Вход

Потребителско име:

 Запомни ме на това устройство
Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • безимeн - спокойно, разбирам тезата ти на 101% дори, не казвам че консервативизма е грешна посока. Постепенно може би ще навлязат други технологии, това е което казвам. Както осветлението от ел. крушки с нажежаема жичка отиде на такива с диоди, а може и направо към технология която съвсем нова и дори петрола да не се използва при нея. Въобще не е ясно какви са възможностите, разработчиците едва ли публикуват в интернет какво са направили и може единственно да се гадае.

    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
      безимeн - на един електромобил му стигат 15 киловата за час ел. енергия за да измине с тях 100 км. за този един час. Енергията която се съдържа в един килограм от петролните деривати превърната от джаули в киловати за час ел.енергия колко е ? Пресметни така разхода на автомобил и да видим дали бензиновите са с цели 36% ефективност. Света някога е приемал че транспорта ще се осъществява с животинска сила, но се е променил в последствие и промяна пак е просто невъзможно да не се случи. Не мога да определя само кога ще бъде тази промяна, също и технологията която ще замени ДВГ не е 100% сигурно каква ще бъде. Възможно е да е напълно революционна и въобще да не се използват въглеводороди и без това има нужда от пластмаси и ще има нужда от суровини които ще произвеждат от петрол.


      Ти успя ли да разбереш ония: ИЛИ..., ИЛИ..., ИЛИ... долу? Не си! Точно тия "ИЛИ" - правят двата вида несъпоставими, но в полза - решително за ДВГ с течни горива. Ти не влагаш никакъв смисъл в съществото на дискусията, за съжаление!

      Успя ли да разбереш, че ЗАД тия твои цифрички - от 150-те киловата/час - се крие сума /НЕЕДНОКРАТНО!/ от 20 000 до 40 000 € и МНОГО повече? Откъде идва това МНОГО ПОВЕЧЕ? От създаването на нови зарядните станции за милиарди, които - КОЙ ще плати? Всички ние! Дори ония, които няма да си купят електромобил - също ще се наложи да плащат /данъци.../... Кой ще спечели? Трудно е да се каже! Със сигурност, сегашните собственици на бензиностанции ЩЕ ИЗГУБЯТ! Помисли защо. Помисли за акциза и за всичко, което се издържа по веригата. Зная, че ще се хванеш за най-несъщественото, както и, че ще го тълкуваш "в името на прогреса", което няма нищо общо с истината!...

      Не си разбрал също, че и тия 36% - нямат общо с темата тук, за да се връщаш постоянно към тях. Тия - НАД 36 - 42 % - са цената на днешният автомобил, т.е. - за да бъде той достъпен и конкурентен /но - даващ ни цялата динамика, мощност и теглителна сила на определени режеми на работа/, за да ни бърка в джоба по-малко... Не очаквам да го разбереш!

      Тъй като коментираш поста ми на парче, като не говориш по същество - спирам да пиша тук коментарите си. Няма смисъл да говоря за неща, които не могат да се осъзнаят и да преливам - от пусто - в празно...



      Прогноза: политикът, който БИ ОПИТАЛ да яхне неосъществимата идея за "подмяна" на конвенционалният автомобил с електромобил - ще си издигне "паметници на глупостта", които дълги години ще карат хората да си спомнят за него с ненавист...

      Коментар


      • безимeн - на един електромобил му стигат 15 киловата за час ел. енергия за да измине с тях 100 км. за този един час. Енергията която се съдържа в един килограм от петролните деривати превърната от джаули в киловати за час ел.енергия колко е ? Пресметни така разхода на автомобил и да видим дали бензиновите са с цели 36% ефективност. Света някога е приемал че транспорта ще се осъществява с животинска сила, но се е променил в последствие и промяна пак е просто невъзможно да не се случи. Не мога да определя само кога ще бъде тази промяна, също и технологията която ще замени ДВГ не е 100% сигурно каква ще бъде. Възможно е да е напълно революционна и въобще да не се използват въглеводороди и без това има нужда от пластмаси и ще има нужда от суровини които ще произвеждат от петрол.

        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
          безимeн - Защо да продължи използването на фракционни деривати след като ДВГ са с под 30% ефективност.Технологиите няма как да не се променят и си прав - инвестират се средства и това в един момент дава резултат. Специално аз никой не агитирам да инвестира в това или в някакви компании, защото в която и компания да инвестираш тя няма да е правилната понеже няма да е още листната на борсата. По борсите са само компании които са набрали скорост и собственици търсят начин да се оттърват от тях. В институтите които произвеждат стандартни кадри - инженери никога няма да се разработват технологии с възможна реализация по далече от утре, те нямат тези възможности. Знанията които дават също не са актуалните към днешна дата, защото докато се промени - допълни научния модел минава време тъй като е консервативен.


