IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

NYSE

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от dollarman Разгледай мнение

    какъв хоризонт бе Тесльо, от 30 и повече месеца акцията има 0 възвращаемост. Какво ги баламосваш хората че следващите 30 ще са по различни. Хората пари и пари направиха за това време.
    Живи и здрави да са хората, направили пари. А ти ако не можеш да се похвалиш със състояние в седем цифрено число, по-добре не ми дръж такъв тон, че си крайно смешен!

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Д.Петков Разгледай мнение

      Точно тъй е, отрезвяването ще дойде неизбежно когато електричките станат повечко. Дори да се постигне масово зареждането да е за 10 минути (което си е само добро пожелание от сегашна гледна точка), то като се наредят 5 ел-возила на опашка и ето ти чакане 50 минути само за да ти дойде реда. Т.е. това със зарядните станции никога не може да работи както сега бензиностанциите. Принципно решение има, и то е без зарядни станции, но е още рано да се коментира. Само че изведнъж може да се окаже, че технологията е прилапана от Стелантис, а Тесла въобще не пее в хора. А cherney е толкова заслепен от величието на Тесла, че въобще не може да допусне, че някой може да ги обърне. Ами може и още как, разбира се не утре или вдруги ден. Но прогнози за Тесла за след 10г не бих правил.
      При Siemens energy отрезвяването е страхотно

      Коментар


      • Първоначално изпратено от cherney Разгледай мнение

        Става, ако хоризонта е дългосрочен. Ако е година - година и половина, може много сериозно да се глътне вода. Студена.

        $160 - $170 е доста по-адекватна оценка към днешна дата, но акцията на Тесла винаги е била като попивателна за всякакви келеши - авантюристи, които на финансов отчет гледат като на крайпътен камък.
        какъв хоризонт бе Тесльо, от 30 и повече месеца акцията има 0 възвращаемост. Какво ги баламосваш хората че следващите 30 ще са по различни. Хората пари и пари направиха за това време.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Бедният брoкер Разгледай мнение
          Зелената сделка е малко химера, кога средната класа комфортно ще се премести на електричка, когато няма условия от физическо и енергийно естество за това ?
          Във Германия и Швейцария, забраниха зареждането зимата през ноща на електрички.
          Айде, накарй сега, бъдещи купувачи там да си купят електрик, като половината живеят под наем и трябва да ползват скъпо зареждане от бензиностанция.
          Конюктурата е, средната класа да ползва колела и публичен транспорт, чрез завишаване на данъците на ДВГ и новите Еуро 7 стандарти, ползващи ултра боксиран 1 л петролен мотор.
          Или да се ползват коли под наем за минути или часове, жалко е кола със един шофьор да прави трафик.
          Всъщност, автобусите от 10 до 14 часа возят средно само 8 пътника, влаковете също - на вагон, нерационална работа.Темата е огромна.
          Как Тесла ще се продава силно за във бъдеще , когато богатите западни страни нямат условия за надежна инфраструктура ?
          Отделно, няма толкова много литий, кобалт и мед за бъдещите милиони електрички.
          А, електрическата мрежа работи на максимум, защото във белите страни затварят АЕЦ и намалят въглищата, как да излезе сметката и уравнението ? Със нефт и ВЕЦ няма да стане.
          Говоря от контекста и голямата картина, а не за фирмата Тесла.
          Задържането около върха, не зависи само от нея.
          За да е $1000 на акция и нормално Р/Е, откъде ще дойдат тези нетни приходи ??

          Все едно да продаваш Linde немски мотокари у БГ ? Едва ли продават 10 на година.
          Те са най-добрите, ама боса Ганьо ще вземе стар Балканкар.
          Точно тъй е, отрезвяването ще дойде неизбежно когато електричките станат повечко. Дори да се постигне масово зареждането да е за 10 минути (което си е само добро пожелание от сегашна гледна точка), то като се наредят 5 ел-возила на опашка и ето ти чакане 50 минути само за да ти дойде реда. Т.е. това със зарядните станции никога не може да работи както сега бензиностанциите. Принципно решение има, и то е без зарядни станции, но е още рано да се коментира. Само че изведнъж може да се окаже, че технологията е прилапана от Стелантис, а Тесла въобще не пее в хора. А cherney е толкова заслепен от величието на Тесла, че въобще не може да допусне, че някой може да ги обърне. Ами може и още как, разбира се не утре или вдруги ден. Но прогнози за Тесла за след 10г не бих правил.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от terziеv Разгледай мнение
            За VW и аз мисля, че са умрели. Опелите, или както там се казваха, ми изглеждат по-секси.
            Всъщност Опелите умреха - купиха ги PSA

