IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Toyota unit takes stake in Australian lithium producer

    Toyota Group’s trading arm will take a stake in Australian lithium miner Orocobre for almost A$300m as car manufacturers seek to secure supplies of the critical ingredient for batteries to meet growing electric vehicle demand.
    Toyota Tsusho will take a 15 per cent stake in lithium miner Orocobre for A$282m ($224m) to more than double lithium carbonate production capacity at Orocobre’s Argentinian mine Olaroz to 42,500 tonnes per year from 17,500 previously.
    Toyota Tsusho said the investment will provide a “long term, stable supply of lithium in response to growing global demand.”
    The move by Toyota follows similar investments by Chinese electric carmaker BYD, which formed a joint venture with a Chinese pot ash producer to produce lithium carbonate and China’s Great Wall Motor, which last year took a 3.5 per cent stake in Australia’s Pilbara Minerals to secure a supply of the metal.
    Toyota Tsusho and Orocobre are also finalising plans to develop a 10,000 tonne-pear year lithium hydroxide plant in Fukushima, Japan. A decision will be made on the plant in mid-2018, Orocobre said in its statement.
    Orocobre shares climbed almost 60 per cent in 2017. Its shares were suspended on Tuesday.

    Коментар


    • Безимен, не съм много запознат, но май електричките нямат скоростни кутии- сигурно са като мотокарите- предна задна и това е. Иииииииииии наистина гугъл специалистите станаха много

      Коментар


      • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
        Това е тема за упражнения...


        Само предупреждавам упражняващите се, ако седнат в автомобил с автоматична предавателна кутия - да не ползват терминология от вида "по енерция" /както е писал самият чичо/.

        Защо? Защото не се знае колко ще излезе ремонта! Е, да - в никакъв случай няма да е повече от стойността на новата скоростна кутия, демонтажа на старата и монтирането на новата.


        Т.нар. трейдър - да опита отново да отговори на цитираният мой пост, от където сам той инициира "спор", при което ми вменява неказани от мен думи и негови предположения. Моля при отговора да ползва точна терминология и технически език, без неопределености и общи изрази от вида "май".

        Не става ясно - с какво в този мой пост - същият трейдър не е съгласен, за да ме изпраща "да чета" в Гугъл?

        Какво е прочел в Гугъл самият трейдър, което опровергава написаното от мен?

        Коментар


        • Първоначално изпратено от pipbel Разгледай мнение
          Не съм спец като вас по въпроса, ама някъде преди време бях мернал че при ел.колите се харчи в пъти повече мед в сравнение със сега.
          Дали е вярно, как е като% от общото потребление и т.н. - ще кажете вие...може би ?
          С цел увеличаване стартовото хлъзгане и намаляване пусковия ток, при асинхронно изпълнение на двигателите, за едното чудо, може да вдигнат донякъде потреблението на алуминий. Иначе, става напечено с редкоземните метали и, по-специално, с неодима но, Китай ще отвори хранилищата, и няма страшно. Скъпичко но, ще има. Трейдърко се е шашнал за лития но, за целта, има измислени Вторични Суровини. Т.е., и тук, нещата ще се подредят. Инак, и мен ме е гъдел за преносно-разпределителните мрежи, че ще ги озори. Разходи само за транспорта, х2-х4 пъти. И, ама "изведнъж", киловатчасът за транспорт няма вече да е 22 ст. при битовите потребители, а може би, 30- 40. Вкл и за ел.колите. И прословутото "евтино" става не толкова евтино.
          После, дето се ежите за "скоростните кутии": Аз бих проектирал САМО електрически. Т.е., с превкл.броя полюси и честотно управление. Ама това няма да го обясня, да се пукат душманите.
          И аз уж съм инженер, ама като гледам тук едни "Компетентности", тръпки ме побиват.
          Със здраве всички !

          Коментар


          • безимeн - ще ти покаже технически рисунки на кутии на ел.автомобили, нямат никакви хидро трансформатори и съединители. Да беше погледнал вместо да ме учиш и си повтаряш някакви мантри като развален грамофон.Попрочети и поразгледай малко, няма да се повредиш.

            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Това е добро

              https://bringatrailer.com/2018/01/20...lectric-truck/

              This 1912 C-T electric truck is a heavy-duty four-wheel drive Model A 10 that was produced by the Commercial Truck Company of Philadelphia

              Електричка от 1912 година - 4х4. И като му чета параметрите - ми те като на сегашните електрички

              Коментар


              • Ако ми говориш, че твоите справки са в Гугъл - спокойно можеш да си хвърлиш дипломата. Освен това съм написал 5 /ПЕТ/ точки, а мога да ти напиша повече, по които нямаш абсолютно никакви знания, за да спориш.

                Нямам причини да пиша тук и да разисквам с теб неща, за които не можеш да формулираш най-обикновен въпрос.

                За съжаление, точно на Гугъл се осланят повечето съвременни "специалисти". От там те получават "знанията" си, а и "дипломите", след което се хвърлят в споровете си в нета...

