. Варианта е ти да си ги стягаш на ръка, и като покараш малко ги опитваш да ги дозатегнеш и малко повече като покараш пак ги пробваш защото те както пиша не случайно ги стягат много по здраво.Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ
Коментар
-
bota156, няма проблем с главините на алфите, те стягат яко защото знаят че стари резби които са занивани и развивани охлабват после понеже са изгладени. Тях ги притеснява да не се развие някое колело стягано при тях и да стане беля. Затова стягат здраво и ако спукаш гума ще викаш пътна помощ да те возят до сервиз. Варианта е ти да си ги стягаш на ръка, и като покараш малко ги опитваш да ги дозатегнеш и малко повече като покараш пак ги пробваш защото те както пиша не случайно ги стягат много по здраво.D.Y.F-091066
Коментар
-
Да ви дам инфо за края на сагата. Останалите ги развиха. Скъсания също ми го смениха со оригинален стар болт останал след слагане на секрети. Проблема е в главините на алфата - всички са така според майстора ми. По дупките и търсенето се дозатягат и заклинват. Прясно сменени се развиват с поглед, след 6 месеца ще са доста по спечениНямам доверие в НИЩО и НИКОЙ
Коментар
-
Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение
1. Пич, не ми коментирай мненията. Зададен е въпрос - ако можеш - отговори му.
2. Нямаш понятие как се работи с динамометричен ключ! С него се стяга! Между другото - той ти дава възможност ДА ОТЧЕТЕШ ВЪРТЯЩИЯТ МОМЕНТ, КОЙТО ПРИЛАГАШ КЪМ РЕЗБОВОТО СЪЕДИНЕНИЕ.
ЗНАЧИ: УПРАЖНЯВАШ СИЛА, ДОКАТО СТИГНЕ ОПРЕДЕЛЕНАТА СТОЙНОСТ.
СТИГНЕ ЛИ ТАЗИ СТОЙНОСТ - СПИРАШ ДА ЗАВИНТВАШ. (скъсали са болта, защото предния път са пренатегнали НАД допустимата стойност)
3. ВИНАГИ Е ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО ДА СЕ КОНТРОЛИРА ДОПУСТИМАТА СТОЙНОСТ НА ВЪРТЯЩИЯ МОМЕНТ! ВИНАГИ!
Затова производителите дават стойности за ДОПУСТИМИЯ ВЪРТЯЩ МОМЕНТ, както и за ПРЕПОРЪЧИТЕЛНИЯ ВЪРТЯЩ МОМЕНТ!
Божеее, какви дреболии не знаят българските инжИнери...
Last edited by Pyramid; 18.05.2024, 09:44.
Коментар
-
Кутиите (ако имаме предвид автоматична предавателна кутия) не се "чупят" (израз на български инжИнер), АКО се спазват предписанията на производителя.
Бих казал, не се "чупят", а в споменатия случай (на "теглене" до сервиз "по български ") - недопустимо се износват фрикционните дискове, което изисква скъпо струващи части и скъп ремонт: демонтаж, смяна, монтаж и изпитване от квалифициран специалист.
Със сигурност не е малко да знаеш, че помпата подава масло при необходимото налягане, но това е крайно недостатъчно, за да се дават произволни съвети във форум в нета.
За да свържа повода ми за коментар със случая на Бота, както и, за да не остане някой с грешно впечатление - ще спомена, че ВСЯКА част, механизъм или възел от превозното средство има препоръчителен диапазон на момента на затягане.
Гореспоменатият специалист в специализиран сервиз, знае стойността на момента на затягане (за да не се скъса болта при следващ ремонт), например на съединителя на преобразователя на въртящ момент и масления филтър при монтаж... И не се върти "на пожар" с пистолета за сгъстен въздух..
(8 - 10 N.m), а НЕ над тия стойности!
По този начин производителят гарантира безотказна работа при определени условия или режими на работа на двигателя.
И, разбира се - може да му се потърси отговорност... и ще плаща "като поп"!
Коментар
Коментар