IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Градус АД (GR6)

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Градус отчита 13.2% ръст на годишна база на консолидираната нетната печалба до 16.5 млн. лв. през 2019 г. Приходите от продажби нарастват с 9.2% на годишна база до 154.4 млн. лв. в резултат на ръст на приходите от месо и разплодни яйца. Продажбите на зърно спадат с 2.8% на годишна база до 29.5 млн. лв. Продажбите на месо и месни продукти нарастват със 7.9% на годишна база до 72.3 млн. лв., а на разплодните яйца с 19.5% на годишна база до 51.8 млн. лв. По географско разпределение, на местния пазар продажбите на месо и на разплодни яйца растат на годишна база съответно с 8.2% и 2.5 пъти. Продажбите в Европа се повишават с 3.9% на годишна база до 23 млн. лв., изцяло заради ръст на продажбите на разплодни яйца. В трети страни продажбите растат с 32% на годишна база до 44.8 млн. лв. Другите приходи, съставени почти изцяло от хуманно отглеждане на животни, достигат 15.3 млн. лв. (9% ръст на годишна база). Разходите нарастват по-бавно от брутните приходи – с 6% на годишна база до 165.4 млн. лв.
    /ЕЛАНА Трейдинг/

    Коментар


    • Първоначално изпратено от polax Разгледай мнение
      Имате ли представа, кон продава тук? Мажо?
      Не следа акцията, но прави впечатление, че някой упорито продава..
      Не е мажо 100%. Има прозорци, в които мажо може да купува/продава. За мен няма нищо странно в разкешванията, Разкешва се по всички позиции. Тази не прави изключение. Единственото изключение е, че поне засега ценово е много по-стабилна от почти всички други Софикс позиции.

      Коментар


      • Имате ли представа, кон продава тук? Мажо?
        Не следа акцията, но прави впечатление, че някой упорито продава..

        Коментар


        • Ми добре, ама Р/Е-то му много високо

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Белла Разгледай мнение

            ...
            Когато някой е пуснал такъв дълъг копи/пейст пост може да не го вмъквате целия в цитат понеже се получава леко дебилно.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от dimitracis Разгледай мнение
              Георги Бабев: Очаквам да раздадем дивиденти и през двете полугодия на 2020 г.

              12 Февруари 2020 10:30
              Освен, че е част от СОФИКС „Градус" АД продължава да отбелязва добри финансови резултати. „Градус" АД е и една от компаниите с най-висока дивидентна доходност на БФБ. За повече подробности относно дивидентната политика на компанията, планираните инвестиции през настоящата година и ефекта от публичността на „Градус" АД потърсихме Георги Бабев*, финансов директор и член на Съвета на директорите на публичната компания:

              „Градус" АД е част от водещия борсов индекс СОФИКС. Предполагахте ли, че компанията Ви ще се присъедини към сините чипове толкова бързо след листването си на БФБ и какъв е коментарът Ви по отношение на допълнителния имидж, който има „Градус" АД, заради участието си в СОФИКС?

              „Градус" АД е един от големите представители на хранително - вкусовия сектор в България, който преди първичното публично предлагане на компанията бе много слабо представен на Българска Фондова Борса. В Софикс дори не присъстваше дружество от бранша, въпреки че голяма част от българската икономика е именно сектор „Селско стопанство". Наша главна цел беше висока ликвидност и достатъчен по големина free float на акциите на дружеството, за да е атрактивна за инвестиция както за индивидуални, така и за институционални инвеститори. Още преди IPO - то заявихме, че мястото на компанията е в СОФИКС. За наша радост, очакванията ни се оправдаха и това се случи още на първия ребаланс на индекса.

              „Градус" АД е една от компаниите с най-висока дивидентна доходност на БФБ. Планирате ли да продължите тази традиция?

              Горди сме, че „Градус" АД стана втората компания, която изплати два дивидента в рамките на една година, въпреки че е нова на БФБ. Добрите резултати ни позволиха да разпределим почти 30 милиона лева под формата на дивиденти. В проспекта за публично предлагане на ценни книжа подробно са описани дивидентните планове на дружеството. За съжаление, през 2018 година резултатите ни бяха повлияни негативно от външни фактори - кризата в Турция, напрежение в Близкия изток и т.н. Това доведе до по-ниски резултати от очакваните. Добрата новина е, че 2019 г. бе доста по-добра година. Затова очакванията ми са за по-малък първи дивидент през 2020 г. и по-висок втори такъв в края на годината.

