Вход

Потребителско име:

 Запомни ме на това устройство
Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

    След IPO на Tesla, снабдяване на Toyota с прототипи от Tesla, Nissan планира да пусне на пазара Leaf през декември 2010. Пежо, Опел също гонят срокове да пуснат електрически автомобили.
    С една дума започна да мирише на много пари от авангардните електрически коли, до вчера просто прототипи.
    Отварям тази тема за да следим в нея развитието на пазара на електрически автомобили и тяхното влияние над авто-индустрията. Споделяйте тук за нови модели, цени, големи сделки, нови технически решения и т.н!

  • supertrader
    replied
    national power , не се гневи чак толкова. Нормално е да има хора откъснати от реалността и понеже технологично е възможно да се направят с тези литиевойонни батерии електрически коли те се появиха. Сега доколко е практично е друг въпрос, а че някой си мисли че ще се разпространят не означава че въобще е възможно да се случи. Въглеводородите са много ценна суровина и ако употребата им се ограничи и пести това ще е повече от добре и може да стане само с адекватна цена, но пак ще ме подигравате че смятам че проблемите се решават при цена на петрола от 600 долара за барел. Погледни за какво става дума, и в автомобилите на природен газ и още повече в тези на водород за които нещо са се подпалили бутилката се изработва от петрол, няма ли петрол тази технология няма как да се реализира а доколко е сполучлива е друг въпрос. Онези надежди че ще се открие заместител на въглеводородите и технология която да може да мине без тях и след 200 години са само едни голи надежди и може би е сигурно че няма да стане..а петрола ще го унищожат до тогава няколко пъти. Тези ниски цени на петрола са нещо както рязане на клона на който са се качили всички. Електромобилите може да са безсмислица, но още по голяма са автомобилите с 5 литра двигател и 500 конски сили които возят един човек, защото това е хищническо. И понеже петрола продължава да е евтин си мисля че свободен пазар на който да се определя цената на тази стратегическа суровина е вреден, набива му се една висока цена , пазарът географски се фиксира - кой къде продава и с недомислиците се свършва. Не става така , боричкат се кой къде да продавал и цената ниска защото много продавачи се плашели да не им останел непродаден и бързали сигурно да го пласират всичкия за седмица че по следващата седмица хората щели да се качат на електрически недоразумения, а между другото и в литиевойонните батерии пак петрол е вложен.

    Напиши коментар:


  • Pyramid
    replied
    Първоначално изпратено от national power Разгледай мнение

    Аз пък се чудя колко прост и необразован трябва да бъде един човек за да вярва сляпо на един доказан измамник.Единствената цел на Мъск са парите на глупаците зомбита с образование от Гугъл и интернет.Живее си като принц с парите на зомбираните неуки индивиди и се кефи на глупостта им.Глупака се качил вед нъж на такси електричка и решил че разбира от производството на ел коли.Лошото е че глупаците дето като се качат на кола си мислят че разбират от производството им и раздават съвети без никой да им ги иска.В днешно време интенет форумите се превърнаха в място за изява на прости нахални и агресивни индивиди.В реалният живот такива хора биват изолирани и никой не им слуша глупостите и като няма поле за изява хоп да плеснем във форума...
    В думите ти прозира духовна нищета и завист, причинена от осъзнаване собствената неспособност и безсмисленост. Няма да го признаеш публично - къде чест и доблест за това - но, достатъчно се знаем (вече съм те претеглил) и съм сигурен, че си го осъзнал в индивидуален план. Мъск не ти е по зъбите. Нито пък, ти би могъл да предсъавляваш интерес за мащабна личност като него.
    Жувей.

    Напиши коментар:


  • national power
    replied
    Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

    Посочените аргументи са напълно валидни! Авто производството е мнооого труден бизнес, с изключително високи изисквания за капитал. Същото може да се каже и за ракетостроенето?!?