          Отваряш нова тема само, за да ми отговориш нещо. АКО ми говориш за термичният КПД на топлинните двигатели - това е нещо, което няма връзка с темата, но можеш много хора тук да вкараш в заблуда, поне за това, че си ме хванал натясно, а аз не ти отговарям...

          Добре, нека изгубим малко време на хората тук. Ще ти отговоря така: аз бих инвестирал в нещо, което наистина е не толкова проблемно /най-общо казано/ - колкото са батериите на електромобилите, за които МНОГО ХОРА от тук спорещите - мислят, че нещата са тръгнали от вчера, както и че батериите са последният писък на техническата мисъл. Напротив, по тях се работи почти успоредно с ДВГ с течни горива.

          Значи, аз бих инвестирал, ако видя, че компания има реален напредък в създаването на устойчиви на високи температури - работни органи на ДВГ, чрез които реално могат да се използват по-високи количества топлина - от разполагаемата в цикъла. Между другото - можеш смело да коригираш източника си, защото тия 30%, за които говориш горе - са доста по-високи!!! /за справка: за бензиновите ДВГ - са над 36%, а за бавнооборотните дизели - над 42%/. Не говоря за това, че топлината, над използваемата - също може да се доизползва, но няма да разводнявам още повече нещата /който иска - чете, а това съвсем не е някаква тайна/...

          Всичко, което казвам - най-общо - губи времето на хората тук - но е точно по твоят пост, с който изкривяваш темата, ако и да казваш нещо...

          По-важно е това, което ще кажа надолу. Изкривявайки темата - ти не казваш най-важното, което е по темата ТУК, а именно: сега действащите топлинни ДВГ с течни горива - това писах и вчера, а и преди повече от месец - имат същественото предимство: КОЛКОТО И МАЛКИ ДА ТИ СЕ СТРУВАТ стойностите на топлинния /термичен/ КПД, ние вече ЗНАЕМ и сме приели ТОЧНО ТИЯ РАЗХОДИ, ако и те постоянно да ни бъркат в джоба...

          Хайде сега, отговори ми на въпроса, ДАЛИ електромобилите няма да ни бръкнат, АМА - МНООООГО по-дълбоко в джоба /внимание - запомнете това: ел.мобилите ще ни бръкнат в джоба - В ПЪТИ ПОВЕЧЕ!!!/ Сложно е да го осъзнаем, нали! В ПЪТИ ПОВЕЧЕ разходи при ел.мобилите, сравнено с конвенционалният тип ДВГ /с течни горива/ - като последните ни се виждат в момента скъпи, нали? Е, ел.мобилите - ще са в пъти по-скъпи - като вземем предвид всичко онова, което предстои да се прави по тях: батерия, зарядни станции...

          Нали схващаме, че японците са супер-яки като разсъждения! Те ни казват /на глупавите европейци..., въпреки, че ще ни го казват с техните традиционни поклони и смирени усмивки... / - та, те ни казват: ние ще работим по новаТА батерия, докато НИЕ /японците/ - инвестираме в "бъдещата" мрежа за зареждане..., значи: ще ви направим ПЪРВО мрежата от зарядни станции, а вие ще мотивирате плащането на тия наши /японски/ проекти..., т.е. ние, японците - ще направим ПЪРВО вашите зарядни станции, а след няколко години - ще направим и нашите /японски/... Чувай ...йо! /за техните/, защото батерията, "новата", която ЩЕ ПРАВЯТ - така и няма да се появи, защото... Елементарно е: те знаят, че те такова жУОтно - нЕма! Но, АКО все пак го има, то това ще бъде мноооооого по-скъпо от конвенционалните...

          И сега, за да завърша, нека е ясно, че винаги ще има модели, в които ще се хвърлят много пари. Идеята е да се направи реклама, с която да се събират още дълго време пари "от идеята" - за "новото"... При равни други условия /внимание!/: ако имаме мощност, ИЛИ ускорение, ИЛИ теглителна сила, ТО няма да имаме достъпен автомобил от гледна точка на цена. Този автомобил няма да е съпоставим с конвенционалният!

          Моля да се обърне особено внимание на логическото съждение "ИЛИ" горе, защото то НЕ МОЖЕ ДА БЪДЕ ЗАМЕНЕНО с логическото "И"!!!

          Нооооо - при конвенционалният автомобил /с течни горива/ - инженерите тук знаят какво е постигнато, а и какво още се прави от компаниите-производители и те не са спряли да ни изненадват приятно в тая посока.


          Важно! Ако някой поиска да ми отговори на поста, но НЕ ПО СЪЩЕСТВО, или - с извадени отделни изречения от контекста на казаното от мен - това няма да приема като сериозно! Линковете - в голямото си болшинство не отчитат казаното в неговата цялост, затова отново няма да вземам отношение към тях в отговор на поста ми. Това е, бъдете здрави и карайте дпоред вашите планове за инвестиции.

