IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    Същината на спора е съвсем друга - може ли някой българин да зададе бъдещата стандартна конструкция за ел.мобили батерии.
    Ако това е същината, то отговора е ясен - и да има такъв българин, то той 100% няма да е пирамид или супертрейдър. А иначе на разумните хора е ясно, че десетки, стотици хиляди ако не и милиони специалисти работят по темата батерии и се надпреварват един с друг. Илюзия е да се мисли че единична личност може да има фундаменталоно значение в този сегмент. Проблемите на двамата "теоретици" са по-скоро медицински.

    Коментар


    • Същината на спора е съвсем друга - може ли някой българин да зададе бъдещата стандартна конструкция за ел.мобили батерии. И включително сега да е пригодна и за оловни гелови батерии. то иначе е ясно че Китай толкова много се е развил че литиевата химия стои вече в магазина. Който провери ще открие че китайците си произвеждат някакви ел.коли и си им поставят гелови батерии, няма да е поради излишъци от литиеви. Само си представете повече ел.коли и цената на лития може да почне да се държи като биткойна
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

        Ха-ха-хааа!

        Измамник!

        Чист! Вече почна да мери неизмеримото

        Коментар


        • Може би фактическото напрежение се гледа по тези графики, номиналното е това което се очаква да се поддържа най дълго време от източника - батерията предполагам. Този спор става като за джаулите и киловатчасите.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

            Именно. Щото, на деца кибрит не се дава.
            Ха-ха-хааа!

            Измамник!

            Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

              Всички знаят че няма.
              Знаят и защо,

              Именно. Щото, на деца кибрит не се дава.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                Точно на теб ли? ХА!
                (Ядец. Няма!)
                Всички знаят че няма.
                Знаят и защо,

                Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                  Когато кажеш как се измерва вътрешното съпротивление на една батерия, яла пак.
                  Точно на теб ли? ХА!
                  (Ядец. Няма!)

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                    Трябва да знаеш, че си в грешка. НОМИНАЛНОТО напрежение е това, за което, е проектирана и произведена. Има още вътр.съпротивление и фактическо напрежение, +капацитет и т.н. Ще рече, фактите са други и напразно лъжеш човека.
                    Когато кажеш как се измерва вътрешното съпротивление на една батерия, яла пак.


                    ПП
                    какво е това "фактическо" напрежение?
                    Леле-мале!


                    Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                      Трябва нещо да знаеш. А то е че всичко в една батерия независимо каква се измерва само с напрежението.
                      За това казах че не се "приема" стойност. Единственото вярно е номиналното напрежение. Номиналното напрежение на една литиева батерия е 3.8V (
                      според Тесла). Достигането на 4.2V е само при заряд, след което зареждането трябва да се прекрати.
                      За да измериш напрежението на която и да е батерия - в случая на Тесла - след достигане на 4.2 V зареждането се прекратява и батерията се оставя да "отлежи" 24 часа. Ако напрежението върху нея е различно от 3.8V то тя е негодна.
                      Както казах всичко се следи чрез напрежението - товарът върху батерията, колко е разредена, при определени условия колко се е загряла... всичко.
                      Преди няколко дена показах една картинка на "модул" на Тесла за 85Квт батерия.
                      Данните му са
                      5.3Квт,
                      22.8V номинално, 25.2V максимално, 18V минимално напрежение
                      444 батерии.
                      Трябва да знаеш, че си в грешка. НОМИНАЛНОТО напрежение е това, за което, е проектирана и произведена. Има още вътр.съпротивление и фактическо напрежение, +капацитет и т.н. Ще рече, фактите са други и напразно лъжеш човека.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                        Матеев напълно съм съгласен че графиката не е съвсем коректна, зависи от електрохимията също мога да кажа и литиевата има разновидности . Дори не можем да ги обхванем, а също и при химията може да има много неща които производителите пазят в тайна успешно. Просто взех тази графика като най общ случай, не че е направено прецизно и коректно изследването.
                        Трябва нещо да знаеш. А то е че всичко в една батерия независимо каква се измерва само с напрежението.
                        За това казах че не се "приема" стойност. Единственото вярно е номиналното напрежение. Номиналното напрежение на една литиева батерия е 3.8V (според Тесла). Достигането на 4.2V е само при заряд, след което зареждането трябва да се прекрати.
                        За да измериш напрежението на която и да е батерия - в случая на Тесла - след достигане на 4.2 V зареждането се прекратява и батерията се оставя да "отлежи" 24 часа. Ако напрежението върху нея е различно от 3.8V то тя е негодна.
                        Както казах всичко се следи чрез напрежението - товарът върху батерията, колко е разредена, при определени условия колко се е загряла... всичко.
                        Преди няколко дена показах една картинка на "модул" на Тесла за 85Квт батерия.
                        Данните му са
                        5.3Квт,
                        22.8V номинално, 25.2V максимално, 18V минимално напрежение
                        444 батерии.

                        Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                        Коментар


                        • Матеев напълно съм съгласен че графиката не е съвсем коректна, зависи от електрохимията също мога да кажа и литиевата има разновидности . Дори не можем да ги обхванем, а също и при химията може да има много неща които производителите пазят в тайна успешно. Просто взех тази графика като най общ случай, не че е направено прецизно и коректно изследването.
                          D.Y.F-091066

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от 13ADROL Разгледай мнение
                            https://www.economic.bg/bg/a/view/kr...lkoto-izglejda

                            А, тука някои пишеха, че тесла щели да останат единствен хегемон на пазарите
                            Тесла не е най-големият производител на електромобили. Има и по-голям от Тесла, но е в Китай, и малко хора са чували за него. Въобще в Китай се творят чудеса, за които западняците дори и не подозират. Истината е, че Китай технологично е изпреварил всички държави по света и хората там живеят 10-20 години напред в бъдещето, а всички ние, включително и Европа и Америка вече сме безнадеждно изостанали в технологично отношение.

                            Ето ви един интересен филм, който направо ще ви впечатли толкова много, щото да започнете да завиждате на китайците:

                            Коментар


                            • https://www.economic.bg/bg/a/view/kr...lkoto-izglejda

                              А, тука някои пишеха, че тесла щели да останат единствен хегемон на пазарите

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                                Така е, но за затоплянето се хаби енергия, така че танто за кукуриго. Истината е, че през зимата не може да се разчита на Тесла-та за далечни преходи. Не само че енергията е много по-малко, ами и парното трябва да работи. Същото е и през пролета и есента. Само лятото може да се вярва на километрите, дадени от производителите, но дори и тогава тези километри се намаляват от климатика. През нощта пък се намаляват от фаровете.

                                Въпросът е как човек да прогнозира колко километра ще измине колата му, за да си направи предварително сметката да тръгва ли на приключение с екшън по пътищата, или да използва добрата стара ДВГ кола.
                                "Хабенето на енергия", се случва и върху вътрешното съпротивление на батерията и я загрява при работа. Една по-добра система за терморегулиране, в която, да се заложи по-добра термоизолация на корпуса и подгрев по време на зареждане (разбира се, на студено) може да гарантира по-ниски загуби на пробег. Вече го споменавах, ще повторя: И термопомпено (компресорно) отопление по студено, също, е стъпка в тази насока. Духалката, въпреки своето 100% кпд, е в пъти по-неефикасна от климатик със 70% кпд. НЕ Е парадокс.
                                Last edited by Pyramid; 25.03.2021, 11:58.

                                Коментар

                                Working...
                                X