                Казах и ще повторя: мога сам да задам точният въпрос, който ти не можеш да формулираш, а след това - и да отговоря на този въпрос, докато ти ме пращаш да "си правя справка" - къде? - разбира се - там където пишат все такива "спецове" като теб... ))

                Сполай ти, "знаещи" наш, трейдъре! Ако не си разбрал до сега: доводите в споровете от типа - виж в Гугъл - са кухи! ))

                Коментар


                • безимeн - направи си справка в Гугъл за трансмисиите на ел.колите, нямат хидротрансформатори със сигурност. Още не са направили такава ел. кола от никой производител, а последните модели трансмисии нямат нищо общо със скоростните кутии.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                    .....Най добрата техоногия е газ на ток и с него да се задвижват ел. коли. Проблема е че тайната за покритията на електродите на тези клетки пак я държат американски компании и могат да кажат бомбастична цена с милиони проценти печалба и при всички положения ще държат цената висока. Ако японците направят газова турбина с много малки размери, стабилно рабатеща с дълъг живот и лагеруваща на магнитни лагери - магнитна левитация всички акумулаторни и клетъчни технологии ще се омажат. Може технологиите им да отпаднат без да са ги реализирали на пазара. При всички положения при ел.колите ще има мощно развитие и работата с лития няма да е за дълго време.
                    Аз си падам малко нещо инженер през последните 30 години. От опит знам, че като се наредят толкоз много "АКО" работата почва да се оттича към неясното бъдеще. В такива случай обикновено отвръщам, че с едно 50 кубиково перпетомобиле и с две кила философски камък ще стане, още по-добре, още по-бързо и още по-евтино. Съжелявам за малко заядливия тон но все пак е добре да се отчитат ресурсните ограничения при решаване на инженерни задачи.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                      безимeн - те имат ли скоростни кутии, май последните модели нямат.


                      Това риторичен въпрос ли е? Ако е въпрос от инженер, зададен към мен - със същото основание мога да го задам и аз.

                      Мога да продължа въпросите:

                      1. Що е то ходротрансформатор?
                      2. Що е то хидросъединител?
                      3. Какъв е КПД на подобни безстепенни предавки?
                      4. Какъв е КПД на останалите предавателни кутии? Защо се комбинират?
                      5. Как се предава въртящият момент по различен начин от тоя, с използването на предавателни кутии? Защо е така?

                      Да не забравяме все пак, че тук не е учебно заведение. Мисля, че хората, които задават подобни на цитираният от мен въпрос - могат да почнат да се ограмотяват постепенно, отговаряйки си на петте /1....5...../, а и на други подобни /хиляди/ въпроси, които са предмет на обучение в някакви си там институции, наречени училища, университети...


                      "Те имат ли скоростни кутии?" А, имат ли ТЕ - наистина??? Кои - ТЕ? Всички ли? Тотално - нямат? Много пък имат. Какво имат? За всички ли питаме, или само за определен автомобил?

                      А какво общо има нещо неопределено, каквото е това "последните модели - май..." с информацията за конкретен автомобил?

                      Май? /лаф-моабет да става и ако може - ама да го разбера "от раз" - с 2 до 3 изречения - ето в това искаме, преди да обявим някого за некомпетентен. Защо това да не бъде всеобщата ни нагласа в следващите десетилетия. Приветствам идеята! До тук казах повече от необходимото!


                      Все пак сме в "темата за упражнения", но не трябва да забравяме, че тук не е училище. Ето това имам предвид: за какво изобщо лафя тук? Защото имам свободно време - изглежда това е причината. Хора с много време искат да научат нещо? Нека учат - кой им пречи? Отварят книгите и учат.

                      Няма да гадая кого - къде точно го сърби, за да го почеша.

                      Май...

                      Коментар


                      • Бързоходко - с цветните метали няма да е трагично, но с лития е просто невъзможно да се произведат достатъчно акумулатори, защото залежите са малко. Това което може да стане е да поскъпнат тези акумулатори поради липса на суровина, но ел. колите едва ли ще останат на литиеви акумулатори. Най добрата техоногия е газ на ток и с него да се задвижват ел. коли. Проблема е че тайната за покритията на електродите на тези клетки пак я държат американски компании и могат да кажат бомбастична цена с милиони проценти печалба и при всички положения ще държат цената висока. Ако японците направят газова турбина с много малки размери, стабилно рабатеща с дълъг живот и лагеруваща на магнитни лагери - магнитна левитация всички акумулаторни и клетъчни технологии ще се омажат. Може технологиите им да отпаднат без да са ги реализирали на пазара. При всички положения при ел.колите ще има мощно развитие и работата с лития няма да е за дълго време.

                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от pipbel Разгледай мнение
                          Не съм спец като вас по въпроса, ама някъде преди време бях мернал че при ел.колите се харчи в пъти повече мед в сравнение със сега.
                          Дали е вярно, как като% от общото потребление и т.н. - ще кажете вие...може би ?
                          И Олово или Литий или Кадмий и т.н. всякакви метали необходими за всички възможни видове акумулатори.
                          Освен това мед и алуминий ще са необходими зада се изгради една нова ел преносна мрежа(далекопроводи подстанций, трафопостове ). Така че нуждата от съответните метали би нараствала не с проценти а с пъти, та дори и с порядъци.
                          Абе стискайте палци геолозите да намерят някъде по света залежи на заредени акумулатори. Ако ли не Ел. автомобилите ще се изявяват главно във Формула-Е.
                          Ако има някакъв шанс за електрическата тяга при автомобилите, то е в рамките на хибридните версии, в които акумулатора е спомагателен възел осигуряващ допълнителна мощност при ускоряване.

                          Коментар


                          • Не съм спец като вас по въпроса, ама някъде преди време бях мернал че при ел.колите се харчи в пъти повече мед в сравнение със сега.
                            Дали е вярно, как е като% от общото потребление и т.н. - ще кажете вие...може би ?

                            Коментар


                            • безимeн - те имат ли скоростни кутии, май последните модели нямат.

                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Това е тема за упражнения...


                                Само предупреждавам упражняващите се, ако седнат в автомобил с автоматична предавателна кутия - да не ползват терминология от вида "по енерция" /както е писал самият чичо/.

                                Защо? Защото не се знае колко ще излезе ремонта! Е, да - в никакъв случай няма да е повече от стойността на новата скоростна кутия, демонтажа на старата и монтирането на новата.

                                Коментар

                                Working...
                                X