Първоначално изпратено от supertrader
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
-
http://luxury-sea.com/ може това да е пробива на новата технология.
Наполеон е първия , който напада Русия за да и прецапа природните богатства.Може би французите първи ще лансират новата технология за енергията на бъдещето..D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеГигов , проблема с нефта е че се плаща и то доста скъпо вече..иначе може и да не е лоша суровина. Другия проблем е че при някои извира от земята и това са пари които извират с голяма скорост , а другите трябва да ги заработват т.е. дават им неща в които се влагат повече човешки усилия..Това никога няма да се смята за справедливо , и съвсем в духа на човешката природа е да ги нападнат и УБИЯТ !!! За да застанат на тяхното място ..т.е. източник и причина за войни е. При всички Световни войни , НЯКОЙ напада Русия , всъщност те са все една и съща хронична война.ВЕИ са много по добра енергия , произвежда се от този който я потребява и той няма да тръгне да напада и УБИЕ друг ..Разбира се тези , които се ОБЛАЖВАТ от петрола са много чувствителни и леко подлагат крак. Петрола играе огромна роля и в тази икономическа криза , правителствата печатат ДЦК с парите от които плащат реално вноса на суровини и петрол ..то е очевидно че те мамят с тези книги и виждаш че не искат да се откажат да мамят понеже икономиките на страните им ще отидат на кино "Светлина" съвсем ще залязат.Проблема вече е огромен и решим или със средствата на технологичния прогрес или с военна сила..едно от двете , по избор..
Я пак на трезва глава !
А колкото до ВЕИ, знаеш че аз съм против повечето ВЕИ за България. Подред.
Вятърните-в България няма такива места с постоянен силен вятър. Ние не сме Холандия. И вятърните централи у нас не се изплащат, въпреки преференциалните цени на изкупуване. А дали перките убиват птици-не знам. Ако убиват не е много екологично.
Водните централи. У нас няма достатъчно реки с постоянен воден отток. Което означава да се строят големи и сложни (а значи и скъпи) хидротехнически съоръжения. За справка Цанков камък. Понеже не сме и Норвегия....
Фотоволтаичните централи. През цялото си съществуване соларните панели НЯМА да произведат толкова ток, колкото е изразходван за производството им. Следователно са на пълна загуба. Те са добри за Космоса. (И са създадени за космическите станции). Добри са за изследователи и пътешественици. Да осигурят ток за сателитния телефон и GPS-са. Или за автоматични метеостанции по планински върхове или пустини. Ама за къща, до която има електромрежа, или за промишлено производство-пълна идиотия и разхищение.
Одобрявам производството на ток от битови отпадъци. И от отпадъци в селското стопанство-например слама или стъбла на растения, които иначе се изхвърлят.
Ами това е накратко...Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Гигов , проблема с нефта е че се плаща и то доста скъпо вече..иначе може и да не е лоша суровина. Другия проблем е че при някои извира от земята и това са пари които извират с голяма скорост , а другите трябва да ги заработват т.е. дават им неща в които се влагат повече човешки усилия..Това никога няма да се смята за справедливо , и съвсем в духа на човешката природа е да ги нападнат и УБИЯТ !!! За да застанат на тяхното място ..т.е. източник и причина за войни е. При всички Световни войни , НЯКОЙ напада Русия , всъщност те са все една и съща хронична война.ВЕИ са много по добра енергия , произвежда се от този който я потребява и той няма да тръгне да напада и УБИЕ друг ..Разбира се тези , които се ОБЛАЖВАТ от петрола са много чувствителни и леко подлагат крак. Петрола играе огромна роля и в тази икономическа криза , правителствата печатат ДЦК с парите от които плащат реално вноса на суровини и петрол ..то е очевидно че те мамят с тези книги и виждаш че не искат да се откажат да мамят понеже икономиките на страните им ще отидат на кино "Светлина" съвсем ще залязат.Проблема вече е огромен и решим или със средствата на технологичния прогрес или с военна сила..едно от двете , по избор..D.Y.F-091066
Коментар
-
Не мога да разбера какво толкова плачете заради изгарянето на нефта? И превъзнасяте ВЕИ (Възстановяемите Енергийни Източници)??? Ами нефтът също е ВЕИ...
