IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Jay Gould Разгледай мнение
    Да спорим обаче, смисъл няма. Времето ще покаже, но за мен сега в настоящия момент човек да си купи кола е все едно да си купи файтон или каляска през 1918 г.

    Какво се показва на автосалоните е важно. Това /би трябвало да/ е тенденция.

    Хайде сега няколко думи за тенденциите.

    Без да спорим /ясно е, че времето ще покаже/ - от ученическите ми години още учехме, че течните горива на планетата ще стигнат за около 40 години. Това няма връзка с конкретната полемика, нали?
    Сега учениците получават същата информация: течните горива на планетата са на изчерпване. Има-няма - още за около 40 години и ще им видим края... И това няма общо с темата, нали?

    Сега, който се интересува, нека направи справка ОТКОГА водещите фирми в двигателостроенето работят върху идеята за електромобила. Десетилетия! А те наистина хвърлят - не милиони, а вече милиарди. Защо това продължава десетилетия: милиардите на вятъра ли са хвърлени? Защо електромобилите, които правят ОТ ДЕСЕТИЛЕТИЯ, така и не се превръщат в масов автомобил?

    Динамика, казваш - има! Мощност - ОК!

    1. Ама, къде забравихме автономността? Къде се намира онова съотношение: маса - мощност - пробег? Колко десетилетия ще трябват още?
    Моето второ изречение /долу/ - беше следното: "Значи, да ви кажа /въпреки че може да ме обявите за "реакционно" мислещ/ - да забравите електромобилите в тоя живот да надскочат традиционните топлинни двигатели."

    2. Да, НО! Ти даваш пример как вече електромобилите са надскочили себе си! Това е добре, нали? Къде са ги надскочили, по-точно? В автосалоните! Защо само там? Всеки може да си отговори: защото съотношението маса - мощност - пробег включва още един ВАЖЕН параметър - ЦЕНА...
    По тоя повод пак долу писах: "...за да бъдат достигнати от електромобилите - последните ще си останат много по-скъпи и неконкурентоспособни, което не ще може да ги превърне в масов автомобил..., ако ще да се тръшкаме и драпаме с всички средства да ги субсидираме и да им се кланяме..."

    Значи, за да обобщя като НЕжурналист, който търси сензацията /и без да се карамЕ/: развойната дейност на водещите автомобилостроители ги кара да вкарват милиарди в различни /най-общо/ нови идеи. Онова, което е фатално за тях - вкарването на екологията в този бизнес Нямам нищо против опазването на природата /ще кажете, че сам си противореча/... Не си противореча. Логиката е тая, че - въпреки налагането на екологичните норми - електромобилите ще останат неконкурентоспособни и няма да станат масов автомобил /В ТОЯ ЖИВОТ, т.е. - поне още - да кажем - 50 години/.

    Да! Автомобилните компании, които не работят в тая посока, или пък не преустроят постепенно работата си - ще бъдат застрашени от фалити. Това е тенденция, подкрепена от правителствата на белите държави. Все пак, докато не ликвидират /физически/ ДВГ с течни горива - те ще си движат по магистралите и в градовете, ще налагат глоби и забрани на шофьорите им, данъците..., да, но използването им ще е по-изгодно от електромобилите..., а това никак не е малко в комерсиалният свят, в който живеем...

    А, в автосалоните ще има вече ОТ ПИУЕ МЛЕКО..., ама КОЙ ще си позволи да го купи? А, КОИ ще си позволят да го купят? А, дали би могла една просперираща компания да просъществува ДЪЛГО, ако тия "КОИ" - купили автомобила - са 10 или 100, че дори и повече да са?...


    Пак повтарям /сигурно много знаят този факт - смята се със стехиометричните уравнения в химията/: теоретично необходимото количество въздух за изгарянето САМО на 1 килограм гориво - е над 11 куб. МЕТРА, т.е. - над 14 килограма... /някои може да не повярват, но да хващат молива и да смятат/...


    Е, като капак на всичко - един риторичен въпрос. Защо компаниите не работят в полза на "чистия" електрически автомобил, а се разшумя и вкарват т.нар. хибриди? Локумът е голям, но няма да го разтягам. Мислех да давам примери и с перспективният газотурбинен двигател, който не помръдва десетилетия, защото... Защо, ли? Ми - просто е - защото температурата на входа на турбината не може да превиши 800-900 градуса, а в горивната камера се получава 1500 градуса... Е, толкова ли сме тъпи - ние, хората, че повече от 70 години не можем да измъдрим материали? Аааа, не - ИМА ГИ, ама са СКЪПИ! Военните могат да имат бюджетите за разработването. Същото е и с електромобилите - помислете...

    Тук ние не се караме! Дискутираме.

    Само че - темата е по-друга... За да не е спам постът, ето и мнението ми - как ще влияят електромобилите на пазарите? Ми - всяко чудо - за три дни!

    Успех! И пак казвам: аз за екологията - главата си давам, но електромобил /пробна серия/ от автосалон - не искам! Може би, когато станат по 2 за лев - ще помисля... ))

    Коментар


    • Jay Gould - може би водорода ще се завърне триумфално, електролизерите бият по мощност батериите 5 пъти..т.е. теглото на това което дава ток пада 5 пъти и става прилично. С такава "батерия" може да се лети а колите лазят по земята - пътищата.
      Last edited by supertrader; 14.10.2017, 21:12.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • безимeн - елколите отдавна надскочиха тези с двг, обаче ти просто още не си чул. Въпроса е че са супер автомобили за богати хора и няма нужда бедните да им плащат една част от цената. Дали са практични е въпроса - не са практични, батериите им все още се зареждат дълго време и тежат все още немалко
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Абе, то убаво ама ни щъ SAAB да ги правят китайчета на електрокарчета

          Коментар


          • Да спорим обаче, смисъл няма. Времето ще покаже, но за мен сега в настоящия момент човек да си купи кола е все едно да си купи файтон или каляска през 1918 г.
            http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

            Коментар


            • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
              ..... мощност, ускорение /пъргавина/ и автономност...
              ... Мощност и ускорение... вече се случи това за което писах преди няколко години. Електрическите могат да са и са много по-мощни и по-бързо ускоряващи от ДВГ. Най-бързо ускоряващата кола още преди няколко г. стана едно старичко БМВ - модел от края на 80-те май, преоборудвано в електричка от сегашния собственик на хърватските Rimac Automobili.

