If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Слушах преди години изказване на руски учен. Те работеха по създаване на суперкондензатор. Идеята е създаване на тяло, състоящо се от редуващи се слоеве на проводник и изолатор, което си е кондензатор, като слоевете са едноатомни, то ест един слой атоми на проводник, един слой на изолатор.
Каза, че ще караш колата си с едно кубче, влизащо в джоба ти.
Предполагам, че идеята не е само руска и се надявам да се работи по света в тази насока, и се надявам приятно да ни изненадат с откритие. Нанотехнологиите са в бърз възход.
Слушах преди години изказване на руски учен. Те работеха по създаване на суперкондензатор. Идеята е създаване на тяло, състоящо се от редуващи се слоеве на проводник и изолатор, което си е кондензатор, като слоевете са едноатомни, то ест един слой атоми на проводник, един слой на изолатор.
Каза, че ще караш колата си с едно кубче, влизащо в джоба ти.
Предполагам, че идеята не е само руска и се надявам да се работи по света в тази насока, и се надявам приятно да ни изненадат с откритие. Нанотехнологиите са в бърз възход.
Историята е пълна с примери за хора, които са се смяли на нови технологии или изобретения.
Сещам се за оня банкер, който посъветвал клиента си да не инвестира в Ford Motor, защото „Автомобила е временна мода, а коня е тук завинаги“.
Или един френски маршал, който през 1911г. казва "Самолетите са интересни играчки, но нямат никакава военна стойност".
Или Наполеон, който казал на Робърт Фултъм, че няма време да слуша глупости за параходи. И пр.
Кат гледам Илон Мъск докъде я докара , си мисля че инвестицията в ел. автомобил може да е добър подарък за некой правнук ...
Имаше някъде май на тая компания или на друга все още запазени електрички, с които са разкарвали вестниците преди 100 год сутрин рано, щото бензиновите много шумели и будели гражданите.
Ама това са си чисти електрокари. С големи батерии и с много време за зареждане. Сега се е подобрило доста.
Историята е пълна с примери за хора, които са се смяли на нови технологии или изобретения.
Ситуацията е доста различна - няма нито нова технология, нито изобретение. Има политическа воля и наливане на средства - пък дано се пръкне и технология. Засега няма и помен от открития в тази област, само се предъвкват идеи отпреди 30 години - polishing a turd. Дали моделът на плановата революция ще успее не знам, досега такива прецеденти не е имало. Ясно е че ще има много опарени инвеститори и най-вече потребители и животът като цяло ще стане по-скъп и труден. Но какво значение има това, след като въздухът ще е чист?
Когато някой като теб каже, че ще подменим ДВГ с ел.двигатели - това предезвиква у мен смЕх.
Историята е пълна с примери за хора, които са се смяли на нови технологии или изобретения.
Сещам се за оня банкер, който посъветвал клиента си да не инвестира в Ford Motor, защото „Автомобила е временна мода, а коня е тук завинаги“.
Или един френски маршал, който през 1911г. казва "Самолетите са интересни играчки, но нямат никакава военна стойност".
Или Наполеон, който казал на Робърт Фултъм, че няма време да слуша глупости за параходи. И пр.
Не и с тези батерии- китайците влязоха/купиха най голямата известна мина- май беше в чили за литии
So?
Това не разбрах каква пречка е за развитието на батериите. Мотивът е да имат свободен достъп до ресурс. Китай са най-напред в приемането на EV и като се има предвид размера е нормално да инвестират
Пишеш неща които всички са чували, но никой не е виждал- Абсолютно всички нововъведения минават през военните, до момента никой не е чувал за такава технология- разбира се писанията на тесла и юл браун са иззети и въз основа на тях може би да се появи нещо, но кога?????????????
