Първоначално изпратено от tetris12
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
NYSE
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от RInvestor Разгледай мнение
Какво мислиш за китайците LI и XPENG? За момента са ми 10% от портфолиото общо. За момента много сила показват, аз търгувам предимно технически, но ми е интересен твоя поглед?
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от cherney Разгледай мнениеBYD вероятно ще доведат до фалит повечето китайски производители на електромобили. Основният им плюс са производството на батерии, в което са лидер и изключително силното им присъствие на китайския автомобилен пазар, който е най-големия в света. Но имат и сериозен проблем и той е невъзможността да пробият в САЩ и ЕС към настоящия момент, където продажбите им са нищожни и са напълно непознати. Другото предизвикателство за тях ще е бъдещия бюджетен автомобил на Тесла, който вероятно ще бъде анонсиран следващата година, а през 2025г. ще влезе в производство. И това е така, защото значителна част от продажбите на BYD са автомобили с ниска цена, т.е. така наречените бюджетни. Предстои да видим дали ще успеят да се наложат в САЩ и ЕС, както го направиха Киа и Хюндай
Коментар
-
Първоначално изпратено от nkavrakov1982 Разгледай мнениеПолучих данни от НАП че нямали ама абсолютно никакъв механизъм по който да следят кой е на печалба от акции и кой не нищо,нещичко като път,инструмент и похвати
Коментар
-
Първоначално изпратено от nkavrakov1982 Разгледай мнениеПолучих данни от НАП че нямали ама абсолютно никакъв механизъм по който да следят кой е на печалба от акции и кой не нищо,нещичко като път,инструмент и похвати
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от nkavrakov1982 Разгледай мнение
Според мен най голямата греда ще са акциите на AI,там още нямаме сериозна основа .Има само мания без резултати и стойност.Който има нерви да държи и да излиза овреме.
Коментар
-
Първоначално изпратено от nkavrakov1982 Разгледай мнение
За Тесла забравяш нещо важно ,китайците от BYD,и компания ще я позасипят стабилно.Изобщо целия пазар на Ел колинще става все по фрагментиран и все по конкурентен.Тесла не е Епъл при колите ,може би беше но за кратко.Иначе поздравления за постиженията явно си купил акции много отдавна и не си ги продавал
- 3 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от Diskesuper Разгледай мнениеTerziev, ти не следеше ли SBSW преди, какво се случва с тях. 6$ ми изглежда неоправдано ниско.
Добре са финансово, подценени са, дивидент ще има и занапред... нямам намерение да добавям.
Коментар
-
Първоначално изпратено от cherney Разгледай мнение
Първото, което искам да кажа е, че коментарите ми са дружелюбни без какъвто и да е намек за снизходителност, като желанието ми е да предпазя от грешки тези, с които общувам. EV индустрията, респективно перспективите пред нея, са ми достатъчно ясни, защото я изучавам през последните десет години. Не искам да коментирам експозицията ми в акции / 100% TSLA /, защото ще е проява на лош вкус, но мога да кажа, че на 47г. нямам проблем да се пенсионирам и да не работя нито ден повече благодарение именно на TSLA. Относно Тойота ще кажа, че коментара ми за бъдещето им изобщо не е преувеличен, защото те проспаха цяло десетилетие, през което другите се развиваха. Днес Тойота продава 8 млн. автомобила годишно, прави по 2000 долара на кола и голяма част от този генериран кеш отива за обслужване на 220 млрд. долара задължения. Проблемът в тази конструкция е, че графиката на търсене на електромобили vs. автомобили с ДВГ е едно към едно с тази на аналоговите фотоапарати и камери vs. дигитални такива, а Тойота предлага коли с ДВГ. След Втората световна война в Европа винаги първенец по продажби е бил някой ниско бюджетен европейски автомобил, но през последните две години за първи път виждаме, че това се променя. В края на миналата година Тесла Модел 3 беше най-продавания автомобил в Европа, а през първото полугодие на тази година най-продаваната кола в света / не най-продаван електрически автомобил, а изобщо автомобил / е Тесла Модел Y. Включително и в Европа. И тук говорим за кола, която не е в ниския ценови клас, а струва 100 бона. Това, което Тойота пропусна е поевтиняването на електромобилите до такава степен, че днес те са по-изгодна сделка от такива с ДВГ, доколкото технологиите се развиват. Тойота продава bz4x с начална цена 105.000 лева, като тази кола е напълно смехотворна и е обект на подигравки в индустрията, защото не може да отлепи от София до Стара Загора с пълна батерия, а вече струва повече от Модел Y на Тесла. И за това в ЕС продажбите им са катастрофа. Нещо повече, Тойота продава тази кола на загуба и компенсира с продажби на автомобили с ДВГ. Когато търсенето на автомобили с ДВГ стигне критичен минимум, филма за Тойота ще стане цветен. Апропо, това се отнася и за доста други автомобилни производители. А най-драматично за Тойота, Фолксваген, Стелантис и пр. ще стане, когато на пазара излезе бюджетния автомобил на Тесла, който ще струва 50.000 лева, ще ползва мрежата им от 50.000 зарядни станции по целия свят, а също така Мегапак батериите им, които в ЕС, САЩ и Китай ще са най-добрия купувач на електричество, произвеждано от солари, доколкото техния производствен пик е от 10.00ч. до 16.00ч., когато търсенето на електричество е минимално. И в един прекрасен ден всякакви Голф, Корола, Ярис, Аурис ще отекат в канала, защото на пазара ще има кола на същата цена, която ще те вози срещу 2лв. на сто километра, оборудвана с батерия 4680, която започва да се разрежда след един милион километра, а за капак ще може да го прави с FSD без дори да пипаш волана.
