IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Pyramid
    replied
    Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

    такваз магария се опитаха да направят още 90-те. Со прословутите ровър маестро. Доцентка по маркетинг дето ми преподаваше им правеше маркетинговата стратегия. Колко сме се псували и имах проблеми с изпита.
    Няма малоумни Българи да си купят чисто нов автомобил със стари технологии на 20 години !?!?!?!?
    Ти ще си вземеш ли талавизор с телескоп? Или телефон с копчета или сд плеуер а не флашка.
    Електрониката е БЕЗ ПАРИ. На една кола китайска няма и 1000€ всичките и ел. екстри. Това че европейците ги щавят по 10к€ за ВСЯКА ЕКСТРА не значи че струва толкова
    Разбира се, че не значи но, щом ги дават, си е редно някой да им ги вземе, нали така? И им ги вземат, и ще продължат да им ги. И всички доволни.

    Напиши коментар:


  • bota156
    replied
    Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    Не се намери някой да купи старите машини от някой завод за производство на автомобил който са свалили от производство, и щяха в България да се произвеждат повече коли които се търкалят по пътищата и. Такова нещо има и предимство, защото и пазарния интерес се знае и дефектите при новите модели няма да ги има. Един автомобил от по малките в България ако се произвежда ще струва не повече от 5 хиляди, защото по принцип се внасят части от специализирани производители и цените им са много ниски на едро, а другите неща които се правят на място са скъпи ако труда е скъп. В момента за да се произвеждат автомобили не е необходим много квалифицират персонал, средни специалисти. Има голямо търсене на коли без електроника.
    такваз магария се опитаха да направят още 90-те. Со прословутите ровър маестро. Доцентка по маркетинг дето ми преподаваше им правеше маркетинговата стратегия. Колко сме се псували и имах проблеми с изпита.
    Няма малоумни Българи да си купят чисто нов автомобил със стари технологии на 20 години !?!?!?!?
    Ти ще си вземеш ли талавизор с телескоп? Или телефон с копчета или сд плеуер а не флашка.
    Електрониката е БЕЗ ПАРИ. На една кола китайска няма и 1000€ всичките и ел. екстри. Това че европейците ги щавят по 10к€ за ВСЯКА ЕКСТРА не значи че струва толкова

    Напиши коментар:


  • supertrader
    replied
    Не се намери някой да купи старите машини от някой завод за производство на автомобил който са свалили от производство, и щяха в България да се произвеждат повече коли които се търкалят по пътищата и. Такова нещо има и предимство, защото и пазарния интерес се знае и дефектите при новите модели няма да ги има. Един автомобил от по малките в България ако се произвежда ще струва не повече от 5 хиляди, защото по принцип се внасят части от специализирани производители и цените им са много ниски на едро, а другите неща които се правят на място са скъпи ако труда е скъп. В момента за да се произвеждат автомобили не е необходим много квалифицират персонал, средни специалисти. Има голямо търсене на коли без електроника.

    Напиши коментар:


  • Zeifod
    replied
    А пък Hyundai Ioniq 6 ги отвя Честито!
    https://fakti.bg/avto/866428-i-kola-...a-v-balgaria-e

    Напиши коментар:


  • supertrader
    replied
    Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
    https://www.facebook.com/reel/1418942459018563 замяна на батерии в китай
    Харесва ли ти ? Това е много скъпо, такива машини да се инсталират. КПД на ДВГ е 65% в точно фиксиран режим след като загрее, такъв е на новите двигатели, турбините на централите са с по нисък и големите газови турбини достигат 55%. Това е по добре, двигателя е малък и работи с нееднородна горивна смес с директно впръскване, където се подава искрата е нормална и около тази зона вече обеднява. По добре генератор на ток с такъв двигател и бензин или нафта. Ако е вярно в един литър гориво има 6.5 киловатчаса, на цената на тока - 2.2 евро ток по немска цена от литър гориво за което държавата взема акциз и се пълни бюджета и..за тока по 34 цента в Германия акциз получава ли ? И не ти трябва 60 киловатчаса батерия, 10 стига, с толкова и ще измине 100км градско. Тесла 3 гори 12, като и намалиш масата ще падне на 10 - това е 1.5 литра бензин реално.

    Напиши коментар:


  • v_tin
    replied
    https://www.facebook.com/reel/1418942459018563 замяна на батерии в китай

    Напиши коментар:


  • supertrader
    replied
    След война хората се избиват от глад, обикновенно определят кои не заслужават да ядат и ги уморяват. Икономиките падат.

    Напиши коментар:


  • Pyramid
    replied
    Новини от Китай. Не точно добри: https://carmarket.bg/drugi/edin-ot-e...hi-igrata-8534

    Напиши коментар:


  • supertrader
    replied
    Батериите са много по мръсни и опасни за околната среда от петролните горива. Искат по малко емисии - правят се автомобилите да разходват по малко гориво и целта се постига. Батериите трябва да се рециклират на 99.99...%, всички материали от старите батерии да влязат в нови, иначе средата се натравя, това нещо ще отиде във водата и в храната. Преди да произведе някой батерии трябва да е направил поточната линия за тяхното рециклиране. Какво се правят на луди.

