barbaron, смени ги тези с годишен пробег по 10 000 км с електромобили и батерията да навърта само 100 000 км, а средната и цена е 15 000 евро да кажем. Имаш 15 цента разход за батерия на километър, 15 евро разход за 100км. Това че трябва да я зареждаш с ток вече ти е разход който ти е екстра. Електромобила трябва да навърта 50 хиляди км на година и тогава имаш 3 евро цента разход на километър за батерия, а перфектния вариант е 100 000 км на година. Това е бариерата пред навлизането на електромобилите, направо е стена в която може само да се блъснат. Има автомобили които навъртат пробег, за тях варианта електро работи 100%. Такситата, служебни автомобили на различни служби, хора които изминават всеки ден 100км. за да отидат на работа..има доста.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
1984- само valvetronic смъква разхода с 30 % при автомобилите, ако беше навлязъл масово количеството консумирано гориво от леки автомобили щеше да е намалено с 30%, а не с 1 %. И какво правят, вместо да са с понижаваш се разход вдигат теглото им на над 1200 най леките и разхода не пада.Last edited by supertrader; 05.07.2024, 21:17.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от barbaronИскаш числа, ето ти ги
През декември 2023 г. глобалният парк от 100% електрически автомобили достигна 28 милиона превозни средства, като 57% от тях бяха в Китай, 24% в Европа и 12,5% в САЩ.
]
https://www.iea.org/news/the-worlds-...ach-17-million
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Бъpзоходко Разгледай мнение
Това за цените, би могло частично да е вярно ако горивата се консумираха само от автомобили. Само, че имаме и камиони, локомотиво в железниците, кораби по морето, самолети в небето и т.н. Така че автомобилите и в частност ел мобилите са не особено значима част от консумацията на течни горива.
Шо се отнася до пълния цитата на Ленин, то той е добре известен, но в крайна сметка от цялата работа се получава за отличен, най-вече електрификацията, другите неща се реализират за около среден три. Затова и цитата се дава в съкратената му форма. А и за настоящата дискусия е важна имено тя.
Горивата са стоки от първа необходимост и малък дефицит може да напомпи цената с много. При растящо и замогващо се население в Азия, ако не бяха тези над 35млн.електромобила и около 18млн. хибридни, понижаващи годишното търсене на нефт с над 1%. ... нефтодобивните с техните ограничения щяха да я закарат поне до нивата от 2008 – около150долара. Сега са внимателни със съкращенията, всяко покачване на нефта прави електромобилите по приемливи.
Колкото до цитатите ...говориш наизуст
Твоят е от 1920г и е непълен, да.
Моят е от 1918г., по друг повод. Образователната ни система много внимаваше с цитатите. Затова го припомних, да се знае как са ни обработвали и защо има толкова носталгици.Last edited by 1984-; 05.07.2024, 20:11.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от barbaron
Синьо: консумирана, Зелено: произведена енергия
А с фотоволтаични панели в двора какви ще са разходите ми
Бързоходко, аз пък мисля, че тока (ми) идва от слънцето
Станция за зареждане на електрически превозни средства - LEKTRI.CO 7.4kWh за зареждане на вашия електромобил с помощта на слънчеви панели 630 €
https://www.monkitsolaire.fr/product...rico/3852.html
И само така за завършек към момента, всички видове енергия без тази от АЕЦ, са по един или друг начин "от слънцето", ама нито един вид енергия не е безплатна.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Бъpзоходко Разгледай мнение
Това за цените, би могло частично да е вярно ако горивата се консумираха само от автомобили. Само, че имаме и камиони, локомотиво в железниците, кораби по морето, самолети в небето и т.н. Така че автомобилите и в частност ел мобилите са не особено значима част от консумацията на течни горива.
Шо се отнася до пълния цитата на Ленин, то той е добре известен, но в крайна сметка от цялата работа се получава за отличен, най-вече електрификацията, другите неща се реализират за около среден три. Затова и цитата се дава в съкратената му форма. А и за настоящата дискусия е важна имено тя.
Коментар
-
Първоначално изпратено от 1984- Разгледай мнение
И друго от Ленин
„Съветска власт плюс пруския ред на железниците, плюс американската технология и организация на тръстовете, плюс американското обществено образование, това е социализъм“.
Ленинский сборник, т.36, стр. 31
---------
Без елмобили цените на горивата и разходите ни щяха да са доста по-високи.
Шо се отнася до пълния цитата на Ленин, то той е добре известен, но в крайна сметка от цялата работа се получава за отличен, най-вече електрификацията, другите неща се реализират за около среден три. Затова и цитата се дава в съкратената му форма. А и за настоящата дискусия е важна имено тя.
