IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Всичко е по темата !!!. За Успеха....и причините за него. Искате ли да сте успешни?

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

    Имах един познат, ремонтираше една помпа ли беше, глава ли беше на инжекцион на мерцедес. Течеше от едната дюза, сменяше пружинка, връщаше, пак течеше... цирк. Единствения начин да го ремонтираш е да смениш всичко.
    Ей го един и пред моя блок. Трети месец го ,,прави", досъсипа и квото не беше заминало. Но не отиде където трябва, напраеи си сам, но тези коли са направени не да си ги правиш сам пред блока.
    Но ум царува, ум робува, ум патки пасе.
    Останете си гладни, останете си глупави - Стив Джобс

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

      Имах един познат, ремонтираше една помпа ли беше, глава ли беше на инжекцион на мерцедес. Течеше от едната дюза, сменяше пружинка, връщаше, пак течеше... цирк. Единствения начин да го ремонтираш е да смениш всичко.
      Планирано остаряване. Първа жертва -ЛНЖ.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнение
        А, стигнал...накрая само ме спамеха. Пък и вече бях завършил, а още ме водеха в "студентската" програма, смятай щом и windows7 намазах лицензиран.Но и аз отлетях в друга посока, само понякога поглеждам у лево
        Иначе за инжекционите - голяма забава беше - първо аналогови инжекциони (басимамата, няма начин да намериш повреда), после един процесор за клавиатура, с куп тригери да докарат логически вход на процесора, който само бръмчи по някакви таблици. Верно сега и най-евтиното пикче или космическия кораб stm32f, можеш да сложиш в малкия си джоб всички инжекциони от миналия век. Айде, при дизелите е по-тегаво, че тия инжектори трудно се клатят.
        Имах един познат, ремонтираше една помпа ли беше, глава ли беше на инжекцион на мерцедес. Течеше от едната дюза, сменяше пружинка, връщаше, пак течеше... цирк. Единствения начин да го ремонтираш е да смениш всичко.
        Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
          Мале ти до Алтиум си стигнал.
          А, стигнал...накрая само ме спамеха. Пък и вече бях завършил, а още ме водеха в "студентската" програма, смятай щом и windows7 намазах лицензиран.Но и аз отлетях в друга посока, само понякога поглеждам у лево
          Иначе за инжекционите - голяма забава беше - първо аналогови инжекциони (басимамата, няма начин да намериш повреда), после един процесор за клавиатура, с куп тригери да докарат логически вход на процесора, който само бръмчи по някакви таблици. Верно сега и най-евтиното пикче или космическия кораб stm32f, можеш да сложиш в малкия си джоб всички инжекциони от миналия век. Айде, при дизелите е по-тегаво, че тия инжектори трудно се клатят.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнение

            Ехеее, върна ме в детството. Не помня как се регистрирах по онуй време в някаква програма - получавах редовно дискове с Протел от 98, чак докато станаха Алтиум, разни обучителни материали, а също и чипове на микрочип и каталози на аванта. Славни времена бяха В сравнение с досовския оркад, протела беше космос, но много бързо разбрах проблема му/им - библиотеките бяха постнички, а и повечето производители не предлагаха библиотеки. Голяма играчка беше да му докараш параметрите, за да можеш да направиш читава симулация, понякога дори и платка. Тогава проблем бяха не само библиотеките, ами и достъпността на компонените - комет не знам дали беше проходил още, или беше задушен от конкуренцията по центъра, които масово продаваха бесни ментаци произведени по бившите руски републики. Тогава си спомням, че прекарах около 3 месеца в издирване на един дарлингтон за парното на бангията, който накрая се оказа, че има 3 пъти по-евтин аналог. Просто се бях заинатил, че няма да им дам 200 кинта на смотаняците от пежо за тоя модул, където незнайно защо решили да вържат успоредно два транзистора. При мерцедесите беше още по-весело, ама там проблема си го решаваха от нощния магазин. На аверчето, който имаше магазин на Симеон, всеки ден му предлагаха части за немски коли.
            Едва 2-3 години по-късно осъзнах, че подозренията ми за кенефското автомобилостроене са верни - когато се запознах с Румен Антонов на едно изложение в Париж и той ми обясни нагледно кога ще видим кола с неговия автомат. Та електрониката в колите се движи с едни 5-10 години закъснение, при някои и повече (със мутроподобните ми съседи се забавлявах като ги питах къде са им кабелите на инжекциона).
            Мале ти до Алтиум си стигнал. При мен интересите някакси плавно се преместиха в друга посока и в един момент престанах да се интересувам от кад и приложения. Но то е малко като колелото, не се забравя.
            Протел можеше да се свали безплатно, ама искаха $5000 за кодовете. Скромно ще премълча за активирането...
            Комет си ги имаше, обаче ония на Женския пазар избиваха рибата. Имаше една Стефка, откъде намираше части не знам, но взимах от нея пик процесори на 50 цента. Бяха заедно с мъжа си, Иван, висок и красив, а тя беше баси ботура. Разделиха се разбира се, и бизнеса разделиха, имаха два съседни магазина, и ако отидеш при единия, после не мож' иде при другия. Смех.