Прекалено много хора са заети по веригите и оставането им зад борда ще бъде проблем на всяко едно правителство, като в последствие този национален проблем може да стане световен. Не виждам как ще остане зад борда може около 2-3% /говоря наизуст/ от световното население което е свързано с добива и преработката на въглеводороди
Това не е никакъв довод. Едно време 90% са се занимавали със селско стопанство, сега са 1-2%. Доскоро е имало огромен брой хора заети в въглищни мини, сега са 10 пъти по-малко, дори и там където добивът не е намалял. Много мини вече практически нямат миньори, само машини и контролна зала. Дори и в България има примери за такива мини, например златната мина на Дънди прешъс метълс.
Все някога ще дойде краят и на петролната ера, както на много други технологии останали в миналото.
Не казвам че е възможно, а че се случва - ДВГ в автомобилостроенето ще е като парния локомотив в недалечно бъдеще. Въпрос на време е от екзотична идея да се превърне в мейн стрийм.
Всяка нова технология в началото е скъпа. Постепенно се оптимизира, става по-ефективна и цената и спада до нивата на старата. Засега EV са по-скъпи от ДВГ, но ако технологията се развива с темповете от последните няколко години до 3-5 години цената ще се изравни.
Колкото и да си разтягаме лукуми само времето ще покаже
Хайде със здраве
Не и с тези батерии- китайците влязоха/купиха най голямата известна мина- май беше в чили за литии
v_tin - за да се "откисли" един килограм от металите около лития в менделеевата таблица са необходими 12 киловата за час ток и обратното като се окисляват ги отдават. Теглото на акумулаторите може много да намалее, а времето за зареждане да стане по малко от това за пълнене на резервоар с бензин - ТЕОРЕТИЧНО. И на практика може но е трудно да се преустрои индустрията защото всичкото това което сега мърда, се движи трябва да мине през пещите заедно с фабриките за автомобили. Тези автомобили на които сега им се вика електрически не са много електрически, по скоро автомобили с двг на които вместо двигател и скоростна кутия е монтиран електродвигател с редуктор - тнтм.
Ако акумулатора е с тегло 100кг и в два килограма има 10 киловата за час, енергозапасеността става достатъчна за пътуване между континентите. За сега не може да се направи и то не по технически причини а по политически, няма как да стане някой да създаде тези технологии и да не бъде негова политическата власт, той за какво да го направи - за пари ли , за хартия. Освен това в Света сега има прекалено високо неравенство и ако се превъоръжат с новата техника на момента ще започнат да се бият първо с нея, китайците ще започнат да се разширяват например.
Пишеш неща които всички са чували, но никой не е виждал- Абсолютно всички нововъведения минават през военните, до момента никой не е чувал за такава технология- разбира се писанията на тесла и юл браун са иззети и въз основа на тях може би да се появи нещо, но кога?????????????
Прекалено много хора са заети по веригите и оставането им зад борда ще бъде проблем на всяко едно правителство, като в последствие този национален проблем може да стане световен. Не виждам как ще остане зад борда може около 2-3% /говоря наизуст/ от световното население което е свързано с добива и преработката на въглеводороди
Когато някой като теб каже, че ще подменим ДВГ с ел.двигатели - това предезвиква у мен смЕх.
Разбира се, че утре ще има нещо, което е по-ефективно. Зависи каква е цената му, за да се наложи на масовият потребител, или САМО и ЕДИНСТВЕНО във военно-промишленият комплекс.
Бъди здрав!
Не казвам че е възможно, а че се случва - ДВГ в автомобилостроенето ще е като парния локомотив в недалечно бъдеще. Въпрос на време е от екзотична идея да се превърне в мейн стрийм.
Всяка нова технология в началото е скъпа. Постепенно се оптимизира, става по-ефективна и цената и спада до нивата на старата. Засега EV са по-скъпи от ДВГ, но ако технологията се развива с темповете от последните няколко години до 3-5 години цената ще се изравни.
Колкото и да си разтягаме лукуми само времето ще покаже
Коментар