IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Трябва да има глобална система за защита на авторското право и за патентоване, в момента системата е пълен джънк. Гледах клипчета как се палят електромобили, да знаеш как да се направят батериите сигурни и да не се палят и да го задържаш, пазиш в тайна от морална гледна точка не е добре. Има хора които са го преживяли , видяли са и са доста изплашени. Например човек от Австралия четох че е писал под клип, че видял една кола как се запалила и вече като паркира пред хипермаркета задължително се оглежда за електромобили и паркира на няколко стотин метра от тях..няколко стотин..Те наистина като горят батерията изхвърля разтопен метал и пожарникарите в защитни облекла много отдалеч с водни струи ги гасят защото пръскат този метал и човека много се е изплашил. В Китай има много електрически мотоциклети, дори малките им батерии горят впечатляващо с огън и голям облак дим, има клипове с пожари. Какво ще бъде когато има коли масово с 10 годишни батерии при които дисбаланса е сигурен ?
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Не само батериите не са добри и драйва им също има много да се усъвършенства, да ви дам линкове да видите какво се получава ако същите двигатели ги обърнат на 6 фази - мощността става двойна при същото тегло, външно същия двигател. А това е само едно от нещата които могат да се направят, то е ясно че трифазните са грешка поради стериотипното мислене на конструкторите. Батериите пък са яка недомислица. И тези неща ще ги произвеждат и ще наводнят с тях ! Някой друг път. Сега се налага да трупат електромобили на склад, а това не е възможно, батериите не понасят да стоят и деградират..
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение

        https://www.alibaba.com/product-deta...665643c0fQ3xOQ
        Вижте за какво става въпрос, монтират се на задния мост, пиковата им мощност зависи от контролера - 12 киловата на колело, постоянната е 3 , харчат по 2 и с 4 киловатчаса с 50км.ч. и една малка батерия в нишата на резервното колело ги слагат елементите на батерията навъртат над 100км пробег.
        Правиш се на отнесен. Виж КАКВО ти пиша. Иначе, за постиженията, не споря. С времето, и по-добри ще има.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

          Писах, кой да чете обаче: При мотор-колелото, окачваме към него шасито, без значение, то самото колко тежи. Когато свалим маса от купето към колелата (двигателят например), самото купе олеква, с което, и на окачването, му се намалява натоварването. Оттам, то може да стане и по-леко, и по-евтино. Колелото опира директно в пътя и гумата му е окачване.
          https://www.alibaba.com/product-deta...665643c0fQ3xOQ
          Вижте за какво става въпрос, монтират се на задния мост, пиковата им мощност зависи от контролера - 12 киловата на колело, постоянната е 3 , харчат по 2 и с 4 киловатчаса с 50км.ч. и една малка батерия в нишата на резервното колело ги слагат елементите на батерията навъртат над 100км пробег.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Bad_Bear Разгледай мнение

            +++
            Тези фактори имат голямо значение при градско движение - тръгни, спри. При извънградско и особено на магистрала, почти всичко зависи от rolling resistance-а. Неслучайно влаковете са много по-ефективни от който и да е модерен дизелов камион. Именно заради релсите и колелата, където няма такова сцепление, но и съпротивление при търкаляне.
            Писах, кой да чете обаче: При мотор-колелото, окачваме към него шасито, без значение, то самото колко тежи. Когато свалим маса от купето към колелата (двигателят например), самото купе олеква, с което, и на окачването, му се намалява натоварването. Оттам, то може да стане и по-леко, и по-евтино. Колелото опира директно в пътя и гумата му е окачване.

