Вход

Потребителско име:

 Запомни ме на това устройство
Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Би ли дал $35,000 за купето на Leaf?
    Първоначално изпратено от netware5 Разгледай мнение
    Аз лично ако мога да стигна от София до морето без зареждане - веднага си купувам електрокар
    Пари при пари отиват

    Коментар


    • Първоначално изпратено от SA Разгледай мнение
      Е, значи все пак има скоростна кутия, макар и с една скорост, но не и директно към колелото, а честотоното управление решава въпроса с необходимостта от много предавки. Горе-долу, и двамата сме "познали".



      Това, което ме впечатли е бързото зареждане - до 45 минути, смяната на батерията за 1 минута. По пробега - 300 км, обаче, трябва да поработят повечко. А и не пише при какви условия се постигат. Ако тръгна да качвам планина, дали ще мога да я прехвърля с една батерия?! София-Варна, абсурд. Не съм убеден дали и Пловдив-София е постижимо с едно зареждане.
      Нали ти казвам - проблемът е само батерията. И всъщност пробег от 150 км е напълно достатъчен за градска кола. А Nissan Leaf излиза на пазара в Европа тази есен ....

      А я виж ето ТУК Нали съм си фен на Сааб ... Разгледай внимателно техническите подробности, най-вече за батерията - какви са разликите с другите коли. Много впечатляващо. И разбира се няма скоростна кутия

      Аз лично ако мога да стигна от София до морето без зареждане - веднага си купувам електрокар
      He was born poor, died rich, and never hurt anyone along the way.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от netware5 Разгледай мнение
        От всички проекти за електромобили само Nissan Leaf е с класическа двигателна схема. Може би защото са бързали да го пуснат на пазара преди другите. Всички останали са с електромотори монтирани директно на всяко колело. Нямат скоростни кутии, а диференциалът е електронна джаджа. Това са фактите. А за тролея и електрокара - да прав си и какво от това? Просто при тях не е решен въпроса с батериите и затова единия иска жица, а другия не вдига повече от 40. Разгледай параметрите на колите на Тесла Моторс и на повечето големи производители на класически коли и ще разбереш за какво става въпрос.
        Е, значи все пак има скоростна кутия, макар и с една скорост, но не и директно към колелото, а честотоното управление решава въпроса с необходимостта от много предавки. Горе-долу, и двамата сме "познали".

        The Model S powertrain features a liquid-cooled, floor-mounted battery pack and single-speed gearbox.
        Това, което ме впечатли е бързото зареждане - до 45 минути, смяната на батерията за 1 минута. По пробега - 300 км, обаче, трябва да поработят повечко. А и не пише при какви условия се постигат. Ако тръгна да качвам планина, дали ще мога да я прехвърля с една батерия?! София-Варна, абсурд. Не съм убеден дали и Пловдив-София е постижимо с едно зареждане.
        Last edited by SA; 14.07.2010, 16:29.

        Коментар


        • az_ivan

          От термоядрен синтез , няма да се получи с тези реактори , но ще му се намери цаката скоро.До две години ще бъде публична реалност , много сме Близо до момента.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Първоначално изпратено от SA Разгледай мнение
            А ти да си видял електрокар да развива повече от 40 км/ч? А да си видял тролей със собствени батерии, а не вързан към мрежата - дори той не вдига повече от 60-80 км/ч. Кой ще ги купува тия коли с такива параметри? Я се заслушай тук - http://www.youtube.com/watch?v=lsObTSpl2OU
            От всички проекти за електромобили само Nissan Leaf е с класическа двигателна схема. Може би защото са бързали да го пуснат на пазара преди другите. Всички останали са с електромотори монтирани директно на всяко колело. Нямат скоростни кутии, а диференциалът е електронна джаджа. Това са фактите. А за тролея и електрокара - да прав си и какво от това? Просто при тях не е решен въпроса с батериите и затова единия иска жица, а другия не вдига повече от 40. Разгледай параметрите на колите на Тесла Моторс и на повечето големи производители на класически коли и ще разбереш за какво става въпрос.
            He was born poor, died rich, and never hurt anyone along the way.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от netware5 Разгледай мнение
              Извинявай, ама въобще не си в час за електродвигателите, въртящия момент и т.н. Електромобилите няма даимат скоростни кутии и диференциали. Всъщност диференциал ще имат - електронен, една кутийка с чипове с размерите на цигарена. Електромобила няма скорости, да си видял електрокар и ли тролей със скорости? излишни са!
              А ти да си видял електрокар да развива повече от 40 км/ч? А да си видял тролей със собствени батерии, а не вързан към мрежата - дори той не вдига повече от 60-80 км/ч. Кой ще ги купува тия коли с такива параметри? Я се заслушай тук - http://www.youtube.com/watch?v=lsObTSpl2OU