              Доволни ли сте от публичността на компанията „две години по-късно"?

              По-важният въпрос е дали инвеститорите ни са доволни? Смятам, че оправдаваме гласуваното ни доверие. Имам това впечатление от личния си контакт с инвеститорите, както и от представянето на акцията на пазара. За съжаление, родната борса не се представя много добре за периода, в който „Градус" АД стана публична компания. От 18.06.2018 досега Софикс е загубил -10%, а цената на акциите на Градус АД е без промяна (като се отчетат раздадените дивиденти).

              „Градус" АД се превърна в разпознаваема марка през годините на българския пазар, но „разпознават" ли Ви и в чужбина?

              Разпознаваемостта на групата е различна в България и чужбина. „Градус" е една от най-разпознаваемите марки в България, като според данни от независимо проучване, проведено в България, разпознаваемостта на марката е 99.8%. За 68.4% от анкетираните „Градус" е първа асоциирана марка за пилешко месо, а 50.3% от хората избират „Градус" като любима марка пилешко месо. През годините компанията е инвестирала милиони в популяризирането на своя бранд именно в България. В повечето страни в Европа пилешкото месо не се продава под бранд. У нас пазарът е по-различен и ние сме горди, че нашата марка е една от най-разпознаваемите в страната. В чужбина „Градус" е известна като производител на разплодни яйца и еднодневни пилета.

              Кое отличава компанията Ви от останалите конкуренти в сектора?

              Нещото, което ни отличава от конкурентите ни е пълният затворен цикъл на производство. Дружеството е 100% собственик на всички бази, които ползва. Притежава над 500 хиляди квадратни метра закрити площи за отглеждане на бройлери и на родителски стада. Фуражният завод е един от най-големите в страната. Кланица - най-голямата на балканите, цех за месопреработка, в който са инвестирани над 20 милиона лева, две люпилни и много други. Този затворен цикъл позволява да поддържаме стриктен контрол върху всички процеси и да сме сигурни, че клиентите ни получават всеки път продукт от най-високо качество.

              Какви очаквания сте заложили за ръст на приходите и печалбите през следващата година? Планирали ли сте някакви по-значителни инвестиции през 2020 г.?

              Посрещаме новата 2020г. с увеличен капацитет и въведени в експолатация 16 производствени сгради с обща площ 14400 кв. м, център СЕВЕР 5, Русе в дъщерното ни дружество „Градус 98" АД. През октомври увеличихме капацитета на четвърти център в Птицекомбинат Стара Загора на дъщерното дружество „Лора - 2004" ЕООД с 250 000 броя птици. През тази година ни предстои работа по изграждане и подобряване на инфраструктурата в базите. Нека отбележим, че дъщерните дружества вече са седем. „Голд Фарм 91" ЕООД е най-новия член на група Градус. Очакванията ми са всичко това да се отрази както на приходите, така и на печалбата. Бих искал да спомена, че през последната година тече процес по оптимизация на раходите, включващ внедряване на интрегриране система за управление на бизнеса. Надявам се да успеем да финализираме този проект до края на тази година.

              *Георги Бабев е завършил специалност "Международни финанси и търговия" в University of Portsmouth и притежава MBA от University of Wales Institute Cardiff. През 2017 поема длъжността "Финансов директор" в групата на Градус, амалко по-късно става и член на съвета на директорите на дружеството.

              Въпросите зададе Здравко Василев, репортер в infostock.bg
              http://www.infostock.bg/infostock/co...diya-na-2020-g
              Градус това
              Градус онова,
              Градус бля, бля Градус са велики, но не спират 24 часово обгазяване в Нова Загора.
              Защо не обяснят тези си действия.


              Коментар


              • Георги Бабев: Очаквам да раздадем дивиденти и през двете полугодия на 2020 г.

