IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първо трябва да направят батерии за толкова коли, а суровини няма. Преди години мембраните за горивни клетки от Нафион бяха много скъпи, Дюпон държаха цената за мембрана 100 на 100 мм, 100 долара. Появи се технологията MEA - membrane electrodes assembly, смилат Нафион на прах, смесват го с лепило и го нанасят като боя - ink с принтиране. С материала от една мембрана боядисваха към мисля 20 и няколко мембрани от порьозна пластмаса - полимер и към него постовени две подложки въглеродна хартия и мрежести контактни плочи. При напрежение от 1.7 волта ефективността над 80 процента. Дюпон няколко месеца след това забравиха за цената от 100 долара за мембрана и в нета се предлагаше мембраната им на 10 долара. MEA само се поставя в рамка и клетката е готова, няма как да искаш 100 само за мембраната - твърд електролит. За водородни автомобили преди това не се чуваше нищо, само в една водородна батерия, стак има 400 клетки с по 100 долара ако им е само за мембраната - 40к долара за мембрани на Дюпон, но не стана. Същото нещо с малко по различен подход става и за батерии с различна електрохимия, няколко вида нови медии - слоя и дендрити в такъв елемент са невъзможни за разлика от сегашните клетки, живота им ще зависи от това колко време ще издържат тези полимери а теглото става - като перце. Появата на това нещо е неизбежна, следващата пречка пред ел.колите е мощността на електродвигателите, защото истината е че те не са много мощни в постоянен режим, при ускорение за много кратко време могат да се натоварят да отдадат голяма мощност. ДВГ са по добре разработена технология в момента, защото дълго време са били усъвършенствани.
    Въпроса е който чака друг да направи такава батерия, ще може ли да се включи да я произвежда после ? - отговора е отрицателен обаче за съжаление. Няма да има смисъл да я произвежда, по добре да си я купи - с парите за изкопаване на такива елементи може да си купи много готови. Първите елементи които би могъл да произведе ще му излязат толкова солени като цена, че може да спре производството и да си купи готови. На Дюпон полимера - Нафион се търкаля от десетилетия, има спектрографи с които се открива точния му състав, копиран е по състав и качеството на ментетата обаче е по лошо, клетките тръгват на почти 3 волта, а с оригиналния на 2, с MEA - 1.7.
    Който спечели преднина и тръгне пръв с много голяма вероятност ще продава, останалите ще купуват.
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение
      Извинявам се, защо не си отворите друга тема за вашата дискусия, която няма връзка с електромобилите?
      Подвеждате хората, които следят конкретна тема.
      Добре подсказано. Наведе ме на мисълта, доколко, с развитието на ел.мобилите, ще спадне тяхната себестойност тъй, щото, да видим още по-диверсифицирани продуктови линии? Ако днес, автопроизводител, пуска до 1-2 модела годишно (максимум), дали няма да се случи да излизат по 3-4 модела от поточните линии? Така де, оформят една водеща рама (заради батерии и задвижване) и - да повторим, ГОДИШНО! - да започнат, да и прикачат по няколко възможни дизайни? Тя и сега, логистиката в поддръжката на конкретен модел, става все по-трудна, какво ли следва?

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

        Намеси ли се Pyramid, всяка една тема става на парцал. Това е така от 20 години във всеки един форум и във всяка една тема, в която стъпи неговия крак.

        Конкретно съществуващата тема си беше много добра, докато в нея не се нанесе Pyramid. От тогава съм намразил темата, а ми беше една от любимите. Ха сега го помоли да си отвори отделна тема за оловните акумулатори, и той ще те навре в кучи гъз, след което ще го прави същото по 3 пъти на ден в следващите 20 години.
        За оказването си в определеното от него самия, като "кучи гъз" място, Матеев сам си посла. И получава това, което, е заслужил. ОТВСЯКЪДЕ, ЩЕ ГО ЗАВРЪЩАМ НАТАМ. Там му е мястото. И темата, сам си я развали. Беше си нормална без него.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение
          Извинявам се, защо не си отворите друга тема за вашата дискусия, която няма връзка с електромобилите?
          Подвеждате хората, които следят конкретна тема.
          Намеси ли се Pyramid, всяка една тема става на парцал. Това е така от 20 години във всеки един форум и във всяка една тема, в която стъпи неговия крак.

          Конкретно съществуващата тема си беше много добра, докато в нея не се нанесе Pyramid. От тогава съм намразил темата, а ми беше една от любимите. Ха сега го помоли да си отвори отделна тема за оловните акумулатори, и той ще те навре в кучи гъз, след което ще го прави същото по 3 пъти на ден в следващите 20 години.
          Last edited by Mateev; 27.04.2021, 17:46.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
            Mateev, може когато не искаш да кажеш цената просто да не я кажеш. Сега ще хукна да търся фирма която да ми прави милиони бройки, а не инструменти. Цените на такива инструменти са толкова високи, че не искаш да кажеш. Този инструмент - матрицата за отливане на тубичките с трите вътрешни прегради не е чак толкова сложен и пак е струвал поне 3000.
            Сещам се за една матрица, която наистина си я платихме. Струваше доколкото си спомням 1500 лева. Става въпрос за завода за алуминиеви профили в Шумен, при който можеш да си поръчаш произволен алуминиев профил с произволна сложна форма по твой чертеж.

            От такъв профил се нуждаехме за соларните централи. Разработихме си го, пратихме чертежа в Шумен, и след 2-3 седмици взехме първите няколко тона алуминиеви профили. Оказа се, че една такава матрица има сравнително кратък живот поради интензивното износване, но всяка една следваща матрица за нас беше абсолютно безплатна. Разходите за нея си я поемаше завода, а от нас се искаше само да поръчваме колкото се може повече профили, което и се случи на практика.
            Last edited by Mateev; 27.04.2021, 17:40.

