IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от national power Разгледай мнение

    Пак пишеш глупотевини което е характерно за човек с интернет образование при това набутал се с акции на Тесла.Писането по форуми няма да ти върне парите.Чакам с нетърпение да ми покажеш новите учебници да видя какво пише ако може автор заглавие..И би ли ни разяснил какво е туй чудо в други държави синхронизацията вече не е от механични генерации,във всичките им учебници пише че това е невъзможно.Та чакам ти новатора да ни обясниш та да се посмеем.Още отсега ме развеселяваш...Само не забравяй че entso-e най после въведе изисквания за фотоволтаиците да участват в регулирането на напрежението и в противоаварийното управление на ЕЕС.Ма ти абер си немаш какво значи това....Толко сте смеш тва лизачите на американски задници и тъпи природно тъпи.
    Би ли обяснил, как ще е загубил ако е купил акции на Тесла, при положение че са скочили към 20 пъти последните 10на години?

    Коментар


    • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

      Защото:
      още не можеш да си ги купиш в БГ,
      няма зарядни станции, на които да се зареждат,
      за елетрички като Киа и Хюндай (които са съвсем сносни) ги чакаш почти година докато ги доставят,
      бакшиша купува на лизинг през собственика на такси компанията, който пък от своя страна си слага една сносна печалба в джоба като за най-евтината кола на пазара …
      И скоро няма да има щото нашият народ е разумен като изключим десните гламаци лижещи американски задници една шепа гламери предимно в София

      Коментар


      • Първоначално изпратено от satz Разгледай мнение
        Че нямаш налични сега 1млн. електрички.

        Докато ги заимаш, се пръкват новите мощности, като навлизат технологии неползвани дори само преди 5год.
        Например старите кадри много ги мъчи осъзнаването на факта, че в други държави синхронизацията вече, не е от механични генерации, във всичките им учебници пише че това е невъзможно (и за времето им наистина е било така)
        Пак пишеш глупотевини което е характерно за човек с интернет образование при това набутал се с акции на Тесла.Писането по форуми няма да ти върне парите.Чакам с нетърпение да ми покажеш новите учебници да видя какво пише ако може автор заглавие..И би ли ни разяснил какво е туй чудо в други държави синхронизацията вече не е от механични генерации,във всичките им учебници пише че това е невъзможно.Та чакам ти новатора да ни обясниш та да се посмеем.Още отсега ме развеселяваш...Само не забравяй че entso-e най после въведе изисквания за фотоволтаиците да участват в регулирането на напрежението и в противоаварийното управление на ЕЕС.Ма ти абер си немаш какво значи това....Толко сте смеш тва лизачите на американски задници и тъпи природно тъпи.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

          ЕД - БГ бакшишите са най-скрънзливото племе в БГ, сигурно и в света ама нямам чак такива наблюдения.
          ЗАЩО НЕ СА СЕ ОРИЕНТИРАЛИ КЪМ ЕЛЕКТРИЧКИТЕ?
          Нали е 5 пъти по изгодно. Че е 5 пъти по изгодно съм съгласен, ама печелившата страна не са потребителите
          Защото:
          още не можеш да си ги купиш в БГ,
          няма зарядни станции, на които да се зареждат,
          за елетрички като Киа и Хюндай (които са съвсем сносни) ги чакаш почти година докато ги доставят,
          бакшиша купува на лизинг през собственика на такси компанията, който пък от своя страна си слага една сносна печалба в джоба като за най-евтината кола на пазара …

          Коментар


          • 'Green swans' will trigger the next crisis: BIS

            "Transition risks are associated with the uncertain financial impacts that could result from a rapid low-carbon transition, including policy changes, reputational impacts, technological breakthroughs or limitations, and shifts in market preferences and social norms," BIS said.

            "In particular, a rapid and ambitious transition to lower emissions pathways means that a large fraction of proven reserves of fossil fuel cannot be extracted becoming 'stranded assets', with potentially systemic consequences for the financial system."

            "For instance, an archetypal fire sale might result if these stranded assets suddenly lose value, 'potentially triggering a financial crisis'," it said.

            BIS cites Bank of England governor Mark Carney who has highlighted that too rapid a movement towards a low-carbon economy could "materially damage financial stability", "destabilise markets, spark a pro-cyclical crystallisation of losses and lead to a persistent tightening of financial conditions".