                12 Февруари 2020 10:30
                Освен, че е част от СОФИКС „Градус" АД продължава да отбелязва добри финансови резултати. „Градус" АД е и една от компаниите с най-висока дивидентна доходност на БФБ. За повече подробности относно дивидентната политика на компанията, планираните инвестиции през настоящата година и ефекта от публичността на „Градус" АД потърсихме Георги Бабев*, финансов директор и член на Съвета на директорите на публичната компания:

                „Градус" АД е част от водещия борсов индекс СОФИКС. Предполагахте ли, че компанията Ви ще се присъедини към сините чипове толкова бързо след листването си на БФБ и какъв е коментарът Ви по отношение на допълнителния имидж, който има „Градус" АД, заради участието си в СОФИКС?

                „Градус" АД е един от големите представители на хранително - вкусовия сектор в България, който преди първичното публично предлагане на компанията бе много слабо представен на Българска Фондова Борса. В Софикс дори не присъстваше дружество от бранша, въпреки че голяма част от българската икономика е именно сектор „Селско стопанство". Наша главна цел беше висока ликвидност и достатъчен по големина free float на акциите на дружеството, за да е атрактивна за инвестиция както за индивидуални, така и за институционални инвеститори. Още преди IPO - то заявихме, че мястото на компанията е в СОФИКС. За наша радост, очакванията ни се оправдаха и това се случи още на първия ребаланс на индекса.

                „Градус" АД е една от компаниите с най-висока дивидентна доходност на БФБ. Планирате ли да продължите тази традиция?

                Горди сме, че „Градус" АД стана втората компания, която изплати два дивидента в рамките на една година, въпреки че е нова на БФБ. Добрите резултати ни позволиха да разпределим почти 30 милиона лева под формата на дивиденти. В проспекта за публично предлагане на ценни книжа подробно са описани дивидентните планове на дружеството. За съжаление, през 2018 година резултатите ни бяха повлияни негативно от външни фактори - кризата в Турция, напрежение в Близкия изток и т.н. Това доведе до по-ниски резултати от очакваните. Добрата новина е, че 2019 г. бе доста по-добра година. Затова очакванията ми са за по-малък първи дивидент през 2020 г. и по-висок втори такъв в края на годината.

                Доволни ли сте от публичността на компанията „две години по-късно"?

                По-важният въпрос е дали инвеститорите ни са доволни? Смятам, че оправдаваме гласуваното ни доверие. Имам това впечатление от личния си контакт с инвеститорите, както и от представянето на акцията на пазара. За съжаление, родната борса не се представя много добре за периода, в който „Градус" АД стана публична компания. От 18.06.2018 досега Софикс е загубил -10%, а цената на акциите на Градус АД е без промяна (като се отчетат раздадените дивиденти).

                „Градус" АД се превърна в разпознаваема марка през годините на българския пазар, но „разпознават" ли Ви и в чужбина?

                Разпознаваемостта на групата е различна в България и чужбина. „Градус" е една от най-разпознаваемите марки в България, като според данни от независимо проучване, проведено в България, разпознаваемостта на марката е 99.8%. За 68.4% от анкетираните „Градус" е първа асоциирана марка за пилешко месо, а 50.3% от хората избират „Градус" като любима марка пилешко месо. През годините компанията е инвестирала милиони в популяризирането на своя бранд именно в България. В повечето страни в Европа пилешкото месо не се продава под бранд. У нас пазарът е по-различен и ние сме горди, че нашата марка е една от най-разпознаваемите в страната. В чужбина „Градус" е известна като производител на разплодни яйца и еднодневни пилета.

                Кое отличава компанията Ви от останалите конкуренти в сектора?

                Нещото, което ни отличава от конкурентите ни е пълният затворен цикъл на производство. Дружеството е 100% собственик на всички бази, които ползва. Притежава над 500 хиляди квадратни метра закрити площи за отглеждане на бройлери и на родителски стада. Фуражният завод е един от най-големите в страната. Кланица - най-голямата на балканите, цех за месопреработка, в който са инвестирани над 20 милиона лева, две люпилни и много други. Този затворен цикъл позволява да поддържаме стриктен контрол върху всички процеси и да сме сигурни, че клиентите ни получават всеки път продукт от най-високо качество.

