IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Това нещо което написах за литий желязо фосфат батериите е много интересно, явно електролита им е такъв че при ниски температури повишава много вътрешното съпротивление, този човек демонстрира как се държи този SUV на BYD с прехвалените батерии наречени бат. тип острие при минус 10 градуса и шоуто е неповторимо, само да не ти се случва дето казват. Първо не искат да поемат ток и дърпат само 1 киловатчас зарежда при нормални 7,5 ако батериите не са толкова студени. Зарядното не иска да се освободи от куплунга си когато иска да прекрати зареждането, но той демонстрира как да стане с чалъм както се казва го излъгва да се отключи. После като включи светват там дисплеите но автомобила отказва въобще да помръдне и дори бутона за изключване и той отказва, но успява да го изключи и рестартира чрез дистанционното му и след рестарта вече тръгва, но много неща не работели по почти един час и като го покара така започват да функционират. Всичко това е благодарение на замръзналите батерии.
    Мъск е ударил джакпота с литиевойонните батерии и Теслите си вървят при много по ниски температури, тези BYD в които Бъфет инвестира ще си имат проблеми с ниските температури и то големи. Това което ми прави впечатление е че брандовете като почнат с един тип батерии и сякаш се оженват за тях, тези са слагали призматични батерии преди това и са ги усъвършенствали като са ги напъхали в тези дълги и тънки кутии, което не е върха на инженерната мисъл. Тесла то кара на цилиндрични батерии и новото е това че са таблес, табулатора - лентичката за връзка с електродната лента е превърната в капачка която се споява към надлъжната лента с лазер в много контактни точки, това е таблеес батерия, т.е. табулатора е капачка и това е добре измислено. Това че батерията има дупка в средата която остава празна и там силата с която се притискат електродните ленти една към друга отслабва не е впечатлило конструктора, после това руло от електроди се поставя с хлабина в капачката, а охлаждането и подгряването са по тази външна повърхност на батерията. Но предполагам че и на Бъфет фирмата и Тесла инженерите си вярват че правят най доброто, добре че не са японци..понеже онези били много обидчиви и вземе някой да им каже че са си оставили ръцете и трябва да си правят харакири. Всъщност е съвсем нормално, изпробват се различни неща и някои ще отпаднат, други ще се променят и ще се появят и съвсем нови коренно различни концепции.
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
      Същото нещо го има и при други електрохимични устройства, при електролизерите. Токът - йоните от електролита към единия електрод върви по трудно и решението е да се манипулира работната повърхност на електрода - увеличи, като лицето на двата електрода да е равно, стоят един срещу друг с една и съща лицева повърхност, но единия е с по голяма работна повъхност например материала е порьозен. Това нещо е ефективно там много, защото първо излезе като научна информация и се твърдеше че ще направи електродите 20 пъти по ефективни, после производители от Азия го направиха и се появиха устройства на пазара с такива електроди..чак 20 пъти не, но почти 10 пъти със сигурност. На МIT беше научната работа, но японци ги направиха тези електроди и всички електролизери за производство на водород за лаболаторни цели са точно с такива, и електродите са кръгли - кръгове и доказано най добре работят.
      Какво нещо е интуицията, само.

      Коментар


      • Същото нещо го има и при други електрохимични устройства, при електролизерите. Токът - йоните от електролита към единия електрод върви по трудно и решението е да се манипулира работната повърхност на електрода - увеличи, като лицето на двата електрода да е равно, стоят един срещу друг с една и съща лицева повърхност, но единия е с по голяма работна повъхност например материала е порьозен. Това нещо е ефективно там много, защото първо излезе като научна информация и се твърдеше че ще направи електродите 20 пъти по ефективни, после производители от Азия го направиха и се появиха устройства на пазара с такива електроди..чак 20 пъти не, но почти 10 пъти със сигурност. На МIT беше научната работа, но японци ги направиха тези електроди и всички електролизери за производство на водород за лаболаторни цели са точно с такива, и електродите са кръгли - кръгове и доказано най добре работят.
        Last edited by supertrader; 05.12.2021, 22:44.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Ето едно изследване, което, показва как се променя при заряд/разряд вътрешното съпротивление на навитите батерии. Ха познайте, как се отразява формата на електрода на това.
          Используя по-новому метод зондовой микроскопии для измерения электрического потенциала, группа ученых исследовала, как продлить жизнь батарейкам и сделать их эффективнее.

          Коментар


          • Литий желязо фосфат батериите имали проблем със зареждане при ниски температури, не искат да зареждат, да поемат ток и това се демонстрира от някакъв човек във видео, а автомобила е BYD с blade battery. Сигурно са измислени и вероятно патентовани от някои образовани с възможности, обаче недомислени. Същата работа са и батериите в плоски кутийки с тази електрохимия. Неприятното е че ако те не се дозараждат до 100% се увреждат и очаквания им живот от 25 години ще стане несбъднат сън - мечта.
            Last edited by supertrader; 05.12.2021, 22:09.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Това което ми направи впечатление са детайлите от стъклопласт, качеството е доста добро. За цената , не е евтино 10 хиляди долара, но производството е такова с много ръчна изработка.
              - Иначе като материал за купето и много голяма серийност на производството - пластмаса армирана с въглеродни влакна според мен. Рециклируема е напълно после, дори ако се мине през пиролиза може да се превърне във водород и графит на прах който да се вложи в батерии. Водорода може да се изгори в горивни клетки и да се превърне в ток. Но най удачно е пластмасата да се рециклира и пак да се превърне в купе на електромобил.
              Само за тези големи детайли ще е необходим огромен шприц - преса, но ще се произвеждат много бройки на сравнително ниска цена.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                https://www.youtube.com/watch?v=xkC6orcZS-8 , интересен електромобил произведен в СССР, със сигурност само батерията му може да се счупи защото е съвременна китайска. 21 киловатчаса батерия са поставили, много смислени приложения на елекрички са измислили. Електромотора е преработен асинхронен електродвигател, а не някаква скъпа въшка дето била 10 киловата и струва 5000лв.
                Е, че то, ако се тръгне от гледна точка на разумно и чисто, много днешни бизнеси, просто, нямаше да мъцнат дори. Въпросът бе, обаче, с фиксация върху парите...

