Не ми харесва пазара днес, този спад преди 16:30, вещае лоша щатска сесия,
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
DAX
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от buyvalue Разгледай мнение
Много приказки....Някой знае ли колко е РЕ на DAX? S&P с 27 е подценено, защото Джърмани DAX е 38!?!?! Never, ever seen!
П.П.: При СОФИКС p/e е 12, там е парата!Мнението ми не е препоръка за покупко - продажба на ценни книжа.
Коментар
-
Първоначално изпратено от k.o. Разгледай мнение
Пропускаш:
1. Дивидентът бе съкратен за първи път от ВСВ с 66% и нагласите са, че след като се стабилизира пазара ще бъде увеличен и текущата доходност ще бъде над 12%.
2. Компания с приличен баланс и макар да увеличи рязко дълга, това е заради по - големите кешови наличности, които дължи. Регистрираната загуба последното тримесечие е изцяло от обезценки, а заради търговският им отдел - хеджиране и спекула, реализираха добри резлултати, които компенсираха ниските цени на петрол. Достатъчно ресурс има, за да реализира нови инвестиции в "зелено".
3. Конкретно спрямо твоят въпрос: всяка зелена компания е с мега надута оценка, понеже секторът е модерен и горещ, доходността е слаба, докато при "Шел" дори и след 18 млр. обезценки, активите са подценени и се плаща прилична цена.
4. Също е най - добре диверсифицираната компания в сектора, със силни инвестиции в LNG. Цените на газта са ниски, но има предпоставки за обръщане на тренда. Световна верига на бензиностанции, вече и зарядни станции за ел. автомобили, широка гама от продукти.
До тук позитивите, остава въпросът кой колко търпение има, понеже тази трансформация няма да е за 1-2 години, а ще трае десетилетия, през които може още промени да настанат. Всеки, който е в "ШЕЛ" изпуска як ръст в редица други сектори, което пък е моята основна причина да не скачам с двата крака все още. Текуща доходност е малко над 4% и не впечатлява, а току виж резнали и още дивидента.
Обобщено: дългосрочно е солидна компания, на която може да се заложи, но не е инвестиция за нетърпеливи и търсещи по - бърза доходност.Някой знае ли колко е РЕ на DAX? S&P с 27 е подценено, защото Джърмани DAX е 38!?!?! Never, ever seen!
IM d best
Коментар
-
Първоначално изпратено от k.o. Разгледай мнение
Пропускаш:
....
Обобщено: дългосрочно е солидна компания, на която може да се заложи, но не е инвестиция за нетърпеливи и търсещи по - бърза доходност.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от terziеv Разгледай мнениеПродължавам да не разбирам какво е атрактивното в Шела - петролна компания с 4% дивидент, която обявява, че вече не иска да е такава и ще става зелена. Защо направо не купите нещо зелено? Съвсем сериозен е въпросът. Какво пропускам?Пропускаш:
1. Дивидентът бе съкратен за първи път от ВСВ с 66% и нагласите са, че след като се стабилизира пазара ще бъде увеличен и текущата доходност ще бъде над 12%.
2. Компания с приличен баланс и макар да увеличи рязко дълга, това е заради по - големите кешови наличности, които дължи. Регистрираната загуба последното тримесечие е изцяло от обезценки, а заради търговският им отдел - хеджиране и спекула, реализираха добри резлултати, които компенсираха ниските цени на петрол. Достатъчно ресурс има, за да реализира нови инвестиции в "зелено".
3. Конкретно спрямо твоят въпрос: всяка зелена компания е с мега надута оценка, понеже секторът е модерен и горещ, доходността е слаба, докато при "Шел" дори и след 18 млр. обезценки, активите са подценени и се плаща прилична цена.
4. Също е най - добре диверсифицираната компания в сектора, със силни инвестиции в LNG. Цените на газта са ниски, но има предпоставки за обръщане на тренда. Световна верига на бензиностанции, вече и зарядни станции за ел. автомобили, широка гама от продукти.
До тук позитивите, остава въпросът кой колко търпение има, понеже тази трансформация няма да е за 1-2 години, а ще трае десетилетия, през които може още промени да настанат. Всеки, който е в "ШЕЛ" изпуска як ръст в редица други сектори, което пък е моята основна причина да не скачам с двата крака все още. Текуща доходност е малко над 4% и не впечатлява, а току виж резнали и още дивидента.
Обобщено: дългосрочно е солидна компания, на която може да се заложи, но не е инвестиция за нетърпеливи и търсещи по - бърза доходност.Last edited by k.o.; 16.09.2020, 23:21.Мнението ми не е препоръка за покупко - продажба на ценни книжа.
- 3 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от mancev Разгледай мнение
Абе това е така. Лошо няма. Аз също съм се "набил", но не обвинявам никого, нито мога да кажа че ме е яд.Станалото станало. Като не ми харесва продавам и това е. Ако ми се чака - чакам. Въпроса е там че Шел е компания с над 100 годишна история,и едва ли някаква КОВИД криза може да я фалира. Уважавам мнението на всеки, стига то да е аргументирано и да не е от типа "всички ше умрем".
