IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

DAX

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от terziеv Разгледай мнение
    Не се ли замисляте за Rolls-Royce на тези цени? Някой има ли идея дали може да допуснат фалит. Може да падне някое пени другата седмица, защото пак натягат карантините; като цяло обаче по-надолу няма накъде.
    С тези разходи и трупаща се загуба, не влече много за покупка. Съмнително е да я фалират, но не ми се пипа.

    Мнението ми не е препоръка за покупко - продажба на ценни книжа.

    Коментар


    • За Shell-a, какво сме коментирали само преди 5 дни на 16.септември. Вече стана на 11:00 евро
      Първоначално изпратено от ПИЧ Разгледай мнение
      Не препоръчвам влизане сега, защото при едно спадане на пазара (в Сащ), тази книга ще свърши. Който не бърза, да изчака някаква турболенция на пазара и книгата ще отиде на 11. ........................................, може да си представите за какъв булшит става дума

      Коментар


      • Не се ли замисляте за Rolls-Royce на тези цени? Някой има ли идея дали може да допуснат фалит. Може да падне някое пени другата седмица, защото пак натягат карантините; като цяло обаче по-надолу няма накъде.

        Коментар


        • Не ми харесва пазара днес, този спад преди 16:30, вещае лоша щатска сесия,

          Коментар


          • Първоначално изпратено от buyvalue Разгледай мнение

            Много приказки.... Някой знае ли колко е РЕ на DAX? S&P с 27 е подценено, защото Джърмани DAX е 38!?!?! Never, ever seen!
            Аз го сравнявам обичайно с DJIA, но и то е около 27. При DAX много от компонентите им дърпат здраво надолу - Bayer, колите, че не ми се пише едно по едно. Общите нагласи са, че Европа и в частност Германия ще се възстанови с по - бързи темпове от САЩ, но ще видим.

            П.П.: При СОФИКС p/e е 12, там е парата!
            Мнението ми не е препоръка за покупко - продажба на ценни книжа.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от k.o. Разгледай мнение

              Пропускаш:

              1. Дивидентът бе съкратен за първи път от ВСВ с 66% и нагласите са, че след като се стабилизира пазара ще бъде увеличен и текущата доходност ще бъде над 12%.

              2. Компания с приличен баланс и макар да увеличи рязко дълга, това е заради по - големите кешови наличности, които дължи. Регистрираната загуба последното тримесечие е изцяло от обезценки, а заради търговският им отдел - хеджиране и спекула, реализираха добри резлултати, които компенсираха ниските цени на петрол. Достатъчно ресурс има, за да реализира нови инвестиции в "зелено".

              3. Конкретно спрямо твоят въпрос: всяка зелена компания е с мега надута оценка, понеже секторът е модерен и горещ, доходността е слаба, докато при "Шел" дори и след 18 млр. обезценки, активите са подценени и се плаща прилична цена.

              4. Също е най - добре диверсифицираната компания в сектора, със силни инвестиции в LNG. Цените на газта са ниски, но има предпоставки за обръщане на тренда. Световна верига на бензиностанции, вече и зарядни станции за ел. автомобили, широка гама от продукти.

              До тук позитивите, остава въпросът кой колко търпение има, понеже тази трансформация няма да е за 1-2 години, а ще трае десетилетия, през които може още промени да настанат. Всеки, който е в "ШЕЛ" изпуска як ръст в редица други сектори, което пък е моята основна причина да не скачам с двата крака все още. Текуща доходност е малко над 4% и не впечатлява, а току виж резнали и още дивидента.

              Обобщено: дългосрочно е солидна компания, на която може да се заложи, но не е инвестиция за нетърпеливи и търсещи по - бърза доходност.
              Много приказки.... Някой знае ли колко е РЕ на DAX? S&P с 27 е подценено, защото Джърмани DAX е 38!?!?! Never, ever seen!
              IM d best

              Коментар


              • Първоначално изпратено от k.o. Разгледай мнение

                Пропускаш:
                ....