            Коментар


            • Не съм казал че леките моторколела нямат бъдеще. Също конверсия на автомобили в електромобили е лесна с поставяне на такива приставки електродвигатели. Бях пуснал една статия за изобрение с което традиционен автомобил се конвертира в електромобил за половин час. Тези приставки производителите на автомобили могат да ги заложат да могат да се поставят когато собственика реши и ще са толкова сполучливи че става пълноценен електромобил. В момента има на пазара електромотори които са главини за колелата, монтират се на задния мост и с по мощни максималната скжрост е 120 -130 км.ч., дори за движение по автомагистрала стават. Интересно е че тези електромобили с малки батерии са доста ефективни и разхода им на ток е по нисък отколкото на традиционните с големи батерии, но пробега е 100 км. само. Предимството е че предния мост си е с двг, разреди ли се батерията просто пали и продължава, може и с дизелов двигател а те са с разход 5 на сто и на извъградско има и по 3.5 горят. Как ще го победиш дизеловия двигател, тези коли имат огромен пробег с едно зареждане 1500 реални километра и са автономни ?
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                Моторколелата стават само ако са с малка мощност и леки, иначе това е голяма подресорна маса. Има тестови коли с разход 2-2.5 киловатчаса на 100км и не са с мотор колела, пак са с мотори на ниски обороти, но задвижват колелата с полуоска. Един е правил тестове на Нисан Лийв с различни колела - джанти и гуми. Колкото по леки постави, толкова пробега се увеличава и разхода пада. Той е стигнал до 12 километра за 1 киловатчас изразходван ток с някакви много по леки джанти и гуми. Това означава че бъдещето е на джантите от кевлар и никакви електромотори в колелата.
                +++
                Тези фактори имат голямо значение при градско движение - тръгни, спри. При извънградско и особено на магистрала, почти всичко зависи от rolling resistance-а. Неслучайно влаковете са много по-ефективни от който и да е модерен дизелов камион. Именно заради релсите и колелата, където няма такова сцепление, но и съпротивление при търкаляне.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                  Има велосипедни мотор колела които са много леки, но тези мощни електродвигатели дори и аксиални да ги направят пак са тежки - здраво окачване трябва за колелата. Трябва да се прототипват различни варианти и то ще си покаже. Но определено пазара е за електромобили които няма да се зареждат с ток постоянно, покрива се със соларни клетки и ако разхода е 2 киловата за 100 км ще стане хората да се разкарват с такива 4 колесни скутери да ги наречем. От там необходимостта от автомобили ще намалее и с по малко зарядни ще се зареждат. Не мисля че двг колите са изпята песен, има такива с много нисък разход на гориво в момента и не е по евтино на ток. Дизеловите бият електромобилите по цена за изминат километър, гледам има такива които се усетиха и продават електромобилите и си вземат дизелови. Сега новите бензинови двигатели с директно впръскване са фатически като дизеловите по разход на гориво. Не искат автопроизводителите да се нахвърлят на електромобили сляпо. Големия проблем е че няма значение дали го използваш батерията деградира и няма да я ползваш 30 години. Това нещо сега ще се види, има голямо натрупване на непродадени електромобили, батериите им деградират като стоят и все пак има саморазряд, съответно трябва да се зареждат ако не искат да ги изхвърлят. Това е най голямото неудобство, хубавата батерия е прясната батерия. Който е купил електромобил от търг в САЩ задължително сменя батерия, стоят при дилърите и никой не се занимава да проверява заряда на батерията, тя се разредила и деградирала, а електромобила на 60 хиляди км...И с бензиновите е така, сменяш акумулатор задължително, но не е батерия за 10 хиляди.
                  Окачването е колело къмто купе и, колкото повече МАСА е събрана в колелото (като възел), толкова повече, се облекчава окачването.
                  После, колелото също е делимо и, търкалящата се част, джантата, може да е минимален процент от тази маса. Иначе, масовите изделия, често, са кратно по-несъвършени от бутиковите, а прототипите-по-скъпи от масовите (заводската сглобка формира И качество, И себестойност). Иначе, за батериите...Ами знаеш как стоят нещата. А, онази, дето я обсъждахме, вече морално и тя остаря, в ход е следващото поколение, още по-яко.

