IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

NYSE

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Iv_max Разгледай мнение
    Ел колите не са лошо нещо. Но има един проблем. При сегашните технологии за батериите са нужни ресурси които са по ограничени и от петрола. От това следва че цените на батериите към настоящия момент няма изгледи да поевтинеят много. Ако те не поевтинеят много - смисъла във ел.автмобилите е много ограничен защото ако се налага да даваш 30 % и повече пари за ел.автомобил от подобен нормален и се налага да си избиваш тея пари - 3-5 години евентуално от разходи...и в същото време трябва да преглътмеш факта че дори и рядко да ти се наложи , ти не си напълно свободен в движението си с ел автомобила защото няма лесен начин да пътуваш колкото си искаш без да зареждаш и да губиш време за това зареждане. Така че смисъла в ел,автомобилите е доста ограничен.

    Това е подобно на рекламите да си сложиш на къщата ел.панели? За какъв кур да си слагаш панели? Каква е равносметката? Правиш инвестиция....взимаш ток без пари...кога? на обяд главно...щото има слънце...ама ти на обяд не си в къщи? )) ...ааа значи ти трябва батерия...хубаво купуваш батерия и си вдигаш инвестициите...после караш на без пари..за да си ИЗБИЕШ "инвестицията" - колко? 3-5-10 години...и тъкмо си я избил и трябва да си на далавера....и хоп...трябва да си сменяш батерията или панелите щото те са се прецакали...и пак ъгейн....))
    Дори и да не е съвсем така...аз логика в това не виждам освен че ще се хваля колко съм ЕКО,
    Това е точно така и за това всички "зелени" енергии са тежко субсидирани.
    А с евтината газ и петрол в момента и особенно с евтината газ в САЩ напълно се обесмислят.
    Субсидиите отпадат лека по лека и аз мисля че в скоро време и зелените енергии ще отпаднат ... ще се държат ей така да си зелен ... куул
    Същото е и с Теслата ... може да си е я кушиш за кеф, да изграчка, да я пробваш ... и за да си КУУЛ. Но за друго не става

    Коментар


    • Ей затова...

      Първоначално изпратено от Haho333 Разгледай мнение
      За дивидентите моето мнение е фундаментално ... (не казвам че трябва да се търсят компании с висок дивидент а че дивидента е един добър начин по който може да се оцени компанията).
      Но акция която не изплаща дивидент, не е изплащала дивидент и няма изгледи да изплаща дивидент е акция която е трудно да бъде оценена и според мен става само за спекула, това е акция пирамида ... съществуването на такива акции се обезмисля като инвестиция.
      Идеята да се притежават акции е да имаш част от компанията и да имаш % от печалбата на компанията. Дори ако не сега ... то в момента в който компанията започне да прави печалба.
      Иначе държиш акции които никога няма да ти дадат % от печалбата ... държиш ги с надеждата някой друг да ги купи от теб на по висока цена ... но защо ? само да ги държи да има част от компания която не изплаща печалба.
      Ако не прибираш печалба тези акции могат да бъдат държани само за спекула.
      Ей затова...казвам аз....забравете инвестицията. Гледайте спекулата.

      За инвестиция можем да мислим ако видим голям крах...до тогава...правете кинти като можете и бягайте да ги харчите.

      Коментар


      • Ел колите са не лошо нещо

        Първоначално изпратено от Haho333 Разгледай мнение
        Имаше няколко статии в ББГ за ел.колите.
        Настроението беше че забравете за петрола, ще пада до 5-10-20 години всички ще караме ел.коли това е бъдещето.
        Много се учудих или аз съм пропуснал нещо фундаментално или някой иска да манипулира народа и да надува балоните на ел.колите.
        Щото аз и след 50 години не виждам някой да кара ел.коли освен като скъпи играчки и интересни прототипи.
        Ел колите не са лошо нещо. Но има един проблем. При сегашните технологии за батериите са нужни ресурси които са по ограничени и от петрола. От това следва че цените на батериите към настоящия момент няма изгледи да поевтинеят много. Ако те не поевтинеят много - смисъла във ел.автмобилите е много ограничен защото ако се налага да даваш 30 % и повече пари за ел.автомобил от подобен нормален и се налага да си избиваш тея пари - 3-5 години евентуално от разходи...и в същото време трябва да преглътмеш факта че дори и рядко да ти се наложи , ти не си напълно свободен в движението си с ел автомобила защото няма лесен начин да пътуваш колкото си искаш без да зареждаш и да губиш време за това зареждане. Така че смисъла в ел,автомобилите е доста ограничен.

        Това е подобно на рекламите да си сложиш на къщата ел.панели? За какъв кур да си слагаш панели? Каква е равносметката? Правиш инвестиция....взимаш ток без пари...кога? на обяд главно...щото има слънце...ама ти на обяд не си в къщи? )) ...ааа значи ти трябва батерия...хубаво купуваш батерия и си вдигаш инвестициите...после караш на без пари..за да си ИЗБИЕШ "инвестицията" - колко? 3-5-10 години...и тъкмо си я избил и трябва да си на далавера....и хоп...трябва да си сменяш батерията или панелите щото те са се прецакали...и пак ъгейн....))
        Дори и да не е съвсем така...аз логика в това не виждам освен че ще се хваля колко съм ЕКО,

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Iv_max Разгледай мнение
          Прочетох мнението ви след като написъх моето. Иначе нямаше да се хабя да го пиша.

