IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Скъп ли е наистина ядрения ток

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Energy_Trader Разгледай мнение
    Различни технологии, различна микроикономика. При АЕЦ големите разходи са в началото, и в края. Там идва и големият риск - прехвърляне на бюджета при строежа, забавяния, проблеми с разрешителни и т.н. И разбира се след това - разходи за спиране от употреба. Може да звучи като дребна работа, но става въпрос за огромни цифри така че например едно забавяне от една година и прехвърляне на бюджета с 10 % спокойно може да донесе загуба вместо печалба.
    Такива задачки можете да си ги решавате там, във втори трети курс. Иначе, да правим икономика на някакви въртележки е малоумие.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

      Е то се прави. Отчита се по-общо като ток от биомаса, по-конкретно от биогаз. Дори към 10-20 милиарда м3 се нагнетяват в газопреносната мрежа на ЕС направо с другия газ. Тока често струва скъпо 300-500 лева, но си заслужава тъй като чистиш и биологични отпадъци за които може да платиш и 2-3 пъти повече само за да ги обезвредиш. Хубаво е и че е постоянен ток, може да балансираш ВЕИ-та, но количествата му са ограничени. Повече от 10-20% трудно ще даде в близките десетилетия май. То и от известния боклук на София сега се прави ток в Долни Богров, но не толкова заради тока. И нещо се възмущават там, че им смърди.
      Би ли ни разяснил как точно с тоя постоянен ток се компенсират ВЕИ?Много ми е интересно?

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Energy_Trader Разгледай мнение
        Различни технологии, различна микроикономика. При АЕЦ големите разходи са в началото, и в края. Там идва и големият риск - прехвърляне на бюджета при строежа, забавяния, проблеми с разрешителни и т.н. И разбира се след това - разходи за спиране от употреба. Може да звучи като дребна работа, но става въпрос за огромни цифри така че например едно забавяне от една година и прехвърляне на бюджета с 10 % спокойно може да донесе загуба вместо печалба.
        Tва ясно ти какво предлагаш?Как да произвеждаме ток?Или назад към дървеното рало

        Коментар


        • Различни технологии, различна микроикономика. При АЕЦ големите разходи са в началото, и в края. Там идва и големият риск - прехвърляне на бюджета при строежа, забавяния, проблеми с разрешителни и т.н. И разбира се след това - разходи за спиране от употреба. Може да звучи като дребна работа, но става въпрос за огромни цифри така че например едно забавяне от една година и прехвърляне на бюджета с 10 % спокойно може да донесе загуба вместо печалба.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от satz Разгледай мнение

            Няма да го доживеем.
            Първо ще е течния метан по камионите, вероятно и по колите, ако не се реши проблема със скоростта на зареждане при тока.
            Течният метан по камионите? По принцип може, ама възсложно. Криогенна техника за масова употреба...

            Коментар


            • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

              Е то се прави. Отчита се по-общо като ток от биомаса, по-конкретно от биогаз. Дори към 10-20 милиарда м3 се нагнетяват в газопреносната мрежа на ЕС направо с другия газ. Тока често струва скъпо 300-500 лева, но си заслужава тъй като чистиш и биологични отпадъци за които може да платиш и 2-3 пъти повече само за да ги обезвредиш. Хубаво е и че е постоянен ток, може да балансираш ВЕИ-та, но количествата му са ограничени. Повече от 10-20% трудно ще даде в близките десетилетия май. То и от известния боклук на София сега се прави ток в Долни Богров, но не толкова заради тока. И нещо се възмущават там, че им смърди.
              ПОСТОЯНЕН ток? В мрежата?
              ...И аз защо не знам за тази мрежа?

              Коментар


              • Първоначално изпратено от nikola66 Разгледай мнение

                Да, и затова съм сложил коефициент 0.1 използваемост и 30kW средна мощност необходимо за средна скорост на средния автомобил. Но дори и наполовина да ги намалим числата- си се получава 2-3 GW необходима мощност за зареждане на батериите.
                Т.е. 2000 - 3000 MW. Каквото и аз пресмятам.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

