mikomikov, сега той се ядосва, пуши му главата и да не издевателстваме. Ще ги оправят, дребна работа е. Ти разбра ли да идеш да ти развият болтовете и да ги накараш да ги стегнат на ръка. Най добре, гледах един приятел как ги зави с електрически винтоверт с малък въртящ момент и после на ръка с динамотричен, после пак минаваш с динамометричен да ги завият след като покараш малко и ще си сигурен че ако трябва да смениш гума на пътя ще може с ключа в багажника да се развие, няма да викаш репатрак с тази автоматична скоростна кутия може да го чакаш да дойде много отдалеч и да стоиш на пътя и после и да се возиш в репатрак заради една спукана гума. Не искаш да си провериш може ли да се тегли са се качи на платформа. Обикновенно не се счупват кутиите и да не е включен режим да позволи изтегляне няколко метра, но сериозно се амортизират защото няма смазване и двигателя ако не работи, но ако може да работи го запали задължително защото така работи помпата на кутията и тя се смазва.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
mikomikov, развиваш капачката на казанчето за спирачна течност и топваш една чиста отверка, после с нея капваш на скъсания болт и черпиш някой една кола, но му кажи да не се олива с нея.D.Y.F-091066
Коментар
-
На някои все още не им е станало ясно, че ако болтовете се завинтват (стягат) с динамометричен ключ - винаги ще бъдат изпълнени предписанията на производителя, чиято кола караме.
Това е изискване и на разследващите причини за ПТП, както и за регресни искове към производителя, но май много сложно става за ума на инж. Ганев.
..........
Преди да приключа казуса, зачетох се и си представих как "се залива" с кола в сервиза скъсан болт във вертикалната равнина... Няма да падне и капка на пода... и ще се пие кола на поразия...
........
Очевидно малко хора познават ефективността на спрея WD-40 с тънък накрайник върху дюзата. Скъсаният болт може да се обходи неколкократно, без на пода да капне капчица. Струята е насочена точно върху желаното място на контакт. Изчаква се малко, за да проникне препарата... (а какви още приложения има..., абе - кофти е, защото за същите пари бих си купил 3-4 коли!!!)
Формулата на WD-40 е позната само на производителя, а ефектът е непознат на потребителите, защото в България си купуваме... кола...
Баси инжИнерната мисъл! Баси и чудото!
))
Да не се счита за реклама!
Коментар
-
Всяко резбово съединение като се развие и завие губи част от своята работоспособност, сцеплението в резбата, тя се изглажда..Българските инженери това го учат, не ги подценявай въобще.
Ти си както едни специалиасти на които проблема им беше че една кола от аспуха си вади тел. Викат гледай колко тел навихме, така хванали я и я навили на ръката едно топченце малко им се получило. Казвам - това да ви е проблема момчета, като извади още пак така ще я съберете. И въобще не им прави впечатление че двигателя реве, защото има една конусна телена гарнитура която очевидно липсва и е излязла на тел през ауспуха.
Тези моменти на затягане с динамометричен ключ са за нови резбови съединения, но пак добре е да се мерят - успокоява.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеИ ......
Стари резби и болтове не е препоръчително с динамометричен ключ да се мерят като се стяга. Нови, които са в масло и са развивани веднъж - да.
1. Пич, не ми коментирай мненията. Зададен е въпрос - ако можеш - отговори му.
2. Нямаш понятие как се работи с динамометричен ключ! С него се стяга! Между другото - той ти дава възможност ДА ОТЧЕТЕШ ВЪРТЯЩИЯТ МОМЕНТ, КОЙТО ПРИЛАГАШ КЪМ РЕЗБОВОТО СЪЕДИНЕНИЕ.
ЗНАЧИ: УПРАЖНЯВАШ СИЛА, ДОКАТО СТИГНЕ ОПРЕДЕЛЕНАТА СТОЙНОСТ.
СТИГНЕ ЛИ ТАЗИ СТОЙНОСТ - СПИРАШ ДА ЗАВИНТВАШ. (скъсали са болта, защото предния път са пренатегнали НАД допустимата стойност)
3. ВИНАГИ Е ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО ДА СЕ КОНТРОЛИРА ДОПУСТИМАТА СТОЙНОСТ НА ВЪРТЯЩИЯ МОМЕНТ! ВИНАГИ!