            VW колкото и да не ги харесвам няма как да умрат докато немската държава още шава

            Теслата е безумно съкпа в момента, като нищо може да стане и още по скъпа но това не променя факта че в дългосрочен план ще трябва да се вместят в някаква смислена PE че със сегашните смешни печалби на акция няма как да изкарат много години

            Коментар


            • Първоначално изпратено от terziеv Разгледай мнение
              За VW и аз мисля, че са умрели.
              190 млрд. долара задължения и инвестиционни планове за транзит от ДВГ към електромобили, които да бъдат финансирани с нови 200 млрд. долара дълг. Какъв ще е този пул от банки, които ще са готови да финансират това начинание ми е трудно да си представя при положение, че компанията прави $ 2000 марджин на автомобил с ДВГ и е на загуба от производството на електрическите си такива? Qatar Holding LLC притежават 10% от Фолксваген, но те ще си бият камшика с 200, когато филма стане цветен и ще направят същото, както саудитците с Credit Suisse.

              Коментар


              • За VW и аз мисля, че са умрели. Опелите, или както там се казваха, ми изглеждат по-секси.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от terziеv Разгледай мнение
                  Въпросът за обсъждане е дали на $260 Тесла става за купуване.
                  Става, ако хоризонта е дългосрочен. Ако е година - година и половина, може много сериозно да се глътне вода. Студена.

                  $160 - $170 е доста по-адекватна оценка към днешна дата, но акцията на Тесла винаги е била като попивателна за всякакви келеши - авантюристи, които на финансов отчет гледат като на крайпътен камък.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Бедният брoкер Разгледай мнение
                    Зелената сделка е малко химера, кога средната класа комфортно ще се премести на електричка, когато няма условия от физическо и енергийно естество за това ?
                    Във Германия и Швейцария, забраниха зареждането зимата през ноща на електрички.
                    Как Тесла ще се продава силно за във бъдеще , когато богатите западни страни нямат условия за надежна инфраструктура ?
                    Аз също не съм привърженик на субсидии и изкуствено създадени ограничения, като в този смисъл имам и достатъчно забележки към т.нар. зелена сделка. Въпросът с електромобилите се състои в това, че те вече се изравняват като цена с конвенционалните с ДВГ дори без държавни субсиидии, респективно повечето потребители се насочват към тях по естествен път - по-ниски екслоатационни разходи и пр. Инфраструктура за зареждане има и Тесла на практика е монополист с почти 50.000 зарядни. Да, съгласен съм, че настоящите енергийни мощности в ЕС, САЩ и Китай не могат да поемат изцяло електрически парк, но пазара ще намери решение, доколкото увеличаващото се търсене на електромобили ще повлече след себе си и изграждане на нови мощности за производство. Просто това е неизбежно да се случи. През Q3 на тази година Тесла вероятно ще произведе по-малко автомобили, защото в момента правят реорганизация и разширяване на мощности в Калифорния, Тексас и Германия предвид нарастващото търсене на техните електромобили. В Германия излязоха няколко статии за намаляващо търсене на електромобили, но тук уловката е, че подобно намалено търсене касае автомобилите на ......... VW, а не на Тесла, респективно Фолксваген намалява и производството им. Електромобили с печалба прави Тесла, а другите субсидират тези си изделия с приходите от ДВГ. Когато клиента започне да купува повече електромобили от такива с ДВГ / например Норвегия и сходни тенденции в Швеция и Дания /, Германия ще трябда да решава дали да спасява VW от несъстоятелност, като същото ще трябва да реши и САЩ за GM. Например, за първите 6 месеца трите най-продавани коли в Германия са на VW и са с ДВГ. Четвъртата най-продавана е Тесла Модел Y, но тя струва почти два пъти повече от средната цена на тези на VW. А какво ще се случи, когато Тесла пусне бюджетния си автомобил с цена от 28-30.000 евро мисля е съвсем ясно. В тази връзка, не е случаен факта, че Тесла преди десет дни пусна искане в Германия за необходимите разрешения за изграждане на нови мощности в Гига Берлин, които трябва да увеличат настощото производство от 250.000 до 1 млн. автомобила на година.