                Обобщено: дългосрочно е солидна компания, на която може да се заложи, но не е инвестиция за нетърпеливи и търсещи по - бърза доходност.
                Коджа мерси.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от terziеv Разгледай мнение
                  Продължавам да не разбирам какво е атрактивното в Шела - петролна компания с 4% дивидент, която обявява, че вече не иска да е такава и ще става зелена. Защо направо не купите нещо зелено? Съвсем сериозен е въпросът. Какво пропускам?
                  Пропускаш:

                  1. Дивидентът бе съкратен за първи път от ВСВ с 66% и нагласите са, че след като се стабилизира пазара ще бъде увеличен и текущата доходност ще бъде над 12%.

                  2. Компания с приличен баланс и макар да увеличи рязко дълга, това е заради по - големите кешови наличности, които дължи. Регистрираната загуба последното тримесечие е изцяло от обезценки, а заради търговският им отдел - хеджиране и спекула, реализираха добри резлултати, които компенсираха ниските цени на петрол. Достатъчно ресурс има, за да реализира нови инвестиции в "зелено".

                  3. Конкретно спрямо твоят въпрос: всяка зелена компания е с мега надута оценка, понеже секторът е модерен и горещ, доходността е слаба, докато при "Шел" дори и след 18 млр. обезценки, активите са подценени и се плаща прилична цена.

                  4. Също е най - добре диверсифицираната компания в сектора, със силни инвестиции в LNG. Цените на газта са ниски, но има предпоставки за обръщане на тренда. Световна верига на бензиностанции, вече и зарядни станции за ел. автомобили, широка гама от продукти.

                  До тук позитивите, остава въпросът кой колко търпение има, понеже тази трансформация няма да е за 1-2 години, а ще трае десетилетия, през които може още промени да настанат. Всеки, който е в "ШЕЛ" изпуска як ръст в редица други сектори, което пък е моята основна причина да не скачам с двата крака все още. Текуща доходност е малко над 4% и не впечатлява, а току виж резнали и още дивидента.

                  Обобщено: дългосрочно е солидна компания, на която може да се заложи, но не е инвестиция за нетърпеливи и търсещи по - бърза доходност.
                  Last edited by k.o.; 16.09.2020, 23:21.
                  Мнението ми не е препоръка за покупко - продажба на ценни книжа.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от mancev Разгледай мнение

                    Абе това е така. Лошо няма. Аз също съм се "набил", но не обвинявам никого, нито мога да кажа че ме е яд.Станалото станало. Като не ми харесва продавам и това е. Ако ми се чака - чакам. Въпроса е там че Шел е компания с над 100 годишна история,и едва ли някаква КОВИД криза може да я фалира. Уважавам мнението на всеки, стига то да е аргументирано и да не е от типа "всички ше умрем".
                    Аз извадих едни пари от Wirecard и ги набих в мидата баш когато се чакаше ръст и от тогава имам около 30 % спад, обаче алтернативата ако бях останал в картичката изглежда и сега по-зле, така че няма от какво да се оплаквам.
                    Днес гледам ръст на цената на петрола с 5 %. Дали пък няма да се обърне тренда?
                    Ако съдя от това, което наблюдавам професионално, в момента има сериозен ръст на вноса от Китай, корабите си плават препълнени с контейнери за Европа, а чувам и търсенето от щатите се вдига. Така че, не всичко е само в черни краски. Разбира се туризмът е сериозно ударен и това влияе на потреблението на горива във въздухоплаването, а вероятно и при МПС-тата, но дали това оправдава настоящите цени на акцията е важния въпрос.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от k.o. Разгледай мнение

                      Целия сектор цикли, а като погледнем баланс големите частни, единствено "Шеврон" са по - добре, ако говорим за свършване, от хилядите компании, тези двете ще са последните мохикани.

