IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

NYSE

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от tetris12 Разгледай мнение

    Сериозно, не е майтап, ако имаш 4-5 позиции които затвориш на -15 - 20% от акаунта ти няма да се възстанови, затова помисли преди да се хвърляш да купуваш нещо. Какво ще направиш ако ябълката падне на 150, ще купиш ли още?
    Ако падне на 150 да бих купил още толкова защото ще ми се усредни цената .140 е долната граница ,само че за един период до 24 месеца цената на акцията ще е вече около 300 долара .

    Коментар


    • Първоначално изпратено от RInvestor Разгледай мнение

      Какво мислиш за китайците LI и XPENG? За момента са ми 10% от портфолиото общо. За момента много сила показват, аз търгувам предимно технически, но ми е интересен твоя поглед?
      И двете компании за мен не са излезли от определението стартъп и са доста рискови. Не си спомням точно, но мисля, че са на по 8-9 годишна възраст, като все още горят кеш и завършват годината с отрицателен net income, като компенсират с привличане на капитал от инвеститори. Ако не излязат до година - две в позиция, при която да имат поне минимален положителен марджин на продаден автомобил, трудно ще оцелеят. Те са горе-долу в позицията на Тесла, когато аз влагах пари, но разликата е, че Тесла бяха пионери, а Li и XPENG са на пазар с брутална конкуренция. Големият риск тук е, че оперират само на китайския пазар, а там е много кърваво за стартъпи и поне според мен оцеляването в този сектор е много трудно. XPENG според мен направиха грешка с проекта си P7 от 2020, защото се опитват да се позиционират при executive sedan, а това е ниша, където вероятността да губиш пари е голяма / горе долу същата ситуация с щатската Lucid Motors и луксозния им седан /. LI Auto пък според мен още повече грешат, защото всичките им модели атакуват crossover сегмента, при това луксозния такъв. Не знам, трудно ми е да преценя дали да ги оставиш, но за мен са много рискови вложения. Li Auto са надценени, ако правим паралел с XPENG.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от cherney Разгледай мнение
        BYD вероятно ще доведат до фалит повечето китайски производители на електромобили. Основният им плюс са производството на батерии, в което са лидер и изключително силното им присъствие на китайския автомобилен пазар, който е най-големия в света. Но имат и сериозен проблем и той е невъзможността да пробият в САЩ и ЕС към настоящия момент, където продажбите им са нищожни и са напълно непознати. Другото предизвикателство за тях ще е бъдещия бюджетен автомобил на Тесла, който вероятно ще бъде анонсиран следващата година, а през 2025г. ще влезе в производство. И това е така, защото значителна част от продажбите на BYD са автомобили с ниска цена, т.е. така наречените бюджетни. Предстои да видим дали ще успеят да се наложат в САЩ и ЕС, както го направиха Киа и Хюндай
        Какво мислиш за китайците LI и XPENG? За момента са ми 10% от портфолиото общо. За момента много сила показват, аз търгувам предимно технически, но ми е интересен твоя поглед?

        Коментар


        • Първоначално изпратено от nkavrakov1982 Разгледай мнение
          Получих данни от НАП че нямали ама абсолютно никакъв механизъм по който да следят кой е на печалба от акции и кой не нищо,нещичко като път,инструмент и похвати
          Пъпеш, пука им за твоите акции. Имат данни за движението на средства и наличностите!!! Стегни се малко, 11-годишният ми ги знае тия неща.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от nkavrakov1982 Разгледай мнение
            Получих данни от НАП че нямали ама абсолютно никакъв механизъм по който да следят кой е на печалба от акции и кой не нищо,нещичко като път,инструмент и похвати
            Ти направи пебалба, пък поссле ще го мислиш

            Коментар


            • Първоначално изпратено от nkavrakov1982 Разгледай мнение

              Според мен най голямата греда ще са акциите на AI,там още нямаме сериозна основа .Има само мания без резултати и стойност.Който има нерви да държи и да излиза овреме.
              Ако AI се срине, приключва и Епъл. Споко - манията едва започва

              Коментар


              • Получих данни от НАП че нямали ама абсолютно никакъв механизъм по който да следят кой е на печалба от акции и кой не нищо,нещичко като път,инструмент и похвати