                    Коментар


                    • Спорът е глупав. Въпросът за обсъждане е дали на $260 Тесла става за купуване. Според мен по-скоро става. Ако и да не виждам смисъл при толкова по-сигурни залози.

                      Колкото до самата компания... конкуренцията в Европа е (само)унищожена.

                      Коментар


                      • Зелената сделка е малко химера, кога средната класа комфортно ще се премести на електричка, когато няма условия от физическо и енергийно естество за това ?
                        Във Германия и Швейцария, забраниха зареждането зимата през ноща на електрички.
                        Айде, накарй сега, бъдещи купувачи там да си купят електрик, като половината живеят под наем и трябва да ползват скъпо зареждане от бензиностанция.
                        Конюктурата е, средната класа да ползва колела и публичен транспорт, чрез завишаване на данъците на ДВГ и новите Еуро 7 стандарти, ползващи ултра боксиран 1 л петролен мотор.
                        Или да се ползват коли под наем за минути или часове, жалко е кола със един шофьор да прави трафик.
                        Всъщност, автобусите от 10 до 14 часа возят средно само 8 пътника, влаковете също - на вагон, нерационална работа.Темата е огромна.
                        Как Тесла ще се продава силно за във бъдеще , когато богатите западни страни нямат условия за надежна инфраструктура ?
                        Отделно, няма толкова много литий, кобалт и мед за бъдещите милиони електрички.
                        А, електрическата мрежа работи на максимум, защото във белите страни затварят АЕЦ и намалят въглищата, как да излезе сметката и уравнението ? Със нефт и ВЕЦ няма да стане.
                        Говоря от контекста и голямата картина, а не за фирмата Тесла.
                        Задържането около върха, не зависи само от нея.
                        За да е $1000 на акция и нормално Р/Е, откъде ще дойдат тези нетни приходи ??

                        Все едно да продаваш Linde немски мотокари у БГ ? Едва ли продават 10 на година.
                        Те са най-добрите, ама боса Ганьо ще вземе стар Балканкар.
                        Last edited by Бедният брoкер; 22.07.2023, 23:09.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Бедният брoкер Разгледай мнение

                          Ти говориш за Dojo като далечна инвестиция, поне 5-7 год от сега нали ?
                          Гледам, пикапа на Тесла вече е налице, след толкова много години терзаене по него, а я има, я не, 30 (трийсет) части.
                          Има ли и колко е печалбата на Тесла от тунелът под Вегас ?
                          Ами от физическите роботи и изкуствения интелект ?
                          От сателитете му ?
                          Без да хейтя, казвам че, нещата стават супер бавно и то за човек, който получава контракти от военната индустрия.
                          Набута 45 млрд във Туитер, как тази вече "свободна/полулистка" медия ще носи печалба - та, тя директно влиза със бутонките у кукловодите.
                          Във момента, автономното шофиране не е готово, струва поне $7к екстра за кола на Тесла.
                          Още десетилетия ще трябват, други производители масово да продават това оборудване на техните коли, че и Тесла да намаже със печалба от него и от Dojo.
                          Има много проблеми заради автономното шофиране във всяка страна.
                          Батериите на колите са супер тежки, скъпи, 7 год живот - не са решение в това състояние.

                          Панелите + агрегатите, отделно колите + зареждачките носят на гърба си цялата печалба на Тесла и то за двайсет годишен период.

                          Зелената сделка е малко химера, кога средната класа комфортно ще се премести на електричка, когато няма условия от физическо и енергийно естество за това ?

