IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Проучване на шведския Институт за екологични изследвания казва, че батерията за електромобила е изхвърлила тонове въглероден двуокис преди въобще да стигне до вграждане в него.

    Според проучването на шведския Институт за екологични изследвания (IVL), проведено по поръчка на Шведската енергийна агенция и Шведската транспортна администрация, зад което стоят Лисбет Дахльоф и Миа Ромеро, много важно е да се намали екологичният отпечатък в производствения процес.

    Авторите на проучването посочват, че производството на литиево-йонни батерии за леки електрически автомобили отделя средно 150-200 килограма въглероден двуокис на киловат час капацитет на батерията. Nissan Leaf използва една от най-слабите батерии на пазара (30 kWh), но повечето модели разчитат на батерии с капацитет 60 и 100 kWh. Това означава, че за производството на батерията на Leaf се отделят малко над 5 тона въглероден двуокис. При производството на пакет батерии с капацитет 100kWh се отделя 15-20 тона въглероден двуокис още преди да е стартиран за пръв път електромобилът. Тази калкулация е на база 50-70% дял на изкопаемите горива в микса на електричеството, използван в производствения процес.

    Срещу тези точни пресмятания може да се противопостави една по-опростена сметка с много условности. Да вземем 2,0-литров бензинов двигател, който отделя 150 г/км. Допускаме, че средно с този автомобил се изминават 15 000 км годишен пробег. Това значи, че годишно той отделя 2250 кг СО2, а за да достигне въпросните 15 тона (минимум), които се отделят при производството на една 100kWh батерия, на същия този автомобил му трябват 7 години движение по пътищата. Ситуацията е още по-плашеща при самолетите, но там никой и не повдига въпроса.

    Учените отбелязват, че технологията се развива много бързо и тези цифри касаят настоящия момент, като за по-точна картина е нужна информация от производителите. Данните варират и спрямо дизайна на батериите.

    Автомобилните батерии съдържат ЛИТИЙ, КОБАЛТ и НИКЕЛ. Тъй като извличането на тези метали е сложен химичен процес, като се изразходва голямо количество енергия, проучването сочи, че се налага да се постигне съществен напредък в тази сфера.

    Коментар


    • Опссс, ама не са само немските..., май...

      Коментар


      • Гадни немски учени! Вървят срещу "бъдещето"! ))

        Коментар


        • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

          Тия немски учени напоследък станаха като стария лаф "група съветски учени". Нека си дращят глупости, това няма да спаси немската света троица.
          Да неби да искаш да каже че немските политици ще слязат от последните, луксозни модели с осем цилиндрови двигатели на "светата троица"? Някой от зелените им депутати ще подкара електричка за пред избирателите и толкова.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
            Сравнително проучване на автомобилите от средния клас Tesla Model 3 и Mercedes C-Class 220d показа, че първият модел /Тесла/ отделя повече въглероден диоксид в атмосферата от втория, който е с дизелов двигател /Мерцедес/. Това е заключението на учените от изследователската група CESifo към Института за икономически изследвания в Мюнхен.

            Въпреки ширещото се мнение, че масовото въвеждане на електрически превозни средства ще бъде безопасно за околната среда, се оказва, че един електромобил произвежда 25% повече вредни емисии в сравнение с кола, задвижвана от дизелов двигател. Така например, Mercedes C-Class 220 d излъчва 117 г въглероден диоксид на 1 км, а Tesla Model 3 - 159 г.

            В изследването се подчертава, че добивът и преработката на ЛИТИЯ, КОБАЛТА и МАНГАНА, необходимИ за производството на батерии за електромобилите, също изисква голямо количество енергия. Според немските учени, йон-литиевите батерии могат да имат срок на експлоатация от 10 години, при среден пробег от 150 000 км., след което се превръщат в опасен отпадък! Неговото рециклиране добавя още 73-98 грама на въглероден диоксид на 1 км...

            .................................................. ...

            Обръщам внимание на опонентите на фактите: КОМЕНТАРИ - по ФАКТОЛОГИЯТА, моля!

            Много добре познавам моите недостатъци, както и вашата морална извисеност и ерудицията ви...

            Не ви казвам да си пиете хапчетата /което някои от вас не пропускат в постовете си/, а това е, поради увереността ми, че ерудитите /във ваше лице/не пият хапчета...

            .................................................. ...

