Първоначално изпратено от fon
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Скъп ли е наистина ядрения ток
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от Energy_Trader Разгледай мнениеРазлични технологии, различна микроикономика. При АЕЦ големите разходи са в началото, и в края. Там идва и големият риск - прехвърляне на бюджета при строежа, забавяния, проблеми с разрешителни и т.н. И разбира се след това - разходи за спиране от употреба. Може да звучи като дребна работа, но става въпрос за огромни цифри така че например едно забавяне от една година и прехвърляне на бюджета с 10 % спокойно може да донесе загуба вместо печалба.
Коментар
-
Различни технологии, различна микроикономика. При АЕЦ големите разходи са в началото, и в края. Там идва и големият риск - прехвърляне на бюджета при строежа, забавяния, проблеми с разрешителни и т.н. И разбира се след това - разходи за спиране от употреба. Може да звучи като дребна работа, но става въпрос за огромни цифри така че например едно забавяне от една година и прехвърляне на бюджета с 10 % спокойно може да донесе загуба вместо печалба.
Коментар
-
Първоначално изпратено от satz Разгледай мнение
Няма да го доживеем.
Първо ще е течния метан по камионите, вероятно и по колите, ако не се реши проблема със скоростта на зареждане при тока.
Коментар
-
Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение
Е то се прави. Отчита се по-общо като ток от биомаса, по-конкретно от биогаз. Дори към 10-20 милиарда м3 се нагнетяват в газопреносната мрежа на ЕС направо с другия газ. Тока често струва скъпо 300-500 лева, но си заслужава тъй като чистиш и биологични отпадъци за които може да платиш и 2-3 пъти повече само за да ги обезвредиш. Хубаво е и че е постоянен ток, може да балансираш ВЕИ-та, но количествата му са ограничени. Повече от 10-20% трудно ще даде в близките десетилетия май. То и от известния боклук на София сега се прави ток в Долни Богров, но не толкова заради тока. И нещо се възмущават там, че им смърди.
...И аз защо не знам за тази мрежа?
Коментар
-
Първоначално изпратено от nikola66 Разгледай мнение
Да, и затова съм сложил коефициент 0.1 използваемост и 30kW средна мощност необходимо за средна скорост на средния автомобил. Но дори и наполовина да ги намалим числата- си се получава 2-3 GW необходима мощност за зареждане на батериите.
Коментар
-
Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение
Е то се прави. Отчита се по-общо като ток от биомаса, по-конкретно от биогаз. Дори към 10-20 милиарда м3 се нагнетяват в газопреносната мрежа на ЕС направо с другия газ. Тока често струва скъпо 300-500 лева, но си заслужава тъй като чистиш и биологични отпадъци за които може да платиш и 2-3 пъти повече само за да ги обезвредиш. Хубаво е и че е постоянен ток, може да балансираш ВЕИ-та, но количествата му са ограничени. Повече от 10-20% трудно ще даде в близките десетилетия май. То и от известния боклук на София сега се прави ток в Долни Богров, но не толкова заради тока. И нещо се възмущават там, че им смърди.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеsatz - всякакви въглеводороди и въглерод могат да се превръщат в метан, включително и отпадъци
Коментар
-
satz - всякакви въглеводороди и въглерод могат да се превръщат в метан, включително и отпадъци но технологията не е портативна но пък сигурно ще стане. За автомобили и камиони метана може да се превръща в ток с клетки които съществуват и с такива клетки се захранват сървърите на всички големи интернет компании в силициевата долина. С турбини може да се произвежда ток от такъв газ стационарно защото имат жироскопичен ефект и пречат на смяна на посоката на движение. Не знам може би това ще се разработи, но батериите позволяват по силно монополизиране от петрола и много по голяма власт за този който държи производството им.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеnikola66 - няма толкова хора, улиците са пълни с таратайки и повечето се ползват за един градски маршрут на ден.
Коментар
-
Първоначално изпратено от nikola66 Разгледай мнение
Хипотетично всичко може да стане :-)
Ти имаш съмнение, че в недалечно бъдеще транспорта ще бъде тотално електрифициран ли?
Въпросът е не дали, а кога.
Първо ще е течния метан по камионите, вероятно и по колите, ако не се реши проблема със скоростта на зареждане при тока.
Last edited by satz; 03.06.2019, 00:42.
Коментар
-
Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение
Мисля, че хората от блоковете ще си зареждат точно пък през деня докато са на работа. Иначе не виждам как през нощта ще висят жици през балконите. И сега има едни точки в София с панели дето можеш да си зареждаш безплатно. Дай му безплатно на българина и ще видиш какво ли няма да изобрети да си зарежда точно през деня. Но ние и сега не покриваме високите си дневни пикове с панели, та за какво да мислим чак дотам. А германците си ги покриват, за да не мислят за супер скъпия ток тогава, защото са "тъпи германци".
А германците, в никакъв случай, не бих ги нарекъл „глупави”. НИЕ сме глупавите и, именно затова, животът у нас е толкова труден. Сами сме си го усложнили. Умните си го упростяват.Last edited by Pyramid; 03.06.2019, 07:59.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеnikola66 - дори хипотетично няма как да стане, а централата като се направи трябва да произвежда ток или въобще да не се пуска с което ще се спестят разходи - загуби които тя ще прави ако произвежда много малко ток. Може би цената на тока трябва да се смъкне драстично за да почне употреба на повече ток в страната.
Ти имаш съмнение, че в недалечно бъдеще транспорта ще бъде тотално електрифициран ли?
Въпросът е не дали, а кога.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнениехахаха. Ами то затова има микс и например РВЕ имат и въглища и перки сигурно и атом. Тоест ти отиваш при дадената фирма, но тя откъде взема тока не е твоя работа. В германия има фирми които гарантират че 100% тока е от перкопанели, но дали е така- само те си знаятLast edited by fon; 02.06.2019, 23:27.
Коментар
Коментар