            The report said the value added of many other economic sectors dependent on fossil fuel companies would "probably be impacted indirectly by transition risks" however it also notes that delaying a transition could have even worse financial stability risks in the long term.

            "In contrast, delayed and weak action to mitigate climate change would lead to higher and potentially catastrophic physical risks, without necessarily entirely eliminating transition risks."

            Climate change, BIS said, could have long-standing impacts on agricultural yields, lead to frequent resource shortages or to a loss in hours worked due to heat waves reducing output and creating demand shocks, such as reducing household wealth and consumption.

            With such distortions to inflation and economic growth a new challenge for central bank monetary policy would open up.

            "If climate-related risks end up affecting productivity and growth, this may have implications for the long-run level of the real interest rate, a key consideration in monetary policy."

            Central banks buy lower return bonds?

            BIS suggests a range of actions central banks could invest in to help mitigate the threats such as "examining the adequate room to invest surplus foreign exchange reserves into green bonds".

            In September last year BIS launched its green bond BIS Investment Pool Fund, a new vehicle that facilitates central banks’ investments in green bonds.

            "By accepting potentially lower financial returns in the short run to ameliorate longer-term social and environmental results, time can be valued in a manner that better corresponds to environmental systems’," BIS suggested.

            It also said central banks could develop new methodologies to improve the assessment of climate related risks; including environmental, social and governance (ESG) criteria in their pension funds.

            They could also help to develop and assess the proper taxonomy to define the carbon footprint of assets more precisely and work closely with the financial sector on the disclosure of carbon-intensive exposures which could help mitigate potential financial stability risks.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

              АЕЦ-а произвежда 15-16тераватчаса/ Май 20 беше максимума който може да произведе. 15-16000. За колите трябват 30к. Демек 2 АЕЦ козлодуй. А колите 90% ще се зареждат през ноща - нямаме константно потребление. Още повече мощност трябва - има няма 4-5 АЕЦ-а
              Кое е грешното?
              Ми смятай бе 1000 мегаватов блок колко произвежда за ден за месец за 11месеца щото един месец го презареждат и ремонтират.За ден 24000 мегават часа за месец 30*24000 стнаха 720000 мегават часа за една година 11*720000=7920000 мегаватчаса.Като умножиш по 1000 или разделиш на 1000 ще получиш съответно кило или гигаватчаса.За ел каруците смятай си че ме мързи.Са да не дойдат тука специалисти и да ми кажат ма те блоковете работят на 104% мощността е друга.Ще се съглася веднага..Смятам грубо.Та 1000000 коли по 10 киловатчаса са 10000000киловатчаса или 10000мегаватчаса.Та май тия каруци са под половин реактор на Козлодуй.Не пет реактора.А кога ще ги зареждат не знам но ако решат наведнъж и не през нощта ще е предизвикателство за управлението на ЕЕС.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                mvr0306 точно така е , но има процеси които са по устойчиви и такива които са по неустойчиви и при тях по лесно настъпват необратими промени във веществата участващи в електрохимичната реакция.Това не е най големия проблем на батериите който няма да може да бъде разрешен чрез иновации, големия проблем е при всички положения нисокото тегло. За да се транспортира това тегло се изразходва енергия, а целта не е да се мести батерията от едно място на друго място
                Супер, правиш впечатление на човек, който е в състояние да помни хиляди технически подробности.
                Имаш ли представа от това и може ли в едно изречение популярно да с е обобщи, кое е най-същественото за тези "литиево-желязо-фосфатни батерии". Може и да сте обсъждали, ама аз не съм срещал:

                Китайци показаха флагманския си седан на ток

                Особено задницата не му е баш първа красота, но много ми пасват размерите му

                Коментар


                • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
                  ..
                  Кое е грешното?
                  Че нямаш налични сега 1млн. електрички.

                  Докато ги заимаш, се пръкват новите мощности, като навлизат технологии неползвани дори само преди 5год.
                  Например старите кадри много ги мъчи осъзнаването на факта, че в други държави синхронизацията вече, не е от механични генерации, във всичките им учебници пише че това е невъзможно (и за времето им наистина е било така)

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                    Всичко на този свят се променя, къде повече, къде по-малко.

