IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • v_tin, трябва да има стандарт, и поначало да си купиш електрическо щом е нещото без батерия, батериите отделно и се поставят и то тръгва. 5 милиона видове батерии и накрая сметища.
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
      Интересен клип за ел скутерите в шанхай https://www.youtube.com/shorts/zk7L65Qas9I
      Ужас. Ама с техните батерии -толкова, недомосленото си е недомислено.

      Коментар


      • Интересен клип за ел скутерите в шанхай https://www.youtube.com/shorts/zk7L65Qas9I

        Коментар


        • Има катализатор който е газ и емисиите на монооксид са много ниски, също елиминира и твърдите частици - саждите при дизеловите двигатели. Дори тези които доказват че не работи измерват емисиите на кола със стар катализатор и уреда отчита че са 4-5 пъти под нормата с нов катализатор. Така че това нещо няма да е голям проблем.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Не знам дали ще ви бъде интересно, обаче, важно е какви ще бъдат цените на колите за скрап при сегашните ГТП и новите им правила
            Как да разберете, къде купуват коли си за скрап на най-добри цени?! Спечелете с нашите полезни съвети и насоки.

            Коментар


            • terziеv, нищо не означава, все едно да сме решили с теб че от утре ставаме тотомилионери. Ще стане ли ? Електромобили правят навсякъде, проблема е в цената - китайците могат да предложат най ниска и не защото ги субсидират, а защото бизнеса там поначало е разтоварен от данъци и такси, каквито тук присъстват в изобилие. Най голямата им преференция е че са им дали по 1 милиард заем на малко по ниска лихва от лихвата там, която лихва не е по ниска от лихвата тук. Няма абсолютно нищо и митата имат обратен ефект, защото ще помагат на вноса на цели автомобили от Китай, уреждат се да ги заобиколят и митото им идва печалба, не забравят да го сложат в цената и купувача да го плати. Ако ги пуснеш без никакви мита и разрешителни режими те започват да се конкурират на пазара където изнасят, започват да сглобяват там, започват да купуват части от местни производители за да изпреварят конкурента и в крайна сметка производството се локализира там където е пазара.
              Електромобилите са неподходящи за транспорт отдалече, батериите не понасят да стоят без да се дозареждат и подържат и купи ли се електромобил трябва да се кара.
              Ще имаме летящи транспортни средства по рано отколкото си мислим, те могат да са по евтини от електромобили или автомобили.
              Last edited by supertrader; 23.05.2024, 19:27.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Пичуви, не знам дали сте обсъждали и предварително се извинявам, ако е така.

                Видях по нета, че Етиопия изцяло забранява вноса на неелектрически автомобили. Помислих, че е бъзик, но е напълно сериозно. Аргументът е, че Етиопия нямат нафта и съответно всяка кола с ДВГ е в тежест. Съвсем прагматично.

                ... И тогава ми светна как по история съм учил, че немците преди и по време на ВСВ си карат колите с ДВГ на въглища. И те горките нямат нефт.

                Накратко - решението на Етиопия се явява моята Еврика. Разбрах смисълът и реалните приложения на тролеите.

                И сега проблемът - само китайците знам да запълват тази ниша и предлагат автомобили за такава употреба.

                Вие знаете ли за западен производител?
                ​​

                Коментар


                • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                  Ти сега след като си покарал ги мини всичките и ги притегни здраво на ръка, такива болтове които да се самозатягат няма. Понеже си се карал с тях и са ги стегнали хлабаво. Не карай така.
                  Боте, предлагам ти незабавно да послушаш Трейдърко. Незабавно и МНОГО старателно
                  За твоята безопасност става дума

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

                    Абе пробвах половината болтове как се развиват след смяната. С лекота се развиват и 5г лапе ще ги развие. Като караш се затягат, няма никакъв шанс да се развиват
                    Ти сега след като си покарал ги мини всичките и ги притегни здраво на ръка, такива болтове които да се самозатягат няма. Понеже си се карал с тях и са ги стегнали хлабаво. Не карай така.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                      bota156, няма проблем с главините на алфите, те стягат яко защото знаят че стари резби които са занивани и развивани охлабват после понеже са изгладени. Тях ги притеснява да не се развие някое колело стягано при тях и да стане беля. Затова стягат здраво и ако спукаш гума ще викаш пътна помощ да те возят до сервиз. Варианта е ти да си ги стягаш на ръка, и като покараш малко ги опитваш да ги дозатегнеш и малко повече като покараш пак ги пробваш защото те както пиша не случайно ги стягат много по здраво.
                      Абе пробвах половината болтове как се развиват след смяната. С лекота се развиват и 5г лапе ще ги развие. Като караш се затягат, няма никакъв шанс да се развиват
                      Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                      Коментар


