Първоначално изпратено от Mateev
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение
supertrader, не му обръщай внимание на габровския мармот-експерт
За автомобили още не са подходящи, но за съвременни сгради са екстраТой единия дори е кандидат на математическите науки, само че е пропуснал математиката за 3-ти клас.
И забележете - спорят бедни отрепки, провалили се финансово в живота, спорят с човек експерт, направил милиони със соларните технологии и централи. Умирам от кеф - много ме развеселявате. Само пропуснахте да споменете и за соларната кофа, с която ще наливате соларни фотони по соларните стъкла и боя на колата.
Коментар
-
Първоначално изпратено от dmm Разгледай мнениеНормалните имат ефективност около 27%, ти предлагаш с 15%- супер. Енергията която пада на 1кв. м е 1000вата- твоите панели правят 150 вата- пак супер. И като как ще обръщаш модула че да го огрява от 2 страни- това означава панела да бъде единичен, по средата на нищото, така че последното го забрави
Цитати:
[1] https://www.businessresearchinsights...-market-114906
[2] https://www.zr-glass.com/fr/dlp/bipv-solar-glass
[3] https://xpert.digital/fr/plaetique-s...eros-solaires/
[4] https://innovation-eco.com/nouvelles...e-au-batiment/
[5] https://guidebatimentdurable.brussel...-batiment-bipv
[6] https://www.construction21.org/franc...-la-ville.html
[7] https://www.basengreen.com/fr/a-key-...-bipv-systems/
[8] https://solarchitecture.ch/fr/bipv-m...ed-pv-modules/
Коментар
-
[QUOTE=barbaron;n4260027]
supertrader, не му обръщай внимание на габровския мармот-експерт
За автомобили още не са подходящи, но за съвременни сгради са екстра[*]- **Нива на прозрачност** : BIPV модулите предлагат възможности за прозрачност от 10 до 40 %, което позволява интегрирането им във фасади, прозорци или покривни прозорци, като същевременно пропускат естествена светлина[2][3].[*]- Полупрозрачни модули**: Тези системи позволяват на естествената светлина да навлиза в сградите, като същевременно произвеждат електроенергия. Те са идеални за архитектурни приложения като остъклени фасади и покриви, като съчетават естетика и функционалност[3][5].[/LIST]## **Енергийна ефективност**
- - **Енергийна ефективност** : BIPV модулите имат типична ефективност от около 15 %, която е конкурентна на стандартите в соларната индустрия. Някои усъвършенствани модели, като PERC BIPV модулите, постигат ефективност от 17,98 %[2][3].
- - Производство на енергия** : Производството на енергия обикновено варира между 100 и 150 W/m² в зависимост от размера на модула и слънчевото греене[2].
- - Двулицеви модули**: Тези модули увеличават добива на енергия с до 30 %, като абсорбират светлината от двете страни, което е особено полезно в отразяващи среди[3].
QUOTE]
Нормалните имат ефективност около 27%, ти предлагаш с 15%- супер. Енергията която пада на 1кв. м е 1000вата- твоите панели правят 150 вата- пак супер. И като как ще обръщаш модула че да го огрява от 2 страни- това означава панела да бъде единичен, по средата на нищото, така че последното го забрави
Коментар
-
barbaron, не казвам че ще бъде точно това, но като се сглобят няколко технологии и ще стане за автообили, не за електромобили. Тезата ми бе че да се изгради зарядна инфластруктура е невъзможно и тя ще причини концентрация на хората около нея, а това нещо ще се появи. То се разработва в момента. Има много изисквания за да заработи за автомобилите. Като се покрие повърхността, а тя трябва да бъде и с нисък коефициент на въздушно съпротивление, част от елементите ще са подходящо осветени по отношение на посоката на светлината, а част няма. Това нещо е преодолимо чрез конструкция на клетка която толерира голям ъгъл. Има още много такива пречки за да се добива електричество на такава извита повърхност, но има решения и ще стане.D.Y.F-091066
Коментар
-
supertrader, не му обръщай внимание на габровския мармот-експерт
За автомобили още не са подходящи, но за съвременни сгради са екстра
-------------------------
Интегрираните в сградата фотоволтаици (BIPV) съчетават естетически и енергийни функции, предлагайки иновативно решение за подобряване на енергийната ефективност на сградите, като същевременно отговарят на архитектурните нужди. Ето един преглед на прозрачността и ефективността на BIPV технологиите:
## **Прегледност на BIPV модулите**- - **Нива на прозрачност** : BIPV модулите предлагат възможности за прозрачност от 10 до 40 %, което позволява интегрирането им във фасади, прозорци или покривни прозорци, като същевременно пропускат естествена светлина[2][3].
