IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Скъп ли е наистина ядрения ток

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от satz Разгледай мнение

    Сега ще има серия "те такоа жувотно нЕма!" Дори не забелязват, че този бизнес модел стимулира автопроизводителите да вкарват колкото се може по-дълговечни акумулатори... Ще получат и субсидии от държавите, защото така се облекчават мрежите и т.н и т.н.

    Обобщено - феновете на атома в днешно време останаха само българопредатели и полезни по ленински... Човек като види китайските инвестиции във ВЕИ и ПАВЕЦ, сравнени с АЕЦовете им и веднага му става ясно каква е посоката, ама тва е положението.
    Ние сме ли Китай, или не сме?

    Коментар


    • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

      Ама кой ти е казал, че някой си купува EV за да регулира мрежата само? Купуваш си EV, включваш се в някаква програма V2G и колата ти излиза по-евтино. Ето тук някои правят по $1026 на година. Това малко ли е според тебе?
      https://www.energy-storage.news/news...re-costs-still
      Сега ще има серия "те такоа жувотно нЕма!" Дори не забелязват, че този бизнес модел стимулира автопроизводителите да вкарват колкото се може по-дълговечни акумулатори... Ще получат и субсидии от държавите, защото така се облекчават мрежите и т.н и т.н.

      Обобщено - феновете на атома в днешно време останаха само българопредатели и полезни по ленински... Човек като види китайските инвестиции във ВЕИ и ПАВЕЦ, сравнени с АЕЦовете им и веднага му става ясно каква е посоката, ама тва е положението.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

        Ама кой ти е казал, че някой си купува EV за да регулира мрежата само? Купуваш си EV, включваш се в някаква програма V2G и колата ти излиза по-евтино. Ето тук някои правят по $1026 на година. Това малко ли е според тебе?
        https://www.energy-storage.news/news...re-costs-still
        ...Само, дето, акумулаторите имат живот, измерван с цикли. И не им пука, пътувал ли си или не, щом циклите са текли, дори само в гаража ти да е седяла електричката. "По-евтин"акумулатор? Пак си помисли

        Коментар


        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
          а това да се купуват коли за да имало безплатна акумулираща мощ, сериозно ли е.
          Ама кой ти е казал, че някой си купува EV за да регулира мрежата само? Купуваш си EV, включваш се в някаква програма V2G и колата ти излиза по-евтино. Ето тук някои правят по $1026 на година. Това малко ли е според тебе?
          https://www.energy-storage.news/news...re-costs-still

          Коментар


          • Като нямат време за шофиране те няма да си купят нови автомобили, сега гледах една реклама примерно за 40к.евро и все пак и електрическите са по скъпи, да цените им щели да падат, но с цените на металите виждаш какво се случва..тези в батериите имам предвид. Във ВЕИ има риск, докато се изплати и стигне до евтиния ток, може някой ураган да го направи тотална щета все пак при всички има риск и с Фокушима знаем какво стана. Иначе поздравления, че очакваш да се уредиш с безплатен ток, ние въобще не сме противници на ВЕИ-тата, ако си го разбра. Проблема е в инвестицията, пък и подема на икономиката в България с ток от веита се отлага или отменя, икономическия подем отива на друго място където и без това си има икономически подем. Да се захранват индустриални мощности с такъв ток от ВЕИ все още е голям проблем, няма невъзможни неща но цената..цената. Ти убеди хората които нямат ВЕИ ток през зимата да замръзнат от студ, ще горят каквото им падне - гуми, пластмаси и боклуци които дори много трудно горят, има едни температуроустойчиви пластмаси почти огнеупорни - негорими. Трябва да ти кажа че успяват и такива да горят някои наши сънародници, а това нещо омирисва периметър в километри. Да си говорим какво се случва в ежедневието на българите и тогава да направим заключението от какво има нужда. За руските атомни реактори и централи какво може да се каже, ами единственните които рециклират горивото и имат технологията за това; Успели са да го направят. Във времето ако разгледаме ситуацията - кога се очертава българите да имат пари за ВЕИ големи мощности, тази година не я знам. Сега руснаците биха могли да вдигнат голям рекламен шум, това с рециклирането на горивото май на практика е една централа докато е жива да използва една и съща суровина, разбираш ли каква би могла да бъде цената на тази свободна енергия от атомните централи. А някой има притеснения че ще се произвежда плутоний, ами има го наличен толкова много сигурно, колко много реактори са работили и от колко десетилетия, той не се е разпаднал или изпарил. А въпроса всъщност е че България има нужда от атомна централа за да има ток в мрежата, защото в 21 век да си без ток е малко неудобно срамно и няма начин комунизма ако стане това да не се върне моментално.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