                      Единствено го разбирам, че ако се е набухал в "ШЕЛ" си е много яд, че целият пазар нагоре, а тези са мартенски нива и не иска да отлепи до едно 16 - 17 поне. За рев обаче ще стане, ако пак съкратят дивидента.
                      Абе това е така. Лошо няма. Аз също съм се "набил", но не обвинявам никого, нито мога да кажа че ме е яд.Станалото станало. Като не ми харесва продавам и това е. Ако ми се чака - чакам. Въпроса е там че Шел е компания с над 100 годишна история,и едва ли някаква КОВИД криза може да я фалира. Уважавам мнението на всеки, стига то да е аргументирано и да не е от типа "всички ше умрем".

                      Коментар


                      • Продължавам да не разбирам какво е атрактивното в Шела - петролна компания с 4% дивидент, която обявява, че вече не иска да е такава и ще става зелена. Защо направо не купите нещо зелено? Съвсем сериозен е въпросът. Какво пропускам?

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от mancev Разгледай мнение

                          Ще 'свърши' книгата казваш Айде малко по-сериозно.
                          Целия сектор цикли, а като погледнем баланс големите частни, единствено "Шеврон" са по - добре, ако говорим за свършване, от хилядите компании, тези двете ще са последните мохикани.

                          Единствено го разбирам, че ако се е набухал в "ШЕЛ" си е много яд, че целият пазар нагоре, а тези са мартенски нива и не иска да отлепи до едно 16 - 17 поне. За рев обаче ще стане, ако пак съкратят дивидента.
                          Мнението ми не е препоръка за покупко - продажба на ценни книжа.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от ПИЧ Разгледай мнение
                            Много е тежка играта при Шел, как пък тази книга се оказа най-голямото лайнo на целия пазар. Дори книжа на авиокомпании, на boeing и други, които са най-пряко пострадаха от намаленото пътуване със самолети, са доста по-добре. След като пазарите се възстановиха и много от тях надминаха нивата от февруари.2020 , тази книга е 3 пъти по-ниско от преди пандемията.
                            Не препоръчвам влизане сега, защото при едно спадане на пазара (в Сащ), тази книга ще свърши. Който не бърза, да изчака някаква турболенция на пазара и книгата ще отиде на 11. (говоря за холандската емисия). Вземете само последните 3 дни при ръстове на пазара в щатите, тази книга не може да стигне 12.00, може да си представите за какъв булшит става дума
                            Ще 'свърши' книгата казваш Айде малко по-сериозно.

                            Коментар


                            • Много е тежка играта при Шел, как пък тази книга се оказа най-голямото лайнo на целия пазар. Дори книжа на авиокомпании, на boeing и други, които са най-пряко пострадаха от намаленото пътуване със самолети, са доста по-добре. След като пазарите се възстановиха и много от тях надминаха нивата от февруари.2020 , тази книга е 3 пъти по-ниско от преди пандемията.
                              Не препоръчвам влизане сега, защото при едно спадане на пазара (в Сащ), тази книга ще свърши. Който не бърза, да изчака някаква турболенция на пазара и книгата ще отиде на 11. (говоря за холандската емисия). Вземете само последните 3 дни при ръстове на пазара в щатите, тази книга не може да стигне 12.00, може да си представите за какъв булшит става дума
                              Last edited by ПИЧ; 16.09.2020, 12:45.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от nomche Разгледай мнение

                                +1
                                Чудя се дали да си взема още малко Шел, да усредня загубата. На тази цена, ако почнат след време пак да дават стабилен дивидент, ще е добре. Какво мислите?
                                Зависи какъв % ти е от портфейла и колко риск искаш да поемаш. В момента новините в петролния сектор са мега отвратителни и всичко от запаси до бъдещо потребление не допринася за оптимизъм в сектора. Възможно е да сме около дъното, единствено реално затваряне на области, карантини и т.н. би подействало унищожително и смъкнало бързо цената още, иначе пътят трябва да мине през леко стабилизиране и покачване в идните месеци.
                                Мнението ми не е препоръка за покупко - продажба на ценни книжа.

                                Коментар

                                Working...
                                X