                Какви очаквания сте заложили за ръст на приходите и печалбите през следващата година? Планирали ли сте някакви по-значителни инвестиции през 2020 г.?

                Посрещаме новата 2020г. с увеличен капацитет и въведени в експолатация 16 производствени сгради с обща площ 14400 кв. м, център СЕВЕР 5, Русе в дъщерното ни дружество „Градус 98" АД. През октомври увеличихме капацитета на четвърти център в Птицекомбинат Стара Загора на дъщерното дружество „Лора - 2004" ЕООД с 250 000 броя птици. През тази година ни предстои работа по изграждане и подобряване на инфраструктурата в базите. Нека отбележим, че дъщерните дружества вече са седем. „Голд Фарм 91" ЕООД е най-новия член на група Градус. Очакванията ми са всичко това да се отрази както на приходите, така и на печалбата. Бих искал да спомена, че през последната година тече процес по оптимизация на раходите, включващ внедряване на интрегриране система за управление на бизнеса. Надявам се да успеем да финализираме този проект до края на тази година.

                *Георги Бабев е завършил специалност "Международни финанси и търговия" в University of Portsmouth и притежава MBA от University of Wales Institute Cardiff. През 2017 поема длъжността "Финансов директор" в групата на Градус, амалко по-късно става и член на съвета на директорите на дружеството.

                Въпросите зададе Здравко Василев, репортер в infostock.bg
                http://www.infostock.bg/infostock/co...diya-na-2020-g

                Коментар


                • „Градус 98“, дъщерно на Градус АД, е увеличило производствените си мощности, въвеждайки в експлоатация 16 нови производствени сгради. Сградите се намира в Русе и са с обща площ от 14.4 хил. кв. м. В тях се помещават общо 87.1 хил. птици, от които 79.7 хил. кокошки и 7.4 хил. петли. Направени са допълнителни инвестиции в инфраструктурата около сградите. ......ЕЛАНА Трейдинг

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от petyob Разгледай мнение

                    точно така, смисълът на неконсолидираните отчети е да объркват част от инвеститорите, което води до повече продажби, което е и крайната цел
                    Не съм съгласен. Ти имаш акции в една компания, печалбите на дъщерните дръжества я подкрепят, но пък и компанията може да ги продаде всеки момент или да апортира в тях нейни активи и накрая ти да останеш с празни ръце.

                    Коментар


                    • ОК, благодаря!

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от tany tan Разгледай мнение

                        Значи в такъв случай трябва да гледаме консолидираните отчети. Извинявай за лаишкия въпрос.
                        точно така, смисълът на неконсолидираните отчети е да объркват част от инвеститорите, което води до повече продажби, което е и крайната цел

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от tany tan Разгледай мнение

                          Значи в такъв случай трябва да гледаме консолидираните отчети. Извинявай за лаишкия въпрос.
                          Консолидираните са по-важни разбира се. Няма лаишки въпроси. Форума е място където всеки да коментира, задава въпроси и да се учи.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от mancev Разгледай мнение

                            Холдинга е "майката". Той включва всички дъщерни дружества. Когато купуваш акции на тези дружества, ти купуваш акции на холдингите, така наречените майки
                            Значи в такъв случай трябва да гледаме консолидираните отчети. Извинявай за лаишкия въпрос.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от tany tan Разгледай мнение

                              ОК, когато купуваме акции на Градус, Стара планина, Химимпорт, Доверие и т.н. от борсата, ние винаги купуваме акции на холдига, а не на майката, така ли е?
                              Холдинга е "майката". Той включва всички дъщерни дружества. Когато купуваш акции на тези дружества, ти купуваш акции на холдингите, така наречените майки

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от johny-bravo Разгледай мнение

                                Това е неконсолидирсани данни, тоест само на майката. В Капитал говорят за холдинга на консолидирана база, заедно с дъщерните.
                                ОК, когато купуваме акции на Градус, Стара планина, Химимпорт, Доверие и т.н. от борсата, ние винаги купуваме акции на холдига, а не на майката, така ли е?

                                Коментар

                                Working...
                                X