IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от zarco Разгледай мнение
    Не, за да споря ще ви дам няколко примера, но не искам да доказвам и несъстоятелността на тезата, а по-скоро – да дам тема за размисъл... Сигурно ще ми опонират с това, което са направили водещи компании, но те са длъжни да го правят, независимо от стойностите, която ще вкарат в разработката си, защото такива като нас ще повтарят марката и моделът, а това си е вид реклама..., а под форма на загриженост за бъдещето в сферата на екологията – това пък ще донесе още по-голям дивидент... (на доверие)...

    Малко цифри няма да ни са излишни:

    1. Ако отчетем (само за сведение), че напрежението на тока от акумулаторите, осигуряващи ел.енергия на консуматорите в ДВГ - е 12 волта.
    2. Ако отчетем, че един от големите консуматори в ДВГ – стартерът – черпи ток 300 до 400 ампера, това означава, че може да изтощи акумулатора само за няколко минути.
    3. Ако отчетем, че единицата за мощност приемат ватът, който е токът със сила 1 ампер при напрежение 1 волт.
    4. Ако отчетем, че същият сегашен акумулатор има капацитет 60 – 90 амперчаса (за автобусите – над 200).
    5. Ако отчетем, че мощността на един съвременен среден клас ДВГ е около
    100 киловата = 100 000 вата, как би могла да се поддържа същата?

    Какви параметри биха имали източниците на ток???

    Може, разбира се – чрез някоя пробна серия автомобили на водеща компания, които са единични бройки и поради това са свръх-скъпи (евентуално при по-голям интерес – изработвани по специална заявка, вероятно с авансово плащане...)...

    Нека помислим, какви стойности би трябвало да гарантира тоя източник на ел.ток, за да гарантира автономност на превозното средство, което обслужва. Някъде видях, че се предлага разработване на национална система (за зареждане???). Това е неосъществимо, предвид огромната стойност на подобна „мрежата”, което е достойно като една идея за роман, но.... А колко време би трябвало да се зарежда въпросният акумулатор, когато застанеш на „опашката”, за да осигуриш следващият си преход при параметрите на т.5 ???

    Най-малкият проблем при съвременните технологии би било нагряването, което се получава (и сега) при протичане на ток по проводниците. Вероятно ще бъдат подбрани съответни сечения на проводниците и нагряването ще бъде незначително. Все пак – токът и напрежението биха били десетки пъти по-високи в сравнение със сегашните, без да е сигурно, че ще се достигнат същите динамични характеристики на двигателя, защото честотата на въртене е едно, а въртящият момент – нещо различно... А безопасността къде остана?

    Моето мнение е, че можем да се изхвърляме в мечти и в произволни предположения, но само и единствено в рамките на фантазиите...В идните десетилетия ще залагат основателно на класиката...

    ПП – долу прочетох, че електромобилът е устройство, което се зарежда с ел.енергия от мрежата, ама ние и сега си го имаме – казва се трамвай, ел. локомотив..., които черпят ток от специално изработена мрежа...
    "Зарежда се" означава "натрупва енергия от". Трамваят, тролеят, локомотивът ЧЕРПЯТ ПО ВРЕМЕ НА РАБОТА.
    Иначе, си писал, колкото да не си траеш.
    Никой не казва, че е лесно, но, вечно да охулиш, да оплюеш...не ти ли омръзна?

    Коментар


    • Не, за да споря ще ви дам няколко примера, но не искам да доказвам и несъстоятелността на тезата, а по-скоро – да дам тема за размисъл... Сигурно ще ми опонират с това, което са направили водещи компании, но те са длъжни да го правят, независимо от стойностите, която ще вкарат в разработката си, защото такива като нас ще повтарят марката и моделът, а това си е вид реклама..., а под форма на загриженост за бъдещето в сферата на екологията – това пък ще донесе още по-голям дивидент... (на доверие)...

