Първоначално изпратено от fon
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Скъп ли е наистина ядрения ток
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение
Говорим за пазара на едро, където винаги знаеш от кого купуваш ток. Ти после не ползваш точно този ток, но ти ако ползваш 20МВ и той трябва да генерира в мрежата 20МВ и се казва, че купуваш точно от него. Нямаш ли договор или този продавач не генерира, ЕСО няма да ти даде ток. Ти ми говориш за едни рекламни кампании, където хора доброволно се съгласява да субсидират ВЕИ и нямат нищо общо с това. Микса не ти помага в случая. Ако имаш ток от АЕЦ, който може и да не си го произвел, а да си го купил от който ще, забрави да го продадеш скъпо. Трейдъра само по характеристиките му с един поглед ще забележи, че е от АЕЦ и ще ти скъса шушоните да му го продадеш евтино. Тоя с газа е най-добре защото може да му каже "А бе я си гледай работата, не ми ли дадеш $120, няма да пусна турбината". Докато при АЕЦ разбираш как стоят нещата - отпред стои трейдъра, отзад стои банкера и все ще те натаковат.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Energy_Trader Разгледай мнениеРазлични технологии, различна микроикономика. При АЕЦ големите разходи са в началото, и в края. Там идва и големият риск - прехвърляне на бюджета при строежа, забавяния, проблеми с разрешителни и т.н. И разбира се след това - разходи за спиране от употреба. Може да звучи като дребна работа, но става въпрос за огромни цифри така че например едно забавяне от една година и прехвърляне на бюджета с 10 % спокойно може да донесе загуба вместо печалба.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение
Е то се прави. Отчита се по-общо като ток от биомаса, по-конкретно от биогаз. Дори към 10-20 милиарда м3 се нагнетяват в газопреносната мрежа на ЕС направо с другия газ. Тока често струва скъпо 300-500 лева, но си заслужава тъй като чистиш и биологични отпадъци за които може да платиш и 2-3 пъти повече само за да ги обезвредиш. Хубаво е и че е постоянен ток, може да балансираш ВЕИ-та, но количествата му са ограничени. Повече от 10-20% трудно ще даде в близките десетилетия май. То и от известния боклук на София сега се прави ток в Долни Богров, но не толкова заради тока. И нещо се възмущават там, че им смърди.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Energy_Trader Разгледай мнениеРазлични технологии, различна микроикономика. При АЕЦ големите разходи са в началото, и в края. Там идва и големият риск - прехвърляне на бюджета при строежа, забавяния, проблеми с разрешителни и т.н. И разбира се след това - разходи за спиране от употреба. Може да звучи като дребна работа, но става въпрос за огромни цифри така че например едно забавяне от една година и прехвърляне на бюджета с 10 % спокойно може да донесе загуба вместо печалба.
Коментар
-
Различни технологии, различна микроикономика. При АЕЦ големите разходи са в началото, и в края. Там идва и големият риск - прехвърляне на бюджета при строежа, забавяния, проблеми с разрешителни и т.н. И разбира се след това - разходи за спиране от употреба. Може да звучи като дребна работа, но става въпрос за огромни цифри така че например едно забавяне от една година и прехвърляне на бюджета с 10 % спокойно може да донесе загуба вместо печалба.
Коментар
-
Първоначално изпратено от satz Разгледай мнение
Няма да го доживеем.
Първо ще е течния метан по камионите, вероятно и по колите, ако не се реши проблема със скоростта на зареждане при тока.
Коментар
-
Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение
Е то се прави. Отчита се по-общо като ток от биомаса, по-конкретно от биогаз. Дори към 10-20 милиарда м3 се нагнетяват в газопреносната мрежа на ЕС направо с другия газ. Тока често струва скъпо 300-500 лева, но си заслужава тъй като чистиш и биологични отпадъци за които може да платиш и 2-3 пъти повече само за да ги обезвредиш. Хубаво е и че е постоянен ток, може да балансираш ВЕИ-та, но количествата му са ограничени. Повече от 10-20% трудно ще даде в близките десетилетия май. То и от известния боклук на София сега се прави ток в Долни Богров, но не толкова заради тока. И нещо се възмущават там, че им смърди.
...И аз защо не знам за тази мрежа?
Коментар
-
Първоначално изпратено от nikola66 Разгледай мнение
Да, и затова съм сложил коефициент 0.1 използваемост и 30kW средна мощност необходимо за средна скорост на средния автомобил. Но дори и наполовина да ги намалим числата- си се получава 2-3 GW необходима мощност за зареждане на батериите.
Коментар
-
Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение
Е то се прави. Отчита се по-общо като ток от биомаса, по-конкретно от биогаз. Дори към 10-20 милиарда м3 се нагнетяват в газопреносната мрежа на ЕС направо с другия газ. Тока често струва скъпо 300-500 лева, но си заслужава тъй като чистиш и биологични отпадъци за които може да платиш и 2-3 пъти повече само за да ги обезвредиш. Хубаво е и че е постоянен ток, може да балансираш ВЕИ-та, но количествата му са ограничени. Повече от 10-20% трудно ще даде в близките десетилетия май. То и от известния боклук на София сега се прави ток в Долни Богров, но не толкова заради тока. И нещо се възмущават там, че им смърди.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеsatz - всякакви въглеводороди и въглерод могат да се превръщат в метан, включително и отпадъци
Коментар
-
satz - всякакви въглеводороди и въглерод могат да се превръщат в метан, включително и отпадъци но технологията не е портативна но пък сигурно ще стане. За автомобили и камиони метана може да се превръща в ток с клетки които съществуват и с такива клетки се захранват сървърите на всички големи интернет компании в силициевата долина. С турбини може да се произвежда ток от такъв газ стационарно защото имат жироскопичен ефект и пречат на смяна на посоката на движение. Не знам може би това ще се разработи, но батериите позволяват по силно монополизиране от петрола и много по голяма власт за този който държи производството им.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеnikola66 - няма толкова хора, улиците са пълни с таратайки и повечето се ползват за един градски маршрут на ден.
Коментар
-
Първоначално изпратено от nikola66 Разгледай мнение
Хипотетично всичко може да стане :-)
Ти имаш съмнение, че в недалечно бъдеще транспорта ще бъде тотално електрифициран ли?
Въпросът е не дали, а кога.
Първо ще е течния метан по камионите, вероятно и по колите, ако не се реши проблема със скоростта на зареждане при тока.
Last edited by satz; 02.06.2019, 23:42.
Коментар
Коментар