    И като видя някой загубеняк да обяснява какъв измамник бил Мъск и как правил пирамида, след пирамида да обере парите на балъците направо се чудя колко трябва да си прост и облъчен, за да ти мине през главата такава мисъл

    Ако някой иска да прави пирамида горните индустрии са последните, с които ще се пробва!!! Добър пример за съвременна пирамида е WE WORK.




    Маржовете са наистина ниски, макар че при Тесла са от порядъка на 17-25%. За да има печалба трябва масово производство и ниски разходи. Може би 2019та ще е първата година с печалба за компанията. Да видим

    Както стана дума и преди, пазара дисконтира бъдещето, в което Тесла е доминант, останали са 3-4 компании но голямата печалба се обира от Тесла. Компанията освен хардуер (коли), продава и софтуер (автономно движение, апликации, таксита). В другите линии от бизнеса ще продава соларни покриви и батерии, интернет връзка и кой знае какво още.

    Това са резултатите, а целта на Мъск е различна – да промени транспорта, производството и използването на енергия към по-устойчиви източници.

    Индустрии за трилиони годишно! Съпротивата и облъчването на медиите срещу Мъск е най-малкото, което биха направили лобитата в тези индустрии – петрол, въглища, авто производство, ракетостроене, …
    Аз пък се чудя колко прост и необразован трябва да бъде един човек за да вярва сляпо на един доказан измамник.Единствената цел на Мъск са парите на глупаците зомбита с образование от Гугъл и интернет.Живее си като принц с парите на зомбираните неуки индивиди и се кефи на глупостта им.Глупака се качил вед нъж на такси електричка и решил че разбира от производството на ел коли.Лошото е че глупаците дето като се качат на кола си мислят че разбират от производството им и раздават съвети без никой да им ги иска.В днешно време интенет форумите се превърнаха в място за изява на прости нахални и агресивни индивиди.В реалният живот такива хора биват изолирани и никой не им слуша глупостите и като няма поле за изява хоп да плеснем във форума...

    Напиши коментар:


  • ED
    replied
    Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
    Само дето има няколко дребни проблема.
    Посочените аргументи са напълно валидни! Авто производството е мнооого труден бизнес, с изключително високи изисквания за капитал. Същото може да се каже и за ракетостроенето?!?

    И като видя някой загубеняк да обяснява какъв измамник бил Мъск и как правил пирамида, след пирамида да обере парите на балъците направо се чудя колко трябва да си прост и облъчен, за да ти мине през главата такава мисъл

    Ако някой иска да прави пирамида горните индустрии са последните, с които ще се пробва!!! Добър пример за съвременна пирамида е WE WORK.


    Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение

    Но тези маржове няма как да ги запазят при колите или при другата техника.

    Те така, Тесла не може вечно да е на загуба. Все някога трябва да почне да печели и да си връща дълговете. Тесла до момента е била 3 пъти на ръба на фалита и се разминавала на косъм. Но със скромните маржове от 10% кога ли ще почне да си връща дълговете.
    Маржовете са наистина ниски, макар че при Тесла са от порядъка на 17-25%. За да има печалба трябва масово производство и ниски разходи. Може би 2019та ще е първата година с печалба за компанията. Да видим

    Както стана дума и преди, пазара дисконтира бъдещето, в което Тесла е доминант, останали са 3-4 компании но голямата печалба се обира от Тесла. Компанията освен хардуер (коли), продава и софтуер (автономно движение, апликации, таксита). В другите линии от бизнеса ще продава соларни покриви и батерии, интернет връзка и кой знае какво още.

    Това са резултатите, а целта на Мъск е различна – да промени транспорта, производството и използването на енергия към по-устойчиви източници.

    Индустрии за трилиони годишно! Съпротивата и облъчването на медиите срещу Мъск е най-малкото, което биха направили лобитата в тези индустрии – петрол, въглища, авто производство, ракетостроене, …
    Last edited by ED; Днес, 13:00.