                      • bota156, няма проблем с главините на алфите, те стягат яко защото знаят че стари резби които са занивани и развивани охлабват после понеже са изгладени. Тях ги притеснява да не се развие някое колело стягано при тях и да стане беля. Затова стягат здраво и ако спукаш гума ще викаш пътна помощ да те возят до сервиз. Варианта е ти да си ги стягаш на ръка, и като покараш малко ги опитваш да ги дозатегнеш и малко повече като покараш пак ги пробваш защото те както пиша не случайно ги стягат много по здраво.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Да ви дам инфо за края на сагата. Останалите ги развиха. Скъсания също ми го смениха со оригинален стар болт останал след слагане на секрети. Проблема е в главините на алфата - всички са така според майстора ми. По дупките и търсенето се дозатягат и заклинват. Прясно сменени се развиват с поглед, след 6 месеца ще са доста по спечени
                          Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение


                            1. Пич, не ми коментирай мненията. Зададен е въпрос - ако можеш - отговори му.

                            2. Нямаш понятие как се работи с динамометричен ключ! С него се стяга! Между другото - той ти дава възможност ДА ОТЧЕТЕШ ВЪРТЯЩИЯТ МОМЕНТ, КОЙТО ПРИЛАГАШ КЪМ РЕЗБОВОТО СЪЕДИНЕНИЕ.

                            ЗНАЧИ: УПРАЖНЯВАШ СИЛА, ДОКАТО СТИГНЕ ОПРЕДЕЛЕНАТА СТОЙНОСТ.

                            СТИГНЕ ЛИ ТАЗИ СТОЙНОСТ - СПИРАШ ДА ЗАВИНТВАШ. (скъсали са болта, защото предния път са пренатегнали НАД допустимата стойност)

                            3. ВИНАГИ Е ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО ДА СЕ КОНТРОЛИРА ДОПУСТИМАТА СТОЙНОСТ НА ВЪРТЯЩИЯ МОМЕНТ! ВИНАГИ!

                            Затова производителите дават стойности за ДОПУСТИМИЯ ВЪРТЯЩ МОМЕНТ, както и за ПРЕПОРЪЧИТЕЛНИЯ ВЪРТЯЩ МОМЕНТ!

                            Божеее, какви дреболии не знаят българските инжИнери...


                            Има "динамоМЕТРИЧЕН" и "ДИНАМОСТАТИЧЕН" ключ. Съществената разлика е че, на втория, ти задаваш ограничение. Праг, чийто момент, ти не можеш да превишиш. Т.е., затягаш и, когато го достигнеш, се ограничава и по-голям, не можеш да приложиш. Съответно, не можеш и да скъсаш болта и всичко е наред. Това ти го казва един, дето нищо не знае.
                            Last edited by Pyramid; 18.05.2024, 09:44.

                            Коментар


                            • Кутиите (ако имаме предвид автоматична предавателна кутия) не се "чупят" (израз на български инжИнер), АКО се спазват предписанията на производителя.

                              Бих казал, не се "чупят", а в споменатия случай (на "теглене" до сервиз "по български ") - недопустимо се износват фрикционните дискове, което изисква скъпо струващи части и скъп ремонт: демонтаж, смяна, монтаж и изпитване от квалифициран специалист.

                              Със сигурност не е малко да знаеш, че помпата подава масло при необходимото налягане, но това е крайно недостатъчно, за да се дават произволни съвети във форум в нета.

                              За да свържа повода ми за коментар със случая на Бота, както и, за да не остане някой с грешно впечатление - ще спомена, че ВСЯКА част, механизъм или възел от превозното средство има препоръчителен диапазон на момента на затягане.

                              Гореспоменатият специалист в специализиран сервиз, знае стойността на момента на затягане (за да не се скъса болта при следващ ремонт), например на съединителя на преобразователя на въртящ момент и масления филтър при монтаж... И не се върти "на пожар" с пистолета за сгъстен въздух..
                              (8 - 10 N.m), а НЕ над тия стойности!

                              По този начин производителят гарантира безотказна работа при определени условия или режими на работа на двигателя.

                              И, разбира се - може да му се потърси отговорност... и ще плаща "като поп"!

                              Коментар


                              • Вече има хора които казват че Тесла 3 можела да харчи 10 киловатчаса на 100 с новия електромотор. Електромобилите се усъвършенстват и разхода им на ток пада. Още ще ги усъвършенстват.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X