      Малко цифри няма да ни са излишни:

      1. Ако отчетем (само за сведение), че напрежението на тока от акумулаторите, осигуряващи ел.енергия на консуматорите в ДВГ - е 12 волта.
      2. Ако отчетем, че един от големите консуматори в ДВГ – стартерът – черпи ток 300 до 400 ампера, това означава, че може да изтощи акумулатора само за няколко минути.
      3. Ако отчетем, че единицата за мощност приемат ватът, който е токът със сила 1 ампер при напрежение 1 волт.
      4. Ако отчетем, че същият сегашен акумулатор има капацитет 60 – 90 амперчаса (за автобусите – над 200).
      5. Ако отчетем, че мощността на един съвременен среден клас ДВГ е около
      100 киловата = 100 000 вата, как би могла да се поддържа същата?

      Какви параметри биха имали източниците на ток???

      Може, разбира се – чрез някоя пробна серия автомобили на водеща компания, които са единични бройки и поради това са свръх-скъпи (евентуално при по-голям интерес – изработвани по специална заявка, вероятно с авансово плащане...)...

      Нека помислим, какви стойности би трябвало да гарантира тоя източник на ел.ток, за да гарантира автономност на превозното средство, което обслужва. Някъде видях, че се предлага разработване на национална система (за зареждане???). Това е неосъществимо, предвид огромната стойност на подобна „мрежата”, което е достойно като една идея за роман, но.... А колко време би трябвало да се зарежда въпросният акумулатор, когато застанеш на „опашката”, за да осигуриш следващият си преход при параметрите на т.5 ???

      Най-малкият проблем при съвременните технологии би било нагряването, което се получава (и сега) при протичане на ток по проводниците. Вероятно ще бъдат подбрани съответни сечения на проводниците и нагряването ще бъде незначително. Все пак – токът и напрежението биха били десетки пъти по-високи в сравнение със сегашните, без да е сигурно, че ще се достигнат същите динамични характеристики на двигателя, защото честотата на въртене е едно, а въртящият момент – нещо различно... А безопасността къде остана?

      Моето мнение е, че можем да се изхвърляме в мечти и в произволни предположения, но само и единствено в рамките на фантазиите...В идните десетилетия ще залагат основателно на класиката...

      ПП – долу прочетох, че електромобилът е устройство, което се зарежда с ел.енергия от мрежата, ама ние и сега си го имаме – казва се трамвай, ел. локомотив..., които черпят ток от специално изработена мрежа...
      "Погледната със страстно око, действителността се превръща в приказка!" П.Пикасо

      Коментар


      • Първоначално изпратено от MILOM Разгледай мнение
        един инверторен климатик за 25-30м3 харчи 0,7-0,8квт/ч.
        колко е обема на автомобилното купе-колко трябва да е мощен климатика /сега климатроника/ на автомобила-другаде търси проблема,тук няма такъв.
        Виж сега колега,
        не искам да влизам в спорове с изчисления. Когато намериш електромобил с климатик ми се обади!
        Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от MILOM Разгледай мнение
          един инверторен климатик за 25-30м3 харчи 0,7-0,8квт/ч.
          колко е обема на автомобилното купе-колко трябва да е мощен климатика /сега климатроника/ на автомобила-другаде търси проблема,тук няма такъв.
          ДА, обаче...
          Обаче, топлоизолация в купето почти никаква.После, нали искаш бърза реакция? Влязъл-охладил/стоплил?
          Е, отиват към 1,5-2 kW топлинна, ПОНЕ.
          При СОР=3до 4, ще имаш потребявана от 0,325 до 0,6 kW ПОНЕ.
          Този СОР се получава при мин.разлика в температурите, колкото по-топло/студено, толкова по-лош. Респективно, поне 0,5-1kW Практически, двойно повече.
          Отделно, доп.обем, маса, сложни тръбни системи...наистина, товари ти цената. Може да се сложи, обаче, пробегът и той спада осезаемо.


          Виж, за ръчката на Тесла...ако не е била от кораба-майка, да не е на кораба-татко ?