    Напиши коментар:


  • Pyramid
    replied
    Първоначално изпратено от national power Разгледай мнение
    Това от кораба майка ли ти го спуснаха???Или звездите ти го нашепват?
    Ходят слухов. По жицата ВН на ЕСО. Между „кошовете” на ВЧ-то.

    Напиши коментар:


  • satz
    replied
    Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение

    Ще бъдат мъчителни и за производители и за потребители на двг, особено в луксозния сегмент. Редукцията на обичайният живот на подобни коли от 20г на Хг ще удари всички по веригата. Направо се чудя как някой в момента си купува двг кола за 60-100к €. Само за лизинг стават вече, ама какво ще ги правят лизинг компаниите след 5г не се сещам. Фалити ми се привиждат.
    Рентакар-а ще поевтинее още

    Напиши коментар:


  • national power
    replied
    Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

    Точно така. Апъл идва от софтуера и преби цялата мобилна индустрия. Самсунг печели около 100 пъти по-малко от Апъл, истинските кинти от Андроид света ги рине Гугъл, Самсунг и останалите печелят само от желязото - жълти стотинки, доста от китайците са дори на загуба. Но дори Гугъл не може да се сравнява с парите които прави Апъл, оценките са че нещо от сорта на над 90% от печалбите на цялата смартфон индустрия - желязо и софтуер заедно ги прибират ябълките.
    Същото ще стане и при автомобилите. Скоро те ще се превърнат в commodity - цели флотилии от самоуправляващи се коли с различни схеми на споделяне, включително и разни частни - примерно личен автомобил който се споделя в семейство. Но така няма нужда да се купуват по 2-3-4 коли на семейство а само една или даже една на 2-3 семейства и всеки си я вика като му потрябва. Тука именно софтуера ще е от критично значение и то не само за самоуправлението а и платформите за шеърване, развлечения и прочие.
    И кой според тебе е най-напред, при положение че Тесла е МНОГО пред всички останали по простата причина че за самоуправление ти трябват най-вече огромен обем данни за пътища, движещи се обекти, атмосмферни явления, знаци и прочие, а всяка Тесла в момента праща такива данни дори и докато се управлява от шофьора. Дори Waymo са далеч назад, хвърлят маса пари за голям брой колички да щъкат, ама пак са далеч.
    Това от кораба майка ли ти го спуснаха???Или звездите ти го нашепват?

    Напиши коментар:


  • vikhunter
    replied
    Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

    Точно така. Апъл идва от софтуера и преби цялата мобилна индустрия. Самсунг печели около 100 пъти по-малко от Апъл, истинските кинти от Андроид света ги рине Гугъл, Самсунг и останалите печелят само от желязото - жълти стотинки, доста от китайците са дори на загуба. Но дори Гугъл не може да се сравнява с парите които прави Апъл, оценките са че нещо от сорта на над 90% от печалбите на цялата смартфон индустрия - желязо и софтуер заедно ги прибират ябълките.
    Същото ще стане и при автомобилите. Скоро те ще се превърнат в commodity - цели флотилии от самоуправляващи се коли с различни схеми на споделяне, включително и разни частни - примерно личен автомобил който се споделя в семейство. Но така няма нужда да се купуват по 2-3-4 коли на семейство а само една или даже една на 2-3 семейства и всеки си я вика като му потрябва. Тука именно софтуера ще е от критично значение и то не само за самоуправлението а и платформите за шеърване, развлечения и прочие.
    И кой според тебе е най-напред, при положение че Тесла е МНОГО пред всички останали по простата причина че за самоуправление ти трябват най-вече огромен обем данни за пътища, движещи се обекти, атмосмферни явления, знаци и прочие, а всяка Тесла в момента праща такива данни дори и докато се управлява от шофьора. Дори Waymo са далеч назад, хвърлят маса пари за голям брой колички да щъкат, ама пак са далеч.
    Много станахте марсианците в тая тема.