Затова производителите дават стойности за ДОПУСТИМИЯ ВЪРТЯЩ МОМЕНТ, както и за ПРЕПОРЪЧИТЕЛНИЯ ВЪРТЯЩ МОМЕНТ!
Божеее, какви дреболии не знаят българските инжИнери...
- 1 like
Коментар
-
И с кока кола става, изпиваш я и изваждаш шпилката.
Те най вероятно парчетата ще се развият лесно, има инструмент за вадене на шпилки - парчета от скъсани болтове.
Стари резби и болтове не е препоръчително с динамометричен ключ да се мерят като се стяга. Нови, които са в масло и са развивани веднъж - да.Last edited by supertrader; 28.04.2024, 18:48.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
Абе в Булгария няма кой да ти смени гумите на колата. В радиала некадърниците така са ми навили болтовете че няма развъртане. Майстора ми не можа, на 2 гумаджии ходих и се отказаха. Ходих и в Радиала - скъсаха един болт и почнахме да се псуваме. В понеделник ще продължаваме да се псуваме
Това е отговорна работа (всеки е наясно)!
АКО джантите и болтовете СА ОРИГИНАЛНИ, ВЕРОЯТНО ще е достатъчен въртящ момент 120-140 N.m . Това означава, че В СЕРВИЗА ТРЯБВА ДА ПОЛЗВАТ ДИНАМОМЕТРИЧЕН КЛЮЧ!!!
Някои "майстори" могат да нацелват "на око" (усет), но нищо не пречи (за твое спокойствие) - да го направят пред теб С ДИНАМОМЕТРИЧНИЯ КЛЮЧ, за да се увериш в стойността на скалата.
Вероятно ще ти кажат, че това не се прави, но ти си решаваш.
Повтарям: това е отговорна работа!
Коментар
-
bota156, мислиш навън не е така, дори по лошо има защото при завиване пистолета им ги къса и ти продават нови болтове. Тяхната работа е да изкарват пари на първо място казват.
Просто не им давай да ти ги стягат, стегни си ги сам и като покараш малко си ги стягаш втори път защото охлабват ако се стягат нормално. Те го знаят и стягат здраво за да не охлабят, да се стегне от раз. После ако трябва да смениш гума на пътя не може да развиеш и викаш пътна помощ и ти струва няколко стотин лева, а резервната ти стои в багажника и си мислиш че като ти се наложи ще може да я ползваш. На два пъти се стяга и глава на двигател, иначе издухват гарнитурите. Дори ако главата е крива само почистваш и стягаш, като минеш няколко хиляди - 2..3 пак стягаш наново, и така 2-3 пъти и ако свалиш главата и я пробваш с плоча дали е равна - а тя права станала. Защото ако се престърже вече разпределителния вал лагерува в легла които не са в една ос и съответно затяга, вземе че задере и ги изхвърлиш тези части и ти става един скъп ремонт. Престъргва се да се зачисти само права глава.Last edited by supertrader; 28.04.2024, 11:04.D.Y.F-091066
Коментар
-
Радвам се, че изчерпахме първоначалният спор, а имено:
ВСИЧКИ СЕ ОБЕДИНИХМЕ ОКОЛО МОЯТА ТЕЗА:
Автомобил с автоматична предавателна кутия (автоматик) - НЕ СЕ ТЕГЛИ!
Защо не се тегли - не се интересуваме, но вече знаем, че разходите НИ в подобен случай могат да скочат десетки пъти, над стойността на Пътната помощ.
...........
Нововъзникнали въпроси ще коментирам друг път, но за най любопитните - най-същественото:
Пътна помощ "не знаела как се прави нещо от техните компетенции???" - ама, моля, не се опитвайте да ме определите отново като незнаещ...
Който "не знае как се изтегля автомобил върху платформа" (ако има такъв!) - той ще се научи по трудния начин! Как?
Пак ще откриваме колелото!
Дано този, същият си е сключил и ЗАДЪЛЖИТЕЛНАТА застраховка "Отговорност на превозвача", защото работодателят ще излезе МОЖЕ БИ "СУХ", но пък незнаещият ще отнесе регресната отговорност, а вероятно и работодателя, който не е осигурил квалифициран работник.