              При инсталирани 12 [GW], 10% са 1,2[GW]. Какво не разбра?
              Оле-ле, ново 20! За нашия всичките 12 [GW] дето ги имаме били еднакви. Ами те нямат нищо общо бе човек.
              В България потребяваме към 35ТВч годишно, значи при 80% електромобили трябва да произведем 3.5ТВч допълнително. Ама ние и сега го произвеждаме и изнасяме и може да изнасяме доста повече без грам допълнителни мощности. Проблема е кога ще се сдобием с 80% EV, а дргия въпрос няма какво да го обсъждаме до тогава. Да го даваме пък като причина за Белене е очевидно чиста шизофрения.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                99%от времето, те са в покой но, енергията, успяват да изразходят за оставащите 10% от времето. КАКВО не разбра?
                - казваш и в България всеки божи ден ще се изминават общо поне 300млн. "електрически" километра? (за да успеят туй е нужно да се случи )
                подай другата частушка

                трагедия си брато - ТРАГЕДИЯ!

                Коментар


                • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                  satz, стоят по улиците коли за които собствениците им не са похарчили никакви пари почти, например в България колко ли е средната цена на автомобил ? Електромобилите ще се движат много повече, хората биха ги купували ако им дават по голяма транспортна свобода а не да се ограничават в транспортните си разходи. Такава е идеята, а това да се купуват коли за да имало безплатна акумулираща мощ, сериозно ли е. Тя не е безплатна. Не си ли забелязал че тези които купуват нови коли го правят с идеята че тези коли ще се карат много.
                  Мне, просто 90% от хората и да искат, нямат време за шофиране, виж ко е просто

                  но при налични над 80Гвтч в акумулатори в коли, дори 1/4 да им ползваш инверторите, какво прави с нужността от 2Гвт АЕЦ, ако имаш и 80Гвт мощности вятър и слънце?

                  пп
                  съвсем скоро обедния ток ще стане най-евтин, но в България няма да е скоро,ще има яко спекулации и доене на мат'ряла.

                  Те в тая тема, разни атомни както се оказа невежи, се присмиваха на глупаците подписващи за 140лв./Мвтч, а сега смеещите се плащат почти 200 и те така те. На дряновеца тока например, е 60% по-скъп от средния който аз плащам (на 100% вече не плащам атомен ток), до 3-4 години живот и здраве и аз като Матеев ще съм с почти безплатен ток. (изплатено ВЕИ е хиляди пъти по-евтино от изплатен атом)

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от satz Разгледай мнение

                    Кефиш,
                    пишат ти че над 90% от времето ВСИЧКИ каляски са в покой, он си каканиже какво било като пътували.... ъъъъ аре няма да оценявам, че може се обидиш.

                    пп
                    почни да осъзнаваш и факта, че това е без държавна инвестиция един готов почти безплатен за ползване "АкуЕЦ" (аре насмятай му Мвтч-те при 1млн. каляски по 50квтч) че нъл чешеше рЕпата по цените на акумулаторите
                    99%от времето, те са в покой но, енергията, успяват да изразходят за оставащите 10% от времето. КАКВО не разбра?