            Иначе на колите кой знае ква електроника не им трябва. С тоя пик процесор дет го слагат по четките за зъби може почти всичко да управляваш в една кола.
            Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

              Сега ше ме накараш дати вадя схемата. На протел е. Протел '99. Не съм го ползвал от 15 години.
              Е събота-неделя ще го инсталирам и ще покажа.
              Този дарлингтон е проектиран специално за това приложение. Прочети по-надолу.
              По онова време много ми се искаше да сложа мощен МОС транзистор, ама имаха 6-7 волта пад на напрежението. Абсолютно не става. Сега не знам, не съм се интересувал. Бе да извадя схемата, там има много за коментиране при желание.

              ПП
              Виж протела от коя година е, за тия времена става въпрос
              Ехеее, върна ме в детството. Не помня как се регистрирах по онуй време в някаква програма - получавах редовно дискове с Протел от 98, чак докато станаха Алтиум, разни обучителни материали, а също и чипове на микрочип и каталози на аванта. Славни времена бяха В сравнение с досовския оркад, протела беше космос, но много бързо разбрах проблема му/им - библиотеките бяха постнички, а и повечето производители не предлагаха библиотеки. Голяма играчка беше да му докараш параметрите, за да можеш да направиш читава симулация, понякога дори и платка. Тогава проблем бяха не само библиотеките, ами и достъпността на компонените - комет не знам дали беше проходил още, или беше задушен от конкуренцията по центъра, които масово продаваха бесни ментаци произведени по бившите руски републики. Тогава си спомням, че прекарах около 3 месеца в издирване на един дарлингтон за парното на бангията, който накрая се оказа, че има 3 пъти по-евтин аналог. Просто се бях заинатил, че няма да им дам 200 кинта на смотаняците от пежо за тоя модул, където незнайно защо решили да вържат успоредно два транзистора. При мерцедесите беше още по-весело, ама там проблема си го решаваха от нощния магазин. На аверчето, който имаше магазин на Симеон, всеки ден му предлагаха части за немски коли.
              Едва 2-3 години по-късно осъзнах, че подозренията ми за кенефското автомобилостроене са верни - когато се запознах с Румен Антонов на едно изложение в Париж и той ми обясни нагледно кога ще видим кола с неговия автомат. Та електрониката в колите се движи с едни 5-10 години закъснение, при някои и повече (със мутроподобните ми съседи се забавлявах като ги питах къде са им кабелите на инжекциона).

              Коментар


              • Какво стана с "постоянния" ви ток, а ? Специалистите?

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                  Сега ше ме накараш дати вадя схемата. На протел е. Протел '99. Не съм го ползвал от 15 години.
                  Е събота-неделя ще го инсталирам и ще покажа.
                  Този дарлингтон е проектиран специално за това приложение. Прочети по-надолу.
                  По онова време много ми се искаше да сложа мощен МОС транзистор, ама имаха 6-7 волта пад на напрежението. Абсолютно не става. Сега не знам, не съм се интересувал. Бе да извадя схемата, там има много за коментиране при желание.

                  ПП
                  Виж протела от коя година е, за тия времена става въпрос
                  Аха. Още един "екЦпертин".