- - Полупрозрачни модули**: Тези системи позволяват на естествената светлина да навлиза в сградите, като същевременно произвеждат електроенергия. Те са идеални за архитектурни приложения като остъклени фасади и покриви, като съчетават естетика и функционалност[3][5].
- - **Енергийна ефективност** : BIPV модулите имат типична ефективност от около 15 %, която е конкурентна на стандартите в соларната индустрия. Някои усъвършенствани модели, като PERC BIPV модулите, постигат ефективност от 17,98 %[2][3].
- - Производство на енергия** : Производството на енергия обикновено варира между 100 и 150 W/m² в зависимост от размера на модула и слънчевото греене[2].
- - Двулицеви модули**: Тези модули увеличават добива на енергия с до 30 %, като абсорбират светлината от двете страни, което е особено полезно в отразяващи среди[3].
- - **Трайност** : BIPV модулите са проектирани да издържат повече от 25 години с минимална деградация, което гарантира стабилно производство на енергия в дългосрочен план[2].
- - Намаляване на разходите**: Чрез интегриране на модулите директно в сградната обвивка (фасади, покриви) те заместват някои традиционни материали, като намаляват първоначалните разходи, докато произвеждат енергия[4].
- - Самостоятелно потребление на енергия**: BIPV позволява енергията да се произвежда директно на мястото, където се консумира, като по този начин се намаляват загубите, свързани с преноса на електроенергия[4].
- BIPV модулите се предлагат в различни цветове и дизайни, за да отговарят на архитектурните нужди. Това дава възможност на архитектите да проектират сгради, които са естетически привлекателни и същевременно отговарят на екологичните стандарти[3][8].
- Полупрозрачните и цветни решения позволяват хармонично интегриране в различни видове сгради (жилищни, търговски)[3][8].
Накратко, BIPV предлага уникална комбинация от енергийна ефективност, естетическа гъвкавост и дълготрайност, с разнообразни възможности за удовлетворяване на съвременните архитектурни изисквания.
Цитати:
[1] https://www.businessresearchinsights...-market-114906
[2] https://www.zr-glass.com/fr/dlp/bipv-solar-glass
[3] https://xpert.digital/fr/plaetique-s...eros-solaires/
[4] https://innovation-eco.com/nouvelles...e-au-batiment/
[5] https://guidebatimentdurable.brussel...-batiment-bipv
[6] https://www.construction21.org/franc...-la-ville.html
[7] https://www.basengreen.com/fr/a-key-...-bipv-systems/
[8] https://solarchitecture.ch/fr/bipv-m...ed-pv-modules/ xml-ph-Last edited by barbaron; 28.03.2025, 21:11.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение21.6%
И един мармот завива шоколада в станиол ....
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеhttps://www.alibaba.com/product-deta...13a0HdoeAW&s=p
- лъжа го, искам да го излъжа...продават се, достатъчно прорачни са, това не е нещо което да не съществува. Може да го си го купи, който се съмнява и да види че се вижда през него прекрасно.
- за захранване с ток произведен по този начин проблем е повърхноста, която ще го генерира, ето това е решението.