              Коментар


              • Първоначално изпратено от SA Разгледай мнение
                Не бързай да ги отписваш. Една скоростна кутия намалява изискването за пусков момент при ускорение и от там ще пести електроенергия. Вероятно няма да са с 4-6 скорости, а с не повече от 2-3, но ще ги има.
                Извинявай, ама въобще не си в час за електродвигателите, въртящия момент и т.н. Електромобилите няма даимат скоростни кутии и диференциали. Всъщност диференциал ще имат - електронен, една кутийка с чипове с размерите на цигарена. Електромобила няма скорости, да си видял електрокар и ли тролей със скорости? излишни са!
                He was born poor, died rich, and never hurt anyone along the way.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от az_ivan Разгледай мнение
                  Принципен проблем на литиевата батерия е, че не може да ти даде много ток за малко време. Това е един от хилядите технологични детайли. Няма смисъл да ги обсъждаме. По-интересно е откъде ще дойдат големите пари.
                  За повишаване на пиковата мощност има модули,натрупващи енергия в маховик.А за парите не е проблем-"тригерния ефект" сте се появи до 5-10 години.Голямите в двигатели са се родили преди 100 години и спазват "корпоративна солидарност",която предполагам сте, се изпари скоро.Една статистика от отдавна-В разходите за 10 god експлоатация на кола началната и стойност била само 4%.Е,осчетоводен е и личния труд по поддържане;-)))

                  Коментар


                  • Що се отнася до цената, дори не си помисляйте, че автомобилните компании ще си свият печалбите или пък електроенергията ще остане на тези цени, ако колите тръгнат масово на ток. На 100 км вероятно пак ще си плащаме както сега. По-високите цени на електроенергията, обаче, ще оправдаят по-широкото внедряване на производства от ВЕИ, които сега са скъпо удоволствие.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от netware5 Разгледай мнение
                      А производителите на диференциали и скоростни кутии ще трябва да се наметнат с по един бял чаршаф и да тръгнат бавно към гробищата.....
                      Не бързай да ги отписваш. Една скоростна кутия намалява изискването за пусков момент при ускорение и от там ще пести електроенергия. Вероятно няма да са с 4-6 скорости, а с не повече от 2-3, но ще ги има.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                        Скъпи са и акумулаторите и ако се произвеждат по масово няма да достигат въпросните метали. Скъпи са и клетките които обръщат водорода в ел.енергия и при тях проблема е същия. Със съхранението на водород вече нещата са по добре , дори някакви бактерии които го абсорбират доста добре има а те са безплатни може да се каже.
                        Има различни литиеви химии и някой не са сложни и редки. Все пак тези батерии се ползват само от около 10 години, а тепърва ще се развива производството. Редките метали, за които е писал ниде, са известен проблем. На практика ниодим в големи количества се добива само в Китай, а миналото лято имаше недостиг. Медиите набързо спретнаха една алагогия със зависимостта на петрол от арабелите, но този път със зависимост от редките метали и Китай ... И в Америка набързо планираха отваряне стари/закрити мини за редки метали ..В един Приус отиват 1 кг ниодим и 15 кг лантан за NiMH батериите.

                        Коментар


                        • az_ivan

                          Скъпи са и акумулаторите и ако се произвеждат по масово няма да достигат въпросните метали. Скъпи са и клетките които обръщат водорода в ел.енергия и при тях проблема е същия. Със съхранението на водород вече нещата са по добре , дори някакви бактерии които го абсорбират доста добре има а те са безплатни може да се каже.
                          D.Y.F-091066

                          Коментар


                          • Принципен проблем на литиевата батерия е, че не може да ти даде много ток за малко време. Това е един от хилядите технологични детайли. Няма смисъл да ги обсъждаме. По-интересно е откъде ще дойдат големите пари.
                            Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                            Щом я дават 100 амперчаса значи е толкова , не се съмнявай в това. Проблема е в цените им !
                            Пари при пари отиват

                            Коментар


                            • az_ivan

                              Щом я дават 100 амперчаса значи е толкова , не се съмнявай в това. Проблема е в цените им !
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Хибрид: електростанция --> енергийна система --> автомобил --> конвертиране в механична енергия
                                Водородни: електростанция --> енергийна система --> станция за производство на водород --> автомобил --> конвертиране на водорода в химическа енергия --> конвертиране на химическата енергия в механична енергия
                                Водорода може би има по-голямо приложение като система за съхранение на енергия, отколкото като гориво за транспорт.
                                BTW към списъка на netware5, вероятно трябва да се добави и така наречените REE.
                                В производството на хибридни и електро-автомобили се влагат около 30 кг/автомобил от REE - Nd, Pr, Dy, Tb, La - Neodymium, Praseodymium, Dysposium, Terbium, Lanthanum.
                                Металите - neodymium, indium, lithium, dysprosium, и terbium са от съществено значение и за зелените енергийни технологии.

                                Коментар

                                Working...
                                X