            Коментар


            • Извинявам се, защо не си отворите друга тема за вашата дискусия, която няма връзка с електромобилите?
              Подвеждате хората, които следят конкретна тема.

              Коментар


              • От това което са ми казвали матричари в България знам, че по принцип цените им са два пъти по ниски отколкото където и да било да се поръчат инструменти и са ми показвали готови инструменти които са наистина перфектно изработени т.е. могат да ги правят. Такива са цените на тези инструменти и във втора фаза когато се доработват се качват понякога няколко пъти на машина, правят се проби и се изчистват проблемчета , това е доста труд.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Прочее, само за 90% от шприц формите, ми искаха 78К без ДДС., За установката за изковаване на тръбата - €34 K, ,без ДДС...
                  Last edited by Pyramid; 27.04.2021, 06:03.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                    Цените на инструментите са жестоки, малка матрица с касетата дори формите да са плитки и несложни е над 10000 лв. Ако я поръчаш в Китай може да стане на половин цена, обаче в България хора с този занаят ми бяха казали - там такава ниска цена е за боклук, не поръчвай защото ще изгориш и ще получиш 50 кг. желязо. Това е матрица за елементарен детайл. Матрица за щипки - 24бр., щипки за пране да уточня, казаха 24 хиляди лева евтино понеже им е стандартна и са правили много и имат опит. Инструмент за топлообменника, за изтегляне така както съм го дешифрирал - цената ще кърти мивки с плочките, ще струва много пари със сигурност. Прототип на топлообменника, за съжаление може да се принтира от метал само на машина която струва над 500 хиляди долара и никой няма да я пусне да работи с часове за по малко от 3-5 хиляди, кой ще го купи този прототип после да се пробва пазара нямам идея, но трябва да е човек с прекалено големи финансови възможности. Такава е реалността за нещата за които говори Тодор. Но пък се досещам за вариант на топлообменник, който за много кратко време може да спести много пари.
                    Брат, тези тук -ама изобщо! - НЕ ВДЯНАХА, че топлообменникът е само половината работа и, сам по себе си, не е толкова важен, колкото останалата зад него част. И се нахвърлиха да обвиняват...а колко беше, един да провери. Все тая. *бал съм ги.

                    Прочее, звънни ми СЛЕД 14 ч.

                    Коментар


                    • патента е някакъв европейски между другото
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Цените на инструментите са жестоки, малка матрица с касетата дори формите да са плитки и несложни е над 10000 лв. Ако я поръчаш в Китай може да стане на половин цена, обаче в България хора с този занаят ми бяха казали - там такава ниска цена е за боклук, не поръчвай защото ще изгориш и ще получиш 50 кг. желязо. Това е матрица за елементарен детайл. Матрица за щипки - 24бр., щипки за пране да уточня, казаха 24 хиляди лева евтино понеже им е стандартна и са правили много и имат опит. Инструмент за топлообменника, за изтегляне така както съм го дешифрирал - цената ще кърти мивки с плочките, ще струва много пари със сигурност. Прототип на топлообменника, за съжаление може да се принтира от метал само на машина която струва над 500 хиляди долара и никой няма да я пусне да работи с часове за по малко от 3-5 хиляди, кой ще го купи този прототип после да се пробва пазара нямам идея, но трябва да е човек с прекалено големи финансови възможности. Такава е реалността за нещата за които говори Тодор. Но пък се досещам за вариант на топлообменник, който за много кратко време може да спести много пари.
                        Last edited by supertrader; 27.04.2021, 05:18.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                          На идиотиите ти не обръщам внимание освен ако не ми е забавно.
                          А и друго - ако някой от вас ми обясни по каква причина в средата на батерията е най-топло, ще си налея още едно питие.
                          Сигурен съм обаче че ще си седя жаден.
                          Трейдърко ти обясни но, нека и аз: Както са СЕГА батериите, централната им кухина, НЕ СЕ облива от охлаждането. Т.е., на там, пътят на топлината (щото, тя се движи и в двете страни, и към външна повърхност, и към центъра) е относително къс но, изходът, е през още повече вещество, т.е., там, се концентрира топлината и темп.скача. да не говорим, колко ефикасно е охлаждането при ТЕСЛА, например: Отвън, минава омачкана алум.тръба, и се допира до елемента само от една страна. ТАМ, е нужна особено силна помпа, температурата расте от единия край на тръбата до другия и т.н.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                            Pyramid, може да казва истината Матеев, той не знае колко струва инструмента защото просто е поръчвал опаковките някъде предполагам в чужбина, а те си имат инструментите и нищо чудно и да си ги пазят как изглеждат..т.е. да не ги е виждал.
                            Или, наистина, не собствениците, а...бизнесът, да ги плаща. Направи се той на интересен но, известно е че, безплатно, е само сиренцето в капана за мишки.


                            Прочее, Дани, имаш ЛС. Обърни им внимание, моля те, СЕГА. Ще разбереш, защо.

                            Коментар


                            • Имхотеп, за да се пренесе топлина в каквато и да било среда отнема време, то може да бъде много кратко. Ако обаче тялото, цилиндъра не е еднороден скоростта на движение на топлината със сигурност се забавя и така е при батериите, външната повърхност контактува с нещо което я охлажда. Точно по средата е мястото в което ще се повиши температурата най много при голям ток на разряд, заряд и в края на циклите на заряд и разряд понеже бавно се излъчва.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Pyramid, може да казва истината Матеев, той не знае колко струва инструмента защото просто е поръчвал опаковките някъде предполагам в чужбина, а те си имат инструментите и нищо чудно и да си ги пазят как изглеждат..т.е. да не ги е виждал.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X