Коментар
-
Бабалоне, токът ти, идва от вътрешния фотоефект. Аконе беше Слънцето - от всичко, що свети. Разходите ти са за инвестицията а после - за поддъжка, амортизация и др.такива, формулирани от властите (рекет всякакъв). Естествено, самото светене, ти е безплатно но, тук идва интересното:За едного разходи, за другиго -приходи.
Коментар
-
7.5 години живот залагат за соларните панели, спорехме колко им е живота. Същата работа е с батериите - 10 години, ако се експлоатират нежно, ако се зареждат бързо съответно много по бързо деградират. Има смисъл за превозни средства които наистина се експлоатират интензивно, иначе е похабяване на тези все още доста скъпи неща.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от Бъpзоходко Разгледай мнение. Лени промотира въпросното нещо със знаменития лозунг: "Комунизъм това е съветска власт плюс електрификация!"
„Съветска власт плюс пруския ред на железниците, плюс американската технология и организация на тръстовете, плюс американското обществено образование, това е социализъм“.
Ленинский сборник, т.36, стр. 31
---------
Без елмобили цените на горивата и разходите ни щяха да са доста по-високи.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
...Малко офтопик но, една моя позната дама вярваше че, пилетата на масата, идвали от магазина..Соц или не, глупостта е глупост и трябва да се лекува Овреме, преди да в.нанесла по-тежки щети на хора, икономика и каквото още се сетим. Йебем им зелената "сделка" (да се чете, "либер@сткия диктат", ало вместо да се развива е, ни набива повече в калта, че и да им плащаме, на тия паразити.
ПП Сега някой ще каже че темата е за електричеството и автомобилите а го изкарах на политика. Ама то тока и политиката от времето на ГОЕРЛО са все ръка за ръка. Предполагам че онова с главните букви е малко енигматично та един жокер. Лени промотира въпросното нещо със знаменития лозунг: "Комунизъм това е съветска власт плюс електрификация!"
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Бъpзоходко Разгледай мнениеНякъде преди около пет години бях сравнително активен в тази тема, но я изоставих понеже каквото имах да кажа го казах. Сега обаче съм малко по свободен и ще припомня един от основните ми постулати от онова време.
В дискусията за ел мобилите хората се разделят на два вида. едните смятат е тока с който се зарежда ел мобила идва от контакта а другите знаем къде, кога, и как се произвежда този ток.
Та в зависимост от това си разбиране хората си изграждат и възгледа относно ел мобилите. Авторите на статията явно са от хората, които смятат, че тока идва от контакта. Освен това като чета какви ги дрънкат за субсидиите, явно си мислят, че държавата кой знае как има едни пари, с които кога иска субсидира каквото си иска. Типично социалистическо разбиране на нещата и то на нивото на Добри Търпешев. Сега няма да се обяснявам кой и какъв е бил въпросния Добри, само ще припомня, че според далеч по смислената политическа фигура баронеса Татчер "Държавата пари няма. Държавата харчи нашите пари.". Та поставена в този контекст статията ни обяснява как като направим повече "контакти" ще получим повече ток. а всичко това ще го платим с общите пари, включително и на тези дето нямат елмобили.
Това хич не ми звучи умно. За щастие на испанците, социалистите изгубиха власта в тази прекрасна страна и вероятно всички глупости изписани в статията ще се отложат за някъде в бъдещето.Last edited by Pyramid; 05.07.2024, 18:53.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Silveto Разгледай мнениеМисля, че тази статия е интересна и донякъде мн вярна. Но, все пак става въпрос за Испания, която е с много по - добре развита икономика.
https://topgear.bg/lipsata-na-mosthn...li-v-ispaniya/
В дискусията за ел мобилите хората се разделят на два вида. едните смятат е тока с който се зарежда ел мобила идва от контакта а другите знаем къде, кога, и как се произвежда този ток.
Та в зависимост от това си разбиране хората си изграждат и възгледа относно ел мобилите. Авторите на статията явно са от хората, които смятат, че тока идва от контакта. Освен това като чета какви ги дрънкат за субсидиите, явно си мислят, че държавата кой знае как има едни пари, с които кога иска субсидира каквото си иска. Типично социалистическо разбиране на нещата и то на нивото на Добри Търпешев. Сега няма да се обяснявам кой и какъв е бил въпросния Добри, само ще припомня, че според далеч по смислената политическа фигура баронеса Татчер "Държавата пари няма. Държавата харчи нашите пари.". Та поставена в този контекст статията ни обяснява как като направим повече "контакти" ще получим повече ток. а всичко това ще го платим с общите пари, включително и на тези дето нямат елмобили.
Това хич не ми звучи умно. За щастие на испанците, социалистите изгубиха власта в тази прекрасна страна и вероятно всички глупости изписани в статията ще се отложат за някъде в бъдещето.
- 1 like
Коментар
Коментар