Да напишем един пост за най-големия провал на ИИ.
Новината е малко стара, но от тази година
Амазон решават да направят физически магазини без касиери, в които да внедрят ИИ с много камери. На камерите се гледа какво слагате в количката. И накрая просто си излизате. После автоматично ви дърпа от картата сумата и получавате на емайл сметката с това какво сте купили, примерно.
Всичко хубаво, но се оказало че нещата не работят баш така. И назначили 1000 индиеца да гледат какво фактически слагате в количката.
Като страничен ефект, се получавало че сметките закъснявали с 1-2-3 часа. Т.е. излизате от магазина и сметката ви идва след 2-3 часа. Време необходимо някой индиец да потвърди сметката генерирана от ИИ дали е истина или не.
Факт ИИ още не може да разпознава образи какви стоки слагате в пазарска количка. Човек се справя по-добре.
В резултат Амазон спират разширението на магазинната си мрежа и даже затварят някои обекти, щото не им излиза сметката със заплатите на 1000 индиеца. А да сложат стандартните касиери, е бати старомодното, олд-скула и няма никакви иновации и никакви модерни нема да ходят там, щото нали ще прилича на обикновена бакалия, а гиковете не може да ходят в обикновена бакалия.
https://edition.cnn.com/2024/04/03/b...lop/index.html
https://www.linkedin.com/pulse/first...oothill-llx1e/
https://www.theguardian.com/commenti...ans-technology
Новината е малко стара, но от тази година
Амазон решават да направят физически магазини без касиери, в които да внедрят ИИ с много камери. На камерите се гледа какво слагате в количката. И накрая просто си излизате. После автоматично ви дърпа от картата сумата и получавате на емайл сметката с това какво сте купили, примерно.
Всичко хубаво, но се оказало че нещата не работят баш така. И назначили 1000 индиеца да гледат какво фактически слагате в количката.
Като страничен ефект, се получавало че сметките закъснявали с 1-2-3 часа. Т.е. излизате от магазина и сметката ви идва след 2-3 часа. Време необходимо някой индиец да потвърди сметката генерирана от ИИ дали е истина или не.
Факт ИИ още не може да разпознава образи какви стоки слагате в пазарска количка. Човек се справя по-добре.
В резултат Амазон спират разширението на магазинната си мрежа и даже затварят някои обекти, щото не им излиза сметката със заплатите на 1000 индиеца. А да сложат стандартните касиери, е бати старомодното, олд-скула и няма никакви иновации и никакви модерни нема да ходят там, щото нали ще прилича на обикновена бакалия, а гиковете не може да ходят в обикновена бакалия.
https://edition.cnn.com/2024/04/03/b...lop/index.html
https://www.linkedin.com/pulse/first...oothill-llx1e/
https://www.theguardian.com/commenti...ans-technology
Коментар