If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Поколението на 30+ годишните - между миналото и бъдещето ... (архив до 7.06.2012 г.)
Защо Общата декларация трябва да бъде в 5 (пет) копия?
Защото така е разпоредено в член еди кой си алинея еди коя си от еди кои си правила за преминаване на териториалното море и достъп до пристанищата на еди коя си държава - записано е някой и друг ред по- горе
"Сталийно време се нарича времето, през което морският търговски кораб трябва да престои в пристанището за натоварване или за разтоварване според изчисленията по уговорените норми на всеки люк в благоприятен работен ден.
Ако фрахтователят задържи кораба за повече от установеното в договора време , то той нарушава уговорките за чартъра и трябва да заплати неустойка – демюрейдж , а ако предсрочно натовари или разтовари товар в сравнение с уговореното сталийно време, той получава премия от корабособственика премия – диспач. Обикновено диспача е 50 на 100 от уговорения демюрейдж.
След като приеме товара, превозвачът в лицето на капитана издава по искане на изпращача коносамент. Коносаментът служи за доказателство, че товарът е приет от превозвачът. Коносаментът опрделя, в кое пристанище и кому трябва да бъде предаден товарът, приет от превозвачът. Конусаментите биват следните видове :
1) на името на определен получател
2) на заповедта на изпращача
3) на предявителя
Коносаментът е стокорапоредителен документ. Той е основен документ за разплащането по външнотърговската сделка между сключилите я страни.
Съдържанието му обхваща следното : наименование на кораба. Наименование на превозвача, място на приемането на товара за превозване, наименование на изпращача, местоназначение на товара, количество на приетия товар.
Ако при натоварването на товара капитанът открие недостатъци в приемания товар, той има право да направи за това забележка отначало в щурманската разписка или в товарния ордер, а след това и в коносамента. В противен случай се смята, че товарът е приет в добро състояние и за повредата му ще носи отговорност превозвачът.
В разтоварното пристанище капитанът връчва копие от коносамента на морския агент, който трябва да изясни, дали е нужно да информира отделните получатели за пристигането на кораба. Това пристигане трябва да бъде официално обявеното от капитана, например, чрез регистрация в управлението на пристанището или в митницата. Товарът се предава от превозвача съобразно с указанията, които се съдържат в коносамента.
Според Чл. 21(1) от Задължителните правила за преминаване през териториално море и за достъп до морските пристанища на Република България “При извършване на изходен граничен контрол капитана на кораба предоставя на органите извършващи контрола: 1. Обща декларация - 5 копия;
2. Декларация на товара - 4 копия;
3. Декларация на корабните запаси - 3 копия;
4. Списък на екипажа - 2 копия;
5. Списък на пътниците - 2 копия;
6. Декларация относно вида и обема на предадените отпадъци – резултат от корабоплавателна дейност, и на остатъци от корабни товари – 1 екземпляр.
(2) Документите по ал.1, точки от 1 до 5 се съставят по формата и в съответствие с правилата на Международната конвенция за улесняване на международното морско корабоплаване (FAL, 69).”
Капитанът на чуждия кораб прави отбелязване (отметка) за направените изменения или липсата на такива в екипажния списък и други гореспоменати документи.
Администрацията на пристанището дава разрешение за заминаване на кораба от пристанището само в случай, че от страна на митницата няма възражение за това. Митницата дава съгласие за заминаване, ако са платени всички задължения (платежи) или е представено писмено уверение (гаранция) от кредитоспособна организация или лица да платят паричното му задължение. В случай, че корабът не изплати задълженията си или не предостави съответното обезпечение, митницата отправя искане пред администрацията на пристанището за задържане на кораба."
Защо Общата декларация трябва да бъде в 5 (пет) копия?
Мечоо тъкмо чета за сталийно време; коносамент; диспач и демюрейдж. Ти как си с тези ми ти понятия, предполагам ги прилагаш на практика и не звучат така несвойствено, както когато ги четеш теоретично
Сталийното време е определено в договора, от до. Ако обработката завърши преди изтичането му се дължи диспач, а ако се пресрочи - демюрейдж
Едно от момичетата беше голяма красавица (ударението е върху голяма). Когато седнехме на маса мълчеше най умно от всички. В смисъл, да мълчи, да мълчи, колко да мълчи, понякога се изтърве и каже нещо, а аз имам свойството бързо да откривам интелекта във всичките му форми.
Наблюденията ми за мълчаливите жени са, че правят хубав секс. Те мълчат, но знаят какво могат да предложат не за масата, а в леглото.
Върху интелекта им не съм се задълбочавал, защото "да са умни, ама колко да са умни?!"
Имаше даже "инвеститорска" тема на която съм се смяла от сърце и ми беше полезна, за да осъзная как скудоумието може да придобие размерите и силата на цунами.
Предпочитам унисекс дискусиите- по-малко хормонални изкривявания имат.
При инвестирането унисексът не помага. Глупостта, макар и дума в женски род, не признава половете и както добре знаем: Не ходи по гората.
Нали си имате ясно разчетена йерахия както и санкции при неспазване на заповеди/правила?! За другите дразнения, които могат да се опишат с "не ми е от кръвната група" - ИГНОР.
Все пак си знаете, че е за определн отрязък от време и обратното броене е стартирало.
Права си. То това ми е и работата. Да въведа и да проверявам дали се спазва съответния ред за да върви по гладко работата. Има само едно НО.
Съществува така нареченото гонене по устав, което е двупосочно ( може да се прилага както от началника срещу подчинения, така и от подчинения срещу началника, зависи кой е злодея).
Практикува се от страхливи хора с ниско самочувствие и неувереност в собствените способности.
Не може да се пребори само чрез формалните правила. Необходима е психическа устойчивост, опит и гъвкавост.
Освен това много от моряците не обичат морето. Работят в постоянен страх, което изкривява психиката им и ги кара да правят невъобразими дивотии. Няма как предварително да се разбере кой кога ще се срине.
Нали си имате ясно разчетена йерахия както и санкции при неспазване на заповеди/правила?! За другите дразнения, които могат да се опишат с "не ми е от кръвната група" - ИГНОР.
Все пак си знаете, че е за определн отрязък от време и обратното броене е стартирало.
Недей , ще плача Аз имам две кучета / момичета са / и периодично /като се разгонят/ , започват да се дракат .
Кажи ми Мечо дали си въобразявам , че моряците когато са кораба , на път и възникнат някакви непреодолими противоречия между двама например , единия би полетял зад борда в някоя безлунна нощ . Чувала съм за такива инциденти и си го мисля , а ако не теб , кой да питам .
Това за кучетата го разбрах. Само ще те помоля не го разяснявай. Който разбрал - разбрал.
На въпроса. И аз съм чувал. Не съм хвърлял никой, и мен не са ме хвърляли. Веднъж на един кораб на който бях, един колега изчезна. Но той беше добряк. Не вярвам някой умишлено да го е бутнал.
Иначе противоречия възникват и стават все повече и повече непреодолими и нерешими, но винаги може и още. Човека е много устойчиво животно. Мислиш си ей сега вече край, на тоя ще му изтръгна сърцето и ще го изям. Но не го правиш. С течение на времето злодея продължава да прави все повече и по големи гадости, обаче успяваш все някак да изтърпиш да не го накълцаш.
Та така. Образно казано.
Коментар