                    Въпреки че за батериите е по-добре да се зареждат бавно в домашни условия ето тези юнаци от щатите нагледно демонстрират на какво са способни батериите на тесла:
                    Electric cars are changing the cost of driving

                    Tesloop (компания за дълги превози с няколко автомобила надминаващи 300 – 400 хил мили)

                    Заради естеството на дейността, батериите са зареждани по няколко пъти на ден до 100% и въпреки това деградацията е сравнително незначителна за изминатия километраж. Според собственика на компанията разходите за сравним автомобил са 4 до 5 пъти по-високи. Освен това рент-а-кар компаниите се освобождават от ДВГ автомобили след като стигнат 100-150 хил мили. При автомобилите на Тесла износването незначително.

                    Според статистиката на „New York City - най-ниските разходи за експлоатация и поддръжка са на електро автомобилите като разликата с ДВГ е от порядъка на 5-6 пъти.

                    [ATTACH=CONFIG]n3532825[/ATTACH]


                    Деградацията на батериите на Тесла се движи в следните граници:

                    [ATTACH=CONFIG]n3532826[/ATTACH]



                    Не знам колко карате вашите автомобили, но аз не възнамерявам да завещавам моя на внуците
                    ЕД - БГ бакшишите са най-скрънзливото племе в БГ, сигурно и в света ама нямам чак такива наблюдения.
                    ЗАЩО НЕ СА СЕ ОРИЕНТИРАЛИ КЪМ ЕЛЕКТРИЧКИТЕ?
                    Нали е 5 пъти по изгодно. Че е 5 пъти по изгодно съм съгласен, ама печелившата страна не са потребителите
                    Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от mvr0306 Разгледай мнение

                      С други думи, за една батерия е винаги по-добре да се зарежда и разрежда максимално бавно за да се запазят качествата и. И това важи за всички процеси във вселената, не само електрохимическите. Бързото зареждане може да бъде ползвано в практиката само в краен случай; ако не си успял да заредиш през нощта.
                      Всичко на този свят се променя, къде повече, къде по-малко.

                      Въпреки че за батериите е по-добре да се зареждат бавно в домашни условия ето тези юнаци от щатите нагледно демонстрират на какво са способни батериите на тесла:
                      Electric cars are changing the cost of driving

                      Tesloop (компания за дълги превози с няколко автомобила надминаващи 300 – 400 хил мили)

                      Заради естеството на дейността, батериите са зареждани по няколко пъти на ден до 100% и въпреки това деградацията е сравнително незначителна за изминатия километраж. Според собственика на компанията разходите за сравним автомобил са 4 до 5 пъти по-високи. Освен това рент-а-кар компаниите се освобождават от ДВГ автомобили след като стигнат 100-150 хил мили. При автомобилите на Тесла износването незначително.

                      Според статистиката на „New York City - най-ниските разходи за експлоатация и поддръжка са на електро автомобилите като разликата с ДВГ е от порядъка на 5-6 пъти.

                      Click image for larger version

Name:	01.jpg
Views:	1
Size:	46.6 КБ
ID:	3532825



                      Деградацията на батериите на Тесла се движи в следните граници:

                      Click image for larger version

Name:	02.jpg
Views:	1
Size:	30.0 КБ
ID:	3532826




                      Не знам колко карате вашите автомобили, но аз не възнамерявам да завещавам моя на внуците

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от national power Разгледай мнение

                        Бота бе нещо май обърка сметките.И въобще правиш ли разлика между мощност и енергия????Я сметни колко гигават часа произвежда един 1000 мегаватов реактор за час за два часа за 24часа?Ме са чак пет реактора поправи се
                        АЕЦ-а произвежда 15-16тераватчаса/ Май 20 беше максимума който може да произведе. 15-16000. За колите трябват 30к. Демек 2 АЕЦ козлодуй. А колите 90% ще се зареждат през ноща - нямаме константно потребление. Още повече мощност трябва - има няма 4-5 АЕЦ-а
                        Кое е грешното?
                        Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                        Коментар


                        • mvr0306 точно така е , но има процеси които са по устойчиви и такива които са по неустойчиви и при тях по лесно настъпват необратими промени във веществата участващи в електрохимичната реакция.Това не е най големия проблем на батериите който няма да може да бъде разрешен чрез иновации, големия проблем е при всички положения нисокото тегло. За да се транспортира това тегло се изразходва енергия, а целта не е да се мести батерията от едно място на друго място
                          D.Y.F-091066