          Коментар


          • Първоначално изпратено от topfly Разгледай мнение
            Правиш една фундаментална грешка! Само част от цената на електричеството е цента на горивото! Цената на електроцентралите и цената на преносната мрежа също я плащаш в цента на електричеството, а тя може да падне значително с въвеждането на електромобилите!
            В момента цялата производствена и електропреносна мрежа се прави с капацитет за пиковите часове и през 80% от денонощието работи много под номиналният си капацитет, което намалява значително КПД-то на системата и ускъпява електричеството.
            Ако зареждаме електромобилите в извънпиковите часове, а в пиковите ги използваме за помагане на енергийната система може да създадем една много по ефективна система, която да намали цената на електроенергията!
            Да видим:
            1. Мрежата е изчислена ДА ПОНЕСЕ товара на максимума, но, кпд при това, спада поради квадратичен ръст на загубите с тока.
            2. Капацитетът на мрежата гарантира, че тя няма да изгори при макс товар. Иначе, виж 1.
            3. С въвеждане МАСОВО на електромобилите, ще нарасне както произведената, така и пренесената /чети "и изгубената при преноса"/ енергтия. Пак, квадратично, Q=t*I^2*R При това, вярно, относителният дял на цената на мрежата би трябвало да спадне, но...НЯМА ГАРАНЦИИ за тайминг на зареждането. Не можеш задължи /респ.да ограничиш макс. товар/ . Максимум, да ти скочи коефициентът на едновременност. От 0,8 на 0,9-0,95, другото е фантастика.
            4. С увеличаване на преноса, мрежата ще трябва да се преизчисли и да се подновят съоръженията, изчислени, вече, за новия Максимум.Нови проводници /повече цветни метали/, нови прекъсвачи, разединители, изолатори, кабели /ново копане за дирене на дипломи под път и над път/...Ха познай, дали и с колко ще е по-евтино
            5.Цената на новите генериращи мощности ще е не по-ниска от тази на текущо използваните. Ако ли пък /някакси/ натовариш -само? - ВЕИ, може още да подскочи. Всъщност, готов съм да се обзаложа, 20:1, че така ще стане...
            Като добавиш икономическите "екстри" на момента, цените на суровини, батерии и т.н., по-скоро /пак пусто търсене-предлагане и, този път-още и на енергията/ очаквам ново нейно поскъпване. Някъде "там", сигурно, нещата ще се поуравновесят но, далеч напред и нагоре.
            Дано греша и нещата да станат, както си мислиш.

            П.П.
            ДанО, ама нАдали
            Last edited by Pyramid; 27.12.2011, 22:10.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнение
              Разбира се че има проблем. Климатикът изразходва много електроенергия. Поне толкова колкото ще отива и за задвижването. Така пробегът с едно зареждане на акумулатора ще падне наполовина. Зависи и от мощността на климатика разбира се.
              Проблем ще е и отоплението през зимата. Естествено не е възможно да се отоплява купето на ток. Затова трябва да се монтира отоплителен агрегат на бензин, газ или дизел. Така електричество ще се използва само за вентилаторът.
              Ама нали целта беше да не използваме нефтопродукти!

              За сега най-доброто еко возило в градски условия си е добрият стар велосипед. Зимата докато въртиш педалите се загряваш, лятото вятърът те охлажда, пък и поддържаш спортна форма!
              Направо се чудя защо ходя на работа с кола?
              един инверторен климатик за 25-30м3 харчи 0,7-0,8квт/ч.
              колко е обема на автомобилното купе-колко трябва да е мощен климатика /сега климатроника/ на автомобила-другаде търси проблема,тук няма такъв.
              http://milom.blog.bg/

              Коментар


              • Иии... сега, дами и господа!

                Електромобил е устройство, което (1)се зарежда от електромрежата, а не е непременно устройство с (2)електроакумулатор.

                (1) използва енергия, добита с използване на по-висок КПД, отколкото в ДВГ;
                (2) е сравнително неефективен начин на съхраняване или пренасяне на хинергия.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнение
                  Как беше?
                  "Аз обичам МЪРТВА протоплазма!
                  Но аз обичам и ЖИВА протоплазма!"
                  "Абсолютното оръжие"
                  Дали не беше Шекли?