                          Поради шесте товарни дириджабъла ФААНГМ, хайпа около AI и налетите пари заради фалиралите банки, акции като Епъл са ATH.
                          Все едно всичко е наред, вървиме уверено напред и др алабализми.
                          Неслучайно ДАУ има среден ръст от 7.5% на година за последните 100 год.,
                          в момента е на +5.8% за шест месеца, внимателно със розовите очила, Каврък.
                          Да, относно Dojo и full-self driving говоря за перспектива до края на настоящото десетилетие, а не средносрочно от 2-3 години. Cybertruck в момента има 1.944.000 pre order, говоря към днешна дата, като вероятно ще са необходими 3-4 години, за да стигнат до пълно натоварване на мощностите. По отношение full-self driving Тесла са в самостоятелна лига, там дори няма някой, който да е близко, така, че в бъдеще това ще е единствената компания, която ще предоставя този софтуер на останалите производители. Между другото, CEO-то на Форд Джим Форли е първия, който разбра това, като според мен Форд ще е и първата компания, която ще плаща на Тесла за FSD. Съгласен съм, че нещата стават бавно и за това давам хоризонт от поне 6-7 години. Но тенденцията по отношение електромобилите е съвсем ясна и ако погледнеш графиката на търсенето на подобни автомобили vs автомобили с ДВГ, ще видиш, че тя се движи по същия начин, както аналоговите камери на Кодак vs дигиталните такива. Когато Тесла пусна Модел Y Мъск каза, че това ще е най-продавания автомобил в света и тогава всички се смяха, признавам и аз също. Но това е факт за първото полугодие на тази година.

                          По отношение роботите вече се работи в Гига Невада, но тази част от бизнеса на Тесла не я включвам в моята собствена бъдеща оценка за компанията, защото едно е да започнеш да продаваш продукт на пазар, който вече съществува - автомобили, а съвсем различно е да си първия, който ще опита да създаде пазара за такъв продукт. Поради тази причина гледам консервативно и със здрав скептицизъм на това.

                          Тунелът във Вегас няма нищо общо с Тесла, това е проект на Boring company. Аз също не съм фен на страничните занимания на Мъск, различни от Тесла и СпейсХ, като Туитър, Боринг къмпани и Нюролинк, но това си е негова работа - както иска, така да позиционира капитала си. Тесла в момента се управлява от Жу и Баглино, които реално упражняват функциите на CEO, а Мъск стои по-встрани от компанията. Това, което е важно за Тесла / за СпейсХ също / е, че това са двете най-желани компании за започване на работа сред завършващите инженери в САЩ, като да получиш работа там на подобна позиция е по-трудно, отколкото да влезеш "право" в Харвард.

                          Сателитите също нямат нищо общо с Тесла, а са част от Starlink, която е 100% subsidiary на СпейсХ. Този проект се развива успешно и вече носи приходи от 1 млрд. долара годишно / хардуер и месечни вноски за интернет/ на СпейсХ и поне аз се чудя защо толкова хора го смятат за неуспешен, при положение, че не е такъв?

                          Един от най-големите митове за СпейсХ / и Мъск, естествено / е, че компанията е на държавни дотации. Това е напълно невярно и целия хейт, който отнася Мъск за т.нар държавни контракти е напълно смехотворен. СпейсХ получава 1.6 милиарда долара от НАСА през 2008г. под формата на поръчка за създаване на апарат, който да превозва хора и товари, като не Мъск и СпейсХ са някакви галеници на САЩ в лицето на НАСА, а агенцията има такава програма - COTS / Commercial Orbital Transportation System / от 2006г., чиято цел е да насърчи частни компании, които да произведат продукт за НАСА, който да е по-евтин от наличните им ракети, респективно да спестява пари на данъкоплатците. Мъск и СпейсХ просто са единствените, които успяват да направят това с Фалкон 9, Фалкон Хеви и Драгон. А черешката на тортата е доклада на Сметната палата на САЩ, който ясно посочи, че СпейсХ е спестила на НАСА и Пентагона 20 млрд. долара през последните десет години. Така, че твърденията за Мъск и СпейсХ за дотации са крайно неуместни. За сведение, НАСА плащаше на Роскосмос 90 милиона долара за всеки един астронавт, който се качва на Союз, а СпейсХ ги фактурира с 50 милиона. Достатъчно красноречив пример е стойността на изстрелване на SLS на НАСА в размер на 2 млрд., докато СпейсХ имат цена от 100 милиона долара.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от cherney Разгледай мнение