          Обаче с тея дивиденти малко се поотнасяте, Това че дадена компания плаща много дивиденти особенно сега хич не е добре.
          Защо? Първо защото сме в период на евтини кинти - евтините кинти водят до голям байбак и голям дивидент най общо казано. Промяната на този период - ще доведе до доста изненади относно дивидентите.
          От друга страна - голям дивидент означава липса на място в което да инвестираш парите...т.е по слабо бъдещо развитие. И това че някой плаща 3 или 6 % дивидент е доста коварна клопка щото тези 3 % могат да ти заминат за 3 минути от цената на кацията.
          За дивидентите моето мнение е фундаментално ... (не казвам че трябва да се търсят компании с висок дивидент а че дивидента е един добър начин по който може да се оцени компанията).
          Но акция която не изплаща дивидент, не е изплащала дивидент и няма изгледи да изплаща дивидент е акция която е трудно да бъде оценена и според мен става само за спекула, това е акция пирамида ... съществуването на такива акции се обезмисля като инвестиция.
          Идеята да се притежават акции е да имаш част от компанията и да имаш % от печалбата на компанията. Дори ако не сега ... то в момента в който компанията започне да прави печалба.
          Иначе държиш акции които никога няма да ти дадат % от печалбата ... държиш ги с надеждата някой друг да ги купи от теб на по висока цена ... но защо ? само да ги държи да има част от компания която не изплаща печалба.
          Ако не прибираш печалба тези акции могат да бъдат държани само за спекула.

          Коментар


          • Прочетох мнението ви

            Първоначално изпратено от Haho333 Разгледай мнение
            Еми то тя в момента прави загуба, чакай ти да направи печалба и после да почне да разпределя тази печалба като дивидент ... за да стигне до тебе.
            Иначе ако не разпределя печалбата държиш и чакаш някой да купи акцията от теб ... щото я иска повече ... то това си е жива пирамида.
            Да не говорим че аз съм много скептичен в продажбите ... не съм видял хора да чакат на опашка ... за да прави печалба трябва да стане масова ... а за момента не виждам такъв изглед.
            Просто тази технология има проблем ... батерията ... ако там има някакво голямо технологично откритие .. което е много малко вероятно поради елементарни физични закони ....тогава да може и да тръгне ... НО
            Дори и да стане ... как ще се конкурираш с VW, БМВ и Мерцедес или Форд и другите големи ... просто ще ги отнесат.
            Така че моето мнение е че тази акция струва точно 0.
            Прочетох мнението ви след като написъх моето. Иначе нямаше да се хабя да го пиша.

            Обаче с тея дивиденти малко се поотнасяте, Това че дадена компания плаща много дивиденти особенно сега хич не е добре.
            Защо? Първо защото сме в период на евтини кинти - евтините кинти водят до голям байбак и голям дивидент най общо казано. Промяната на този период - ще доведе до доста изненади относно дивидентите.
            От друга страна - голям дивидент означава липса на място в което да инвестираш парите...т.е по слабо бъдещо развитие. И това че някой плаща 3 или 6 % дивидент е доста коварна клопка щото тези 3 % могат да ти заминат за 3 минути от цената на кацията.

            Коментар


            • Имаше няколко статии в ББГ за ел.колите.
              Настроението беше че забравете за петрола, ще пада до 5-10-20 години всички ще караме ел.коли това е бъдещето.
              Много се учудих или аз съм пропуснал нещо фундаментално или някой иска да манипулира народа и да надува балоните на ел.колите.
              Щото аз и след 50 години не виждам някой да кара ел.коли освен като скъпи играчки и интересни прототипи.

              Коментар


              • Въпреки че няма логика

                Първоначално изпратено от ДесеткиЛевове Разгледай мнение
                Набалончена - да, избушеняк - много силно казано. Колите се продават 20-25% над себестойност. Загубата в момента идва основно от research & dev. Демек ако спрат с това и просто само продават произведени коли, ще са на 0. Тая година почти ще удвоят капацитета, което значи че ще излязат на някаква мизерна печалба. 2017 мисля се предвижда ново удвояване (за 3-ката). С продажбите няма проблем, клиентите се редят на опашка. Компанията се развива добре, основния проблем е че големите могат да се развият по-добре и да и изядат хлебеца.
                Въпреки че няма логика и смисъл да мисля фундаментално...но ще го направя. Казвал съм го много пъти.