Не вярвате! Какво е нефтът ако не смес от разни въглеводороди? И както сме се научили да правим метан от водород и въглероден диоксид, така и ще се научим да правим етан, пропан, бутан, цетан и т.н. Тъй че престанете да плачете. Ако е икономически изгодно да се добива нефт и да се преработва в горива, това ще се прави. Когато добивът му стане неизгоден икономически за обществото, то науката ще намери начин да го добие изкуствено или да го замести с нещо друго. Така че налейте си 50 грама качествен етилов спирт (40%) или 150гр (12,5% бяло или червено според предпочитанията) и кажете "Наздраве!".Last edited by gigow; 28.12.2011, 20:14.Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от topfly Разгледай мнениеЯвно четеш но не разбираш :-( За какво случайно поведение говориш? Точно обратното ще стане! Елекромобилите могат да изравнят, а не да увеличат случайното поведение в системата, защото създават един голям капацитет където може да се складира електрическа енергия и решават близо 100 годишния проблем, че електричесвото не може да се складира!
Краткосрочното решение на проблема с ветрогенераторите се нарича ПАВЕЦ! Дългосрочното решение е от части електромобилите, но истинското решение е това което прави Ауди в Германия! В момента се изгражда първият завод, който чрез електричество произведено от ветрогенератори първо се прави водород, а след това от водорода и отпаден въглероден двуокис метан. При ПАВЕЦ КПД-то е 80%, а при тази схема е само 60%, но метана може да се използва дори и в държави без условия за ПАВЕЦ за складиране на елекрическа енергия, а освен това може да се използва и като екологично гориво за автомобили!
До тук поведението ми е напълно случайно. Нека такива са хиляди. Как може да се вкарат в предвидимо поведение?? - Никак. И дори да стане някога , ако се случи така че в един момент всички са решили че нямат нужда от енергия , излишъка от енергията няма къде да се складира, някой трябва да почне да спира генератори. Самоче няколко стотин МВтов генератор не се пуска и спира просто така с копче на стената. Същото е и за недостиг, ако всички се юрнат да пътуват. - пример коледните празници.
Та иначе рационалната идея е неосъществима в момента, след някоя десетилетка може би, но едва ли ще доживеем това време.
Коментар
-
еластисити е науката за предлагане и търсене.когато едно нещо става дефицитно,тогава цената му се качва и обратното... обаче има и "сайлънт" (тишо) еластисити.това е ,когато един продукт се задържи прекалено скъп за даден период от време,тогава започват инвестиции в алтернативни негови продукти,които го заместват...
първата петролна криза в сащ в края на седемдесетте ражда първия проект за ел. кола от генеръл моторс.... проблема е,че петрола пада отново рязко,в следствие на падане на петролното ембарго и проекта е зарязан-инвестициите се обезсмислят... но въпреки това остава едно гениялно откритие- магнитните свойства на неодимиума,разработени от денеръл моторс и японска лаборатория...... благодарение на това откритие,което е СЛЕДСТВИЕ на петролното ембарго върху сащ , в момента приложението му е пряка и косвена "атака" срещу мръсната енергия- вятърните турбини са пряка вързка,а косвената е приложението на неудимиума като магнит в компютърната индустрия,позволяващо производството на малки преносими компютри,от където пък самата компютърна индустрия започна инвестиции в разработката на батерии с по голямо КПД на енергийност срямо маса и големина....
та колкото и странно да е ,прогреса в батериите и лаптопите е косвена връзка с петролното ембарго....
сега,когато петрола отново е висок и без никаква причина да е такъв(освен дирижиране на петролните фючъри) , временните рекордни печалби на дирижорите ще бъдат "материялизирани" като умиране на целия сектор ... грешката им е прекалено голямата лакумия,която не бе прекъсната навреме,за да убие и обезсмисли инвестициите в алтернативни горива и вече имаме сайлънт еластисити- или по бгетовски му викат "сами си режат клона на който седят" .
до сега в последните години пазара бе превзет от тойота и форд на обикновенни хибриди-тва са хибриди,които имат относително малък енергиен капацитет,предимно магнезиеви батерии,целта на които е използването на остатънчата(загубената) енергия на ДВГ-превръщането на спирачния път в ел енергия,използвана за движение и гасене на ДВГ при спиране,набиране и ниска скорост.
този тип икономия довежда до 35%-45% намаляване на комсумацията ...
тойота са номер едно в малките модели с тойота приус,а форд са номер едно в средния клас със форд фюжън и в есувитата с форд ескейп....
европейците също в последната година пуснаха хибриди,но те са с много ниска ефективност за сега-нямат икономически смисъл,а по скоро фуклявщина.....но ривърс енджиниъринг в автомобилния сектор отнема около петилетка-въпрос на време е и те да напреднат там......
