Първоначално изпратено от supertrader
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
-
Матеев не ми се спори, гугъл открива резултати по този въпрос. За това че ще се оскъпят си прав и технологията не е разработена, разбира се че се отнема топлина от модула и се създава конфорт за работа на фотоклетките. Температурата е ниска, това е равностойно на извличане на енергията от топла вода.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Не се ядосвай - човека си има причина да пише това. Не знам дали не сте забелязали, но двамата с протежето ти имате навика да си измисляте недомислици, и после да ги публикувате във форума като чиста момента. Да, ама вашите читатели го виждат това и се дразнят.
За да не се случва друг път същото, достатъчно е преди да напишете нещо, да проверите в Гугъл дали тоева наистина е така. Ето само в рамките на един единствен ден се изложхте в 2 неща:
1. КПД-то на съвременните силициеви клетки
2. Колко е труднонякой да обедини соларен и топлинен модул и как никой не е успял досега
, но може някога някой да успее
И двете неща можехте да ги проверите в Гугъл, преди да ги изръсите във форума като "компетентно" мнение от последна инстанция
ПП: Иначе аз вече съм решил да не ви дразня и да не се заяждам с вас, но много ви моля и вие да положите усилия в това направление, и да проверявате в Гугъл това, което го пишете във форума.
2. По ще в твоя форум, имаше доста по темата за обединяването на ФЕЦ и топлинен модул и нищо ново, не съм казвал, а коментарът беше повърхностен, т.к.не ми се глаголи повече по темата.
Мен ме учудва друго: От една страна, сам казваш, че инвестиционната възможност е силно отслабена а, от друга, напр.от vesti.bg твърдят, че едва ли не куцо и сакато, си монтира панели за собствени нужди. Въпросът беше, къде е Истината.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
И в кое, ако не е тайна, "сме лъгали хората"? Никакви доказателства нямаш. Имам подозрението, че си от хората на Матеев, повикан тук,за да бръмчи само. За това, кой е "недоучка" не знам, аз имам магистратура по пром. електроника, първенец съм на випуска си, пръв си получих дипломата...
За да не се случва друг път същото, достатъчно е преди да напишете нещо, да проверите в Гугъл дали тоева наистина е така. Ето само в рамките на един единствен ден се изложхте в 2 неща:
1. КПД-то на съвременните силициеви клетки
2. Колко е труднонякой да обедини соларен и топлинен модул и как никой не е успял досега
, но може някога някой да успее
И двете неща можехте да ги проверите в Гугъл, преди да ги изръсите във форума като "компетентно" мнение от последна инстанция
ПП: Иначе аз вече съм решил да не ви дразня и да не се заяждам с вас, но много ви моля и вие да положите усилия в това направление, и да проверявате в Гугъл това, което го пишете във форума.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение..... Между другото има опити да ги комбинират и не изключвам възможността за успех в един момент.
Няма почти никакви опити за обединяване на соларни и топлинни панели не защото никой не се е сетил (освен тебе) и не защото никой не може да го направи (а то е детска играчка), а защото топлинните и соларните панели имат едно коренно различно изискване - ТЕМПЕРАТУРАТА. Соларните панели искат ниска температура, за да работят ефективно, а топлинните - висока. Ха сега ми кажи каква температура ще поддържаш посредством дебита на помпата - ниска или висока?
Ако е ниска - няма да можеш да се окъпеш с водата от бойлера, а ако е висока - КПД-то на соларите ще падне. Съжалявам, че го обяснявам като за деца от детската градина, но явно друг начин няма.
Иначе на всяко едно световно соларно изложение (ходил съм на няколко) винаги се намира по някой, който да е изложил на щанда си такива хибридни модули. И никой не е успял досега с набирането на клиенти и с постигането на масовост на продажбите. Освен всичко друго и цената е неприлично висока - по-висока от на соларите и по-висока от на топлинните.
Иначе ако си любопитен - ето, има ги на пазара, но никой не ги купува:
http://energiabg.net/%D1%85%D0%B8%D0...0%BD-1383.htmlLast edited by Mateev; 30.06.2021, 21:36.
Коментар
-
Първоначално изпратено от chan_tura_naga Разгледай мнение
Колко много?
Ето енергийния спектър на излъчването на слънцето.
В жълто е излъчването преди да влезе в земната атмосфера.
В червено е на морско ниво.
Гледай червеното. Това над 1800 нанометра, nm, е пренебрежимо малко.