                  П.П. Аха, Шекли е
                  Last edited by vmankov; 27.12.2011, 20:26.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от tstoyanova Разгледай мнение
                    Честно да си кажа аз сериозно се замислям за хибрид. защото само електромобил не знам дали ще ми свърши работа освен ако нямам още една кола за извънградско пътуване. За превоз от вкъщи до работа само на ток ще ми е идеален.
                    Никъде обаче не мога да открия информация за стойността на изразходваната енергия имам предвид : ако е гориво - знаеш си примерно 10л/100км = .... лв. За електромобилите обаче не мога да открия информация 100км. колко лева реално ще ми струват
                    Енергията за търкаляне на кола е еднаква,независимо от двигателя.Електромобил е с предимства,ако е лека черупка "без пасивна безопасност",с велосипедни гуми и скорост до 50км/час.Само за в град
                    Сега в БГ битов ток е около 6 стотинки за мегаджaул

                    "49 мегаджаула за килограм е метана, цена 1.50, около 3 стотинки на мегаджаул
                    36 мегаджаула за литър е дизела цена 2.50 около 7 стотинки за мегаджаул
                    32 мегаджаула за литър е бензина цена 2.40 7.5 стотинки за мегаджаул

                    Естествено, цената за джаул е най-ниска при метана в момента. Затова излиза тънкажно да се кара на метан, ако инсталацията работи оптимално." http://www.subaruclubbg.com/forum/vi...php?f=1&t=9868
                    p.s Но математиката е безсилна пред мегабаитовете на медиите
                    Но математиката е безсилна пред мегабаитовете на медиите p.s2КПД на ДВГ е 25-35%,а на двигател за електромобил над 90%.Но ще е скъп още поне 10 години ....Предишия балон с "водородната енергетика"- "Синтетично гориво 40 цента на литър" 03.2011 http://www.168chasa.bg/Article.asp?ArticleId=817623 p.s3 Мнение и данни на заинтересован клъcтер "Електромобили"
                    http://emic-bg.org/files/Energy_efect.pdf
                    Last edited by Minavast; 27.12.2011, 21:58.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от hemilio Разгледай мнение
                      Аз изчаквам да паднат парите на батериите,тогава ще си взема изцяло електро,но се чудя какъв е проблема,че не може да се сложи климатик?
                      Разбира се че има проблем. Климатикът изразходва много електроенергия. Поне толкова колкото ще отива и за задвижването. Така пробегът с едно зареждане на акумулатора ще падне наполовина. Зависи и от мощността на климатика разбира се.
                      Проблем ще е и отоплението през зимата. Естествено не е възможно да се отоплява купето на ток. Затова трябва да се монтира отоплителен агрегат на бензин, газ или дизел. Така електричество ще се използва само за вентилаторът.
                      Ама нали целта беше да не използваме нефтопродукти!

                      За сега най-доброто еко возило в градски условия си е добрият стар велосипед. Зимата докато въртиш педалите се загряваш, лятото вятърът те охлажда, пък и поддържаш спортна форма!
                      Направо се чудя защо ходя на работа с кола?
                      Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от hemilio Разгледай мнение
                        Аз изчаквам да паднат парите на батериите,тогава ще си взема изцяло електро,но се чудя какъв е проблема,че не може да се сложи климатик?
                        никакъв
                        http://milom.blog.bg/

                        Коментар


                        • Какъв снобизъм бе хора-отворете си очите -та това е бъдещето,и ако не са големите петролни интереси и пари,отдавна да са навлязли по масово!
                          Ако един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнение
                            (А според мен си е чист снобизъм)
                            Не е ! Има големи градове в Европа в които е забранено за коли с ДВГ да се движат в някои зони на града особенно в събота и неделя. Разрешено е само за електромобили(хибриди) Така , че си е необходимост.

                            Коментар


                            • Аз изчаквам да паднат парите на батериите,тогава ще си взема изцяло електро,но се чудя какъв е проблема,че не може да се сложи климатик?
                              Ако един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнение
                                Как беше?
                                "Аз обичам МЪРТВА протоплазма!
                                Но аз обичам и ЖИВА протоплазма!"
                                Абсолютно....
                                Какво застреляно поколение сме... И фантастика сме чели и мечти сме имали....

                                Коментар

                                Working...
                                X