истинсаката смърт на петрола няма да дойде от електрическите автомобили,а от плъг-ин хибридите.кво е тва?
тва е отново хибрид ,но с по силна батерия,позволяваща зареждане от ел мрежата и изминаване на 50-100 км на електрическо..... преимуществото на плъг ина пред 100% електричката е ве това,че няма ограничение на пробега-като свърши батерията,просто се сипва бензин......
за сега САМО генеръл моторс имат такава кола-казва се шеви волт.тая година произведоха само 8 хиляди,но обещават,че 2012 ще пуснат поне 40 000....
2012 почват и тойота и форд да бълват такива плаг -инс . форд има два нови модела,тойота ще "преправя" приуса си.
при средно за сащ годишен статистически пробег е 12 000 мили. обикновения хибрид спестява около 1/3 в комсумацията,но при плъг -ина спестяванията са доста по сериозни:
при дневен пробег на ел. от 35 мили и средностатистически американски къмют( до работа и обратно) от 20 мили ,проджекциите са ,че плъг ина ще използва към 80% по малко бензин от обикновенния хибрид и към 90% по малко бензин от обикновения явтомобил с ДВГ..... в останалата част на света,където разстоянията са по малки,дори и 95% петролни спестявания може да доведе един плъг ин хибрид,проблема там е обаче,че хората не живеят в къщи и нямат гаражи,както 90% от населението в сащ- в софето над 80% от хората паркират по улиците- и 100% електричка да си купи софянеца, нема как да я зарежда.
относно "товаренето" на ел.системата- тва е НУЛЕВ проблем,защото зарежданията стават в повечето случаи докато човек спи,демек през нощта-дори се прави уплътняване .което е добре дощло за ел.компаниите.
отделно,вече в южните щати е икономически ефективно да се поставят фотоволтаици по покривите-а ел. компаниите се задължени да правят ватов кредит- ако имаш ден,когато фотоволтаика ти е произвел повече електрочество имаш кредит,който ти се връща ,когато използваш повече.
форд пускат електричката си с опция за покривен волтаик.
комбинацията от фотоволтаици ,произвеждащи енергия през деня и плъг-ин,зареждащ се през нощта са перфектния баланс на енергийната мрежа,която в днещно време губи ефективност от голямо дневно потребление и ниско нощно.
в сащ вече се целят в това,защото над 90% от населението живее или в къщи и таунхаусес,или в малки кооперации и има нужното- собствени гаражи+ покривно пространство. има данъчни облекчения-за плъг ин хибрид и електричка са 7500$ , а за покривни фотоволтаици са между 25 и 30% ,в зависимост от щата.
тези неща осмислят икономически както покривния фотоволтаик,така и закупуването на плъг -ин хибрид.... а има ли я И икономическата логика,останалото е само въпрос на време!
комбинацията на фотоволтаик+плъг ин хибрид от сегашно поколение (тип шеви волт) освен,че носи към 90% спестяване на петрол,допълнително балансира ел.системата..... според мен,ако това стане масово,а то е само въпрос на време да стане,тогава ще падне и над 50% производството на комерсиялно електрическо- където и призводителите на въгллища се ревнат,не само петролните "играчи" .
освен,че ще се спестява енергия,допълнително се балансира нощно/дневната и не на последно място стои въпроса с батерията на плън-ина,която може да се използва за дневно електричество,ако къмюта е под 35 мили.батерията,заредена нощно време подава електричество за къщата през деня,ако си кесиш у дома и допълнително се трупа ватов кредит,който се използва,когато използваш колата..... тогава ефекта на балансиране и ефективността на фотоволтаиците е доста по мощен.Last edited by acen1975; 28.12.2011, 19:13.
Коментар
-
Първоначално изпратено от zarco Разгледай мнениеДолу говорих по същество, като използвах някакви числа... А какво са числата, ако не определено, донякъде точен (защото и това е много относително) израз на съществуващи в НАШАТА природа - закони. Всеки може да фантазира, надхвърляйки тия закони... , но би могъл да ги ползва и като основа за своето по-нататъшно развитие, именно както направи Стив Джобс и предизвикваШЕ многократно революции в своята област. Той НАДГРАЖДАШЕ нещо ново към съществуващото при законите, действащи на планетата Земя!...