Парите са си твои, но се надявам да не ги загубиш с Тойота.
Коментар
-
Първоначално изпратено от cherney Разгледай мнение
Първото, което искам да кажа е, че коментарите ми са дружелюбни без какъвто и да е намек за снизходителност, като желанието ми е да предпазя от грешки тези, с които общувам. EV индустрията, респективно перспективите пред нея, са ми достатъчно ясни, защото я изучавам през последните десет години. Не искам да коментирам експозицията ми в акции / 100% TSLA /, защото ще е проява на лош вкус, но мога да кажа, че на 47г. нямам проблем да се пенсионирам и да не работя нито ден повече благодарение именно на TSLA. Относно Тойота ще кажа, че коментара ми за бъдещето им изобщо не е преувеличен, защото те проспаха цяло десетилетие, през което другите се развиваха. Днес Тойота продава 8 млн. автомобила годишно, прави по 2000 долара на кола и голяма част от този генериран кеш отива за обслужване на 220 млрд. долара задължения. Проблемът в тази конструкция е, че графиката на търсене на електромобили vs. автомобили с ДВГ е едно към едно с тази на аналоговите фотоапарати и камери vs. дигитални такива, а Тойота предлага коли с ДВГ. След Втората световна война в Европа винаги първенец по продажби е бил някой ниско бюджетен европейски автомобил, но през последните две години за първи път виждаме, че това се променя. В края на миналата година Тесла Модел 3 беше най-продавания автомобил в Европа, а през първото полугодие на тази година най-продаваната кола в света / не най-продаван електрически автомобил, а изобщо автомобил / е Тесла Модел Y. Включително и в Европа. И тук говорим за кола, която не е в ниския ценови клас, а струва 100 бона. Това, което Тойота пропусна е поевтиняването на електромобилите до такава степен, че днес те са по-изгодна сделка от такива с ДВГ, доколкото технологиите се развиват. Тойота продава bz4x с начална цена 105.000 лева, като тази кола е напълно смехотворна и е обект на подигравки в индустрията, защото не може да отлепи от София до Стара Загора с пълна батерия, а вече струва повече от Модел Y на Тесла. И за това в ЕС продажбите им са катастрофа. Нещо повече, Тойота продава тази кола на загуба и компенсира с продажби на автомобили с ДВГ. Когато търсенето на автомобили с ДВГ стигне критичен минимум, филма за Тойота ще стане цветен. Апропо, това се отнася и за доста други автомобилни производители. А най-драматично за Тойота, Фолксваген, Стелантис и пр. ще стане, когато на пазара излезе бюджетния автомобил на Тесла, който ще струва 50.000 лева, ще ползва мрежата им от 50.000 зарядни станции по целия свят, а също така Мегапак батериите им, които в ЕС, САЩ и Китай ще са най-добрия купувач на електричество, произвеждано от солари, доколкото техния производствен пик е от 10.00ч. до 16.00ч., когато търсенето на електричество е минимално. И в един прекрасен ден всякакви Голф, Корола, Ярис, Аурис ще отекат в канала, защото на пазара ще има кола на същата цена, която ще те вози срещу 2лв. на сто километра, оборудвана с батерия 4680, която започва да се разрежда след един милион километра, а за капак ще може да го прави с FSD без дори да пипаш волана.
Парите са си твои, но се надявам да не ги загубиш с Тойота.
Коментар
-
Първоначално изпратено от dollarman Разгледай мнение
да, добре
Парите са си твои, но се надявам да не ги загубиш с Тойота.
- 2 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от Майстора233 Разгледай мнение
Но пък при, 20 процента на горе е удвоил позицията. При 50 процента на горе си е повервал и е набил по голяма част от кеша.
Некак си душевните терзания на Навръка почват да ми мязат на тези на Ивелина.
То тогава поне имаше защо при доста по динамичен пазар и по - голяма волатилност.
Първоначално изпратено от dollarman Разгледай мнение
С опциите съм назад а tasty нямат демо и затва съм си направил всичко в ексела :-)Last edited by terziеv; 05.07.2023, 22:12.
Коментар
-
Първоначално изпратено от terziеv Разгледай мнение
директен дебит през Трансфервайс, че съм бая стиснат...
май това е единствената банкова такса, която съм плащал за последните 5-6 години
Коментар
-
Първоначално изпратено от nkavrakov1982 Разгледай мнение
Е айде сега ,ще боли много ама ще го преживея не бих продал .Затова избрах и такива акции просто ще имам по малко печалба заради входа на високото .Ако имам повече пари бих набитал здраво в Луи Вютона .Там е парата ,империята на лукса
Коментар
Коментар