If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Принципно в такива ситуации може да се намери инвеститор с пари, който да спаси бизнеса. Нещо от сорта на сиесайеф примерно. Разбира се това едва ли би помогнало на миноритарните акционери.
Коментарът е с аналитичен характер и не представлява препоръка по смисъла на ЗПЗФИ.
На практика мажоритаря, какъвто и да е той, няма никаква файда да прецаква другарчетата, докато бизнесът върви. Но почне ли да потъва кораба, тогава всичко опира до морал.
Всъщност картинката вече се избистря. Изобщо не трябва да мислим, че банкрутът на Мостстрой и фокусите в ХДПАТ, на които много хора се чудеха, не са свързани. Божков е прозрял, че като падне моста ще се разхвърчат лайна и кредиторите на ХДПАТ ще почукат на вратата. Спасява в офшорки това, от което може да се изкара някой лев и остава два кухи холдинга на стейкхолдърите. ......
Това е вярно.
Въпросът сега е дали държавата има достатъчно механизми да не позволи да се заграбят поне имуществата. То парите дето са изнесени (вероятно) не могат да се върнат.
И друго. Трябва тези мажоритари-мошеници така да се подгонят, че да им пари под гъза.
Не да гониш Алексей Петров за нищо, а Божков, който мошенически обира акционерите, да мине метър.
Подчертавам пак, че нямам акции тук от края на ноември 2009. И никога няма да си купя. Но не е препоръка все пак.
Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Всъщност картинката вече се избистря. Изобщо не трябва да мислим, че банкрутът на Мостстрой и фокусите в ХДПАТ, на които много хора се чудеха, не са свързани. Божков е прозрял, че като падне моста ще се разхвърчат лайна и кредиторите на ХДПАТ ще почукат на вратата. Спасява в офшорки това, от което може да се изкара някой лев и остава два кухи холдинга на стейкхолдърите. Тоест некадърното управление на компаниите, е накарало собственика да преметне стейкхолдърите за да заграби колкото може повече за себе си. И представи си - законно.
Според мен е наивно е да се надявате на спасение. Дори холдингът наистина да имаше значение за финансовата стабилност (а той няма), само си представете заглавията във вестниците- "Бойко спасява Божков".
Не мога да си представя, че някой ще изиграе толкова хора и фирми, ще се подиграе с държавата, ще компрометира света магистрала "Тракия" и на Бойко няма да му дреме. Надявам се да му пратят ДАНС, ГД-БОП, НАП, КАТ, КФН, БЧК (нали са все болни) и всички други държавни съкращения, които могат да се използват за репресия.
Не знам какво ще стане с ХДПАТ, само предполагам, че кредиторите вече палят факлите и се събират пред портите.
О да, спасяват се компании, които могат да причинят срутване на икономиката на една държава. Холдинг пътища не е такава компания. Всъщност за кремиковци доста народ приказваше така, пък се оказа че дори и те не са такава компания, въпреки несравнимо по-големите мащаби спрямо холдинг пътища.
Единствените компании в България които може би влизат в подобно определение са няколко на брой банки. Всичко друго не представлява системен риск.
силно се съмнявам изнесената информация да е вярна, поади простата причина, че абсолютно никакъв официален източник не се съобщава (дори и неофициален)
освен това - май вече си имаме ситуация too big to fail - за съжаление, но както по-долу пише, ХДПАТ има адски много поръчки и обекти
а винаги моста си е бил като някакъв вид сателит, компания, с която да се изстискат балъците - спомнете си истерията и 50-те хил лв за акция и как моста се считаше като малкото братче и се наду до над 2 хил
За септември според сайта на дружеството са спечелени поръчки за повече от капитализацията му
Аз лично не мисля, че правителството ( Бойко) ще остави холдингът да фалира и да провали политическите си дивиденти от това:
"
На 31.08.2010г., „Холдинг Пътища” АД подписа Договор за допълнително проектиране и строителството на обект: Автомагистрала “Тракия” /А-4/ “Оризово – Бургас”, участък: Лот 4 "ЯМБОЛ - КАРНОБАТ” от км 276+200 (съвпада с км 277+597 на Лот 3) до км 325+280” с Възложител Агенция „Пътна инфраструктура”.
Стойността на договора е 174,7 млн. лева без ДДС, а срокът за изпълнение – 28 месеца. Проектът се финансира по ОП „Транспорт”.
Коментар