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнение

                    Ако имаш вече проектирано устройство, което ремонтираш (разбирай търсиш аналог) или заместваш външен комутатор - т.нар. "плочки" - има смисъл да ползваш дарлингтон. Там и сигнала е инвертиран. Но ако проектираш ново устройство - безсмислено му вдигаш цената, а китайците само това чакат...
                    Сега ше ме накараш дати вадя схемата. На протел е. Протел '99. Не съм го ползвал от 15 години.
                    Е събота-неделя ще го инсталирам и ще покажа.
                    Този дарлингтон е проектиран специално за това приложение. Прочети по-надолу.
                    По онова време много ми се искаше да сложа мощен МОС транзистор, ама имаха 6-7 волта пад на напрежението. Абсолютно не става. Сега не знам, не съм се интересувал. Бе да извадя схемата, там има много за коментиране при желание.

                    ПП
                    Виж протела от коя година е, за тия времена става въпрос
                    ​​​​​​​
                    Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнение

                      Ако имаш вече проектирано устройство, което ремонтираш (разбирай търсиш аналог) или заместваш външен комутатор - т.нар. "плочки" - има смисъл да ползваш дарлингтон. Там и сигнала е инвертиран. Но ако проектираш ново устройство - безсмислено му вдигаш цената, а китайците само това чакат...
                      И те са хора. За разлика от тогова.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                        Не го клатиш директно от процесор. Клатиш го през още един транзистор.
                        Не знам за 921, не съм ползвал. Директно ползвах този, но вместо да завършва на п, завършва на ЗП.
                        Ако имаш вече проектирано устройство, което ремонтираш (разбирай търсиш аналог) или заместваш външен комутатор - т.нар. "плочки" - има смисъл да ползваш дарлингтон. Там и сигнала е инвертиран. Но ако проектираш ново устройство - безсмислено му вдигаш цената, а китайците само това чакат...

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнение
                          Нема 'се разберЕм. Баш от там чета - 250мА ток на насищане при 10А ток през бобината, а биполярните транзистори са усилватели на ток (т.е. му трябват 250мА за да не грее като чайник в режим на ключ). Не можеш да го клатиш директно от микропроцесор, не можеш да му докараш стръмност, за да не грее...такива ми ти неща. Единственото хубаво е, че модулите бяха външни - като изгори, го сменяш за 2 минути.
                          БУ931 и ВБ921 нямат нищо общо. Аз ти казвам че 921 не е с дарлингтон, мога и още поне 10 да ти изброя, които вършат работата. Изобщо биполярни транзистори за ключове имат смисъл за малки мощности, поради ниската си цена - някое реленце да клатят или светодиодче от ардуиното. Силата им е в усилване на сигнали, и всичко друго е перверзия.
                          Aйде може и IGBT да се ползват, но конкретно в автомобилите, не виждам смисъл.
                          Не го клатиш директно от процесор. Клатиш го през още един транзистор.
                          Не знам за 921, не съм ползвал. Директно ползвах този, но вместо да завършва на п, завършва на ЗП.
                          Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
                            Казах 931...
                            И няма компромиси.
                            Нема 'се разберЕм. Баш от там чета - 250мА ток на насищане при 10А ток през бобината, а биполярните транзистори са усилватели на ток (т.е. му трябват 250мА за да не грее като чайник в режим на ключ). Не можеш да го клатиш директно от микропроцесор, не можеш да му докараш стръмност, за да не грее...такива ми ти неща. Единственото хубаво е, че модулите бяха външни - като изгори, го сменяш за 2 минути.
                            БУ931 и ВБ921 нямат нищо общо. Аз ти казвам че 921 не е с дарлингтон, мога и още поне 10 да ти изброя, които вършат работата. Изобщо биполярни транзистори за ключове имат смисъл за малки мощности, поради ниската си цена - някое реленце да клатят или светодиодче от ардуиното. Силата им е в усилване на сигнали, и всичко друго е перверзия.
                            Aйде може и IGBT да се ползват, но конкретно в автомобилите, не виждам смисъл.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнение

                              Te се ползват, но със съответните компромиси.

                              edit: VB921 няма дарлингтон...както и редица други.
                              Казах 931...
                              И няма компромиси.
                              но ето:
                              https://www.google.com/url?sa=t&sour...ptgkvXx7q37u4I
                              Има и с вградена защита специално за комутатори, ти знаеш каква е разликата. (Измамника-изобретател обаче не знае )
                              Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
                                Това което директно управлява бобината неукий.
                                Преди него има и едни други неща.
                                Ама онО е ключ бе, Аланкоолу.
                                Цък-цък. Язък.
                                Last edited by Pyramid; 17.03.2021, 14:34.

                                Коментар

                                Working...
                                X