... (ако почна с примери за триенето, което преодоляват автомобилите, за които говорим тук, няма да ни стигне времето..., триенето - вредно, или полезно, ако изразходваме толкова енергия за преодоляването му, ще да е много вредно..., но то си съществува, а ние се опитваме да го приодолеем с все по-малко вложена енергия..., т.е. - триенето ще си съществува като даденост, природен закон, а усилията и т.н... , а ако го нямаше, хаосът наистина щеше да е пълен..., най-малко, защото дрехите нямаше да могат да се задържат по телата ни...)
В тоя смисъл, не най-общото "развитие на ИТ дърпа напред...", а точно ХОРАТА, които имат необходимата основа ВИЖДАТ къде може "да се дърпа напред"... и почват "да дърпат"...... Но "да дърпа напред и развитието на всички останали науки" - просто няма как да стане, защото именно ПОДГОТВЕН ЧОВЕК е този, който може да сътвори наука, или да надгради достигнатото до момента, вкл. и във "всички останали науки" ...
..., ако природните закони му позволяват...
Вие(поробените граждани и простолюдие)трябва да работите, за да може Ние(аристокрацията) да мислим.
сега според мен ролята на работещите осигуряващи време за мислене са ИТ. Те реално вършат черната работа с изчисления и проверки на хипотези за "отрицателно време" ИТ без човешката мисъл е кръгла нула.- една изчислителна машина.
Коментар
-
Първоначално изпратено от 4un4o Разгледай мнениеРазвитиети на ИТ дърпа напред и развитието на всички останали науки. ....
... (ако почна с примери за триенето, което преодоляват автомобилите, за които говорим тук, няма да ни стигне времето..., триенето - вредно, или полезно, ако изразходваме толкова енергия за преодоляването му, ще да е много вредно..., но то си съществува, а ние се опитваме да го приодолеем с все по-малко вложена енергия..., т.е. - триенето ще си съществува като даденост, природен закон, а усилията и т.н... , а ако го нямаше, хаосът наистина щеше да е пълен..., най-малко, защото дрехите нямаше да могат да се задържат по телата ни...)
В тоя смисъл, не най-общото "развитие на ИТ дърпа напред...", а точно ХОРАТА, които имат необходимата основа ВИЖДАТ къде може "да се дърпа напред"... и почват "да дърпат"...... Но "да дърпа напред и развитието на всички останали науки" - просто няма как да стане, защото именно ПОДГОТВЕН ЧОВЕК е този, който може да сътвори наука, или да надгради достигнатото до момента, вкл. и във "всички останали науки" ...
..., ако природните закони му позволяват...
Last edited by zarco; 28.12.2011, 15:04."Погледната със страстно око, действителността се превръща в приказка!" П.Пикасо
Коментар
-
Първоначално изпратено от 4un4o Разгледай мнениеРазвитиети на ИТ дърпа напред и развитието на всички останали науки. Как щяха да открият частици движещи се с по висока скорост от тази на светлината без ИТ??
ИТ в дадения случай може да влияе и негативно, правейки учените по-мързеливи в измислянето на разни "хитринки".
Например скоростта на светлината е изчислена от астрономи с доста добра точност (25% грешка) още в XVII -XVIII век.
Мда,...още през 1676 г., когато датският астроном Оле Рьомер доказва, че скоростта на светлината не е безкрайна, като наблюдава движението на Йо - луната на Юпитер.Last edited by vmankov; 28.12.2011, 14:38.
Коментар
-
Първоначално изпратено от zarco Разгледай мнениеПоздрави за успехите..., все пак пропускаш, че развитието на микропроцесорите - за има-няма няколко десетилетия, стана ОСНОВНО именно в последните години (от огромните ИМ, които заемаха десетки квадратни метра! площ - до сегашните микрочипове...), но не във всички области има такива темпове на развитие,..., а "защо не?" си е само едно добро пожелание, като отчитаме реалните постижения в конкретната област - на човечеството (нашето, де)......, но нищо не ни пречи да мечтаем (в процеса на работата), но да залагаме само на това?...
Ако се върнем само 100 години назад, ще видим въоръжение от мечове саби, щикове и конница. Сега това изглежда като ,че ли е било в първобитния строй
Коментар
-
Първоначално изпратено от vikhunter Разгледай мнениеМного хубаво тук си мечтаете за чист и ефтин транспорт.
Не петролните шейхове, а правителствата няма да допуснат спирането на петрола.
Акциза - облагането на луксозни и вредни стоки до голяма степен пълни хазната.
Задръстванията и пушеците /и пушещите/ са гаранция, че ще имаме образование и здравеопазване.
Така де.
Коментар
Коментар