    Напиши коментар:


  • BobyB
    replied
    Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение

    Само дето има няколко дребни проблема.

    Първо Гугъл, Айпъл, а и Мъск идват от сферата на софтуера. Мъск натрупва кинти като съосновател на няколко сайта и PayPal. Айпъл само има идея от това как се произвежда хардуер. Но и там софтуера е водещ.

    Софтуерът има едно голямо предимство. Като "идеално" нещо - различно от материалното. Начи пишеш го веднъж и го продаваш милиони/милиарди пъти и ставаш милионер/милиардер. Марджините на печалба са космически.

    Докато при колите (хардуера). Бизнеса е съвсем различен - там имаш разходи за една бройка, които са ти основни. Пак имаш разходи за измисляне (разработка, етц). Но най-сериозния ти разход е да събереш чаркулаците на колата. Марджините са 5-10%.

    Та не се чуди що Тесла са иноватори, но до момента генерират само загуби. Просто те продължават да мислят, че разходите за една бройка кола са като разходите за една бройка ЦД на което ти е записан софтуера или разходи по един клик да го изтеглиш.


    Т.е. софтуерната индустрия и останалата материална индустрия работят по съвсем различен начин.


    Само да те светна че чаркулаците + производството на един Айфон е около 100 долара. Останалото отива в развойна дейност/печалба/етц. А в цената на един телефон Самсунг имаш калкулирани 40% за реклама.

    Демек Айпъл имат сериозни маржове на печалба от Айфоните. Но тези маржове няма как да ги запазят при колите или при другата техника.

    Те така, Тесла не може вечно да е на загуба. Все някога трябва да почне да печели и да си връща дълговете. Тесла до момента е била 3 пъти на ръба на фалита и се разминавала на косъм. Но със скромните маржове от 10% кога ли ще почне да си връща дълговете.
    Точно така. Апъл идва от софтуера и преби цялата мобилна индустрия. Самсунг печели около 100 пъти по-малко от Апъл, истинските кинти от Андроид света ги рине Гугъл, Самсунг и останалите печелят само от желязото - жълти стотинки, доста от китайците са дори на загуба. Но дори Гугъл не може да се сравнява с парите които прави Апъл, оценките са че нещо от сорта на над 90% от печалбите на цялата смартфон индустрия - желязо и софтуер заедно ги прибират ябълките.
    Същото ще стане и при автомобилите. Скоро те ще се превърнат в commodity - цели флотилии от самоуправляващи се коли с различни схеми на споделяне, включително и разни частни - примерно личен автомобил който се споделя в семейство. Но така няма нужда да се купуват по 2-3-4 коли на семейство а само една или даже една на 2-3 семейства и всеки си я вика като му потрябва. Тука именно софтуера ще е от критично значение и то не само за самоуправлението а и платформите за шеърване, развлечения и прочие.
    И кой според тебе е най-напред, при положение че Тесла е МНОГО пред всички останали по простата причина че за самоуправление ти трябват най-вече огромен обем данни за пътища, движещи се обекти, атмосмферни явления, знаци и прочие, а всяка Тесла в момента праща такива данни дори и докато се управлява от шофьора. Дори Waymo са далеч назад, хвърлят маса пари за голям брой колички да щъкат, ама пак са далеч.

    Напиши коментар:


  • analog
    replied
    Първоначално изпратено от satz Разгледай мнение
    Още 5-10год. до края на мача
    Ще бъдат мъчителни и за производители и за потребители на двг, особено в луксозния сегмент. Редукцията на обичайният живот на подобни коли от 20г на Хг ще удари всички по веригата. Направо се чудя как някой в момента си купува двг кола за 60-100к €. Само за лизинг стават вече, ама какво ще ги правят лизинг компаниите след 5г не се сещам. Фалити ми се привиждат.

    Напиши коментар:


  • mathematician
    replied
    Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

    Това е факт бе момче! Това че ти си сляп да го видиш е съвсем друг въпрос.