                            След като не те вълнува цената краткосрочно, вложи в TSLA с хоризонт до края на десетилетието. Онзи ден инвеститорите разпродаваха TSLA, защото не им хареса новината, че Тесла ще вложи 1 млрд. долара в развитието на проекта си Dojo supercomputer, доколкото повечето инвеститори изобщо не разбират, че Тесла не е автомобилна, а софтуерна компания, която продава софтуер на колела. Да не говорим пък колко от тях изобщо разбират за какво ще се ползва Dojo. Същите хора ще купуват на $1000 за акция след 5-6 години.
                            Ти говориш за Dojo като далечна инвестиция, поне 5-7 год от сега нали ?
                            Гледам, пикапа на Тесла вече е налице, след толкова много години терзаене по него, а я има, я не, 30 (трийсет) части.
                            Има ли и колко е печалбата на Тесла от тунелът под Вегас ?
                            Ами от физическите роботи и изкуствения интелект ?
                            От сателитите му ?
                            Без да хейтя, казвам че, нещата стават супер бавно и то за човек, който получава контракти от военната индустрия.
                            Набута 45 млрд във Туитер, как тази вече "свободна/полулистка" медия ще носи печалба - та, тя директно влиза със бутонките у кукловодите.
                            Във момента, автономното шофиране не е готово, струва поне $7к екстра за кола на Тесла.
                            Още десетилетия ще трябват, други производители масово да продават това оборудване на техните коли, че и Тесла да намаже със печалба от него и от Dojo.
                            Има много проблеми заради автономното шофиране във всяка страна.
                            Батериите на колите са супер тежки, скъпи, 7 год живот - не са решение в това състояние.
                            На Запад, ако зареждаш на бензиностанция Теслата, ти струва повече, отколкото разхода за 1.8 л петролна кола.
                            Има сметка, само ако имаш къща със нови ел. кабели + инвестиция за 7.5kW кабелното зареждане и ползваш нощната тарифа.

                            Панелите + агрегатите, отделно, колите + зареждачките носят на гърба си почти цялата печалба на Тесла чак последните няколко години и то за компания със двайсет годишен период.

                            Зелената сделка е малко химера, кога средната класа комфортно ще се премести на електричка, когато няма условия от физическо и енергийно естество за това ?

                            Поради шесте товарни дириджабъла ФААНГМ, хайпа около AI и налетите пари заради фалиралите банки, акции като Епъл са ATH.
                            Все едно всичко е наред, вървиме уверено напред и др алабализми.
                            Неслучайно ДАУ има среден ръст от 7.5% на година за последните 100 год.,
                            в момента е на +5.8% за шест месеца, внимателно със розовите очила, Каврък.
                            Ако няма раздуване на баланса на ФЕД и/или ново печатане, как Тесла и сие ще вървят напред ??
                            Ей това са ти Опциите, от една страна закономерно очакваш поголовен срив навсякъде, от друга си взел Епъл и Гугъл, умно решение, може пък да поритат канчето още месец, година, кой знае.
                            Затова това със дългосрочните инвестиции стана много рисковано, няма да се наливат така и по много хеликоптерни пари, правиш едни 10-20% печалба, излизаш и се услушваш за дъно някъде и така отново.
                            Last edited by Бедният брoкер; 22.07.2023, 22:22.

                            Коментар


                            • Това теслата е като тухла двустаен с гараж. Всичко друго не си заслужава.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от nkavrakov1982 Разгледай мнение

                                Това е ,пак казвам гледам на акциите като средство на увеличаване на парите дългосрочно не ме интересуват колкото струват днес или след 2 месеца или след 3
                                След като не те вълнува цената краткосрочно, вложи в TSLA с хоризонт до края на десетилетието. Онзи ден инвеститорите разпродаваха TSLA, защото не им хареса новината, че Тесла ще вложи 1 млрд. долара в развитието на проекта си Dojo supercomputer, доколкото повечето инвеститори изобщо не разбират, че Тесла не е автомобилна, а софтуерна компания, която продава софтуер на колела. Да не говорим пък колко от тях изобщо разбират за какво ще се ползва Dojo. Същите хора ще купуват на $1000 за акция след 5-6 години.

                                Коментар

                                Working...
                                X