If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Така е, но за затоплянето се хаби енергия, така че танто за кукуриго. Истината е, че през зимата не може да се разчита на Тесла-та за далечни преходи. Не само че енергията е много по-малко, ами и парното трябва да работи. Същото е и през пролета и есента. Само лятото може да се вярва на километрите, дадени от производителите, но дори и тогава тези километри се намаляват от климатика. През нощта пък се намаляват от фаровете.
Въпросът е как човек да прогнозира колко километра ще измине колата му, за да си направи предварително сметката да тръгва ли на приключение с екшън по пътищата, или да използва добрата стара ДВГ кола.
"Хабенето на енергия", се случва и върху вътрешното съпротивление на батерията и я загрява при работа. Една по-добра система за терморегулиране, в която, да се заложи по-добра термоизолация на корпуса и подгрев по време на зареждане (разбира се, на студено) може да гарантира по-ниски загуби на пробег. Вече го споменавах, ще повторя: И термопомпено (компресорно) отопление по студено, също, е стъпка в тази насока. Духалката, въпреки своето 100% кпд, е в пъти по-неефикасна от климатик със 70% кпд. НЕ Е парадокс.
...Но, това "намаляване на капацитета", е твърде условно, т.к.зарядът никъде не е изчезнал (поради утечки и т.н.), а по-рано спада напрежението, заради понижена интензивност на химичните реакции, които, го генерират. И "понижението" Е ОБРАТИМО. Т.е. когато, такава батерия с "понижен капацитет" поради студа, се затопли, "изгубеният капацитет" се завръща. КОЕТО, Е ЕСТЕСТВЕНО.
Така е, но за затоплянето се хаби енергия, така че танто за кукуриго. Истината е, че през зимата не може да се разчита на Тесла-та за далечни преходи. Не само че енергията е много по-малко, ами и парното трябва да работи. Същото е и през пролета и есента. Само лятото може да се вярва на километрите, дадени от производителите, но дори и тогава тези километри се намаляват от климатика. През нощта пък се намаляват от фаровете.
Въпросът е как човек да прогнозира колко километра ще измине колата му, за да си направи предварително сметката да тръгва ли на приключение с екшън по пътищата, или да използва добрата стара ДВГ кола.
Волтамперната характеристика на твоята картинка съвсем не е вярна. Няма такъв хоризонтален участък в 90% от времето на разряд. Участъка е наклонен, и освен това зависи от температурата.
Ето една много по-вярна картинка. В нея се вижда как с намаляването на температурата се намалява и капацитета на батерията и при -20 градуса е буквално 2 пъти по-малък.
...Но, това "намаляване на капацитета", е твърде условно, т.к.зарядът никъде не е изчезнал (поради утечки и т.н.), а по-рано спада напрежението, заради понижена интензивност на химичните реакции, които, го генерират. И "понижението" Е ОБРАТИМО. Т.е. когато, такава батерия с "понижен капацитет" поради студа, се затопли, "изгубеният капацитет" се завръща. КОЕТО, Е ЕСТЕСТВЕНО.
Ето защо приех че напрежението на литиевойонните батерии е 4 волта а не 4.2, причината е че още в началото на разряд го много бързо пада. На тази графика се вижда че не е изразходван повече от 2-3 процента от капацитета а то е под 4 волта. Между другото някой беше написал, че от Тесла софтуерно като ограничили заряда до 80 процента много били ощетили собствените на модел 3, не са ги ощетили а са направили едно добро дело - да не се съсипва скъпата батерия.
Волтамперната характеристика на твоята картинка съвсем не е вярна. Няма такъв хоризонтален участък в 90% от времето на разряд. Участъка е наклонен, и освен това зависи от температурата.
Ето една много по-вярна картинка. В нея се вижда как с намаляването на температурата се намалява и капацитета на батерията и при -20 градуса е буквално 2 пъти по-малък.
