Първоначално изпратено от Black and white cat-foot
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Спиди АД (SPDY / 0SP)
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от oslo Разгледай мнениеСтрашна скъпотия в Еконт
един от моите хора объркал и пратил документите от офис на Еконт, с връщането общо 12 лв., нататък 6,3 лв., насам (входящия номер) 5,7 лв.
При Спиди е натам 4,57 лв., насам 1,8 лв. , общо 6,37 лв.
Двойно по-скъпо в Еконт
Срамотаdestroy racism, be like a panda – he’s black, he’s white, he’s asian and he’s chubby
- 3 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от oslo Разгледай мнениеСтрашна скъпотия в Еконт
един от моите хора объркал и пратил документите от офис на Еконт, с връщането общо 12 лв., нататък 6,3 лв., насам (входящия номер) 5,7 лв.
При Спиди е натам 4,57 лв., насам 1,8 лв. , общо 6,37 лв.
Двойно по-скъпо в Еконт
Срамота
Коментар
-
Първоначално изпратено от MvnJ Разгледай мнениеСпиди имат превес при бизнес клиентите и големите търговци, но при договорени цени, които не им носят достатъчно голяма печалба.
Срещу нас в един офис всеки ден ходи куриер на Спиди и ... изнася около 100 жълти пликчета (явно с документи или нещо дребно). Помага му служителна на фирмата изпращач, а понякога и две. 100 по 3 лв. ги сложи, това са 300 лв. за половин час (толкова време стои вътре да ги маркира явно).
Да със сигурност "не се печели".
Първоначално изпратено от MvnJ Разгледай мнениеЗа да се използват АПС, трябва висок % онлайн плащания а те в българската интернет търговия са много малък процент за сметка на наложените платежи. И преди да започнете да говорите как това ще се промени, загледайте се как дори в големите хипермаркети над 90% се плаща кеш а почти всеки си има карта в джоба. Тази промяна я дъвчем вече 15 години.
Плащанията с карта растат лавинообразно, с 20% годишно и дела на наложения платеж пада
http://computerworld.bg/50345_rast_n...h_otchita_visa
Имай предвид, че в olx не бих платил с карта. Но на голям търговец винаги с карта и то кредитна. Дори пицата от dominos си я плащам с кредитната карта
Със стандартните опаковки на Спиди (Спиди поща, интегрирано с АПС-ите), Спиди ще има икономии от мащаба, каквито нестандарните размери пратки (Еконт), не могат да донесат. Говорим за автоматично и бързо товарене и автоматично пращане-получаване, спестяване на разходи за труд и намалява на проблемите с нараняване (не просто на тази пратка, а на всички околни).
Ще ти го обясня с контейнерите или с корабите тип панамски канал.
Преди да се въведе стандартния контейнер, всичко е било нестандартно
https://en.wikipedia.org/wiki/Interm...tainer#History
Въвеждайки ги, се улеснява товаренето, уволняват се докови работници, всичко става по-лесно и световната търговия излита. Същото е с панамския канал. Заради него се установява стандарт в строенето на кораби, годни да минават по този канал.
Истината е в стандартните пратки. Нестандартните не носят печалба.
Last edited by oslo; 11.07.2017, 12:58.
Коментар
-
Първоначално изпратено от precakanoto Разгледай мнениеМале-е-е-е - какво правите с тоя мишок, бе? Изкушавате ме да си продам и останалите акции ли? Импе - ти искаше да махаш трейдинга на 8,20 а тука се циганиш кат' тако'а!???)))))
Щото все пак не ми се ще да си продавам всичкото мишок. Ама на 47 кинта - изкушение - немалко - при положение, че купил по 17.Мразете ме ако щете - Гарванът Селдън тоже не са го обичали :-)
Коментар
-
Това е минало 40 кинта ли !?!?!? Браво ???? И какво ще го чакате на половин милиард капитализация ли !!?!?)))) Не че е невъзможно с подобен мижав фрифлоут да се прати на извън орбитални котировки, (някои фондчета на това разчитаха в минало време да се заиграват с патките елтос и т.н.) но да се надяваме, че няма да изпусне въздуха накрая като спукана гайда. (подобно на цитираните, патки, елтоси, и т.н.) Всяко нещо трябва да е с мяра, празните надежди могат да доведат и до щастлив край някого, но в по-голяма вероятност при следваща реинкарнарнация)))))Не е препоръка... !!!
"Най-сигурната спирачка на дивия спекулативен бяс е загубата." - A. Kostolany
Коментар
-
Пък аз пак казвам. Като имаш 33% пазарен дял като Спиди, целта ти не е да се бориш за по-голям пазарен дял (това е неефективно), а да се бориш да имаш 33% от най-сладкия бизнес.
Онзи ден и аз имах пратка до Еконт, и гледам една жена в торби праща 20 пакета мюсли, 20 пакета зрънчо и някакви бисквити. Сложиха в чувал на Еконт и ако този чувал попадне отдолу, ще стане на прах.
Кога тази жена ще разбере, че прави глупости?
В понеделник ще направя 12 пратки през Спиди
Онзи ден пък получих пратка по Спиди за 4,57 лв. (документи), които ми спестиха пътуване от 220 км. и загубен ден...