И топлата вода открихме... И въжето за теглене на автоматици сме открили преди Европа! Кой като нас!
Със здраве!
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеmikomikov, не си имал сблък та практика и затова си мислиш че може да има специалисти от пътна помощ които да знаят за всеки един автомобил могат ли да го теглят и колко и как се включва режима. Не става въпрос да се включи да го теглиш 50км, понякога и за 5 метра за да се изтегли с лебедка на платформата. Производителите постоянно променят някакви неща, за само 1 месец някои са направили няколко промени. Дори не могат да се сглобяват частите, а изглеждат еднакви. Такива специалисти няма как да има, и понеже някои знаят че не са и има платформи които се вклинват под автомобила и ползват тях за да не се превъртят въобще двигателните колела. А ти имаш само един автомобил да проучиш и да се информираш. Виждал съм на кутията има щифт, който е болт и може да се развие след което колелата се въртят свободно. Не вярвам застраховка да ти покрие разходи за специална платформа, тя може да трябва 500км да измине. Да знаеш че не се чупят толкова лесно, защото това е автомобил и е предвидено примерно че двигателя може да изгасне и тогава дали го теглиш или изминава някакви метри по инерция с изгасен двигател е едно и също, но това е винаги на драйв или ако успее да изключи на неутрална. Ресурса на кутията се намалява от такъв инцидент. Не харесвам автоматиците, техните кутии са консуматив.Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ
Коментар
-
mikomikov, не си имал сблък та практика и затова си мислиш че може да има специалисти от пътна помощ които да знаят за всеки един автомобил могат ли да го теглят и колко и как се включва режима. Не става въпрос да се включи да го теглиш 50км, понякога и за 5 метра за да се изтегли с лебедка на платформата. Производителите постоянно променят някакви неща, за само 1 месец някои са направили няколко промени. Дори не могат да се сглобяват частите, а изглеждат еднакви. Такива специалисти няма как да има, и понеже някои знаят че не са и има платформи които се вклинват под автомобила и ползват тях за да не се превъртят въобще двигателните колела. А ти имаш само един автомобил да проучиш и да се информираш. Виждал съм на кутията има щифт, който е болт и може да се развие след което колелата се въртят свободно. Не вярвам застраховка да ти покрие разходи за специална платформа, тя може да трябва 500км да измине. Да знаеш че не се чупят толкова лесно, защото това е автомобил и е предвидено примерно че двигателя може да изгасне и тогава дали го теглиш или изминава някакви метри по инерция с изгасен двигател е едно и също, но това е винаги на драйв или ако успее да изключи на неутрална. Ресурса на кутията се намалява от такъв инцидент. Не харесвам автоматиците, техните кутии са консуматив.D.Y.F-091066
Коментар
-
Фиксирането ти в дреболиите с това, че сам "ще си теглиш" автомобила, а когато дойде платформата, че трябва да "учиш" и този, на когото това му е работата - не ти дава възможност да разбереш ЗАЩО НЕ СЕ ТЕГЛИ АВТОМОБИЛ С АВТОМАТИЧНА ПРЕДАВАТЕЛНА КУТИЯ, нещо, което от началото на спора твърдиш (че може да теглиш автоматик) и което беше причина за моето алтернативно мнение.
Автоматик НЕ се тегли и - нека се доверим на всичко, което прави служителят от Пътна помощ, който ни препоръчва нашият застраховател. Така нещата ще се случат пи правилния начин и няма да ни се наложи да спорим със застрахователя, щом като НЕ СМЕ ПРАВИЛИ ОПИТ САМИ ДА "ТЕГЛИМ" АВТОМОБИЛА!
НИЩО НЕ КАЗВАШ ЗА ЕВРОПА?
Защото ние и без ЕВРОПА знаем къде е теглича и си имаме въже, за да ни теглят автоматика, или ...???
Надявам се скоро да почнеш да зацепваш в материя, която ти е чужда и относно която даваш произволни твои "съвети" и "размишляваш" пишейки тук.
Абе, оправяй се някак, но не давай съвети на околните, които биха ги вкарали в ненужен преразход. Все пак успях да дам някакви практични съвети, които няма как да бъдат игнорирани от интересуващите се.Last edited by mikomikov; 27.04.2024, 18:27.
Коментар
Коментар