                  Е то се прави. Отчита се по-общо като ток от биомаса, по-конкретно от биогаз. Дори към 10-20 милиарда м3 се нагнетяват в газопреносната мрежа на ЕС направо с другия газ. Тока често струва скъпо 300-500 лева, но си заслужава тъй като чистиш и биологични отпадъци за които може да платиш и 2-3 пъти повече само за да ги обезвредиш. Хубаво е и че е постоянен ток, може да балансираш ВЕИ-та, но количествата му са ограничени. Повече от 10-20% трудно ще даде в близките десетилетия май. То и от известния боклук на София сега се прави ток в Долни Богров, но не толкова заради тока. И нещо се възмущават там, че им смърди.
                  В Германия вече зелените са първа политическа сила и тия глупости, дето ги тръбиш по-горе ще се увеличават. Германия много скоро ще пропищи. Лошо е, че и наш Боко като чуе зелени, застава в стойка мирно и с изпъната ръка до дясното ухо.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                    satz - всякакви въглеводороди и въглерод могат да се превръщат в метан, включително и отпадъци
                    Е то се прави. Отчита се по-общо като ток от биомаса, по-конкретно от биогаз. Дори към 10-20 милиарда м3 се нагнетяват в газопреносната мрежа на ЕС направо с другия газ. Тока често струва скъпо 300-500 лева, но си заслужава тъй като чистиш и биологични отпадъци за които може да платиш и 2-3 пъти повече само за да ги обезвредиш. Хубаво е и че е постоянен ток, може да балансираш ВЕИ-та, но количествата му са ограничени. Повече от 10-20% трудно ще даде в близките десетилетия май. То и от известния боклук на София сега се прави ток в Долни Богров, но не толкова заради тока. И нещо се възмущават там, че им смърди.

                    Коментар


                    • satz - всякакви въглеводороди и въглерод могат да се превръщат в метан, включително и отпадъци но технологията не е портативна но пък сигурно ще стане. За автомобили и камиони метана може да се превръща в ток с клетки които съществуват и с такива клетки се захранват сървърите на всички големи интернет компании в силициевата долина. С турбини може да се произвежда ток от такъв газ стационарно защото имат жироскопичен ефект и пречат на смяна на посоката на движение. Не знам може би това ще се разработи, но батериите позволяват по силно монополизиране от петрола и много по голяма власт за този който държи производството им.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                        nikola66 - няма толкова хора, улиците са пълни с таратайки и повечето се ползват за един градски маршрут на ден.
                        Да, и затова съм сложил коефициент 0.1 използваемост и 30kW средна мощност необходимо за средна скорост на средния автомобил. Но дори и наполовина да ги намалим числата- си се получава 2-3 GW необходима мощност за зареждане на батериите.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от nikola66 Разгледай мнение

                          Хипотетично всичко може да стане :-)
                          Ти имаш съмнение, че в недалечно бъдеще транспорта ще бъде тотално електрифициран ли?
                          Въпросът е не дали, а кога.
                          Няма да го доживеем.
                          Първо ще е течния метан по камионите, вероятно и по колите, ако не се реши проблема със скоростта на зареждане при тока.
                          Last edited by satz; 02.06.2019, 23:42.

                          Коментар


                          • nikola66 - няма толкова хора, улиците са пълни с таратайки и повечето се ползват за един градски маршрут на ден.

                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

                              Мисля, че хората от блоковете ще си зареждат точно пък през деня докато са на работа. Иначе не виждам как през нощта ще висят жици през балконите. И сега има едни точки в София с панели дето можеш да си зареждаш безплатно. Дай му безплатно на българина и ще видиш какво ли няма да изобрети да си зарежда точно през деня. Но ние и сега не покриваме високите си дневни пикове с панели, та за какво да мислим чак дотам. А германците си ги покриват, за да не мислят за супер скъпия ток тогава, защото са "тъпи германци".
                              Сега, когато си пътуваш, да зареждаш...Онези в блоковете, през деня са на път или отсъстват. Ще зареждат, възможно, на паркинга. При такива места, обаче, енергията може да бъде и на по-неизгодни цени, според случая.
                              А германците, в никакъв случай, не бих ги нарекъл „глупави”. НИЕ сме глупавите и, именно затова, животът у нас е толкова труден. Сами сме си го усложнили. Умните си го упростяват.
                              Last edited by Pyramid; 03.06.2019, 06:59.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                                nikola66 - дори хипотетично няма как да стане, а централата като се направи трябва да произвежда ток или въобще да не се пуска с което ще се спестят разходи - загуби които тя ще прави ако произвежда много малко ток. Може би цената на тока трябва да се смъкне драстично за да почне употреба на повече ток в страната.
                                Хипотетично всичко може да стане :-)
                                Ти имаш съмнение, че в недалечно бъдеще транспорта ще бъде тотално електрифициран ли?
                                Въпросът е не дали, а кога.

                                Коментар

                                Working...
                                X