              А тук е сегашната им кола срещу Ферари - ДВГ просто нямат никакъв шанс откъм ускорение и мощност спрямо електрическите.
              http://www.mirror.co.uk/news/uk-news...er-car-8648591

              Last edited by Jay Gould; 14.10.2017, 19:45.
              http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

              Коментар


              • Не бях влизал в темата и ми стана интересно, защо толкова често изплува над другите теми напоследък...

                Значи, да ви кажа /въпреки че може да ме обявите за "реакционно" мислещ/ - да забравите електромобилите в тоя живот да надскочат традиционните топлинни двигатели.

                Справка: химия, физика, материалознание, топлотехника и топлопренасяне, двигатели с вътрешно /и външно/ горене...

                На първо време забравете за т.нар. екология, а също и за субсидиите, които са хвърлени на вятъра средства на данъкоплатците, но пък са "мотивирани" от хора, които в момента са на гребена на вълната и - които /изглежда/ - "бъкел понятие" си нямат от изброените горе науки, въпреки че може между тях да има спецове в една или друга...

                Всички средства на сегашния етап в развитието на технологиите и материалите в тая посока - са хвърлени на вятъра. И така ще е, колкото и да наливат /субсидии/ в електромобилите. Традиционните двигатели ще запазят значително по-високата си мощност, ускорение /пъргавина/ и автономност, които - за да бъдат достигнати от електромобилите - последните ще си останат много по-скъпи и неконкурентоспособни, което не ще може да ги превърне в масов автомобил..., ако ще да се тръшкаме и драпаме с всички средства да ги субсидираме и да им се кланяме...

                И си викам: дано не съм прав, де..., дано някой извънземен ни покаже пътя... Но, защо не познаваме елементарните достижения на науката и практиката - това не ми е ясно... Иначе - тук ще чешем езици и най-вече, използвайки толкова нашумялата думичка "екология", с която някои правят състояния..., обикновено това са и най-добре обезпечените финансово...

                Коментар


                • mathematician - няма субсидия чрез която бедните да не плащат сметката на богатите, ефекта от субсидиите е точно такъв.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от hemilio Разгледай мнение
                    Видяхте ли мерките на Норвегия към Теслите?
                    Преди 2-3 дена писах почти същото, че хората ги купуват не от любов към екологията - ми щото могат да паркират безплатно из центровете на градовете, което спестява доста пари. А тук имало друг бонус - да се движиш в бус лентата.

                    Втората причина е, че инвазията на електромобилите започва да се отразява плачевно на градския транспорт - собствениците им имат право да се движат в бус лентите и шофьорите на автобуси твърдят, че вече им е невъзможно да спазват разписанията си.


                    Това също е показателно - как чрез хубавата идея за екологията, нормалните данъкоплатци подпомагат по-богатите данъкоплатци.

                    Противници на сегашния вариант подчертават, че от щедростта на държавата се ползват предимно богати семейства от крайните квартали, за които Tesla e обикновено втори или дори трети автомобил.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от hemilio Разгледай мнение
                      Видяхте ли мерките на Норвегия към Теслите?
                      Без особено значение, Норге има убийствени данъци за всякакви коли по принцип.

                      Коментар


                      • Видяхте ли мерките на Норвегия към Теслите?
                        Ако един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                          Това ако стане, краят на русия и другите петролни сатрапии вече ще факт. Всеки може да има и петролна кола, но ако в града джитка с тази ел. количка от това консумацията на петрол пада поне 90%. Остават камиони и други по-големи консуматори, но там електрификацията може да стане дори още по-бързо, при маржините им на печалба и при най-малката възможност за спестяване на разходи всички ще се втурнат там ако не искат да излезнат от бизнеса.
                          Ако искаш при мен има една за 5000евро на рено, дето е като скакалец с гуми, мога да те уредя за да накривиш шапката на путин и на някой от чаршафосаните. Петрола само за гориво ли се ползува?? Я се огледай у вас и в офиса и погледни колко пластмаса има- а ама и тя се произвежда от петрол https://www.google.de/search?q=%D0%B...hrome&ie=UTF-8

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Jay Gould Разгледай мнение
                            Рено-Нисан ще пускат евтина кола за 7000 долара, а и не са само те.
                            Това ако стане, краят на русия и другите петролни сатрапии вече ще факт. Всеки може да има и петролна кола, но ако в града джитка с тази ел. количка от това консумацията на петрол пада поне 90%. Остават камиони и други по-големи консуматори, но там електрификацията може да стане дори още по-бързо, при маржините им на печалба и при най-малката възможност за спестяване на разходи всички ще се втурнат там ако не искат да излезнат от бизнеса.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от power grid Разгледай мнение

                              Минке ама много лесно се лъжеш бре душо.
                              Най-вероятно...

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Minka Разгледай мнение

                                Eeeeee, дойдохме си на думата!!! И аз такова нещо няма да карам, пък нека ме убеждават колко било "зелено". Мислим еднакво за тези неща.
                                Минке ама много лесно се лъжеш бре душо.

                                Коментар

                                Working...
                                X