          Поздрави!


          Коментар


          • v_tin - ей сега тръгвам линкове да търся и да правя сайтове.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • безимeн - Защо да продължи използването на фракционни деривати след като ДВГ са с под 30% ефективност.Технологиите няма как да не се променят и си прав - инвестират се средства и това в един момент дава резултат. Специално аз никой не агитирам да инвестира в това или в някакви компании, защото в която и компания да инвестираш тя няма да е правилната понеже няма да е още листната на борсата. По борсите са само компании които са набрали скорост и собственици търсят начин да се оттърват от тях. В институтите които произвеждат стандартни кадри - инженери никога няма да се разработват технологии с възможна реализация по далече от утре, те нямат тези възможности. Знанията които дават също не са актуалните към днешна дата, защото докато се промени - допълни научния модел минава време тъй като е консервативен.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                v_tin - на метан са, ефективността е 70%, това за клонките и листата не го знаех. То не е лошо 18% при положение че иначе е нула.
                Линкове братчед линкове, но не към ежк , а към техническа литература- може на руски, бг, немски и английски. И пирамидата разправяше тези неща, ама линкове не даде

                Май всички са чували за това нещо, ама никой не го е виждал

                Коментар


                • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                  ... С ток от газ, до там са стигнали технологиите и ако решат и утре могат да го направят. Дори петрола ще се прави на газ и от там на ток и транспорта ще е ел.

                  ????

                  Ега ти интерпретациите!

                  Значи, ако решат - още от утре почват?... ))))))))))

                  Това го пише инженер???

                  Хора /инженери/ опомнете се! Работата не е спирала от десетилетия. Десетки и стотици милиони са вече "усвоени". Ентусиастите намират нови желаещи бързо забогатяване и неизменно - им вземат парите, след което ги дънят. На какво се дължи това лековерие? На рекламата, че се работи в някаква област, противна на оная, която масово продава и се самовъзпроизвежда..., но и ще продължи да го прави... За съжаление ще продължат и първичните публични предлагания на "новите" /стари/ ентусиасти, които набират капитал от лековерните. В тая връзка...


                  Няма ли някой химик /не е задължително да е дипломиран/, който да обясни с думи прости, защо структурата на дериватите на нефта е именно тая - от въглеводородите, както и какви са тия, толкова прословути физико-химични свойства на течните горива, които ги налагат в конвенционалния ДВИГАТЕЛ с ВЪТРЕШНО ГОРЕНЕ, повече от век!!! И ще ги налагат, за разлика от смехотворни превръщания /горе/, за които са необходими - нови и нови количества енергия и, свързаните с това средства и - разбира се - нови разработки, както и нови разходи за зареждане на нещо, което още не е направено!!!...

                  Хайде - да ни обясни /някой химик!/, а ние може би ще направим изводите си, защо онова, което се бистри тук - в тоя му вид - няма да може да ни даде - нито мощност, нито икономичност, нито пък ще бъде по-евтино..., да не говоря за това, че екологичните характеристики - едва ли ще са по-добри от досега получеаваните!

                  Определено, чесането на езици денонощно /от някои тук/ - им играе лоша шега. Поне "убиват" времето. Не много сполучлив начин за убиване на време - според мен...


                  Поздрави!

                  Коментар


                  • v_tin - на метан са, ефективността е 70%, това за клонките и листата не го знаех. То не е лошо 18% при положение че иначе е нула.

                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                      v_tin - ел. но на газ, потърси за блу бокс и ще разбереш накъде ще отиде работата. Те сега само навиват че ще са с акумулотори - литиеви. И по добре е ел. защото енергията се използва два пъти по добре минимум. С ток от газ, до там са стигнали технологиите и ако решат и утре могат да го направят. Дори петрола ще се прави на газ и от там на ток и транспорта ще е ел.
                      Стига си говорил глупости с твоя блу бокс- погледнах го сутринта- хвалят се че като горели клонки и листа постигали 18-19% ефективност- другата им глупост щели да я тестват в края на годината. Кто прочетох това ми стига, а отделно биомасата- хайде заеби ги тези глупости

                      Коментар


                      • v_tin - ел. но на газ, потърси за блу бокс и ще разбереш накъде ще отиде работата. Те сега само навиват че ще са с акумулотори - литиеви. И по добре е ел. защото енергията се използва два пъти по добре минимум. С ток от газ, до там са стигнали технологиите и ако решат и утре могат да го направят. Дори петрола ще се прави на газ и от там на ток и транспорта ще е ел.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Ами никак не влияят на пазарите тези ел коли- прекалено са ограничени в пробега който имат и времето за зареждане. чЕТА ЧЕ ШЕЛ, ХОНДА ЕОНще правят зарядни- е добре де ама като трябва на всеки час да спираш да зареждаш то ако си тръгнал на 1000км кога ще стигнеш? При мен има коли на по 30-40 000 км навити годишно, ами че те няма да навият половината км ако трява да спират да зареждат непрекъснато. Да не говорим за цените на батериите