- голямото разочарование пък ще бъде ако докажа, че това първо ще са автомобили, които имат и ДВГ. И автономноста е огромна сравнена с това, което сега се търкаля по пътищата. Но това не искам да го правя, защото няма да се извини че не е бил прав. Сега е на мода магарешкия инат.Много умно ...
Коментар
-
https://www.alibaba.com/product-deta...13a0HdoeAW&s=p
- лъжа го, искам да го излъжа...продават се, достатъчно прорачни са, това не е нещо което да не съществува. Може да го си го купи, който се съмнява и да види че се вижда през него прекрасно.
- за захранване с ток произведен по този начин проблем е повърхноста, която ще го генерира, ето това е решението.
- голямото разочарование пък ще бъде ако докажа, че това първо ще са автомобили, които имат и ДВГ. И автономноста е огромна сравнена с това, което сега се търкаля по пътищата. Но това не искам да го правя, защото няма да се извини че не е бил прав. Сега е на мода магарешкия инат.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеMateev, сега не ми се търси, ще ти намеря линк да си купиш, и да ги изследваш ако искаш. Има клетки за двулицеви панели, от едната страна като погледнеш са тъмни, от другата страна се вижда през тях сравнително добре, предназначени са като ограда да се инсталират, гледал съм ги. Направи аналогия със слънчевите очила, каквито има много отдавна. Чел съм коментари на хора, които са си монтирали и са се притеснявали че няма да виждат пейзажа около къщата си, но напразно.
- 1 like
Коментар
-
Mateev, сега не ми се търси, ще ти намеря линк да си купиш, и да ги изследваш ако искаш. Има клетки за двулицеви панели, от едната страна като погледнеш са тъмни, от другата страна се вижда през тях сравнително добре, предназначени са като ограда да се инсталират, гледал съм ги. Направи аналогия със слънчевите очила, каквито има много отдавна. Чел съм коментари на хора, които са си монтирали и са се притеснявали че няма да виждат пейзажа около къщата си, но напразно.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеMateev, тези двулицевите клетки вече са се появили, през тях се вижда достатъчно добре. Тази компания за която ти дадох линк има технология за принтиране на опроводяване на клетките така че проводниците не са видими и не пречат да се вижда през клетките.. 8 квадратни метра са достатъчни за зареждане на 5 киловатчаса, а те са достатъчни за 200км..ето ти мобилност за отдалечен живот от точката на концентрация. Не споря с теб, че през зимата дори при слънчево време радиацията е два пъти по малко и ще се налага да се зарежда по друг начин и може да стане от двигател работещ с метанол, метан или водород. Никой няма да гръмне ядрени бомби в градовете, само по военните бази. Само откачените американци са способни на подобна гадост, но за щастие са прекалено слаби и ще бъдат тотално избомбени, така че повече от две бомби няма да успеят да хвърлят. С градовете като места където се концентрират много хора има съвсем друг проблем - бързото разпространение на биологична зараза и ще трябват много бързи мерки за ваксинация. Тези свръхчужди вируси за имунните ни системи не ги правят в лаболатории, те все още са много изостанали и нямат знания за това, но ги намират и изолират, а произхода им е от Космоса. Той няма маса а понякога и скорост и си стига до нас.
- В магнити може да се съхранява доста енергия. Друг вариант е производство на метал, който да се окисли при нужда и да се добие енергия, а окиса му после да се превърне пак в метал, но и производство на метанол и метан също. Метана могат да го правят от енергията от атомна реакция. Вече ползваме такъв метан, той никога няма да свърши, но както им казват в Русия - не е удачно да се направи мрежа за доставка до някакви села с 500 човека.
- Дори корпус от закален поликарбонат за транспортно средство с принтирани от вътрешната страна фотоволтаични елементи е възможен много по скоро. Следващото поколение от което още никой не е роден, ще ги направят тези неща.
Коментар
Коментар