    Напиши коментар:


  • Pyramid
    replied
    Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    Pyramid, не за по студен горивен процес говоря, изгаря горивото но не успява да предаде топлина към частите, да за керамичните това им е проблема, няма с какво да се смазват частите. Пада много мощността на ДВГ при по студен горивен процес, но за сметка на това нали имаш електрическа трансмисия и малка батерия като буфер която може да отдаде много енергия за кратко време за да ускори и после подържа скоростта с разход да кажем 10 киловата за час разход максимален. Горивния процес трябва да се пипне и охлаждането намалява силно или няма въобще да присъства. Иначе днешните електрички са ясни колко са ефективни, имат плюс че могат да вървят с въглища, а двг не могат.
    Да, днешните електрички вървят с ток, произведен по произволен начин. Съответно, също замърсяват макар да изглежда, че не.

    Напиши коментар:


  • supertrader
    replied
    Pyramid, не за по студен горивен процес говоря, изгаря горивото но не успява да предаде топлина към частите, да за керамичните това им е проблема, няма с какво да се смазват частите. Пада много мощността на ДВГ при по студен горивен процес, но за сметка на това нали имаш електрическа трансмисия и малка батерия като буфер която може да отдаде много енергия за кратко време за да ускори и после подържа скоростта с разход да кажем 10 киловата за час разход максимален. Горивния процес трябва да се пипне и охлаждането намалява силно или няма въобще да присъства. Иначе днешните електрички са ясни колко са ефективни, имат плюс че могат да вървят с въглища, а двг не могат.

    Напиши коментар:


  • Pyramid
    replied
    Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение

    Няма как да е подобно, дизеловите двигатели са почти два пъти по икономични. Има проблем при хибридите и той е че двигателите не са ефективни защото изстиват. Трябва да се изчисли така че да е без охлаждане и обратното - да се термоизолира. Преди години когато правеха състезания с нещо като веломобили задвижвани с двигател с вътрешно горене и измиваха над 1000км с един литър гориво бяха ги направили с велосипеден двутактов двигател работещ на ниски обороти и цялото оребряване изчистено, плюс изолационна вата около цилиндъра и главата за да не изстива. Просто коренно различни са нещата сравнено с конвенционален двигател с вътрешно горене.
    Още през 1985-та, на межсународното техническо изложение в Япония, бе показан керамичен ДВГ без охлаждане. И после...НИЩО не се чу за него. Предполагам, нещата са опряли в смазването, т.к.при темп.около и над 700°С на ЦБГ, всички масла, много бързо, се коксуват и се увреждат безвъзвратно за броени минути. И няма смазване. За запалимостта и пожарната опасност на такова чудо, да не говорим, че там е страшно. Ама вчера гледах коментар по следния въпрос: КПД на ТЕЦ, рядко надми ава 34%. Като навържеш по веригата Ел.проводи, трансформатори, зарядни, кпд на батерия, инвертори и мотори, май комплексната ефективност на ДВГ се изравнява с тая и електричните, вече далеч не се явяват "по-ефикасни" от ДВГ.
    ...И защо ги ручахме жабетата?

    Напиши коментар:


  • supertrader
    replied
    Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

    Пежо имаха такъв. Ама няма смисъл - КПД и на дизел и на бензин в оптимален режим е подобно
    Няма как да е подобно, дизеловите двигатели са почти два пъти по икономични. Има проблем при хибридите и той е че двигателите не са ефективни защото изстиват. Трябва да се изчисли така че да е без охлаждане и обратното - да се термоизолира. Преди години когато правеха състезания с нещо като веломобили задвижвани с двигател с вътрешно горене и измиваха над 1000км с един литър гориво бяха ги направили с велосипеден двутактов двигател работещ на ниски обороти и цялото оребряване изчистено, плюс изолационна вата около цилиндъра и главата за да не изстива. Просто коренно различни са нещата сравнено с конвенционален двигател с вътрешно горене.
    Last edited by supertrader; 11.02.2024, 09:01.

    Напиши коментар:


  • bota156
    replied
    Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    Представяте ли си хибрид с дизелов двигател, те забраниха дизеловите двигатели само за да няма свръхикономични автомобили - 1.5 - 2 литра дизелово гориво за 100км пробег биха имали. Мислели за замърсяването с ток от въглища да се зареждат, и от централи с древна технология - парни турбини. Тока ще го правим с локомотиви и ще го заредим в електромобили.
    Пежо имаха такъв. Ама няма смисъл - КПД и на дизел и на бензин в оптимален режим е подобно

    Напиши коментар:


  • supertrader
    replied
    Представяте ли си хибрид с дизелов двигател, те забраниха дизеловите двигатели само за да няма свръхикономични автомобили - 1.5 - 2 литра дизелово гориво за 100км пробег биха имали. Мислели за замърсяването с ток от въглища да се зареждат, и от централи с древна технология - парни турбини. Тока ще го правим с локомотиви и ще го заредим в електромобили.

    Напиши коментар:

Working...
X