            Значи: опровергаването на фактите е важно, а не празните приказки тук!
            Само не са казали, на кой етап колко емисии правят електричките...

            Коментар


            • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
              Сравнително проучване на автомобилите от средния клас Tesla Model 3 и Mercedes C-Class 220d показа, че първият модел /Тесла/ отделя повече въглероден диоксид в атмосферата от втория, който е с дизелов двигател /Мерцедес/. Това е заключението на учените от изследователската група CESifo към Института за икономически изследвания в Мюнхен.

              Въпреки ширещото се мнение, че масовото въвеждане на електрически превозни средства ще бъде безопасно за околната среда, се оказва, че един електромобил произвежда 25% повече вредни емисии в сравнение с кола, задвижвана от дизелов двигател. Така например, Mercedes C-Class 220 d излъчва 117 г въглероден диоксид на 1 км, а Tesla Model 3 - 159 г.

              В изследването се подчертава, че добивът и преработката на ЛИТИЯ, КОБАЛТА и МАНГАНА, необходимИ за производството на батерии за електромобилите, също изисква голямо количество енергия. Според немските учени, йон-литиевите батерии могат да имат срок на експлоатация от 10 години, при среден пробег от 150 000 км., след което се превръщат в опасен отпадък! Неговото рециклиране добавя още 73-98 грама на въглероден диоксид на 1 км...

              .................................................. ...

              Обръщам внимание на опонентите на фактите: КОМЕНТАРИ - по ФАКТОЛОГИЯТА, моля!

              Много добре познавам моите недостатъци, както и вашата морална извисеност и ерудицията ви...

              Не ви казвам да си пиете хапчетата /което някои от вас не пропускат в постовете си/, а това е, поради увереността ми, че ерудитите /във ваше лице/не пият хапчета...

              .................................................. ...

              Значи: опровергаването на фактите е важно, а не празните приказки тук!
              Тия немски учени напоследък станаха като стария лаф "група съветски учени". Нека си дращят глупости, това няма да спаси немската света троица.

              Коментар


              • Сравнително проучване на автомобилите от средния клас Tesla Model 3 и Mercedes C-Class 220d показа, че първият модел /Тесла/ отделя повече въглероден диоксид в атмосферата от втория, който е с дизелов двигател /Мерцедес/. Това е заключението на учените от изследователската група CESifo към Института за икономически изследвания в Мюнхен.

                Въпреки ширещото се мнение, че масовото въвеждане на електрически превозни средства ще бъде безопасно за околната среда, се оказва, че един електромобил произвежда 25% повече вредни емисии в сравнение с кола, задвижвана от дизелов двигател. Така например, Mercedes C-Class 220 d излъчва 117 г въглероден диоксид на 1 км, а Tesla Model 3 - 159 г.

                В изследването се подчертава, че добивът и преработката на ЛИТИЯ, КОБАЛТА и МАНГАНА, необходимИ за производството на батерии за електромобилите, също изисква голямо количество енергия. Според немските учени, йон-литиевите батерии могат да имат срок на експлоатация от 10 години, при среден пробег от 150 000 км., след което се превръщат в опасен отпадък! Неговото рециклиране добавя още 73-98 грама на въглероден диоксид на 1 км...

                .................................................. ...

                Обръщам внимание на опонентите на фактите: КОМЕНТАРИ - по ФАКТОЛОГИЯТА, моля!

                Много добре познавам моите недостатъци, както и вашата морална извисеност и ерудицията ви...

                Не ви казвам да си пиете хапчетата /което някои от вас не пропускат в постовете си/, а това е, поради увереността ми, че ерудитите /във ваше лице/не пият хапчета...

                .................................................. ...

                Значи: опровергаването на фактите е важно, а не празните приказки тук!

                Коментар


                • https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...f-2b4b8c18b5f8

                  до 900км на дизел и ток и само 50км на ток

                  Коментар


                  • Изиджет обявили, че очакват техния ел. самолет (видеото долу) да е готов до 10г.

                    Коментар


                    • Айдее и Форд се включи в надпреварата. Колкото и да се смееха преди 2-3 години на тесла вече копират всичко от Мъск

                      https://youtu.be/o0F9Uktpgtk

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение

                        Та, кВо Ше каЕте, умници? ))
                        Ще кажем че светът се променя в посока, която не ти харесва. Не е да не те разбирам, но не е резонно да очакваш че това ще спре, или дори забави промените.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


                          Да доразвия мисълта на колегата...