                Тесла е чудесна иновативна компания която прави път там където го няма.
                И когато направи този път, и похарчи зверски много пари да го направи ( е ...верно не нейни а на пишман инвеститорите ) по тоя път ще дойдат да карат всички истински играчи...и тъкмо когато Тесла трябва да почне наистина да печели...и ще спре изведнъж да печели, щото абсолютно всички големи играчи които не са похарчили толква кинти за път, а напротив са събирали от бензиновите коли докато тесла е харчила, ще се включат в играта и Тесла ще капитулира защото тя без конкуренция едвам продава смешно колличество коли ( това с плановете за бъдещето ) а с огромна конкуренция - хич не я виждам как ще се справи. Мерцедес си е мерцедес...а тесла е тесла до като го няма истинския мерцедес.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Императорът Разгледай мнение
                  Точно това е: и почти неминуемо ще стане. Ти ако си решил да си купиш електрическа кола - как ще искаш да се казва тя: Мерцедес или... Тесла? Не перничанин, ами и дупничанин даже няма да си купи тесла.
                  Мисля че ще мине доста време преди Мъск да почне да разчита на БГ пазара Ако бях американец разбира се че Тесла, най-малкото от патриотизъм.

                  Коментар


                  • дългосрочно и аз го чакам еврака на 1,06 тук до месец или два

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Императорът Разгледай мнение
                      Точно това е: и почти неминуемо ще стане. Ти ако си решил да си купиш електрическа кола - как ще искаш да се казва тя: Мерцедес или... Тесла? Не перничанин, ами и дупничанин даже няма да си купи тесла.
                      Еми то тя в момента прави загуба, чакай ти да направи печалба и после да почне да разпределя тази печалба като дивидент ... за да стигне до тебе.
                      Иначе ако не разпределя печалбата държиш и чакаш някой да купи акцията от теб ... щото я иска повече ... то това си е жива пирамида.
                      Да не говорим че аз съм много скептичен в продажбите ... не съм видял хора да чакат на опашка ... за да прави печалба трябва да стане масова ... а за момента не виждам такъв изглед.
                      Просто тази технология има проблем ... батерията ... ако там има някакво голямо технологично откритие .. което е много малко вероятно поради елементарни физични закони ....тогава да може и да тръгне ... НО
                      Дори и да стане ... как ще се конкурираш с VW, БМВ и Мерцедес или Форд и другите големи ... просто ще ги отнесат.
                      Така че моето мнение е че тази акция струва точно 0.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Haho333 Разгледай мнение
                        УСА смениха часовника, винаги при тях е 2 седмици по рано.
                        ясно....пък аз се бях наканил да правия силен завършек на сесията
                        "В очите на завистта всеки успех е престъпление.."

                        Коментар


                        • Дреме ми на....

                          Първоначално изпратено от jorkata_pz Разгледай мнение
                          според мен има 2 варианта: при първия еврака отива до 1,10 и след това 1,1250, а при втория отива до 1,1250 и после надолу всичко зависи къде са повечето стопове, но засега е по-вероятен 1 вариант
                          Дреме ми на....на оная работа. Едно е ясно...еврото ще е надолу "фундаментално" Дали сега...дали след, месец или два или 5 няма значение.

                          Например аз лично никога не играя към момента ( и от 2 години насам ) дълго евро без значение какво показва графика резултати и т.н . Хич не ми пука. Ако реша да играя, играя само късо щото и да сбъркам...все някога ще съм прав. Така че всяко сериозно движение на горе е повод за радост че може да шортиш по добре от колкото повод за притеснение че си на временна загуба ако си в позиция.
                          И знаеш ли защо? Защото срещу държавите не бива да се играе. Всички искат едно - евтино евро. И до като това е така и не се промени кардинално ситуацията - голямата картина е тази. Ако пък се промени.....и ти си в позиция - преглъщаш загубата, вдигаш глава и продължаваш напред. Живота е пред теб и ще имаш други възможности.

                          ГОСПОДИ, помогни ми да променя това което мога да променя...и ми помогни да се примиря с това което не мога да променя.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от absd Разгледай мнение
                            аве тази борса днес защо почна по-рано с час и затвори по рано с толкова...
                            УСА смениха часовника, винаги при тях е 2 седмици по рано.

                            Коментар


                            • аве тази борса днес защо почна по-рано с час и затвори по рано с толкова...
                              "В очите на завистта всеки успех е престъпление.."

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от ДесеткиЛевове Разгледай мнение
                                Набалончена - да, избушеняк - много силно казано. Колите се продават 20-25% над себестойност. Загубата в момента идва основно от research & dev. Демек ако спрат с това и просто само продават произведени коли, ще са на 0. Тая година почти ще удвоят капацитета, което значи че ще излязат на някаква мизерна печалба. 2017 мисля се предвижда ново удвояване (за 3-ката). С продажбите няма проблем, клиентите се редят на опашка. Компанията се развива добре, основния проблем е че големите могат да се развият по-добре и да и изядат хлебеца.
                                Точно това е: и почти неминуемо ще стане. Ти ако си решил да си купиш електрическа кола - как ще искаш да се казва тя: Мерцедес или... Тесла? Не перничанин, ами и дупничанин даже няма да си купи тесла.
                                Мразете ме ако щете - Гарванът Селдън тоже не са го обичали :-)

                                Коментар

                                Working...
                                X