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

                      Браво на мозъка на групата ни! Успя да изчисли колко ток трябва допълнително за 1 милион коли, без да знае техния пробег и техния разход. Днес сигурно е пренесъл на гарата в Горна повече торби с цимент, отколкото му понася.

                      Вече правихме тези сметки в темата. Тогава посочихме изчисления на инженер от Нисан. Ето друг отговор:
                      Fact: If 80% of all passenger cars become electric, this would lead to a total increase of 10-15% in electricity consumption.
                      https://www.virta.global/blog/myth-b...the-power-grid

                      Вече има много такива изчисления и всичките се въртят около тези числа. Това е, такива числа се съобщават след изчисления, а не след предчувствия. На практика 80% подмяна на колите с електрически, би означавало елементарен проблем за електрическата мрежа.
                      При инсталирани 12 [GW], 10% са 1,2[GW]. Какво не разбра?

                      Коментар


                      • satz, стоят по улиците коли за които собствениците им не са похарчили никакви пари почти, например в България колко ли е средната цена на автомобил ? Електромобилите ще се движат много повече, хората биха ги купували ако им дават по голяма транспортна свобода а не да се ограничават в транспортните си разходи. Такава е идеята, а това да се купуват коли за да имало безплатна акумулираща мощ, сериозно ли е. Тя не е безплатна. Не си ли забелязал че тези които купуват нови коли го правят с идеята че тези коли ще се карат много.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
                          lukoil продава 3млрд литра горивох10кв = 30теравата = АЕЦ-а сега или белене в бъдеще. И това при абсолютно оптимално потребление. Реално поне 2 пъти повече мощности трябват(други освен АЕЦ) или 15 пъти повече ФЕЦ
                          КПД на ДВГ кога е станало над 90% ? пропуснал съм таз епохална революция....

                          Та тия 30 Твтч (предполагам) по колко предлагаш да умножим? за да реално сравняваме с ток?

                          пп
                          и ъъъ поне за 2020 лукойля твърди други числа.... включително 500млн. загуба
                          ппп
                          "Аеца сега" докарва към 16Твтч ъъъ ако няма аварии. (тая година например, вече ще му е трудно, щото авария брат и седмица в "кома"). Забравих, тия 16Твтч са произведените, доставените са по-малко, та 15Гвтч смятай хем по-лесно.
                          Last edited by satz; 18.07.2021, 00:05.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
                            lukoil продава 3млрд литра горивох10кв = 30теравата = АЕЦ-а сега или белене в бъдеще. И това при абсолютно оптимално потребление. Реално поне 2 пъти повече мощности трябват(други освен АЕЦ) или 15 пъти повече ФЕЦ
                            Ето още един дето не може да смята, ама се опитва.

                            Коментар


                            • lukoil продава 3млрд литра горивох10кв = 30теравата = АЕЦ-а сега или белене в бъдеще. И това при абсолютно оптимално потребление. Реално поне 2 пъти повече мощности трябват(други освен АЕЦ) или 15 пъти повече ФЕЦ
                              Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                                Да де, ама докато пътуват, не може да се зареждат, не навсякъде има зарядни, цените денем едни, нощем други и т.н. А не видях - и не виждам, на какво основание, може да се твърди за сериозни разминавания с необходимите количества енергия. А няма да са само леки електромобили, ще има средни и тежки транспорти, с тях какво правим?
                                Кефиш,
                                пишат ти че над 90% от времето ВСИЧКИ каляски са в покой, он си каканиже какво било като пътували.... ъъъъ аре няма да оценявам, че може се обидиш.

                                пп
                                почни да осъзнаваш и факта, че това е без държавна инвестиция един готов почти безплатен за ползване "АкуЕЦ" (аре насмятай му Мвтч-те при 1млн. каляски по 50квтч) че нъл чешеше рЕпата по цените на акумулаторите
                                Last edited by satz; 17.07.2021, 22:26.

                                Коментар

                                Working...
                                X