If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Направи нелош ръст на 23-ти, но сега пак се сурна... Много е изкушаващо. Притеснява ме, че трябва да вляза с поне 2 хил., за да има файда след таксите за обмен на валута и борсови.
Взимай в САЩ е долари, защо ти е да се занимаваш с различна валута от таз на акаунта. Сумата не е особен проблем, зависи колко % от акаунта ти е, аз за рискови инвестиции макс 1-2% за всички авантюри общо мога да отделя.
Аз не бих взел сега, но не искам да те подведа. В момента пасувам по всички позиции, каквото съм искал, съм взел, заделил съм достатъчно кеш при нова корона паника и корекция от 10 - 20% на индексите да добавя, може и RR да взема ако падне повечко.
Мнението ми не е препоръка за покупко - продажба на ценни книжа.
С тези разходи и трупаща се загуба, не влече много за покупка. Съмнително е да я фалират, но не ми се пипа.
Направи нелош ръст на 23-ти, но сега пак се сурна... Много е изкушаващо. Притеснява ме, че трябва да вляза с поне 2 хил., за да има файда след таксите за обмен на валута и борсови.
Сега се загледах в Unicredit, на 6.76 € са затворили днес. На тия нива съм я търгувал в началото на м.Април.2020 г. и сега са се върнали пак там...... от 8.50 €. Това е заради глупостите на тамошното правителство - да ги кара да купуват Банката на овчарите от Сиена.
Не се ли замисляте за Rolls-Royce на тези цени? Някой има ли идея дали може да допуснат фалит. Може да падне някое пени другата седмица, защото пак натягат карантините; като цяло обаче по-надолу няма накъде.
С тези разходи и трупаща се загуба, не влече много за покупка. Съмнително е да я фалират, но не ми се пипа.
Мнението ми не е препоръка за покупко - продажба на ценни книжа.
Не препоръчвам влизане сега, защото при едно спадане на пазара (в Сащ), тази книга ще свърши. Който не бърза, да изчака някаква турболенция на пазара и книгата ще отиде на 11. ........................................, може да си представите за какъв булшит става дума
Не се ли замисляте за Rolls-Royce на тези цени? Някой има ли идея дали може да допуснат фалит. Може да падне някое пени другата седмица, защото пак натягат карантините; като цяло обаче по-надолу няма накъде.
Много приказки.... Някой знае ли колко е РЕ на DAX? S&P с 27 е подценено, защото Джърмани DAX е 38!?!?! Never, ever seen!
Аз го сравнявам обичайно с DJIA, но и то е около 27. При DAX много от компонентите им дърпат здраво надолу - Bayer, колите, че не ми се пише едно по едно. Общите нагласи са, че Европа и в частност Германия ще се възстанови с по - бързи темпове от САЩ, но ще видим.
П.П.: При СОФИКС p/e е 12, там е парата!
Мнението ми не е препоръка за покупко - продажба на ценни книжа.
1. Дивидентът бе съкратен за първи път от ВСВ с 66% и нагласите са, че след като се стабилизира пазара ще бъде увеличен и текущата доходност ще бъде над 12%.
2. Компания с приличен баланс и макар да увеличи рязко дълга, това е заради по - големите кешови наличности, които дължи. Регистрираната загуба последното тримесечие е изцяло от обезценки, а заради търговският им отдел - хеджиране и спекула, реализираха добри резлултати, които компенсираха ниските цени на петрол. Достатъчно ресурс има, за да реализира нови инвестиции в "зелено".
3. Конкретно спрямо твоят въпрос: всяка зелена компания е с мега надута оценка, понеже секторът е модерен и горещ, доходността е слаба, докато при "Шел" дори и след 18 млр. обезценки, активите са подценени и се плаща прилична цена.
4. Също е най - добре диверсифицираната компания в сектора, със силни инвестиции в LNG. Цените на газта са ниски, но има предпоставки за обръщане на тренда. Световна верига на бензиностанции, вече и зарядни станции за ел. автомобили, широка гама от продукти.
До тук позитивите, остава въпросът кой колко търпение има, понеже тази трансформация няма да е за 1-2 години, а ще трае десетилетия, през които може още промени да настанат. Всеки, който е в "ШЕЛ" изпуска як ръст в редица други сектори, което пък е моята основна причина да не скачам с двата крака все още. Текуща доходност е малко над 4% и не впечатлява, а току виж резнали и още дивидента.
Обобщено: дългосрочно е солидна компания, на която може да се заложи, но не е инвестиция за нетърпеливи и търсещи по - бърза доходност.
Много приказки.... Някой знае ли колко е РЕ на DAX? S&P с 27 е подценено, защото Джърмани DAX е 38!?!?! Never, ever seen!
Коментар