                Коментар


                • Първоначално изпратено от nkavrakov1982 Разгледай мнение

                  За Тесла забравяш нещо важно ,китайците от BYD,и компания ще я позасипят стабилно.Изобщо целия пазар на Ел колинще става все по фрагментиран и все по конкурентен.Тесла не е Епъл при колите ,може би беше но за кратко.Иначе поздравления за постиженията явно си купил акции много отдавна и не си ги продавал
                  BYD вероятно ще доведат до фалит повечето китайски производители на електромобили. Основният им плюс са производството на батерии, в което са лидер и изключително силното им присъствие на китайския автомобилен пазар, който е най-големия в света. Но имат и сериозен проблем и той е невъзможността да пробият в САЩ и ЕС към настоящия момент, където продажбите им са нищожни и са напълно непознати. Другото предизвикателство за тях ще е бъдещия бюджетен автомобил на Тесла, който вероятно ще бъде анонсиран следващата година, а през 2025г. ще влезе в производство. И това е така, защото значителна част от продажбите на BYD са автомобили с ниска цена, т.е. така наречените бюджетни. Предстои да видим дали ще успеят да се наложат в САЩ и ЕС, както го направиха Киа и Хюндай

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Diskesuper Разгледай мнение
                    Terziev, ти не следеше ли SBSW преди, какво се случва с тях. 6$ ми изглежда неоправдано ниско.
                    За жалост входът ми е бая по-нагоре. Платината и паладият се сринаха, а нещата в Африка не са розови. Според мен на сегашните цени е много добро съотношението риск/печалба. Ръководството обаче леко посментва. Преувеличиха значително възможността за добив на уран, което лично мен ме привлече страшно.

                    Добре са финансово, подценени са, дивидент ще има и занапред... нямам намерение да добавям.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от cherney Разгледай мнение

                      Първото, което искам да кажа е, че коментарите ми са дружелюбни без какъвто и да е намек за снизходителност, като желанието ми е да предпазя от грешки тези, с които общувам. EV индустрията, респективно перспективите пред нея, са ми достатъчно ясни, защото я изучавам през последните десет години. Не искам да коментирам експозицията ми в акции / 100% TSLA /, защото ще е проява на лош вкус, но мога да кажа, че на 47г. нямам проблем да се пенсионирам и да не работя нито ден повече благодарение именно на TSLA. Относно Тойота ще кажа, че коментара ми за бъдещето им изобщо не е преувеличен, защото те проспаха цяло десетилетие, през което другите се развиваха. Днес Тойота продава 8 млн. автомобила годишно, прави по 2000 долара на кола и голяма част от този генериран кеш отива за обслужване на 220 млрд. долара задължения. Проблемът в тази конструкция е, че графиката на търсене на електромобили vs. автомобили с ДВГ е едно към едно с тази на аналоговите фотоапарати и камери vs. дигитални такива, а Тойота предлага коли с ДВГ. След Втората световна война в Европа винаги първенец по продажби е бил някой ниско бюджетен европейски автомобил, но през последните две години за първи път виждаме, че това се променя. В края на миналата година Тесла Модел 3 беше най-продавания автомобил в Европа, а през първото полугодие на тази година най-продаваната кола в света / не най-продаван електрически автомобил, а изобщо автомобил / е Тесла Модел Y. Включително и в Европа. И тук говорим за кола, която не е в ниския ценови клас, а струва 100 бона. Това, което Тойота пропусна е поевтиняването на електромобилите до такава степен, че днес те са по-изгодна сделка от такива с ДВГ, доколкото технологиите се развиват. Тойота продава bz4x с начална цена 105.000 лева, като тази кола е напълно смехотворна и е обект на подигравки в индустрията, защото не може да отлепи от София до Стара Загора с пълна батерия, а вече струва повече от Модел Y на Тесла. И за това в ЕС продажбите им са катастрофа. Нещо повече, Тойота продава тази кола на загуба и компенсира с продажби на автомобили с ДВГ. Когато търсенето на автомобили с ДВГ стигне критичен минимум, филма за Тойота ще стане цветен. Апропо, това се отнася и за доста други автомобилни производители. А най-драматично за Тойота, Фолксваген, Стелантис и пр. ще стане, когато на пазара излезе бюджетния автомобил на Тесла, който ще струва 50.000 лева, ще ползва мрежата им от 50.000 зарядни станции по целия свят, а също така Мегапак батериите им, които в ЕС, САЩ и Китай ще са най-добрия купувач на електричество, произвеждано от солари, доколкото техния производствен пик е от 10.00ч. до 16.00ч., когато търсенето на електричество е минимално. И в един прекрасен ден всякакви Голф, Корола, Ярис, Аурис ще отекат в канала, защото на пазара ще има кола на същата цена, която ще те вози срещу 2лв. на сто километра, оборудвана с батерия 4680, която започва да се разрежда след един милион километра, а за капак ще може да го прави с FSD без дори да пипаш волана.