                  Коментар


                  • Има велосипедни мотор колела които са много леки, но тези мощни електродвигатели дори и аксиални да ги направят пак са тежки - здраво окачване трябва за колелата. Трябва да се прототипват различни варианти и то ще си покаже. Но определено пазара е за електромобили които няма да се зареждат с ток постоянно, покрива се със соларни клетки и ако разхода е 2 киловата за 100 км ще стане хората да се разкарват с такива 4 колесни скутери да ги наречем. От там необходимостта от автомобили ще намалее и с по малко зарядни ще се зареждат. Не мисля че двг колите са изпята песен, има такива с много нисък разход на гориво в момента и не е по евтино на ток. Дизеловите бият електромобилите по цена за изминат километър, гледам има такива които се усетиха и продават електромобилите и си вземат дизелови. Сега новите бензинови двигатели с директно впръскване са фатически като дизеловите по разход на гориво. Не искат автопроизводителите да се нахвърлят на електромобили сляпо. Големия проблем е че няма значение дали го използваш батерията деградира и няма да я ползваш 30 години. Това нещо сега ще се види, има голямо натрупване на непродадени електромобили, батериите им деградират като стоят и все пак има саморазряд, съответно трябва да се зареждат ако не искат да ги изхвърлят. Това е най голямото неудобство, хубавата батерия е прясната батерия. Който е купил електромобил от търг в САЩ задължително сменя батерия, стоят при дилърите и никой не се занимава да проверява заряда на батерията, тя се разредила и деградирала, а електромобила на 60 хиляди км...И с бензиновите е така, сменяш акумулатор задължително, но не е батерия за 10 хиляди.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Мотор-колелото НЕ ОЗНАЧАВА непременно тежка джанта. Означава само че, В ОБЕМА НА КОЛЕЛОТО, е скрит индивидуален двигател с предавка само към неговата джанта. Последната, може да бъде достатъчно лека и с нисък момент на инерцията. Затова, СПОКО.

                      Коментар


                      • Моторколелата стават само ако са с малка мощност и леки, иначе това е голяма подресорна маса. Има тестови коли с разход 2-2.5 киловатчаса на 100км и не са с мотор колела, пак са с мотори на ниски обороти, но задвижват колелата с полуоска. Един е правил тестове на Нисан Лийв с различни колела - джанти и гуми. Колкото по леки постави, толкова пробега се увеличава и разхода пада. Той е стигнал до 12 километра за 1 киловатчас изразходван ток с някакви много по леки джанти и гуми. Това означава че бъдещето е на джантите от кевлар и никакви електромотори в колелата.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Вече на тестовете в Китай Тесла споделя последните места с разни неизвестни брандове. Гледах тест за пробег, първата кола изминава 530 км, Тесла 3 - 330 реални, карат в колона една зад друга и окапват, първо спря една китайска, после Тесла приключи заряда и друтите 7 парчета окапваха една по една като втора и трета по пробег бяха BYD някакви и 530 направи някаква китайска с разход 8 киловата на 100 и батерия колкото на Теслата.
                          D.Y.F-091066

                          Коментар


                          • колелата без спици със магнити са по-обещаващи,
                            Тесла колите май са вече морално остарели.

                            Click image for larger version

Name:	22.JPG
Views:	1
Size:	71.5 КБ
ID:	4128109

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

                              Ето тази концепция за мотори в колелата е нещо принципно ново и може да изстреля електричките на ново ниво. Дава нещо повече от ДВГ

                              Не е ново. Наследникът на Сааб отдавна има прототип, ама за производство май не е ставало дума.


                              https://carup.se/saab-engineers-deve...1000-km-range/


                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                                https://lightyear.one/lightyear-2, тези също използват мотор колела. Много пари искат за такава кола. Има по повърхността и соларни клетки за 100лв.
                                Ами да, мотор-колелото някак не е новост техническа.

                                Коментар

                                Working...
                                X