Ето защо приех че напрежението на литиевойонните батерии е 4 волта а не 4.2, причината е че още в началото на разряд го много бързо пада. На тази графика се вижда че не е изразходван повече от 2-3 процента от капацитета а то е под 4 волта. Между другото някой беше написал, че от Тесла софтуерно като ограничили заряда до 80 процента много били ощетили собствените на модел 3, не са ги ощетили а са направили едно добро дело - да не се съсипва скъпата батерия.
Има определена логика но, виждаш на графиката, за тази система, е средно, е 3,7-3,6 [V]. Което, е много добро но, чак 4 не е. Де факто, те НЕ работят при тези стойности, т.к.напрежението, се измерва и нормира под товар, а не по ЕДН. Пак повтарям, 3,6 V, е много добро за акумулаторен елемент.
Ето един преглед на различните видове химии за батерии и сравнителен анализ между тях, както и анализ на възможноста им да се използват за захранване на електромобили.
Докладът е от 2009-та година, когато литиевите батерии все още са били в зората на своето развитие, и затова автора препоръчва Ni-MH батериите.
Благодаря за хубавия доклад. Както вече бе доказано, специфичният капацитет на оловните батерии, при използваме на определена конструкция, е двойно по-висок от посочения в доклада, което, ги прави достойни конкуренти на литиевите, за ред приложения, в момента, НЕизползван (заради недостатъците, определени не от химията, а от конструкцията). Тъкмо тях, избягва тази конструкция затова, Е перспективна, което, много дразни определени кръгове.
Ето защо приех че напрежението на литиевойонните батерии е 4 волта а не 4.2, причината е че още в началото на разряд го много бързо пада. На тази графика се вижда че не е изразходван повече от 2-3 процента от капацитета а то е под 4 волта. Между другото някой беше написал, че от Тесла софтуерно като ограничили заряда до 80 процента много били ощетили собствените на модел 3, не са ги ощетили а са направили едно добро дело - да не се съсипва скъпата батерия.
Ето един преглед на различните видове химии за батерии и сравнителен анализ между тях, както и анализ на възможноста им да се използват за захранване на електромобили.
Здравейте! Виждам, че тук са се събрали хора, които повече от мен разбират от електромобили и затова ще помоля да ми отговорят (който има проверена информация) на следния въпрос: Правени ли са сериозни изследвания и какъв е резултата, как електромагнитните излъчвания в електроавтомобилите влияят на здравето както на водача и пътниците в автомобила, така и на хората вблизост.
При такава голяма мощност на задвижването, както и нелинейността на обекта, няма как да не се излъчват всякакви боклучави хармоници и то с доста голяма енергия.
Предварително благодаря.
Не ти излизам с конкретна информация, а с общи инженерни съображения (минавали сме и дисциплината "Охрана на труда").
Електродвигателите отдавна са в бита и работата на човечеството. Немалко професии са свързани с постоянна работа в близост до много по-мощни ел-двигатели или генератори, отколкото е мощността на индивидуално превозно средство.
Такива изследвания са правени - от гледна точка на здравето - но доста отдавна. Това, че са стари, въобще не ги прави невалидни, по-скоро е обратното - стари и добре проверени в ежедневната практика.
Те казват, че електромагнитните колебания, създавани около устройства даже и от тежката промишленост, не влияят забележимо на здравето.
Доколкото знам, електромагнитната обстановка в бита и работата се следи у нас от две институции - Околна среда и води (РИОСВ) и Здравна инпекция (РЗИ). Почти съм сигурен, че на техните сайтове би трябвало да има информация за стандартите, нормите, мерките, законодателството в това отношение, а може би и обща здравна информация.
Тролейбуси, трамваи, асансьори, ескалатори, промишлени вентилатори (в моловете) и пр. и пр. - не се смятат за много вредни, нали?
Като говорим за транспортни средства, някой чел ли е за миниподводниците по света и защо не са толкова масови, колкото се е очаквало да станат? Подсказвам проблеми основно, с батериите.
С теб никой не говори.
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Като говорим за транспортни средства, някой чел ли е за миниподводниците по света и защо не са толкова масови, колкото се е очаквало да станат? Подсказвам: проблеми основно, с батериите.
Коментар