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                            https://www.investor.bg/novini/444/a...minuti-250939/

                            Много сложни въпроси задаваш

                            https://www.investor.bg/novini/444/a...minuti-250939/ ето четеш и питаш компетентните лица- джурналята от инвестура

                            Съвсем скоро мисля, че мога да им повярвам. Японците са на прав път. Важно е, че поставят срокове. Какво казват те?

                            1. Мрежата от новите зарядни станции трябва да се появи в Европа през 2020 г.
                            2. Според изданието Nikkei Asian Review автомобилите, които трябва да бъдат готови през 2022 г.,
                            3. Honda смятат ....... в компанията ще стартира разработването на нов тип батерия.


                            Коментар /НЕАНГАЖИРАЩ!!!/:

                            Е, кое не е ясно? Казано е: е стартира разработването на нов тип батерия /с "малката" подробност, че годината е... ХХХ/!"

                            Усещам, че е важно /в Европа, а японците - маааалко по-късно..., логично е, ако те се жертват за световната кауза!!!/ - та, ние да почнем с първите две точки, а прословутата батерия, която дъвчем от десетилетия - тя ще се появи от нищото, но СЛЕД 2022 г.!

                            Важен е ентусиазЪмът, с който - за 5 до 7 години - ще направим зарядните станции, след което ще създадем автомобила, а най-важната му част /в случая/ - ще разработваме, след 2022.

                            Извод: още утре ще инвестирам в Хонда. /Мнението ми НЕ е препоръка...!/

                            п.п. Дори се знае, че конструкцията щяла да бъде олекотена... Аз предлагам да почнем с каквато можем конструкция, която е работеща - а също и да е конкурентна на тази, задвижваща конвенционалният тип автомобили СЕГА, с тяхната мощност и крайна цена, а за олекотената конструкция - може и да почакаме. Нека тръгнат конкурентните автомобили... , а това ще бъде - /четем!!!/ - много, след 2022 г.

                            п.п.п. Някои от тук пишещите, защитаващи идеята за електромобила - дали вече инвестираха? Ще бъдат ли така добри - да не използват минало свършено време /купих, инвестирах и т.н..../ ))

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнение

                              А до бензиностанциите се подава обикновеното напрежение 230/380 волта. 230 е между нула и фаза, а 380 е между две фази.
                              Не става изобщо дума за стандартно променливо напрежение. Зарядните станции за бърз заряд работят с прав ток, т.е вече изправен се пренася от подстанциите. Някъде назад пуснах линк обясняващ новите стандарти. Без изграждане на нова токопреносна мрежа в градовете няма да стане.

                              Коментар


                              • v_tin - ако се поразровиш ще намериш информацията на парчета, но непълна. Има много коректни неща за които имаше сайтове и публикации но вече не съществуват, защото нямат време хората да ги поддържат и не са комерсиални. И без да търсиш може да си сигурен че съм в час и няма да те подведа, освен това тези технологии са стари и не са върховите, най последните няма никак да харесат на тези които изкарват пари от енергия и енергетика.
                                Конкретно - потърси за блу бокс, това са клетките за ток от метан, потърси за един модел на горивна клетка електролизер - 66 и му виж спецификацията, мисля имаше файлове в интернет. Като пресметнееш ефективността му - близо до 100% е. Между другото те имаха големи проблеми, които изведнъж ги споходиха и продаваха на пожар някаква партида, те произвеждат и продаваха на много ниска цена и успяха да пръснат сигурно 10000 устройства за нула време по целия свят.Ако някой си мисли че глупави хора правят тези нови неща и няма да могат да се защитят е просто куку.
                                Това за неефективната електролиза е гупост от миналия век. А и Мъск няма никакво намерение да продължава до безкрай производството на ел- коли с батерии, случайно се е ориентирал към доставки на огромни количества никел за гигафабриката за да прави от тях "батерии".
                                Вероятно е да се случи така - Мъск да не прави онези по различни батерии, но срещу субсидия от солиден порядък. Но със сигурност ел. колите с клетки и на газ - било метан или водород в един момент ще се случат. Най вероятно ще е микс на метан с водород.
                                В ютуб трябва да има клип на който един индец държи в ръка една клетка и казва - това е енергията за една американска къща, това за една европейска...не си мисли че говори глупости защото в технологията му наляха милиони и с такива клетки както пиках са сървърите на Гугъл, ибей...
                                Last edited by supertrader; 26.11.2017, 19:31.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X