Първоначално изпратено от Money
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
S&P 500 / NASDAQ (инвестиционни стратегии и макро)
Collapse
X
-
Хаха, не. Реално приходите им растат бавно като на железница. Но... мегдана за увеличване на ефективността е огромна и предначертана от канадския модел на железничарство. В този смисъл печалбите им си растат почти като на growth компания без да са growth. Което и кефи.
Първоначално изпратено от Tkilata Разгледай мнение
ахам....те са по-скоро като цифровите платформи. Веднъж като си купят локомотив, след това само печелят.
Ако решат да спечелят 15% повече - просто закачат 15 вагона повече...получава се досущ мрежовия ефект цифровите платформи.
Маргиналния им кост пада при удължаване на влака.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Money Разгледай мнениеСега се чудя за долара, колко ли ще още се засилва. Според мен има още нагоре. Но не съм сигурен ще стигне ли 1.12 или дори 1.10.
Ако стигне 1.10 може би ще прехвърля малко в евро. Ама от друга страна май от US акции ще направя провече пари отколкото от подобни FX игри. Освен ако не измисля нещо обещаващо в Германия.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Money Разгледай мнениеUnion Pacific хем са циклични, хем не са баш. Те си растат доста стабилно и като перформънс са по-скоро като large cap growth. Цикличността им е само краткосрочна. Ама те и growth-а краткосрочно са "циклични". Като дойде рецесия и най-големия growth страда поне малко.
Иначе са много добър индикатор за инвестиционните очаквания за индустриалния сектор на САЩ. Мене ме кефят и защото нямат директна експозиция към външния свят.
Ако решат да спечелят 15% повече - просто закачат 15 вагона повече...получава се досущ мрежовия ефект цифровите платформи.
Маргиналния им кост пада при удължаване на влака.
- 2 Харесвания
Коментар
-
Сега се чудя за долара, колко ли ще още се засилва. Според мен има още нагоре. Но не съм сигурен ще стигне ли 1.12 или дори 1.10.
Ако стигне 1.10 може би ще прехвърля малко в евро. Ама от друга страна май от US акции ще направя провече пари отколкото от подобни FX игри. Освен ако не измисля нещо обещаващо в Германия.
Коментар
-
Union Pacific хем са циклични, хем не са баш. Те си растат доста стабилно и като перформънс са по-скоро като large cap growth. Цикличността им е само краткосрочна. Ама те и growth-а краткосрочно са "циклични". Като дойде рецесия и най-големия growth страда поне малко.
Иначе са много добър индикатор за инвестиционните очаквания за индустриалния сектор на САЩ. Мене ме кефят и защото нямат директна експозиция към външния свят.
Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнениеТочно Union ми изглежда както контра индикатор, типична циклична акция, която сега се събуди от спане.
YTD'20 e +18.5%
YTD'21 e -3%
Коментар
-
Първоначално изпратено от Money Разгледай мнениеЩе се повторя, но с тези ръстове на Union Pacific не може пазарът да очаква края на света.
YTD'20 e +18.5%
YTD'21 e -3%
Коментар
-
Първоначално изпратено от Money Разгледай мнениеНаправо ме сърбят ръцете да продам LMT и да взема още ADBE.
Ти я по-добре кажи кога и къде съм писал, че че тек компаниите ще се сринат с 40%... Или пак си ми чувал гласа направо направо в главата си?
Първоначално изпратено от Money Разгледай мнениеТерзаяк, PCE на годишна база в края на август е 3.6%. Чекай още един два месеца, може и да се дигне на 4%.
Но пак твоята "хиперинфлация" ще си остане безкрайно далече от истината, защото това значи 50% инфлация на месец и 12 974% на година. А за предвижданията ти, че тек компаниите ще се сринат с 40%... не знам какво да кажа. Още повече, че няма елементарна логика тек да се срине, а S&P 500 до изхвърчи, предвид теглото на тека в индекса...
Ама къде съм тръгнал да ти обяснявам... тая дървена глава увиране няма
Коментар
-
Ама това е проблем и за автомобилите с ДВГ. Ще дигнат производството на чипове.
По-скъпи са все още, ама накрая излизат по-евтини. Пък и технологиите се подобряват много бързо и цената им пада.
Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
То добре, ама незнам от къде ще изкарат добри печалби.
Като изключим наличноста им, която не е толкова голяма и липсата на чипове, за нова кола се чака поне половин година, която и идва със поне 15% УВЕЛИЧЕНИЕ.
Цитираш увеличени инвестиции, но колата ще се превърне в едно скъпо удоболствие, продажбите даже и ще спадат от тия нива.
Повечето работеха при тези огромни продажби досега на ниски маржове.
Темата е дълга, всяка компания има своя стратегия, своя ниша и тепърва ще има консолидации и трусове в тая ниша.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Money Разгледай мнениеТова май е още по-впечатляващо...
The electric and connected car industry has attracted more than $100bn in investment since the beginning of 2020, according to McKinsey. That is just the beginning. Carmakers have announced a total of $330bn of investment into electric and battery technology over the next five years, according to calculations from consultancy AlixPartners, a sum that has risen 40 per cent over the past 12 months.
Като изключим наличноста им, която не е толкова голяма и липсата на чипове, за нова кола се чака поне половин година, която и идва със поне 15% УВЕЛИЧЕНИЕ.
Цитираш увеличени инвестиции, но колата ще се превърне в едно скъпо удоболствие, продажбите даже и ще спадат от тия нива.
Повечето работеха при тези огромни продажби досега на ниски маржове.
Темата е дълга, всяка компания има своя стратегия, своя ниша и тепърва ще има консолидации и трусове в тая ниша.
Коментар
-
Ахам, резултатът от тази "търговия" ще е като от останалите ти предвиждания (т.е. преписвания от лешперски сайтове тип Блумбърг)
Днес:
EUROPE GAS-Prices break 100 euros for first time amid energy price surge
Първоначално изпратено от Money Разгледай мнениеИ малко по темата за газа...
Значи тази година в Бразилия имаше страшна суша, каквато не е имало от стотина години насам. А Бразилия разчита на водноелектрически централи. Реално там 65% от ел енергията се генерира от хидрото. В Китай също имаше суша, не толкова страшна, но и там хидрото генерира много по-малко енергия тази година. Съответно тези два страни тази година гълтат много по-голямо количество LNG от средното за минали години. И съответно цената на LNG се дига.
Като добавим и това, че миналата зима беше студена и запасите от газ са намалели повече от обичайното идваме на сегашната ситуация.
Значи ли обаче това, че газът ще расте още много нагоре и ще видим цена от над $6 тази зима? Най-вероятно не.
Ако в Европа запасите продължат да растат със сегашните темпове, до края на октомври ще имаме достатъчно газ да изкараме една доста студена зима, като миналата например. А ако зимата се окаже по-мека, газът има да пада доста.
Впрочем той вече падна с 5.5% вчера...
Коментар
Коментар