                      Парите са си твои, но се надявам да не ги загубиш с Тойота.
                      За Тесла забравяш нещо важно ,китайците от BYD,и компания ще я позасипят стабилно.Изобщо целия пазар на Ел колинще става все по фрагментиран и все по конкурентен.Тесла не е Епъл при колите ,може би беше но за кратко.Иначе поздравления за постиженията явно си купил акции много отдавна и не си ги продавал

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от cherney Разгледай мнение

                        Първото, което искам да кажа е, че коментарите ми са дружелюбни без какъвто и да е намек за снизходителност, като желанието ми е да предпазя от грешки тези, с които общувам. EV индустрията, респективно перспективите пред нея, са ми достатъчно ясни, защото я изучавам през последните десет години. Не искам да коментирам експозицията ми в акции / 100% TSLA /, защото ще е проява на лош вкус, но мога да кажа, че на 47г. нямам проблем да се пенсионирам и да не работя нито ден повече благодарение именно на TSLA. Относно Тойота ще кажа, че коментара ми за бъдещето им изобщо не е преувеличен, защото те проспаха цяло десетилетие, през което другите се развиваха. Днес Тойота продава 8 млн. автомобила годишно, прави по 2000 долара на кола и голяма част от този генериран кеш отива за обслужване на 220 млрд. долара задължения. Проблемът в тази конструкция е, че графиката на търсене на електромобили vs. автомобили с ДВГ е едно към едно с тази на аналоговите фотоапарати и камери vs. дигитални такива, а Тойота предлага коли с ДВГ. След Втората световна война в Европа винаги първенец по продажби е бил някой ниско бюджетен европейски автомобил, но през последните две години за първи път виждаме, че това се променя. В края на миналата година Тесла Модел 3 беше най-продавания автомобил в Европа, а през първото полугодие на тази година най-продаваната кола в света / не най-продаван електрически автомобил, а изобщо автомобил / е Тесла Модел Y. Включително и в Европа. И тук говорим за кола, която не е в ниския ценови клас, а струва 100 бона. Това, което Тойота пропусна е поевтиняването на електромобилите до такава степен, че днес те са по-изгодна сделка от такива с ДВГ, доколкото технологиите се развиват. Тойота продава bz4x с начална цена 105.000 лева, като тази кола е напълно смехотворна и е обект на подигравки в индустрията, защото не може да отлепи от София до Стара Загора с пълна батерия, а вече струва повече от Модел Y на Тесла. И за това в ЕС продажбите им са катастрофа. Нещо повече, Тойота продава тази кола на загуба и компенсира с продажби на автомобили с ДВГ. Когато търсенето на автомобили с ДВГ стигне критичен минимум, филма за Тойота ще стане цветен. Апропо, това се отнася и за доста други автомобилни производители. А най-драматично за Тойота, Фолксваген, Стелантис и пр. ще стане, когато на пазара излезе бюджетния автомобил на Тесла, който ще струва 50.000 лева, ще ползва мрежата им от 50.000 зарядни станции по целия свят, а също така Мегапак батериите им, които в ЕС, САЩ и Китай ще са най-добрия купувач на електричество, произвеждано от солари, доколкото техния производствен пик е от 10.00ч. до 16.00ч., когато търсенето на електричество е минимално. И в един прекрасен ден всякакви Голф, Корола, Ярис, Аурис ще отекат в канала, защото на пазара ще има кола на същата цена, която ще те вози срещу 2лв. на сто километра, оборудвана с батерия 4680, която започва да се разрежда след един милион километра, а за капак ще може да го прави с FSD без дори да пипаш волана.

                        Парите са си твои, но се надявам да не ги загубиш с Тойота.
                        Охо, 100% тесла. Смятай вече имаш име тука

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от dollarman Разгледай мнение