                Коментар


                • https://www.youtube.com/watch?v=xkC6orcZS-8 , интересен електромобил произведен в СССР, със сигурност само батерията му може да се счупи защото е съвременна китайска. 21 киловатчаса батерия са поставили, много смислени приложения на елекрички са измислили. Електромотора е преработен асинхронен електродвигател, а не някаква скъпа въшка дето била 10 киловата и струва 5000лв.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • До модератор алекс262:
                    Може би, напразно ги изтрихте тези двамата. Не, че имат изобщо някакви доказателства за каквото и да е. Нищо нямат, чешат езици.
                    Иначе, приемам че, относно приноса на някого, при батериите, нещата отиват твърде назад във времето когато, през 1978-ма година, излезе книжката на А.В. Меркулов с име "Разкривайки тайните на природата". Та, там, видният съветски учен и практик, съветваше да се вглеждаме в Нейните решения, т.к.те, носят отговори на много наши въпроси, вече възникнали и още неосъзнати и незададени, всъщност. Та, той ме наведе на мисълта да се огледам наоколо и тогава, видях важността, адаптивността, гъвкавостта и способността за самовъзстановяване (регенерация), свойствени на многоклетъчните системи, както и пределно ниската цена, на която, се постигат. Аз, единствено, я приложих към батериите та, какъв принос бих могъл да имам?

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                      За по образования и с възможности съответно от нас..да кажа ли ? Просто няма да може да я направи тази батерия, ако я направи без да открие и осмисли определени неща, батерията която ще сътвори няма да работи толкова добре и ще бъде усложнена.
                      Именно. Дори батериите, се произвеждат от фирми с капацитета за това. Което, разбира се, не пречи да внесем своя принос. Пречат такива двуноги, като Импотеция, червения и Мармотейков. Щото, си мрат светът да се върти около техните глупости.
                      Last edited by Pyramid; 04.12.2021, 16:53.

                      Коментар


                      • За по образования и с възможности съответно от нас..да кажа ли ? Просто няма да може да я направи тази батерия, ако я направи без да открие и осмисли определени неща, батерията която ще сътвори няма да работи толкова добре и ще бъде усложнена.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                          Въпросът е че само плямпате и си намирате извинения. Например: имате ли чертеж на туй нещо. Имате ли чертежи на шината за която се закачат? Имате ли схема на електрониката как работи? Правили ли сте фърмуер за управление?
                          Бас държа че нямате нищо от това, обаче били изобретили.
                          Тя идеята ви ако става, някой който е по-образован от вас (съответно и с повече възможности), ич няма да ви пита, а даже няма и да разберете ако направи нещо.
                          Че вие даже не знаете как да следите параметрите на една батерия?

                          Тоест, ако нямате работещ модел, нямате нищо!

                          И на това отговарях, ама модито изтрил, опитвайки да те пази:
                          Има достатъчно коментирано в патента за шините, има посочени варианти на свързване при елeктрички, подводници и т.н., за BMS ( наречени малко другояче), има посочени варианти, схеми и т.н. Софтуер не е описван, т.к.у нас, се патентоват устройствата, а софтуер може да се напише всякакъв и да си работи. Изобщо, не си - за пореден път - наясно с онова, което "коментираш" но, видяхме, глаголенето ти, е по принципа " да не мълча, че може да ме помислят за умрял". А, за следенето на параметрите... Тъпите днешни BMS -ки, следят напрежението на заряд. Което, няма общо със самия заряд, който, има висока дисперсия от елемент до елемент, дори от една серия, една партида (смятах ги, над 10 броя различни фактори при навитите фишеци, извън пълния контрол на производителя) Е, да те питам, при разряд с един и същи ток на различно заредени батерии, свързани последователно, какво става, според теб, при доближаване точката на краен разряд? BMS, дали ще изключи, според теб?
                          "Професор". Друг път. Дрънкало.
                          Last edited by Pyramid; 04.12.2021, 13:01.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                            Ма какви патенти бе ми казах ти какво трябва да имате като минимум.
                            Юи замислял ли си се, че при хиляда неща, с дебелина на стената 1мм като ги сложиш едно до друго и се получава два метра? Само от стената на там кутията?
                            Пак ме изтрили но, аз да питам: Къде съм казвал, че, някаква стена на кутия, била дебела 1 мм? Любопитно, нямам подобни спомени.

                            Коментар


                            • И тук се увличате. Обясних му : проблемът е извън трасето. Толкова.

                              Коментар


                              • Зависи на колко волта са модулите, ако например са на 48 волта и дебелината на един безкорпусен елемент е 0.4мм , а напрежението му 4 волта - 12x 0.4 ..4.8 мм само или за 480 волта - 48мм.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X