IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнение

    Kой краен случай?
    В безобразно грубо приближение - колата ще ускорява до макс. скорост не за 10, ами за 11 секунди. 1-та секунда ще е времето, необходимо да "напълни" енергията на маховиците.

    Пирамид, много ангро го гледаш...ограничението на тока на зарежане идва в 99,9% от случаите от генератора, не от батерията. Освен ако не е оловен акумулатор за автомобил.
    Е, разбрах ви идеята.

    Last edited by X_Y; 05.09.2019, 08:32.
    Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

      E добре де, ми в крайния случай какво се получава?
      Kой краен случай?
      В безобразно грубо приближение - колата ще ускорява до макс. скорост не за 10, ами за 11 секунди. 1-та секунда ще е времето, необходимо да "напълни" енергията на маховиците.

      Пирамид, много ангро го гледаш...ограничението на тока на зарежане идва в 99,9% от случаите от генератора, не от батерията. Освен ако не е оловен акумулатор за автомобил.

      Коментар


      • Pyramid - при зареждане на литиевойонна батерия през контролер няма да получиш същественна разлика в спирачния ефект на рекуперацията в зависимост от това дали е заредена или празна.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
          разредената батерия абсорбира по-добре енергията при спиране.
          Специално писах за детската градина. Батерията естествено не се използва директно за спирачка.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
            Все се гласях да питам: Е, добре де, коя ел кола със зареден и разреден акумулатор (но, еднаква маса), ще покаже повече спирачен път при еднакви други условия?
            Въпроса ти няма никаква стойност от гледна точка на спирането, пък и зареждането на батерията.
            Първо, при спиране се използват обикновени спирачки, които работят заедно със ъъъ... Рекуперацията. Т.е в зависимост от това колко силно си натиснал спирачката контолера преценява каква част да използва за рекуперация (ако трябва), съответно това е баланс между спирачките и рекуперацията.
            Второ, във връзка с първото, е безсмислено дори да се поставя такъв въпрос, при положение че батерията не е спирачен механизъм и няма никакво отношение в ел кола.

            Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнение
              Не идва от въздуха - изразходва се енергия от двигателя да се завърти...после може и да се използва, но е пренебрежимо малка (все пак разликата в килата на колата и колелата сигурно е около 50 пъти. Мързи ме да го смятам, но едно време в упражненията по физика си спомням че търкаляхме маховици с еднаква маса и контактна площ, но различно разпределение на масите по бюрата. Фигурното пързаляне е идеален пример за тоя ефект.
              Всъщнпст това "синьото" е малко опростен вариант на реалната ситуация. Обикновено за J се казва че е приведения инерционен момент на всички въртящи се части, В случея на ДВГ това са всички колянови валове зъбни колела в скоростната кутия и диференциала, кардановия вал ако го има и т.н. В случея на Ел Мобила това е ротора на Ел Двигателя. А той обикновено е масивен. стоманене и шпекован с медни проводници, накратко тежък. Що се отнася до коелалта да тяйната маса съотнесена към теглото на автомобила е малка но във формулата участва инерциония момент. Т.е. зависи как масата е разпределена около оста на въртене и може и да е малка но е в перифериата на колелото. Към това добавете и ъгловата скрост на квадрат. Или за по-просто оборотите в секунда на квадрат умножени по шест. Те това прави връзката скорост енергия нелинейна. Така че хич не я пренебрегвайте. Все пак говорим за едни 10-14% икономии не за икономии в пъти.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение

                Състоянието на акумулатора по никакъв начин не може да влияе на спирачния път. Тия коли да не са проектирани в детската градина?
                А ето моя отговор: Понеже, разредената батерия е с по-ниско напрежение, превключените в генераторен режим двигатели, имат по-високо натоварване, т.е., разредената батерия абсорбира по-добре енергията при спиране. Оттам и по-малкият ѝ спирачен път. Еднаквите килограми,- както зададохме в началото, означават еднаква кинетична енергия на (не)заредената батерия, а натрупаната при заряда електрическа енергия, не се отчита. Освен, разбира се, като състояние на обекта „батерия”. Друг вид е. По-доброто рекуперативно спиране е в резултат спирачен товар.
                Last edited by Pyramid; 04.09.2019, 17:12.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                  Все се гласях да питам: Е, добре де, коя ел кола със зареден и разреден акумулатор (но, еднаква маса), ще покаже повече спирачен път при еднакви други условия?
                  Състоянието на акумулатора по никакъв начин не може да влияе на спирачния път. Тия коли да не са проектирани в детската градина?

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                    Мисълта ми е че въртенето на колелата е част от Е, не е редно да се добавя.
                    Мисълта ти е напълно погрешна и издава смущаващо неразбиране на гимназиална физика и най-вече на закона за съхранение на енергията.

                    Коментар


                    • Все се гласях да питам: Е, добре де, коя ел кола със зареден и разреден акумулатор (но, еднаква маса), ще покаже повече спирачен път при еднакви други условия?

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                        Пътуващите също са тежко нещо в състава на ППС-то, но те са именно пътуващи, които - без МНОГО ОТ "тежките неща в състава на ППС-то" - обикновено наричаме пешеходци...

                        Абе, вие - пирамидите - и фараоните в тях - зная, че толкова време откарвате заедно. Редно е да търсите взаимната си подкрепа... ))
                        Ако не знаеш, и пътниците влизат в общата маса на автомобила и определянето на кинетичната му енергия и спирачния път. И са пешеходци, кога не се возят, а ходят. Пеш.
                        Накратко, за Н-ти път, показваш „компетентност”.
                        ХвалА за което.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнение
                          Не идва от въздуха - изразходва се енергия от двигателя да се завърти...после може и да се използва, но е пренебрежимо малка (все пак разликата в килата на колата и колелата сигурно е около 50 пъти. Мързи ме да го смятам, но едно време в упражненията по физика си спомням че търкаляхме маховици с еднаква маса и контактна площ, но различно разпределение на масите по бюрата. Фигурното пързаляне е идеален пример за тоя ефект.
                          E добре де, ми в крайния случай какво се получава?
                          Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                          Коментар


                          • Не идва от въздуха - изразходва се енергия от двигателя да се завърти...после може и да се използва, но е пренебрежимо малка (все пак разликата в килата на колата и колелата сигурно е около 50 пъти. Мързи ме да го смятам, но едно време в упражненията по физика си спомням че търкаляхме маховици с еднаква маса и контактна площ, но различно разпределение на масите по бюрата. Фигурното пързаляне е идеален пример за тоя ефект.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнение
                              Дай да останем на класическата механика
                              Въртеливото движение на куршума е за по-голяма точност. И се върти бая по-бавно отколкото лети.
                              Бе нямах в предвид релативистични моменти.
                              Имах в предвид че при крайни стойности се вижда че всъщност онова синьото идва някакси от въздуха.
                              Мисълта ми е че въртенето на колелата е част от Е, не е редно да се добавя.
                              Въртенето на куршума също е част от Е
                              Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
                                Например най-високата скорост е тази на светлината.
                                Дай да останем на класическата механика
                                Въртеливото движение на куршума е за по-голяма точност. И се върти бая по-бавно отколкото лети.

                                Коментар

                                Working...
                                X