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

                            Айде сега малко сметка - 1 млн коли по 10кв/ч - 10млн кв/ч или 10 гигават/ч - това са 5 АЕЦ Козлодуй !?!?!
                            Къде са и кой ще ги построи, тука фотоволтаици НИКАКВА работа не може да свърши. ю
                            ДА направим и друга сметка - потребление на гориво - 3млн тона х10кв/ч(10 пъти повече калории от електричеството)=30 000 гигавата енергия на година = 5 АЕЦ реактора

                            Както и да го смятам все ни е малко енергията.
                            Ще ни трябват СТОТИЦИ МИЛИАРДИ да си набавим мощности - откъде ще ги вземем?
                            Бота бе нещо май обърка сметките.И въобще правиш ли разлика между мощност и енергия????Я сметни колко гигават часа произвежда един 1000 мегаватов реактор за час за два часа за 24часа?Ме са чак пет реактора поправи се

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

                              Айде сега малко сметка - 1 млн коли по 10кв/ч - 10млн кв/ч или 10 гигават/ч - това са 5 АЕЦ Козлодуй !?!?!
                              Къде са и кой ще ги построи, тука фотоволтаици НИКАКВА работа не може да свърши. ю
                              ДА направим и друга сметка - потребление на гориво - 3млн тона х10кв/ч(10 пъти повече калории от електричеството)=30 000 гигавата енергия на година = 5 АЕЦ реактора

                              Както и да го смятам все ни е малко енергията.
                              Ще ни трябват СТОТИЦИ МИЛИАРДИ да си набавим мощности - откъде ще ги вземем?
                              1 "аец козлодуй" е 15000 Гвтч, помни се по-лесно като 15твтч/год. объркал си три нули, често се случва

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                                ЗАЩО БЪРЗОТО ЗАРЕЖДАНЕ на батериите Е БАЛОН?!?

                                Какво премълчава Мъск, когато казва пред своите акционери, че ОСНОВЕН ПРОБЛЕМ на Тесла е БАТЕРИЯТА на електромобила???

                                .................................................. ...........

                                Няма никакъв смисъл да се преследват 800 или 1000 километра обсег на електромобила!

                                Защо?

                                Това би направило зареждането на батериите мъчително бавно, именно заради вътрешното съпротивление на клетките на батерията - зареждането не може да бъде бързо.

                                Зареждането за минути, за което четем често в пресата, е фантазия... /или РЕКЛАМА ЗА ЛЕКОВЕРНИ ЛАПНИ - ШАРАНИ!

                                Напълно възможно е "бързо" зареждане, но то РЯЗКО СЪКРАЩАВА ЕКСПЛОАТАЦИОННИЯ СРОК на батериите, състарява ги преждевременно.

                                Батерията е най-скъпата част. Това означава, че след 3-4 години вече НЯМАТЕ електромобил!

                                В потвърждение на горното, подмяната на батериите за Tesla Model S по каталог струва 40 000 долара.

                                Пикът, след който клетките на батерията започват да се зареждат по-слабо, идва още на втората година, ако се използват интензивно бързи зарядни станции. Целта на сега изграждащите се в Европа подобни колонки е да осигурят опции за спешни случаи, а не за ежедневна употреба.
                                В тези коментари пишат хора които нямат необходимите знания, а повтарят разни информации от интернет, най-често неточни или полуистини. Сега ще в и кажа нещо относно бързото зареждане, което няма да го прочетете никъде. Съществува една наука наречена термодинамика, където се разглеждат в общ смисъл процесите на пренос на енергия, обратимост на процеси и свързаните с тях промени във веществото. Та термодинамиката казва че един процес може да бъде обратим (например зареждане - разреждане на батерия без загуба в качествата на батерията, т.е. да може да се повтори безброй много пъти) САМО тогава когато той е безкрайно бавен, или както се казва квазистатичен. Всяко отклонение от квазистатичността генерира ентропия и съответно цикъла не може да се върне в изходното положение. А създадената ентропия грубо казано разрушава нещо подредено, създава повече безпорядък в структурата на веществото. С други думи, за една батерия е винаги по-добре да се зарежда и разрежда максимално бавно за да се запазят качествата и. И това важи за всички процеси във вселената, не само електрохимическите. Бързото зареждане може да бъде ползвано в практиката само в краен случай; ако не си успял да заредиш през нощта.

                                Коментар

                                Working...
                                X