Събери на око площа на червеното между 700 и 1800 нанометра и виж, че не е повече от тази във видимия спектър 400 - 700 нанометра където работят фотоволтаиците. А от тези над 700-800 нанометра не можеш да получиш от фотоволтаичен ефект най-малкото защото трябва да държиш системата при температури по-ниски от температурата на течния азот, да не говорим за останалите трудности и скъпотии.
Към администрацията.
Постовете на недоучките @Пирамид и supertrader са подлъгващи и много вредни във финансов форум, защото тези двамцата, поствайки и ползвайки се от авторитета на форума, без край пускат безумия и могат да подлъжат или поне объркат някой финансист без технически познания. Още един път, на гърба на авторитета на сайта ви лъжат хората.Last edited by Pyramid; 30.06.2021, 20:54.
Коментар
-
chan_tura_naga, разбираш ли това което си постнал ? На око ти изглежда малко, но един квадратен метър слънчев панел с вакумни тръби при пряко слънчево греене усвояват повече енергия отколкото фотоволтаиците, има и една друга подробност, а тя е че загряването на фотоволтоичните клетки смъква тяхната ефективност и тези 26 процента за които се говори са толкова ако клетките са сравнително студени, загреят ли тока който произвеждат намалява. Между другото има опити да ги комбинират и не изключвам възможността за успех в един момент.Last edited by supertrader; 30.06.2021, 18:35.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеМатеев идеята е друга, например тези клетки които монтират по повърхността на купето на електромобили колкото по висока ефективност имат толкова по добре..това е ясно, защото площа е ограничена. Примерно ако имат 70% ефективност, това означава 700ватчаса от кв.м. площ, но трябва да се хване целия спектър на получавана от слънцето енергия и тази и в инфрачервения която е много. Това са по скоро мечти разбира се, но не знам може да е осъществимо, а цената при едно роботизирано производство и много по развити технологии е някаква фикция.
Ето енергийния спектър на излъчването на слънцето.
В жълто е излъчването преди да влезе в земната атмосфера.
В червено е на морско ниво.
Гледай червеното. Това над 1800 нанометра, nm, е пренебрежимо малко.
Събери на око площа на червеното между 700 и 1800 нанометра и виж, че не е повече от тази във видимия спектър 400 - 700 нанометра където работят фотоволтаиците. А от тези над 700-800 нанометра не можеш да получиш от фотоволтаичен ефект най-малкото защото трябва да държиш системата при температури по-ниски от температурата на течния азот, да не говорим за останалите трудности и скъпотии.
Към администрацията.
Постовете на недоучките @Пирамид и supertrader са подлъгващи и много вредни във финансов форум, защото тези двамцата, поствайки и ползвайки се от авторитета на форума, без край пускат безумия и могат да подлъжат или поне объркат някой финансист без технически познания. Още един път, на гърба на авторитета на сайта ви лъжат хората.Last edited by chan_tura_naga; 30.06.2021, 17:58.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеМатеев идеята е друга, например тези клетки които монтират по повърхността на купето на електромобили колкото по висока ефективност имат толкова по добре..това е ясно, защото площа е ограничена. Примерно ако имат 70% ефективност, това означава 700ватчаса от кв.м. площ, но трябва да се хване целия спектър на получавана от слънцето енергия и тази и в инфрачервения която е много. Това са по скоро мечти разбира се, но не знам може да е осъществимо, а цената при едно роботизирано производство и много по развити технологии е някаква фикция.
Иначе тези клетки с най-високото КПД имат приложение, но не точно по покривите на колите. Такива се използват в космоса, където високата цена не стряска конструкторите. Използват се и в разни екзотични возила по земя, море и въздух, които се опитват да ги направят автономни и да се захранват само със соларна енергия. Масово приложение обаче едва ли някога ще намерят.
Коментар
-
Матеев идеята е друга, например тези клетки които монтират по повърхността на купето на електромобили колкото по висока ефективност имат толкова по добре..това е ясно, защото площа е ограничена. Примерно ако имат 70% ефективност, това означава 700ватчаса от кв.м. площ, но трябва да се хване целия спектър на получавана от слънцето енергия и тази и в инфрачервения която е много. Това са по скоро мечти разбира се, но не знам може да е осъществимо, а цената при едно роботизирано производство и много по развити технологии е някаква фикция.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеПо малко кобалт намалявал броя цикли, т.е. по бързо се получават дендрити. В този смисъл ли пада капацитета.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеРаботата е там че в момента цената на кобалта е ниска, повиши ли се приказката става съвършенно друга - ще започне търсене на начин да се влага по малко и проводимостта на електрода от литий да се осигури по друг начин.
Коментар
Коментар