                          Съгласен съм, че въздухът в градовете СЪС СИГУРНОСТ /!/ ще бъде по-чист, без топлинни двигатели.

                          Сигурно някои няма да се съгласят с твърдението ми, почерпено от хората, симпатизиращи на електромобилите, които до 10 години ЩЕЛИ да се карат масово..., та - какво очакваме от самите електромобили, чиято НАСТОЯЩА литиево-йонна батерия гори, без да бъде възможно да бъде изгасена, НО това не е най-важното, а по-важно е СТЕПЕНТА НА ТОКСИЧНОСТ на газовете по време на същото това горене!

                          Извод: въздухът в градовете, със сигурност ще бъде по-чист И БЕЗ ЕЛЕКТРОМОБИЛИ.

                          .................................................. .....................

                          Да говорим ли и за това, че огромни територии остават неизползваеми, именно, защото там се добива металът, който се използва в електромобилите и ветрогенераторите /неодим/?

                          Та, кВо Ше каЕте, умници? ))
                          Какво ли? Ами преиграваш, готин. Щото навсякъде, където непосредствената Печалба (ТУК И СЕГА!) е главна, така става. Не електричките като такива, а тежката, масова Лакомия и увредената ценностна система водят към отравяне, глад, мизерия и, накрая, към гибел. И за батериите говорихме неведнъж, и за всичко. Знаем те, колко си компетентен та, успокой се и не се изхвърляй. Измежду нас тук, единици , я ти се вържат, я изобщо, не.
                          Last edited by Pyramid; 19.11.2019, 02:17.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                            Може би "бъдещето" ще бъде още по-апокалиптично, но пък може да дадем шанс поне тия производители на електромобилите да се нагушат сега?
                            Защо не си купиш едно старо балканче- сгъваемо и да си джиткаш например в трявна или търново, докато отидеш от единият баир на другият и ще изплезиш 2 метра език. Холандия е равна, затова ги карат. Същото е и във франкфурт ам майн, но аз където съм не става. Ако е електрическо- да, но друго, нв става. Със скутер като го пусна по инерция стигам на единият баир 70км и това е километри- може би 2,5км

                            Коментар


                            • Може би "бъдещето" ще бъде още по-апокалиптично, но пък може да дадем шанс поне тия производители на електромобилите да се нагушат сега?

                              ..................................................

                              Да де, хората, които мислят за бъдещето си - сигурно ги знаете?

                              Карат си масово велосипедите по улиците, вървят пеш, ползват метро...

                              Този пример - с Холандия /Нидерландия/ - го давах тук и миналата година... Виждал съм да се зареждат ХИБРИДИ..., но масовото движение е с велосипеди - говоря за Маастрихт. Може би 50:1 е съотношението велосипеди:автомобили...

                              Дишат ли хората чист въздух СЕГА? Дишат! А ние тук чешем езици. Това при нас НЯМА КАК ДА СТАНЕ!

                              Дамите ТАМ /независимо от възрастта им/ - са на ВЕЛОСИПЕДИ! По улиците има стотици велосипеди, вкл. чакащи собственика си - да излезе от магазина...

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение

                                Не съм съгласен. Въздухът в градовете със сигурност ще бъде по-чист без двигатели с вътрешно горене.....

                                Да доразвия мисълта на колегата...

                                Съгласен съм, че въздухът в градовете СЪС СИГУРНОСТ /!/ ще бъде по-чист, без топлинни двигатели.

                                Сигурно някои няма да се съгласят с твърдението ми, почерпено от хората, симпатизиращи на електромобилите, които до 10 години ЩЕЛИ да се карат масово..., та - какво очакваме от самите електромобили, чиято НАСТОЯЩА литиево-йонна батерия гори, без да бъде възможно да бъде изгасена, НО това не е най-важното, а по-важно е СТЕПЕНТА НА ТОКСИЧНОСТ на газовете по време на същото това горене!

                                Извод: въздухът в градовете, със сигурност ще бъде по-чист И БЕЗ ЕЛЕКТРОМОБИЛИ.

                                .................................................. .....................

                                Да говорим ли и за това, че огромни територии остават неизползваеми, именно, защото там се добива металът, който се използва в електромобилите и ветрогенераторите /неодим/?

                                Та, кВо Ше каЕте, умници? ))
                                Last edited by безимeн; 18.11.2019, 21:27.

                                Коментар

                                Working...
                                X