    Играчите в автономията са waymo (google) и Тесла. Апетити имат и много други, но като гледам резултати никакви. Само парите не помагат, когато нямаш know-how и фокус.

    Историята не познава случай за налагане на технологична промяна от установен играч в дадена индустрия. Винаги са нови, гладни и целенасочени компании, които изместват установените играчи!
    Само дето има няколко дребни проблема.

    Първо Гугъл, Айпъл, а и Мъск идват от сферата на софтуера. Мъск натрупва кинти като съосновател на няколко сайта и PayPal. Айпъл само има идея от това как се произвежда хардуер. Но и там софтуера е водещ.

    Софтуерът има едно голямо предимство. Като "идеално" нещо - различно от материалното. Начи пишеш го веднъж и го продаваш милиони/милиарди пъти и ставаш милионер/милиардер. Марджините на печалба са космически.

    Докато при колите (хардуера). Бизнеса е съвсем различен - там имаш разходи за една бройка, които са ти основни. Пак имаш разходи за измисляне (разработка, етц). Но най-сериозния ти разход е да събереш чаркулаците на колата. Марджините са 5-10%.

    Та не се чуди що Тесла са иноватори, но до момента генерират само загуби. Просто те продължават да мислят, че разходите за една бройка кола са като разходите за една бройка ЦД на което ти е записан софтуера или разходи по един клик да го изтеглиш.


    Т.е. софтуерната индустрия и останалата материална индустрия работят по съвсем различен начин.


    Само да те светна че чаркулаците + производството на един Айфон е около 100 долара. Останалото отива в развойна дейност/печалба/етц. А в цената на един телефон Самсунг имаш калкулирани 40% за реклама.

    Демек Айпъл имат сериозни маржове на печалба от Айфоните. Но тези маржове няма как да ги запазят при колите или при другата техника.

    Те така, Тесла не може вечно да е на загуба. Все някога трябва да почне да печели и да си връща дълговете. Тесла до момента е била 3 пъти на ръба на фалита и се разминавала на косъм. Но със скромните маржове от 10% кога ли ще почне да си връща дълговете.

    Напиши коментар:


  • satz
    replied
    Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
    ..

    Та се чудя - влакът ли чакат да ги удари привържениците на ДВГ, за да разберат че мача вече е свирен?!?
    Още 5-10год. до края на мача
    Според мен ще излязат и газотурбинни хибриди. Чистите електрички трудно ще стигнат 50% от общия пазар.

    Напиши коментар:


  • ED
    replied
    CEOто на VW сложи точка на спора - ще ги бъде ли електрическите коли и каква е съдбата на ДВГ.

    Ето и няколко коментара:

    Коментар за цената на Тесла и тази на VW „The market evaluation tells you something about the future. Then Tesla has a product that describes the future of auto industry – fully connected, electric car. Tesla is paving the way to the future

    Коментар за автономията – кой ще спечели надпреварата – „I would take more seriously Tesla than Google. The winner will be company that is the fastest, most innovative and has enough scale.“

    На въпроса какво прави VW за бъдещето – „We are heavily investing in new software skills, in EV battery cells, so I think we do the right thing to be competitive“.

    Въпрос за бъдещето на ДВГ – „No the future will be definitely electric in the passenger car and I think it is pretty clear now and this train is moving gaining speed and momentum. For this world, we are preparing. And Tesla is quite advanced

    Коментар за цената на прехода към електрически коли за VW – „If you look at the figures, the renewable energy is already as cheap as carbon based energy and new technology are really stepping in. The world will be different. We gave up on investing in old technologies and heavily investing in new


    Та се чудя - влакът ли чакат да ги удари привържениците на ДВГ, за да разберат че мача вече е свирен?!?

    Напиши коментар:


  • supertrader
    replied
    Не мисля, тогава с 5 литрови двигатели имаше само камиони а не автомобили в които един да се вози.

    Напиши коментар:

Working...
X