                          да, добре
                          Първото, което искам да кажа е, че коментарите ми са дружелюбни без какъвто и да е намек за снизходителност, като желанието ми е да предпазя от грешки тези, с които общувам. EV индустрията, респективно перспективите пред нея, са ми достатъчно ясни, защото я изучавам през последните десет години. Не искам да коментирам експозицията ми в акции / 100% TSLA /, защото ще е проява на лош вкус, но мога да кажа, че на 47г. нямам проблем да се пенсионирам и да не работя нито ден повече благодарение именно на TSLA. Относно Тойота ще кажа, че коментара ми за бъдещето им изобщо не е преувеличен, защото те проспаха цяло десетилетие, през което другите се развиваха. Днес Тойота продава 8 млн. автомобила годишно, прави по 2000 долара на кола и голяма част от този генериран кеш отива за обслужване на 220 млрд. долара задължения. Проблемът в тази конструкция е, че графиката на търсене на електромобили vs. автомобили с ДВГ е едно към едно с тази на аналоговите фотоапарати и камери vs. дигитални такива, а Тойота предлага коли с ДВГ. След Втората световна война в Европа винаги първенец по продажби е бил някой ниско бюджетен европейски автомобил, но през последните две години за първи път виждаме, че това се променя. В края на миналата година Тесла Модел 3 беше най-продавания автомобил в Европа, а през първото полугодие на тази година най-продаваната кола в света / не най-продаван електрически автомобил, а изобщо автомобил / е Тесла Модел Y. Включително и в Европа. И тук говорим за кола, която не е в ниския ценови клас, а струва 100 бона. Това, което Тойота пропусна е поевтиняването на електромобилите до такава степен, че днес те са по-изгодна сделка от такива с ДВГ, доколкото технологиите се развиват. Тойота продава bz4x с начална цена 105.000 лева, като тази кола е напълно смехотворна и е обект на подигравки в индустрията, защото не може да отлепи от София до Стара Загора с пълна батерия, а вече струва повече от Модел Y на Тесла. И за това в ЕС продажбите им са катастрофа. Нещо повече, Тойота продава тази кола на загуба и компенсира с продажби на автомобили с ДВГ. Когато търсенето на автомобили с ДВГ стигне критичен минимум, филма за Тойота ще стане цветен. Апропо, това се отнася и за доста други автомобилни производители. А най-драматично за Тойота, Фолксваген, Стелантис и пр. ще стане, когато на пазара излезе бюджетния автомобил на Тесла, който ще струва 50.000 лева, ще ползва мрежата им от 50.000 зарядни станции по целия свят, а също така Мегапак батериите им, които в ЕС, САЩ и Китай ще са най-добрия купувач на електричество, произвеждано от солари, доколкото техния производствен пик е от 10.00ч. до 16.00ч., когато търсенето на електричество е минимално. И в един прекрасен ден всякакви Голф, Корола, Ярис, Аурис ще отекат в канала, защото на пазара ще има кола на същата цена, която ще те вози срещу 2лв. на сто километра, оборудвана с батерия 4680, която започва да се разрежда след един милион километра, а за капак ще може да го прави с FSD без дори да пипаш волана.

                          Парите са си твои, но се надявам да не ги загубиш с Тойота.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Майстора233 Разгледай мнение

                            Но пък при, 20 процента на горе е удвоил позицията. При 50 процента на горе си е повервал и е набил по голяма част от кеша.

                            Некак си душевните терзания на Навръка почват да ми мязат на тези на Ивелина.
                            То тогава поне имаше защо при доста по динамичен пазар и по - голяма волатилност.
                            да де, ама тя беше скучаеща домакиня, а тука имаме човек, предприемач с висше икономическо образование. Другото е, че тя оперираше със значителен капитал и играеше нафтови фючърси с някакъв безумен множител. Тая жена кви пари направи по едно време не е истина.

                            Първоначално изпратено от dollarman Разгледай мнение

                            С опциите съм назад а tasty нямат демо и затва съм си направил всичко в ексела :-)
                            За кво ти е демо, бе пъпеш. С няколкостотин гущера можеш да направиш стотина залога на дълго. С едни 100 и малко волатилност можеш чудеса. Ако ти е такъв дребен акаунта, даже няма да се занимаваш да декларираш сделките.
                            Last edited by terziеv; 05.07.2023, 22:12.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от terziеv Разгледай мнение

                              директен дебит през Трансфервайс, че съм бая стиснат...

                              май това е единствената банкова такса, която съм плащал за последните 5-6 години
                              С опциите съм назад а tasty нямат демо и затва съм си направил всичко в ексела :-)

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от nkavrakov1982 Разгледай мнение

                                Е айде сега ,ще боли много ама ще го преживея не бих продал .Затова избрах и такива акции просто ще имам по малко печалба заради входа на високото .Ако имам повече пари бих набитал здраво в Луи Вютона .Там е парата ,империята на лукса
                                Сериозно, не е майтап, ако имаш 4-5 позиции които затвориш на -15 - 20% от акаунта ти няма да се възстанови, затова помисли преди да се хвърляш да купуваш нещо. Какво ще направиш ако ябълката падне на 150, ще купиш ли още?

                                Коментар

                                Working...
                                X