Днес гледам ръст на цената на петрола с 5 %. Дали пък няма да се обърне тренда?
Ако съдя от това, което наблюдавам професионално, в момента има сериозен ръст на вноса от Китай, корабите си плават препълнени с контейнери за Европа, а чувам и търсенето от щатите се вдига. Така че, не всичко е само в черни краски. Разбира се туризмът е сериозно ударен и това влияе на потреблението на горива във въздухоплаването, а вероятно и при МПС-тата, но дали това оправдава настоящите цени на акцията е важния въпрос.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от k.o. Разгледай мнение
Целия сектор цикли, а като погледнем баланс големите частни, единствено "Шеврон" са по - добре, ако говорим за свършване, от хилядите компании, тези двете ще са последните мохикани.
Единствено го разбирам, че ако се е набухал в "ШЕЛ" си е много яд, че целият пазар нагоре, а тези са мартенски нива и не иска да отлепи до едно 16 - 17 поне. За рев обаче ще стане, ако пак съкратят дивидента.
Коментар
-
Първоначално изпратено от mancev Разгледай мнение
Ще 'свърши' книгата казвашАйде малко по-сериозно.
Единствено го разбирам, че ако се е набухал в "ШЕЛ" си е много яд, че целият пазар нагоре, а тези са мартенски нива и не иска да отлепи до едно 16 - 17 поне. За рев обаче ще стане, ако пак съкратят дивидента.Мнението ми не е препоръка за покупко - продажба на ценни книжа.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ПИЧ Разгледай мнениеМного е тежка играта при Шел, как пък тази книга се оказа най-голямото лайнo на целия пазар. Дори книжа на авиокомпании, на boeing и други, които са най-пряко пострадаха от намаленото пътуване със самолети, са доста по-добре. След като пазарите се възстановиха и много от тях надминаха нивата от февруари.2020 , тази книга е 3 пъти по-ниско от преди пандемията.
Не препоръчвам влизане сега, защото при едно спадане на пазара (в Сащ), тази книга ще свърши. Който не бърза, да изчака някаква турболенция на пазара и книгата ще отиде на 11. (говоря за холандската емисия). Вземете само последните 3 дни при ръстове на пазара в щатите, тази книга не може да стигне 12.00, може да си представите за какъв булшит става думаАйде малко по-сериозно.
- 1 like
Коментар
-
Много е тежка играта при Шел, как пък тази книга се оказа най-голямото лайнo на целия пазар. Дори книжа на авиокомпании, на boeing и други, които са най-пряко пострадаха от намаленото пътуване със самолети, са доста по-добре. След като пазарите се възстановиха и много от тях надминаха нивата от февруари.2020 , тази книга е 3 пъти по-ниско от преди пандемията.
Не препоръчвам влизане сега, защото при едно спадане на пазара (в Сащ), тази книга ще свърши. Който не бърза, да изчака някаква турболенция на пазара и книгата ще отиде на 11. (говоря за холандската емисия). Вземете само последните 3 дни при ръстове на пазара в щатите, тази книга не може да стигне 12.00, може да си представите за какъв булшит става думаLast edited by ПИЧ; 16.09.2020, 12:45.
Коментар
-
Първоначално изпратено от nomche Разгледай мнение
+1
Чудя се дали да си взема още малко Шел, да усредня загубата. На тази цена, ако почнат след време пак да дават стабилен дивидент, ще е добре. Какво мислите?Мнението ми не е препоръка за покупко - продажба на ценни книжа.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Todor Sabev Разгледай мнение
Тук ирачите се наиграха първо с банките след тва с картичката като от време на време прескачаха до БФБ .
Са че гледаме играчите у темата NYSE.
Темата бе по - съдържателна от NYSE, но и големият екшън се премести отвъд океана и никой не му се занимава с Bayer, Daimler или Intesa за центове, като дабъли и требъли се правят в САЩ.
Има го и момента, че като дойде отрезвяване, Bayer няма да изгуби още 50% и да иде на 27 евро, а Apple, Tesla, Zoom и други мега звезди имат много какво да дадат, като милиони в паника тръгнат да събират остатъци от инвестициите си.Мнението ми не е препоръка за покупко - продажба на ценни книжа.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от nomche Разгледай мнение
+1
Чудя се дали да си взема още малко Шел, да усредня загубата. На тази цена, ако почнат след време пак да дават стабилен дивидент, ще е добре. Какво мислите?
Коментар
-
Първоначално изпратено от ПИЧ Разгледай мнениеЩе взема като Архитекта сам да си говоря в тая тема, защо няма коментатори, няма ли играчи на европаейския пазар ?
Са че гледаме играчите у темата NYSE.Last edited by Todor Sabev; 15.09.2020, 23:24.
Коментар
Коментар