Коментар
-
Пак казвам не е коректно да се сравняват. Причината за липса на огромен брой офиси е фактът, че C2C не са основният източник на приходи. А с навлизането на АПС, изобщо няма да има нужда да нараства техния брой.Добруването на едната компанията не изключва същото състояния и за другата.
Относно B2C, Спиди има едно предимство, което ми се струва убягва на останалите куриери в България го притежава - надежност. Когато искат да са сигурни, че крайният клиент ще си получи пратката навреме на вратата и получателят ще остане доволен към кого може да се обърнат търговците? Повечето куриери нито имат мрежа и капацитет, нито подобни стандарти на обслужване. Да, имаше проблеми с един онлайн търговец, който вече реши сам да си разнася книгите, но едвали му излиза по-евтино. Трябва да си наистина голям и да имаш хубав марж, за да позволиш сам да си доставяш стоките из цялата страна. А проблемите в този отделен случай дойдоха от зимата, не от липсата на капацитет.
И последно - онлайн покупките ще растат. Дрехи, обувки, техника, домашни потреби - има доста сериозна възможност за ръст все още. Колко от тях е минат през Спиди и колко през други куриери - времето ще покаже.
Спиди имат изградена репутация и ниво на обслужване, затова местният пазар за мен не буди никакви притеснения. Нещо, което не мога да кажа за бизнеса в Румъния.Last edited by Garcilаso; 08.07.2017, 16:41.
Коментар
-
Българина ще започне да си цени времето, когато за това спестено време има възможност да изкара повече пари.
В случая не става въпрос за пестене на време а за навици, които няма да се променят още много години. За да се използват АПС, трябва висок % онлайн плащания а те в българската интернет търговия са много малък процент за сметка на наложените платежи. И преди да започнете да говорите как това ще се промени, загледайте се как дори в големите хипермаркети над 90% се плаща кеш а почти всеки си има карта в джоба. Тази промяна я дъвчем вече 15 години.
Спиди първо си прогониха крайните клиенти, като направиха най-достъпната си услуга с нестандартни размери, с което и тя стана прекалено скъпа както и куриерската им.
Сега гонят и бизнес клиенти като вкарват ограничения за тегло. И докато Спиди се правят на интересни, офисите на Еконт са навсякъде и пръскайки се по шевовете а куриерите им са не по-малко натоварени. Дори да искаш няма къде да отвориш нов офис на Еконт, докато Спиди не могат да си намерят желаещи и за SPS с вече действащ друг бизнес, което не иска инвестиции. Загледайте се колко офиси на Спиди са закрити или са сменили собственици през последната година и колко големи зони от София нямат покритие и не могат да си намерят кандидати да ги работят.
Хубаво е да искаш само мекото на хляба но да бяхме пазар с неограничени възможности какъвто не сме. От бедно, намаляващо, застаряващо, неграмотно население не може да очакваш растеж в тази област какъвто има и ще има в цивилизования свят.
- 3 Харесвания
Коментар
-
От няколко онлайн търговеца вече разбирам, че Спиди започва да отказва поръчки.
Последният пример е магазин за техника. Започват работа с втори куриер, защото Спиди са отказали да им превозват по-тежките пратки (вероятно са поискали твърде висока цена и магазина се е насочил към конкурент). Tова всъщност е хубаво. Компанията си запазва стандартните, удобни и предвидими пратки за себе си, а отдава нестандартните, тежки и нерегулярни на желаещите. Когато натовареността на куриерите се увеличи, рентабилността очаквам да се подобри.
Именно затова не смятам, че е коректно да се сравняват Спиди и Еконт. Разликите в бизнес модела са значителни. Всеки пък като ходя в офис на Еконт (по необходимост), се учудвам какви неща може да се превозва с бус - автомобилни гуми, колелета, дори метални елементи. Опитайте се да набутате нещо такова в камион и ще разберете колко излишно място заема. Отделно, точно защото са на франчайз, в офисите на Еконт меко казано липсва организацията. Всеки пък чакам минимум по 15-ина минути за да ми вземат поръчката.
АПС елиминира точно това чакане. Кога българинът ще започне да си цени времето не знам. Но дори не се налага да плащаш повече, за да ти е по-удобно. Просто трябва да осъзнаеш, че има и други куриери на пазара.
Имам акции.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от sasho7777 Разгледай мнение
Сравнението ти е добро, но мисля че в него не отразяваш закупуването от страна на Спиди логистичната база в кв. Горубляне, която е огромна, дългосрочна и много рентабилна инвестиция. А и нека изчакаме поне 2-3 отчета, за да видим миналогодишните инвестиции в нови офиси как ще се отразят в отчета. Аз лично очаквам подобрение на ROA в следващата година, а и защо не по-висок дивидент догодина
Мнението ми не е препоръка
Вижда се, че при Рапидо ебита(д) е само 8,4%, което е изключително нерентабилно. Водят се, че имат печалба, но според мен има нещо нереално там, защото амортизациите са подозрително ниски.
И между другото, базата в Горубляне я купи майката Спиди Груп, а не Спиди
Според мен Спиди с неговия пазарен дял от 33% не може да се бори за по-голям и ще расте с пазара. Но може да се бори за по-добрата рентабилност, заемайки сладката част от пазара
Не е препоръка за покупко-продажба на ценни книжа.
Коментар
Коментар